Zyxel MPro Mesh-app functioneert niet goed

  • 4 November 2021
  • 3 reacties
  • 526 Bekeken

Ik heb al vele maanden problemen met deze app. Mijn mesh-systeem werkt redelijk (niet altijd even stabiel/snel, maar wel overal internet in huis), maar de app is echt waardeloos. Met name omdat deze steeds wisselende informatie geeft over de status van de wifi-punten en het mesh-systeem. Dan zijn ze weer verdwenen uit de app, dan weer niet, dan geven ze slechte verbinding aan, dan is mesh weer up, dan weer down… Bij elke refresh is de informatie anders. Ook klopt de info niet van welke apparaat met welk wifi-punt is verbonden. 

 

Zyxel verwijst naar T-Mobile, omdat die de firmware updates vrijgeeft (als service provider) en T-Mobile verwijst naar Zyxel. Zie ook mijn andere topic (waar ik overigens geen reacties op krijg). 

 

De app-versie is 2.2.1.210510

De firmware van de router (T50) is V.5.50 (ABPY.1) b16_20210525

De firmware van de wifi-punten is (WAP6807) V.1.00 (ABTB.2) b19W_20210830

 

 

 

 

 


This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7

Hi @Sullie25-GTA, merci voor je uitgebreide terugkoppeling! Ik zie dat mijn collega @Boris jou vandaag al verder op weg heeft geholpen in onderstaand topic: 

Mijn tip is om de communicatie daar verder te laten lopen, zodat er niet twee zaken door elkaar heen gaan lopen. Zo word jij nóg sneller geholpen! Spreken wij je daar verder? 😊

Hi Jason,

We hebben 3 Wifi-punten. Het modem staat in de meterkast. In de woonkamer een Wifi-punt bij de tv, omdat daar de wifi al minder sterk was en we daar streamen via Google TV en gamen via Stadia. Zonder Wifi-punt op deze plek gaat het gamen niet goed, wifi niet stabiel genoeg. De Chromecast met Google TV is via ethernetkabel aangesloten op dit Wifi-punt.

Op de 1e verdieping een Wifi-punt in de slaapkamer.

Op zolder een Wifi-punt. 

De verbinding is dus vrij goed te noemen. Het rode lampje op zolder is nu weer groen, zonder dat er iets is veranderd. De snelheid op zolder is ook nog 40 mb bij 2.4 GHz en bijna 90 MB bij 5 GHz. Dus dat is prima.

Het is vooral die app die niet functioneert. In de Google Play-reviews melden mensen precies dezelfde problemen. App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd > maakt geen verschil.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sullie25-GTA, top dat je het aankaart op de Community!

Heb je de app al eens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om met een defecte mesh app te moeten werken. Het lijkt erop dat Zyxel de eerdere problemen die naar voren kwamen bij het gebruik van de app nog niet volledig onder controle heeft. Ik snap dat Zyxel naar T-Mobile wijst overigens, echter zijn zij de ontwikkelaar van de app en hebben wij daar verder geen invloed op. Wat ik wel graag zou willen doen, is een kijkje in je thuisnetwerk nemen. 

Hoeveel wifipunten heb je thuis in gebruik, waar staan ze en hoe zijn deze op het netwerk verbonden (draadloos, bekabeld of beide)?