Beantwoord

Zyxel T-54 WiFi antenne richting

  • 20 February 2023
  • 3 reacties
  • 266 Bekeken

De Zyxel T-54 kan ik op verschillende manieren in mijn meterkast installeren. Hoe kan ik het apparaat het beste neerzetten voor optimale WiFi ontvangst in huis. Waar stralen de WiFi antennes het sterkste heen zeg maar. De antenne wil ik dan richten op de langste afstand in huis (wel in horizontaal vlak).

 

Dus hoe richt ik de antenne zodat ik profijt heb van WiFi in plaats van mijn buren :-)

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 February 2023, 09:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @testwifinu 

Heb je een open meterkast of niet?

Het beste voor de WiFi is eigenlijk om eerst te kijken of je vanaf de mediaconverter een langere CAT6 internetkabel kunt aanleggen naar de woonkamer bijvoorbeeld en daar de router aansluiten.

Als de router toch in de meterkast komt zorg dat hij uit de buurt van andere elektrische apparaten wordt geplaatst op een lege plaats zodat de WiFi signalen niet verstoord worden.

Het gaat mij niet om waar ik de Zyxel T-54 plaats, maar onder welke hoek. Het gaat mij om de WiFi antennes in de Zyxel T-54. Hoe stralen die. Zie het als je ogen die alleen vooruit kijken. WiFi is anders, maar ik kan me niet voorstellen dat het een perfecte 360 graden cirkel is erom heen.

 

Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Antenne_%28straling%29#/media/Bestand:Richt-kar3.png

Reputatie 7
Badge +6

Hier is een foto van de binnenkant van de T-54, vanaf de achterkant gezien. Daarop kun je de antennes zien. Hopelijk heb je hier iets aan.

DISCLAIMER: Deze T-54 is mijn eigendom. Ik raad ten zeerste af om apparatuur die je in bruikleen hebt open te maken.

Reageer