Beantwoord

Zyxel T50 wifi aan/uit automatisch


Reputatie 1

Waar kan ik de wifi automatisch aan/uit zetten? Volgens dit topic moet je dat bij Draadloos kunnen doen. Echter daar zie ik die optie niet meer.

In het verleden werkt het wel, maar opeens is die optie weg: heeft dit iets te maken met de updates die er uitgevoerd zijn recentelijk? Nee toch: ik neem niet aan dat Tmobile zomaar op mijn router zaken kan aanpassen?

 

Iemand een tip?

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 June 2020, 17:44

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @matthijs_v_r 

Hier was ook al een eerder topic over. Met de nieuwe firmware update is de optie weggehaald helaas.

Reputatie 1

Die had ik gemist. Dank

Reputatie 4

Hey @matthijs_v_r, welkom op de Community! Goed om te zien dat @Waqqas je al heeft kunnen helpen. Mocht je toch nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. :smile:

afgelopen donderdag 11-06 nog de mogelijkheid had om mijn wifi automatisch aan/uit te zetten. maar zoals reeds hierboven vermeld is deze optie niet meer actief. Dit is zeer onwenselijk. Graag een klacht om deze firmware versie ongedaan te maken of nieuwe update waarin dit weer mogelijk wordt gemaakt. 

Reputatie 1

@ArtLiving je kan het beste even in dit topic reageren https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/nieuw-modem-t-mobile-thuis-zyxel-glasvezel-311763

 

alhoewel de moderatoren daar ook niet echt reageren ....

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, na de laatste firmware update is de Wifi (WLAN) Planner inderdaad uit de functionaliteiten gehaald. Ik weet oprecht niet waarom en heb daar nog geen sluitend antwoord op. Zodra ik daar een antwoord op heb, zal ik dat aan jullie mededelen. Thanks voor het geduld! 💪😎

Reputatie 1

Zocht me ook helemaal suf. Dat verklaard.

 

Het zou wel handig zijn iets aan de tijdsinstellingen te doen. Als je tot iets na middernacht aan wil laten, lukt niet. Als eindtijd is 0:00 het uiterst.

Maar wifi staat na de laatste update dus altijd aan?

Goedenavond ik wil graag in mijn router de WiFi aan en uit kunnen zetten in een tijdschema. Na 6maanden zie ik dat er nog geen reactie is gekomen, wij hebben dringend behoefte hieraan

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Aamtrouwborst, er is nog geen update geweest omdat de Wifi Planner nog altijd niet tot de functies behoort. Ik zal meteen navragen wat hiervan de status is en of een eventuele volgende update dit weer terugzet! Ik kom hier sneller op terug dan zeven maanden later, bij deze beloofd!

Nee gekkigheid natuurlijk, ik verwacht uiterlijk woensdag een antwoord te hebben.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Aamtrouwborst, als het goed is, werkt de Planning tool nu weer sinds de laatste firmware update (B15). Het Zyxel modem dat jij thuis hebt staan, is ook voorzien van de nieuwste firmware dus de optie zou moeten werken! Kun je bevestigen dat de Planner inmiddels werkt?

Goedemiddag, maar kan ik ook plannen dat het wifi voor iedereen uit is? en zo ja hoe?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Aamtrouwborst, zoals Jason aangeeft kan dat zeker! De Wifi planner vind je in het modem terug onder draadloos → WLAN planner. Aangezien plaatjes soms meer zeggen dan 1000 woorden, raad ik je ook aan om het volgende topic te bekijken: Wifi inschakelen in tijdvak Zyxel VMG8825-T50. Ten tijde van de reactie van Kees werkte de WLAN planner nog niet, maar nu is dat wel het geval. Succes met knutselen en als je hulp nodig hebt horen wij dat graag!

Reputatie 7
Badge +5

@Cal 

Hmm. ik kan het nergens vinden dat de Wifi totaal uitgeschakeld kan worden middels een instelbare tijd periode.

VMG8825-T50
Firmware-versie
V5.50(ABPY.1)b15_20201207
Er zit bij beveiliging wel een optie om planningsregels te maken maar kan nergens vinden waar deze zijn in te stellen of gebruiken.

Klopt onder draadloos is geen knop Wlan planner te vinden. Erg duidelijk is het allemaal niet. Het zou toch heel fijn zijn als hier duidelijkheid in komt!

Voor mij ook reden om weer te zoeken naar een andere provider

@Cal, @Jason, Jullie hebben aangegeven dat de WLAN planner weer actief is op de Zyxel router. Kunnen jullie aangeven in welke firmware versie dat dan zit? 

Er zijn zo te lezen meer mensen die hier gebruik van willen maken. In het verleden was het wel mogelijk maar nu niet, vreemd dat zo’n functie verwijderd wordt. 
Ik lees graag een reactie. 

Reputatie 7

Hi @JDraaijer, hele goede vraag van je! Dit is enkele maanden geleden al in het modem aangebracht, dus als het goed is heeft elk Zyxel modem deze optie al. Ik zou hiervoor adviseren om het modem te resetten. In dit topic lees jij hoe jij dit eenvoudig zelf kunt uitvoeren. Laat jij het aan mij weten als dit is gelukt? 💪

Ik ben sinds vorige week klant en al veel tijd gestoken in het zoeken naar de Wifi-planner in de T50. Ik zie allerlei ouderlijk-toezicht-profielen, maar nergens de mogelijkheid om Wifi volledig aan/uit te zetten middels een planner/schedule. In mijn ogen zeer vreemd dat een dergelijke basis-functionaliteit niet te vinden is. 

Heel graag meer duidelijkheid over deze functie (in V5.50(ABPY.1)b15_20201207)

 

 

Hi @Lisa, ik heb de reset uitgevoerd maar nog steeds is de WLAN planner niet beschikbaar in de router. 
JPadmin mist de functie ook in de software. Ik heb dezelfde firmware versie: V5.50(ABPY.1)b15_20201207. Blijkbaar is dit de laatste firmware versie en daar is deze functie uitgehaald. Kan je aangeven wanneer deze functie weer beschikbaar komt?
 

Reputatie 7

Hi @JPadmin en @JDraaijer, bedankt voor de aanvullingen! Ik heb meteen navraag gedaan bij een collega van een andere afdeling. Zojuist heb ik te horen gekregen dat deze functie eruit is gehaald. Mijn excuses voor het eerder geven van een verkeerd antwoord. Deze functie is verwijderd in een firmware update tijdens de introductie van Wifi Plus. Dit omdat het niet samen ging met de mesh functie. Ik had jullie graag ander nieuws gegeven, maar gelukkig hebben jullie zo wel duidelijkheid. Laat het vooral weten als ik jullie nog ergens anders mee kan helpen!

 

Hallo @Lisa, Bedankt voor het navragen. Ik ben niet geïnteresseerd in de mesh functionaliteit maar wel in de WLAN planner functionaliteit. 
Het is hartstikke goed dat jullie mogelijkheden als Wifi Plus introduceren voor mensen die hier behoefte aan hebben, maar het lijkt mij dat dit niet ten koste moet gaan van mogelijkheden die beschikbaar waren in het verleden zoals de WLAN planner. 
Kan je navragen om beide opties weer in de firmware te bouwen en de WLAN planner beschikbaar te maken als de MPro Mesh functionaliteit is uitgeschakeld? 

Reputatie 7

Hi @JDraaijer, heel graag gedaan! Dankjewel dat jij dit verzoek met mij deelt. Ik heb jouw verzoek gelijk via de mail verstuurd naar de desbetreffende collega. Ik verwacht dat hier na het weekend een reactie op komt. Zodra ik een reactie binnen zie komen, dan zal ik dat aan je laten weten. Voor nu wil ik jou een heel fijn weekend wensen! 🌼

Reputatie 7

Hi @JDraaijer, hopelijk heb je een fijn weekend gehad! Zoals beloofd heb ik jouw verzoek voorgelegd bij één van mijn collega's. Zojuist heb ik te horen gekregen dat deze functie voorlopig niet terug gaat komen. Wel is er bij mij aangegeven dat er bij Zyxel voor jou gecheckt gaat worden wat de mogelijkheden hiervan zijn in de toekomst. Deze reactie zal ik binnenkort ook met jou delen. Ik had jou natuurlijk het liefste van goed nieuws voorzien, maar hopelijk weet jij voor nu voldoende! 

 

Hi @Lisa, bedankt voor de terug koppeling. Als het in een nieuwe firmware op korte termijn niet terug gaat komen, dan zou ik graag een oudere firmware op mijn Zyxel router geïnstalleerd willen hebben. Een versie waar de WLAN planner wel in zit. Kan je aangeven of dit mogelijk is?

Reputatie 7

@JDraaijer 

Ga er van uit dat de wifi planner helemaal niet terug komt. De wifi plus modules moeten een constante verbinding hebben daarom zie je deze functie niet meer terug.

Meestal word de wifi uitgeschakeld zodatde kinderen niet de hele nacht met hun telefoon bezig zijn. Dan is family link een betere oplossing. (Schermtijd voor iOS)

Reageer