Beantwoord

Zyxel T50 Zeer Zwak Signaal?

  • 26 May 2022
  • 7 reacties
  • 171 Bekeken

Beste Community,

 

Zoals de titel zegt heb in een signaal probleem sinds wij zijn overgestapt naar T-Mobile.

 

De connectbox had geen enkele probleem om het hele huis te voorzien van WiFi. Maar als ik al een paar stappen neem zakt de snelheden bij de Zyxel T50 al naar 10/20 Megabits (we hebben 100).


Ik heb FaQ's gelezen en geprobeerd en dit heeft helaas niet geholpen. Bekabeld krijg ik wel de volledige snelheid. De router heeft simpelweg niet genoeg uitzend kracht?

 

Mijn huis is opzich niet erg groot en ik heb ook geen extra verdiepingen. Zelfs een WiFi repeater lost weinig op. De router wordt door niets geblokkeerd en ik heb hem zelfs op een andere plek aangesloten.

 

Mijn vraag aan jullie is, is er een mogelijkheid om dit op te lossen, ZONDER wat extra's aan te schaffen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 May 2022, 19:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AdvancedGamer 

Staat de Zyxel-T50 in de woonkamer op een centrale plaats? Je zou in principe in de hele woonkamer wel boven de 75 Mbps moeten hebben als er geen obstakels zijn.

Misschien kan je eens een fabrieksreset uitvoeren, ik heb zelf de Zyxel-T50 ook gehad en de WiFi was prima.

Hoi, hij staat niet op een centrale plaats maar wel op een betere locatie dan de ziggo router stond.

 

Ik ga zeker een Reset uitvoeren hoop dat het met dat opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +15

@AdvancedGamer 

Maar de Zyxel-T50 staat wel gewoon op een plaats waar hij de WiFi goed kan uitzenden dus niet achter een kast of meubel?

Yep, op een goede lokatie en nergens achter

Snelheid is nu nog slechter geworden

Reputatie 7
Badge +15

@AdvancedGamer

Als bedraad internet wel gewoon de volle snelheid haalt en WiFi is veel lager, ook na een reset en bij de modem dan kan het misschien aan de WiFi van de modem liggen.

Heb je toevallig een versterker thuis die je bedraad kan aansluiten zodat die de WiFi kan uitzenden?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AdvancedGamer, slim dat je met ons checkt of er wat aan gedaan kan worden. Wifi blijft een lastig te coördineren service omdat er duizenden factoren van invloed kunnen zijn op het bereik en de snelheid. Eventjes een erg belangrijke vraag: je geeft aan dat de T-50 op een betere locatie is geplaatst dan het vorige modem; waar staat de T-50 nu? Hoe lager het modem geplaatst wordt, hoe minder effectief het signaal zal zijn namelijk.