Beantwoord

Zyxel T50

  • 30 October 2022
  • 10 reacties
  • 225 Bekeken

Bij mijn verhuizing kreeg ik een andere router de Zyxel T50.
Echter is het uitzenden van het wifi signaal een stuk zwakker dan de vorige die ik had (helaas al weggegooid).

Ik moet echt heel dicht bij de router gaan zitten wil ik een fatsoenlijk signaal halen.
zodra ik een paar meter er vandaan ben verzwakt het signaal heel erg, ook al staat de router hoog en vrij.

Ik denk er nu over om een eigen router te gaan gebruiken, advies voor een goed niet al té dure?

icon

Beste antwoord door yalerta 30 October 2022, 22:33

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Walschaerts

Vraag 1: Aansluiting op DSL of Glasvezel.

Lijkt in eerste instantie dat een omruil naar een andere Zyxel als eerste kan worden geprobeerd.
De sterkte van het wifi signaal van de Zyxel schijnt inderdaad mager te zijn. Maar binnen enige meters bijna geen signaal kan op een defect duiden

In plaats van een andere router kan ook uitbreiding van de wifi overwogen worden. Alleen werken dergelijke oplossingen het best als de toe te voegen acces points bedraad kunnen worden aangesloten.

Kortom hier een 0,0 advies. Er zijn teveel mogelijkheden en soorten oplossing mogelijk zodat er geen kort antwoord op te geven is. 

 

@Walschaerts

Vraag 1: Aansluiting op DSL of Glasvezel.

Lijkt in eerste instantie dat een omruil naar een andere Zyxel als eerste kan worden geprobeerd.
De sterkte van het wifi signaal van de Zyxel schijnt inderdaad mager te zijn. Maar binnen enige meters bijna geen signaal kan op een defect duiden

In plaats van een andere router kan ook uitbreiding van de wifi overwogen worden. Alleen werken dergelijke oplossingen het best als de toe te voegen acces points bedraad kunnen worden aangesloten.

Kortom hier een 0,0 advies. Er zijn teveel mogelijkheden en soorten oplossing mogelijk zodat er geen kort antwoord op te geven is. 

 

@Walschaerts

Vraag 1: Aansluiting op DSL of Glasvezel.

Lijkt in eerste instantie dat een omruil naar een andere Zyxel als eerste kan worden geprobeerd.
De sterkte van het wifi signaal van de Zyxel schijnt inderdaad mager te zijn. Maar binnen enige meters bijna geen signaal kan op een defect duiden

In plaats van een andere router kan ook uitbreiding van de wifi overwogen worden. Alleen werken dergelijke oplossingen het best als de toe te voegen acces points bedraad kunnen worden aangesloten.

Kortom hier een 0,0 advies. Er zijn teveel mogelijkheden en soorten oplossing mogelijk zodat er geen kort antwoord op te geven is. 

 

Bent u van T- Mobile zelf?
 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Walschaerts 

Iemand van T-Mobile herken je door de magenta T achter zijn naam.

Alle routers met VLAN ondersteuning zijn geschikt om de Zyxel te vervangen. Zorg dat de router over de juiste aansluiting beschikt (DSL/WAN).

Reputatie 7
Badge +5

@Walschaerts

@Walschaerts

Vraag 1: Aansluiting op DSL of Glasvezel.

Lijkt in eerste instantie dat een omruil naar een andere Zyxel als eerste kan worden geprobeerd.
De sterkte van het wifi signaal van de Zyxel schijnt inderdaad mager te zijn. Maar binnen enige meters bijna geen signaal kan op een defect duiden

In plaats van een andere router kan ook uitbreiding van de wifi overwogen worden. Alleen werken dergelijke oplossingen het best als de toe te voegen access points bedraad kunnen worden aangesloten.

Kortom hier een 0,0 advies. Er zijn teveel mogelijkheden en soorten oplossing mogelijk zodat er geen kort antwoord op te geven is. 

 

Bent u van T- Mobile zelf?
 

Nee geen Tmobile medewerker.

Maar ik zal mijn vraag verduidelijken of het een aansluiting op DSL of Glasvezel is.

Indien je advies vraagt om een goede niet te dure modem is dat al een belangrijke factor.
Veel op de markt voorkomende routers die voor glasvezel en Tmobile geschikt zijn, zijn niet geschikt voor een DSL aansluiting omdat daarin het zogenaamde modem deel ontbreekt.

Wat is “een paar meter”? Als daarmee een afstand van 2 tot 3 meter vanaf de router bedoeld wordt zou een defect in het wifi gedeelte zeker mogelijk zijn. Tip voor een Tmobile medewerker/Moderator om een wisseling van de modem in te zetten.

Met het kosten plaatje in gedachte, maar onbekend met de situatie waar en hoe de modem geplaatst is, aangegeven dat een oplossing middels een eigen aan te schaffen modem met wifi misschien niet de juiste oplossing hoeft te zijn omdat erop afstand niet beoordeeld kan worden of die wel een beter signaal gaat uitsturen in die specifieke situatie van plaatsing.

De aangegeven optie van access points, voor een gering bedrag te huur bij Tmobile en goed samenwerkend met de Zyxel als extra wifi zenders, kan waarschijnlijk zorgen voor een echte en gegarandeerde verbetering.

Daarbij opgemerkt dat een bedrade verbinding tussen deze AP's en de Zyxel aan te raden is want als de wifi slecht is is de verbinding naar de AP’s ook slecht als ze er te ver vanaf staan.

Al gerealiseerd hoeveel opties en advies er gegeven is om niet ff vlug een andere router aan te schaffen wat een kat in de zak kan blijken te zijn?

 

Ik heb ADSL en geen glasvezel.

Ik heb gisteren een test gedaan met een laptop en mobiele telefoon.
De router bovenop een kast gezet vrij van obstakels.

Tot ruim 2 meter van de router vandaan gaat het goed, vol signaal en goede ontvangst.
Echter hoe verder ik van de router vandaan ga hoe zwakker het signaal, zodra ik dan in de kamer ernaast sta zwakt het signaal behoorlijk af, dan geen 50mbit meer maar hooguit 8-12 mbit terwijl de deuren open staan.
Als ik dan zie dat zowel mijn telefoon als laptop veel signalen uit de buurt oppikt dan ligt het dus daar niet aan.

mijn vorige modem deed het veel beter, die stond ergens achter in kast en de signaal sterkte was zo goed dat ik zelfs beneden in de auto voor het appartement nog goede ontvangst had.

Afgaande op de reacties vermoed ik dus dat de router niet goed functioneert en zou graag zien dat t-mobile hier op reageert en me een nieuwe toestuurt.
Voor ik allerlei kosten ga maken wat waarschijnlijk niet nodig is.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Walschaerts 

Zou je hier eens willen kijken of er nog een goede tip voor je staat?

https://community.t-mobile.nl/wifi-535/hoe-verbeter-ik-mijn-wifi-276063

De snelheid via een kabel is wel prima?

@Walschaerts

Zou je hier eens willen kijken of er nog een goede tip voor je staat?

https://community.t-mobile.nl/wifi-535/hoe-verbeter-ik-mijn-wifi-276063

De snelheid via een kabel is wel prima?

ik betaal voor een router met een goede wifi, waarom doet t-mobile nou zo moeilijk om deze dan om te ruilen?
Het is toch duidelijk dat de router niet werkt!!

Reputatie 7
Badge +4

 Hoi @Walschaerts,

Goed dat je hier om hulp vraagt, ik hoop dat wij je snel thuis kunnen laten voelen op je nieuwe adres!

Het eerste probleem is eigenlijk dat je wel een 100 Mbit/s DSL abonnement bij ons hebt, maar dat jouw internetlijn maximaal 57 Mbit/s aan kan. Als je daarmee 50 Mbit/s haalt via de Wifi naast het modem dan heb je eigenlijk een erg goed resultaat met een kleine marge van verlies. 

Daartegen begrijp ik volledig dat je niet alleen wil dat Wifi naast het modem werkt, maar ook in de rest van jouw huis. Zelf geef je aan: "Als ik dan zie dat zowel mijn telefoon als laptop veel signalen uit de buurt oppikt dan ligt het dus daar niet aan.” Goed dat je al op onderzoek bent uitgegaan! Het effect van de vele signalen die je ontvangt werkt eigenlijk iets anders. De Wifi signalen vechten als het ware om ruimte en verdringen elkaar in de realiteit. Als je veel andere signalen oppikt betekent dat dat jouw Wifi signaal erg hard moet vechten op z'n plekje waardoor jouw Wifi signaal veel kracht verliest. Omdat de andere signalen natuurlijk niet weg te toveren zijn kan je dit niet helemaal oplossen, maar wél flink optimaliseren. Daarvoor raad ik je aan om het topic dat @Waqqas heeft gelinkt goed door te spitten: 

 

Als laatste: Ik had heel graag je wens tot vervulling gebracht om weer het oude modem te ontvangen, alleen is het Zyxel modem meetbaar en objectief beter dan het vorige modem dat je had en daarom wil ik je niet een schijnoplossing voorhouden. Het Zyxel modem heeft namelijk meer en sterkere Wifi antennes, en beschikt over een wijde variatie aan Wifi technologie die het signaal optimaliseert. Daarom weet ik zeker dat het zwakkere Wifi signaal niet zo zeer aan het nieuwe modem ligt, maar eerder aan de nieuwe situatie.

Hopelijk heb ik het hiermee kunnen verhelderen. Geef het gerust aan als de Community je nog bij kan staan, zoals je merkt helpt iedereen je graag! 😃

 Hoi @Walschaerts,

Goed dat je hier om hulp vraagt, ik hoop dat wij je snel thuis kunnen laten voelen op je nieuwe adres!

Het eerste probleem is eigenlijk dat je wel een 100 Mbit/s DSL abonnement bij ons hebt, maar dat jouw internetlijn maximaal 57 Mbit/s aan kan. Als je daarmee 50 Mbit/s haalt via de Wifi naast het modem dan heb je eigenlijk een erg goed resultaat met een kleine marge van verlies. 

Daartegen begrijp ik volledig dat je niet alleen wil dat Wifi naast het modem werkt, maar ook in de rest van jouw huis. Zelf geef je aan: "Als ik dan zie dat zowel mijn telefoon als laptop veel signalen uit de buurt oppikt dan ligt het dus daar niet aan.” Goed dat je al op onderzoek bent uitgegaan! Het effect van de vele signalen die je ontvangt werkt eigenlijk iets anders. De Wifi signalen vechten als het ware om ruimte en verdringen elkaar in de realiteit. Als je veel andere signalen oppikt betekent dat dat jouw Wifi signaal erg hard moet vechten op z'n plekje waardoor jouw Wifi signaal veel kracht verliest. Omdat de andere signalen natuurlijk niet weg te toveren zijn kan je dit niet helemaal oplossen, maar wél flink optimaliseren. Daarvoor raad ik je aan om het topic dat @Waqqas heeft gelinkt goed door te spitten: 

 

Als laatste: Ik had heel graag je wens tot vervulling gebracht om weer het oude modem te ontvangen, alleen is het Zyxel modem meetbaar en objectief beter dan het vorige modem dat je had en daarom wil ik je niet een schijnoplossing voorhouden. Het Zyxel modem heeft namelijk meer en sterkere Wifi antennes, en beschikt over een wijde variatie aan Wifi technologie die het signaal optimaliseert. Daarom weet ik zeker dat het zwakkere Wifi signaal niet zo zeer aan het nieuwe modem ligt, maar eerder aan de nieuwe situatie.

Hopelijk heb ik het hiermee kunnen verhelderen. Geef het gerust aan als de Community je nog bij kan staan, zoals je merkt helpt iedereen je graag! 😃

En dit bedoel ik dus, de oorzaak wordt gewoon bij de klant neergelegd en het kan absoluut niet liggen aan het hun kant.
Op internet info gezocht over het modem en daar komt ook naar voren dat het een wakker wifi signaal heeft dan de vorige.
Ik zet de modem op een hoge kast richting de hal en de deur naar de huiskamer open.
Je zou dus zeggen een geheel vrije doorgang voor de wifi.
Echter hoe verder weg ik in de gang ga hoe zwakker het signaal met dit modem?!
Dat had ik bij de vorige woning niet en daar was de gang veel langer en zelfs met deuren dicht.
Maar goed, geen oplossing van de kant van t-mobile….dan ga ik er ook niet maandelijks voor betalen!!!

 

Reputatie 7
Badge +15

@Walschaerts

Je hebt nu 1 WiFi netwerk?

Je kan ook 2,4 en 5 GHz eens splitsen zodat de WiFi altijd verbonden blijft met dezelfde band en dus niet van band kan veranderen, dit kan vaak helpen.

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en login met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstelling, draadloos, Easymesh en schakel deze uit. Na het toepassen ga je naar algemeen op dezelfde pagina en haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen voor 2,4 en 5 GHz hetzelfde houden, kies bij band voor 5 GHz en zet bijvoorbeeld -5G achter de SSID en klik op toepassen.

Je ziet nu 2 netwerken en verbindt bijvoorbeeld met 5 GHz om daarmee verbonden te blijven.

Bij kanaal voor 36 kiezen ipv auto is vaak ook beter.

Reageer