Beantwoord

Zyxel T50 instelbare Wifi 'Uitgangsstroom' in dBm?

  • 11 October 2021
  • 4 reacties
  • 438 Bekeken

Beste Community, 

Ik zou graag willen weten wat de (handmatig instelbare) ‘Uitgangsstroom’ (ook wel TX-output of zendvermogen van de wifi-radio genoemd) is van mijn Zyxel VMG8825-T50 wifi-router/modem. Concreet wil ik graag weten:
> Hoeveel dBm is de uitgangsstroom op 20%, 40%, 60%, 80%, 100% ? (zie schermafbeelding hieronder)

Hoop dat u/jullie mij hierover meer kunnen vertellen.

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 12 October 2021, 10:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Beste JPadmin,

De uitgangsstroom van de wifi zoals weergegeven is een percentage van het maximale wifi zendvermogen. 

De ontvangststerkte van Wifi wordt uitgedrukt in dBm. De ontvangststerkte is afhankelijk van diverse factoren, o.a. blokkades en het wifi zendvermogen. Maar er is geen harde relatie tussen het percentage zendvermogen en de wifi ontvangststerkte.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +5

@JPadmin 

Lijkt mij eerder een vraag die bij de fabrikant, Zyxel, thuis hoort.

Reputatie 7
Badge +3

@JPadmin , hier een nagenoeg identiek device met details daarover en ik denk dat dit wel min of meer overeen zal komen met het T50 model van TMT.

2.4G : max 20 dBm ~ 0.1 Watt

5G : max 23 dBm ~ 0.2 Watt

 

Reputatie 7
Badge +3

Wettelijk toegestaan zendvermogen 200 mW EIRP op 5 GHz kanalen 36 t/m 64 en 1000 mW EIRP op kanalen 100 t/m 140. Zie Regeling gebruik van frequentieruimte zonder vergunning en zonder meldingsplicht 2015