Beantwoord

Zyxel T-54 met Ziggo WiFi-versterker

  • 12 May 2023
  • 10 reacties
  • 872 Bekeken

Goedemiddag! Ik ben onlangs geswitcht van Ziggo naar T-mobile en ik heb de (oude) WiFi-versterker van Ziggo nog. De router hangt in de woonkamer en de versterker in de keuken want daar heeft de router geen bereik.

Ik heb de netwerknaam van de versterker veranderd zodat deze hetzelfde is als die van het nieuwe Zyxel T-54 modem, alleen gaat het switchen tussen beide niet zo soepel: als ik rondloop met mijn mobiel of laptop moet ik alsnog afzonderlijk verbinding maken en het switchen van het ene punt (de router) naar het andere punt (de versterker) gaat niet soepel, de apparaten pakken het signaal niet over. 

Zowel router als versterker maken gebruik van de AES-encryptie, dus ik heb het idee dat het misschien aan het kanaal kan liggen dat dat hetzelfde moet zijn. Heeft iemand hier misschien een idee, of kan ik beter een nieuwe losse WiFi-versterker kopen? 

Bij voorbaat hartelijk dank!

icon

Beste antwoord door Kraijkamp 15 May 2023, 13:14

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kraijkamp 

De Ziggo versterker werkt niet in een mesh netwerk samen met de Zyxel-T54, je kan in dit geval beter een WiFi Plus punt nemen die wel een mesh netwerk vormt met de Zyxel-T54.

Hallo @Kraijkamp 

De Ziggo versterker werkt niet in een mesh netwerk samen met de Zyxel-T54, je kan in dit geval beter een WiFi Plus punt nemen die wel een mesh netwerk vormt met de Zyxel-T54.

 

Bedankt voor je reactie! Geldt dat ook als ik de mesh heb uitgeschakeld op de Zyxel-T54? Ik heb namelijk een aparte naam voor de 2.4G- en 5G-netwerken aangemaakt, maar in plaats van twee netwerken zie ik er nu vier (dus twee keer dezelfde naam). 

Reputatie 7
Badge +15

@Kraijkamp

Nee, Easymesh moet hiervoor wel aanstaan dus 1 netwerk.

@Kraijkamp

Nee, Easymesh moet hiervoor wel aanstaan dus 1 netwerk.

Okay maar zonder mesh-netwerk werkt de Ziggo-versterker dus ook niet, hoort dat zo?

Reputatie 7
Badge +15

@Kraijkamp 

Is dat een TP-LINK Archer? Kan je hem in de interface instellen in Acces Point Mode?

@Kraijkamp

Is dat een TP-LINK Archer? Kan je hem in de interface instellen in Acces Point Mode?

Het is geen Archer, het is een Wifibooster via een stopcontact: 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Kraijkamp 

Is er een mogelijkheid om de adapters een fabrieksreset te geven en ze opnieuw verbinden?

@Kraijkamp

Is er een mogelijkheid om de adapters een fabrieksreset te geven en ze opnieuw verbinden?

Bedankt voor je tip, volgens mij werkt dit inderdaad!

Reputatie 1

Powerline adaptors zijn geen betrouwbare wifi bron zoals al eerder is aangegeven door iemand 

 

Het beste kan je een mesh systeem gebruiken zodat je door het hele huis altijd verbonden blijft met het sterkste wifi punt en als je die dan ook nog bedraad aansluit dan voorkomt dat al een hoop verstoringen. 

 

Powerline adaptors zijn geen betrouwbare wifi bron zoals al eerder is aangegeven door iemand 

 

Het beste kan je een mesh systeem gebruiken zodat je door het hele huis altijd verbonden blijft met het sterkste wifi punt en als je die dan ook nog bedraad aansluit dan voorkomt dat al een hoop verstoringen. 

 

Bedankt voor de tip, maar een mesh-systeem is wel lastig als je apparaten hebt (zoals thermostaten) die alleen op 2.4G werken. Hoe kan ik dat dan het beste doen?

Reageer