Beantwoord

Zyxel T50 wifi aan/uit automatisch


Reputatie 1

Waar kan ik de wifi automatisch aan/uit zetten? Volgens dit topic moet je dat bij Draadloos kunnen doen. Echter daar zie ik die optie niet meer.

In het verleden werkt het wel, maar opeens is die optie weg: heeft dit iets te maken met de updates die er uitgevoerd zijn recentelijk? Nee toch: ik neem niet aan dat Tmobile zomaar op mijn router zaken kan aanpassen?

 

Iemand een tip?

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 June 2020, 17:44

Bekijk origineel

48 reacties

@Hidden.nld, ik begrijp de reden waarom de WLAN planner niet meer beschikbaar is gemaakt. Maar daarmee worden andere mensen (wellicht maar een kleine groep) benadeeld omdat zij geen gebruik willen maken van WiFi plus. 

Bedankt voor de suggestie, wellicht werkt die voor menig persoon, voor mij echter is dit niet het geval. 

Ik wacht even het antwoord van Lisa af. T-Mobile heeft middels de custom software op de Zyxel de handmatige firmware upgrade mogelijkheid er uit gehaald. 

Reputatie 7

Hi @JDraaijer, ik heb leuk nieuws woehoe! En je mag jezelf hier ook een schouderklopje voor geven, aangezien jij dit hebt geïnitieerd. Ik heb zojuist te horen gekregen van mijn collega dat de Wifi planner kan worden teruggebracht. Wel met de enige kanttekening dat het alleen werkt als Mesh uitgeschakeld is, dus wanneer alleen het modem zelf wordt gebruikt. Jij gaf al aan dat dit toch niet voor jou geldt, dus dat is super. Er is hier een improvement voor aangemaakt, zodat het kan worden gebouwd door Zyxel. Ik kan je alleen nog niet een exacte datum meegeven in welke firmware dit komt, dit is nog afhankelijk van de planning namelijk. Houd de aankomende release notes dus goed in de gaten, want het komt er in ieder geval aan. Ik zou dus even wachten hoe snel deze firmware eraan komt, voordat we gaan kijken of jij de oude firmware terug kan brengen. Ik hoop dat jij dit nieuwtje net zo tof vindt als ik! 🎈

 

 

Hi @Lisa, dat is geweldig nieuws. Super bedankt voor de inzet. Ik zag in de code van de router dat de WLAN planner code er nog steeds in zat en er nog niet volledig uitgehaald was :-) 
Bedankt voor je inzet! Ik vind het zeker tof om te horen. 
Nog even wachten….

Reputatie 7

Hi @JDraaijer, heel graag gedaan! 😁

Yes, nog even geduld. Hopelijk verschijnt de firmware voordat we het weten. Geniet voor nu lekker van je avond!

Hi @Lisa, bedankt voor de terugkeer van deze belangrijke functie! Mocht je een datum weten van de update, laat het ons weten a.u.b.! Fijn weekend

Reputatie 7

Hi @JPadmin en @JDraaijer, daar ben ik weer! Ik wil jullie graag laten weten dat er achter de schermen druk wordt gewerkt aan de Wifi planner. Graag wil ik het volgende aan jullie vragen, zodat ik deze informatie vervolgens met mijn collega’s kan delen. Kunnen jullie aangeven wat jullie specifiek met deze functie willen? Ik hoor het heel graag van jullie, merci alvast! 😁

 

Hi @Lisa, ik wil d.m.v. een dag/week schema aan kunnen geven op welke momenten de WiFi aan/uit moet zijn. Zoals in het verleden ook al mogelijk was voor de implementatie van de WiFi plus functionaliteiten.

Reputatie 7

@Lisa 

Je heb de standaard wifi de gasten wifi en de wifi naar de wap. (Volgens mij kan je er meer aan maken) je zou dus per virtueel wifi netwerk moeten kunnen bepalen of deze aan of uit moet en dit ook over de waps moeten kunnen gooien. Op die manier zou je dus de wifi voor de kinderen moeten kunnen uitschakelen.

Reputatie 7
Badge +5

@Hidden.nld 

Ik wil de wifi helemaal uitgeschakeld hebben zodat mijn gezin en mijzelf het ALU hoedje een tijdje niet op hoeven te hebben.

 

Gedeeltelijk uitschakelen van virtuele wifi is veel te lastig met elke keer inloggen.

Dan blijf ik de wifi schakelaar aan de achterzijde van de modem maar gebruiken. Jammer dat dat niet automatisch is in te stellen. (firmware is snel kreupel gemaakt, herstel blijkt later bijna onmogelijk)

Reputatie 7

Hi all, merci voor jullie terugkoppelingen! Ik heb jullie antwoorden doorgezet naar mijn collega's en kom weer bij jullie aankloppen zodra ik een update voor jullie heb. Hopelijk kan ik hier snel meer over vertellen! 

Dank Lisa! Inderdaad voor mij geldt hetzelfde: ik wil wifi standaard 's nachts uit hebben om onnodig energieverbruik en straling te voorkomen/verminderen. Een wifi-planner/schedule is daarin erg handig en wat mij betreft een basis-functionaliteit voor elke wifi-router.

Reputatie 7

Hi @JPadmin, merci voor het aangeven! Mijn collega’s zijn van jullie feedback op de hoogte en ik hoop dat ik jullie hier binnenkort meer over kan vertellen. I’ll keep you posted! 

Reputatie 7

Hi guys, allereerst ontzettend bedankt voor jullie engelengeduld! Zoals jullie weten heb ik contact gehad met onze developers over de wifi planner functie. Zo heb ik eerder aangegeven dat deze er toch weer aan zou komen, maar was het nog niet duidelijk wanneer dit zou gebeuren. Jammer genoeg is er toch besloten om de functie niet terug te laten komen. Ik heb mijn best gedaan door alle feedback van jullie door te zetten en er achteraan gegaan, maar van de week is deze beslissing genomen.

Graag licht ik dit uiteraard wel voor jullie toe. Het probleem blijft toch dat deze functie niet samen kan werken met Easy Mesh (Wifi Plus). We bieden graag Wifi Plus aan en daarom kan deze functie niet meer gebruikt worden. Uiteraard is het nooit de bedoeling dat er functies uitgezet worden, maar in dit geval blijkt dit toch de beste keuze. In plaats hiervan kan je gebruik maken van parental control. Deze opties werken op netwerk niveau en nemen dus ook alle wifi-punten mee, waar de wifi planner dit niet deed. Mijn excuses voor deze uitkomst. Als jullie nog vragen hebben over parental control, stel die dan vooral. Dan zorg ik er heel graag voor dat jullie hier helemaal een kenner in worden!

Denken in oplossingen:

Stel 2 firmwares beschikbaar 1 met mesh en 1 met wifiplan.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @LeSirDude, bedankt voor je feedback! Dit zou inderdaad een potentiële oplossing/workaround zijn, maar ik vermoed dat dit niet haalbaar is. Het werken met twee verschillende firmwares tegelijk is tricky en op dit moment geen realistische keuze, sorry.

Hi!

Recently moved to T-Mobile and was surprised that scheduled WIFI on/off function is not available. Then I found this thread.


@Jason @Lisa do you have any update on this feature (quite some time passed from the last one)?

Thanks in advance!

Ivan

 

Reputatie 7
Badge +14

It has been decided that this feature will not come in the Zyxell firmware. You could connect a wifi access point or mesh system which support more features and switch the Zyxell wifi off.

Reputatie 3

Hi all, na de laatste firmware update is de Wifi (WLAN) Planner inderdaad uit de functionaliteiten gehaald. Ik weet oprecht niet waarom en heb daar nog geen sluitend antwoord op. Zodra ik daar een antwoord op heb, zal ik dat aan jullie mededelen. Thanks voor het geduld! 💪😎

Hall @Jason Hoe staat het hiermee? Ik heb veel behoefte aan die optie.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Merleyn

Zoals aangegeven in de comment die @eric linked, komt de functie niet meer terug. 

Hi @JPadmin en @JDraaijer, daar ben ik weer! Ik wil jullie graag laten weten dat er achter de schermen druk wordt gewerkt aan de Wifi planner. Graag wil ik het volgende aan jullie vragen, zodat ik deze informatie vervolgens met mijn collega’s kan delen. Kunnen jullie aangeven wat jullie specifiek met deze functie willen? Ik hoor het heel graag van jullie, merci alvast! 😁

 

Dag Lisa,

I.v.m. hoge energiekosten wil ik eigenlijk 's nachts (dan liggen we te slapen) en een deel van de dag alle (netwerk)apparatuur uit zetten. Pas wanneer ik 's middags van het werk terugkom hoeft pas de apparatuur weer aan. Wifi uitschakelen zou al een groot deel helpen bij het verminderen van het energie verbruik.

Een tijdschakelaar is een mogelijkheid maar het mooiste is om dit in de Zyxel zelf in te kunnen stellen.

Vandaar dat dit makkelijk zou kunnen zijn.

Reputatie 7

Hi @AJHMFHendriks, dankjewel dat je dit aangeeft! Ik zou heel graag willen dat ik dit voor je kon regelen. Maar enige tijd geleden is de beslissing gemaakt om de functie niet terug te laten komen - sorry. Het probleem blijft dat deze functie niet samen kan werken met Easy Mesh (Wifi Plus). We bieden graag Wifi Plus aan en daarom kan deze functie niet meer gebruikt worden. In plaats hiervan kun je wel gebruikmaken van parental control. Deze opties werken op netwerk niveau en nemen dus ook alle wifi-punten mee, waar de wifi planner dit niet deed. Hiervoor verwijs ik je graag naar het onderstaande topic:
 

Kun je hiermee uit de voeten? Ik hoop dat dit je een eind op weg helpt! 😊

HAİ..! 👋

 

Nou volgens mij moet er absoluut zeker gewoon weer terug komen hoor die (wifi planner) optie of functie bij het nieuwe en de meeste verwachte laatste en recente firmware update van het (2021 b16 naar 2023 released als verbetering tuurlijk mischien (Zyxel T-50), en jullie kunnen mijn feedback waarschijnlijk ook direct juist aan hun geven dus sowieso het (Zyxel Developers Team) zo vriendelijk mogenlijk als gewoonte natuurlijk..!

 

Groeten - Huyar, 👋

 

(^_^),

 

Reputatie 7
Badge +16

@Huyar_2070 Je hebt jouw verzoek nu in vier topics geplaatst. Is op zich geen ramp en ik snap je enthousiasme hierin zeker wel, maar probeer het voortaan bij maximaal één topic te houden. Zo bewaren we samen het overzicht! 😄 Dankjewel voor je feedback!

Reageer