Beantwoord

Zyxel T-54 verbinden met Remeha Twist

  • 6 May 2023
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

Goedendag. Ik ben sinds kort klant van T-Mobile Thuis en alles is geïnstalleerd. Alle apparaten reageren goed op de WifI, behalve de Remeha Twist-thermostaat.

 

De thermostaat is wel verbonden met het netwerk maar er is geen internetverbinding. Ik heb de thermostaat al een keer gerest en de Easymesh uitgezet zodat ik zeker weet dat ik met het 2.4G-netwerk verbonden ben, maar niks helpt. De FAQ van Remeha is niet duidelijk en verwijst vooral naar de internetaanbieder, dus ik kom er niet uit.

 

Heeft iemand hier misschien een idee? Ik heb dit probleem al in een ander onderwerp op dit forum gevonden maar dat helpt helaas niet echt.

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 May 2023, 17:51

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Naast dat je easymesh uitzet moet je natuurlijk ook de 5Ghz frequentie op de router uitzetten. 

Kijk ook even of de security parameters niet te hoog zijn voor deze remeha oplossing , misschien ondersteund het alleen WEB security? 

Reputatie 7
Badge +15

Naast dat je easymesh uitzet moet je natuurlijk ook de 5Ghz frequentie op de router uitzetten. 

Kijk ook even of de security parameters niet te hoog zijn voor deze remeha oplossing , misschien ondersteund het alleen WEB security? 

 

Hallo @Kraijkamp 

Indien je de Zyxel-T54 hebt dan kan je ook kijken of het helpt om in de interface naar netwerkinstellingen > draadloos > algemeen te gaan, bij band 2,4 GHz selecteren indien 2 netwerken en onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK.

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties @eric en @Waqqas!

 

Ik had zelf al na de easymesh uit te hebben gezet het WiFi-signaal gesplitst in aparte 2.4G en 5G namen, dus ik kon 2.4G apart selecteren maar ze maakten alsnog geen internetverbinding. En toen ik vanochtend met jullie suggesties aan de slag wilde gaan, werkte het ineens wel, zonder iets gedaan te hebben met de beveiligingsmodus. Hoe begrijp ik nog steeds niet, maar het werkt 😀

 

Nogmaals dank voor jullie input, het is zeer waardevol!

Reputatie 7
Badge +14

Graag gedaan. Misschien dat de Remeha server er tijdelijk uit lag.

Graag gedaan. Misschien dat de Remeha server er tijdelijk uit lag.

 

Zou goed kunnen. Ik had toevallig ook problemen met de verbinding met mijn digitale radio: wel verbonden maar geen verbinding, nu lukt het ineens wel, geen idee waarom. 

Reageer