Beantwoord

Zyxel T-54 kan met printer canon MG 2950 geen verbinding maken

  • 14 September 2022
  • 11 reacties
  • 1777 Bekeken

Op internet geeft men aan de WPS knop op de router moet indrukken (en knop indrukken verbinden op printer) Ondanks dat ik de knop heb gevonden en heb ingedrukt krijgt de printer maar geen draadloze verbinding. Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door TechRacing93 14 September 2022, 16:17

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Bobbie6105 ,

De WPS knop zit aan de linker zijkant van het modem. Het is het onderste knopje van de twee. Hou het 10 seconden ingedrukt :) 

Hoop dat het lukt je printer dan te installeren. 

Hi @Bobbie6105 ,

De WPS knop zit aan de linker zijkant van het modem. Het is het onderste knopje van de twee. Hou het 10 seconden ingedrukt :) 

Hoop dat het lukt je printer dan te installeren. 

dankjewel, ik heb het knopje gevonden. Maar het lukt niet helaas. Heb jij nog tips?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bobbie6105 

Printers ondersteunen vaak alleen 2,4 GHz WiFi. 

Om 5 GHz uit te zetten ga je in de webbrowser naar 192.168.1.1 en log je in met admin en het Login Password achter de Zyxel, bij de WiFi instellingen kan je 5 GHz uitschakelen.

Hallo @Bobbie6105 

Printers ondersteunen vaak alleen 2,4 GHz WiFi. 

Om 5 GHz uit te zetten ga je in de webbrowser naar 192.168.1.1 en log je in met admin en het Login Password achter de Zyxel, bij de WiFi instellingen kan je 5 GHz uitschakelen.

SUPER! Dankjewel, de printer werkte gelijk:-)

Nu de 5 Ghz uitstaat, heeft dit nog enige beperkingen?

Reputatie 7
Badge +15

@Bobbie6105

De snelheid is wel minder.

Je kan ook weer inloggen op de Zyxel, 5 GHz aanzetten, 2 WiFi netwerken aanmaken, 1 voor 2,4 GHz en 1 voor 5 GHz door in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, easymesh te gaan, zet deze uit en klik op toepassen.

Ga naar algemeen en haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen voor..... hetzelfde houden, kies bij band 5 GHz en zet achter de SSID 5G bijvoorbeeld en verander het wachtwoord en klik op toepassen.

Verbindt de printer met het 2,4 GHz netwerk en alle andere apparaten met het 5G netwerk.

@Bobbie6105

De snelheid is wel minder.

Je kan ook weer inloggen op de Zyxel, 5 GHz aanzetten, 2 WiFi netwerken aanmaken, 1 voor 2,4 GHz en 1 voor 5 GHz door in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, easymesh te gaan, zet deze uit en klik op toepassen.

Ga naar algemeen en haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen voor..... hetzelfde houden, kies bij band 5 GHz en zet achter de SSID 5G bijvoorbeeld en verander het wachtwoord en klik op toepassen.

Verbindt de printer met het 2,4 GHz netwerk en alle andere apparaten met het 5G netwerk.

Dank dankjewel. Ik ben alweer even bezig geweest, maar moet bekennen dat ik het nogal lastig vind. Had al wat verkeerd gedaan en was mn printer weer kwijt.

Ik neem je tips mee en vraag het aan iemand welke hier meer in thuis is! Nogmaals dank je hebt mij enorm op weg geholpen!

Reputatie 7
Badge +15

@Bobbie6105 

Kan je aangeven waar je niet verder komt of wat er niet lukt, we kunnen je vast wel helpen 🙂

@Bobbie6105

Kan je aangeven waar je niet verder komt of wat er niet lukt, we kunnen je vast wel helpen 🙂

die 2 wifi netwerken aanmaken..en SSID 5G kan ik niet vinden,,

Je kan ook weer inloggen op de Zyxel, 5 GHz aanzetten, 2 WiFi netwerken aanmaken, 1 voor 2,4 GHz en 1 voor 5 GHz door in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, easymesh te gaan, zet deze uit en klik op toepassen.Ga naar algemeen en haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen voor..... hetzelfde houden, kies bij band 5 GHz en zet achter de SSID 5G bijvoorbeeld en verander het wachtwoord en klik op toepassen.Verbindt de printer met het 2,4 GHz netwerk en alle andere apparaten met het 5G netwerk.

Reputatie 7
Badge +15

@Bobbie6105

Wat misschien simpeler is :

Inloggen op de Zyxel, menu (3 horizontale streepjes), netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, uitzetten en toestaan.

Ga terug naar het overzicht, naast WiFi instellingen klik je op ">", haal het vinkje bovenaan weg, schakel 5 GHz in indien inactief, nu kan je het 2,4 en 5 GHz een andere naam en wachtwoord geven en dan toepassen.

@Bobbie6105

Wat misschien simpeler is :

Inloggen op de Zyxel, menu (3 horizontale streepjes), netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, uitzetten en toestaan.

Ga terug naar het overzicht, naast WiFi instellingen klik je op ">", haal het vinkje bovenaan weg, schakel 5 GHz in indien inactief, nu kan je het 2,4 en 5 GHz een andere naam en wachtwoord geven en dan toepassen.

Dankjewel, maar hoe kan het zijn dat als ik een andere naam en ww geef de printer dan weten dat deze gekoppeld moet blijven aan de 2,4? begrijp je mij? 

 

 

Reputatie 7

Hi @Bobbie6105, als de naam of wachtwoord veranderd wordt van het wifi-netwerk, dan houdt het apparaaat niet meer de connectie. In feite is een apparaat niet gekoppeld aan een specifieke modem of router, maar weet hij toevallig de cijfercombinatie. Laat je het weten als je nog meer vragen hebt? De Community geeft je graag meer duidelijkheid. 

Reageer