zyxel t54 kan geen verbinding maken met iptv box


Sinds ik nieuwe zyxel t54 moden heb ontvangen( glasvezel) kan ik geen verbinding maken met mij  iptv box

Het iptv box slaat het wifi wachtwoord op ipv verbinden. Syaat elke keer  " saved" .Hiervoor werkte alles prima met de oude midem. Er zou een fix gaande zijn maar dat heeft niet geholpen.

Kan iemand mij helpen want zit nu een tijdje zonder tv zenders.


15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rachidSDI 

Ik begrijp hieruit dat je een eigen tv kastje hebt en niet die van T-Mobile?

Kun je het WiFi netwerk eens vergeten en de mediaconverter ook eens voor even van het stroom halen? Lukt het verbinden dan wel?

Hallo @rachidSDI 

Ik begrijp hieruit dat je een eigen tv kastje hebt en niet die van T-Mobile?

Kun je het WiFi netwerk eens vergeten en de mediaconverter ook eens voor even van het stroom halen? Lukt het verbinden dan wel?

Dat heeft helaas niks opgeleverd.

Sinds ik naar de glasvezel ben overgestapt heb ik dit probleem, hiervoor met de telefoonlijn nooit dit probleem gehad, wat heb ik een spijt zeg. Heel vreemd dat het de wachtwoord opslaat ipv verbinden

Reputatie 7
Badge +15

@rachidSDI

Dit moet wel op te lossen zijn, wat je nog kan proberen is :

Netwerkinstellingen resetten op het tv kastje.

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1, log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, in het overzicht bij WiFi instellingen schakel 5 GHz uit en probeer opnieuw verbinding te maken.

In de web interface in het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, algemeen, onderaan bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Verder kan je ook controleren of het via een hotspot wel werkt of kijken of bekabeld aansluiten een mogelijkheid is?

@rachidSDI

Dit moet wel op te lossen zijn, wat je nog kan proberen is :

Netwerkinstellingen resetten op het tv kastje.

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1, log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, in het overzicht bij WiFi instellingen schakel 5 GHz uit en probeer opnieuw verbinding te maken.

In de web interface in het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, algemeen, onderaan bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Verder kan je ook controleren of het via een hotspot wel werkt of kijken of bekabeld aansluiten een mogelijkheid is?

Hallo waqqas,

Ik vind het harstikke tof van je dat je de moeite neemt om mij te helpen.

Ik heb alles geprobeerd zonder resultaat.

Ik las ergens in de forum dat het aan de firmware lag van de zyxel t54 model. Meerdere gebruikers hadden daar last van. Er zou een fix uitgerold zijn maar dat heeft blijkbaar nog niks opgeleverd. Via de hotspot met mijn telefoon werkt het wel.

Reputatie 7
Badge +15

@rachidSDI

Ik heb dat ook wel eens dat een netwerk als opgeslagen staat maar niet verbindt. Na alles even te vergeten en herstarten werkt het meestal weer. Wat ook nog kan is middels de WPS functie verbinden met de WiFi.

@rachidSDI

Ik heb dat ook wel eens dat een netwerk als opgeslagen staat maar niet verbindt. Na alles even te vergeten en herstarten werkt het meestal weer. Wat ook nog kan is middels de WPS functie verbinden met de WiFi.

Heb een vriend laten komen met een ander iptv kastje, ik krijg het hetzelfde probleem. Het slaat het wachtwoord op maar verbind niet. Alles herstart etc etc geen effect. Thuis bij hem werkt alles perfect. Het  heeft iets te maken met het glasvezelverbinding, iets anders zou ik  niet kunnen bedenken. Met telefoonlijn nooit zo'n issue gehad.

Reputatie 7
Badge +8

@rachidSDI De fix zou inmiddels voor iedereen met het T-54 modem uitgerold moeten zijn. Heb je zowel het modem én de Media Converter gereset? Goed om te weten dat dit vooral helpt bij apps van verschillende streamingsdiensten. Ik kan je zelf echter verder geen ondersteuning bieden bij jouw eigen iptv kastje, dit omdat het eigenlijk ook niet legaal is en je voor tv een TV-abonnement kunt afnemen bij ons, de provider. Gelukkig heb je onze Community gevonden en zijn er genoeg gebruikers zoals @Waqqas die je wellicht hiermee verder kunnen helpen! 😁

Reputatie 7
Badge +6

@rachidSDI In aanvulling op de suggesties van @Waqqas: heb je ook geprobeerd om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Om wifiproblemen helemaal uit te sluiten kun je ook nog proberen om het IPTV-kastje met een kabel rechtstreeks op het modem aan te sluiten, als die mogelijkheid er is.

@rachidSDI In aanvulling op de suggesties van @Waqqas: heb je ook geprobeerd om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Om wifiproblemen helemaal uit te sluiten kun je ook nog proberen om het IPTV-kastje met een kabel rechtstreeks op het modem aan te sluiten, als die mogelijkheid er is.

Beste @TMTV 

als ik wifi 6 uitzet, heeft dat invloed op glasvezel wifi bereik en snelheid of blijft dat ongeveer hetzelfde, mijn modem zit namelijk in de meterkast.

Reputatie 7
Badge +6

@rachidSDI Wifi is van zoveel factoren afhankelijk dat het lastig in te schatten is of je dat verschil gaat merken. Het is het proberen waard en mocht het toch niet goed werken, dan kun je het altijd weer aanzetten. Heb je geen kabel liggen van de meterkast naar de TV? Zo nee, zou je toch - al is het maar tijdelijk - kunnen proberen om de IPTV-box bekabeld aan te sluiten. Dan weten we of het alleen aan de wifi ligt of dat het ergens anders misgaat.

@rachidSDI Wifi is van zoveel factoren afhankelijk dat het lastig in te schatten is of je dat verschil gaat merken. Het is het proberen waard en mocht het toch niet goed werken, dan kun je het altijd weer aanzetten. Heb je geen kabel liggen van de meterkast naar de TV? Zo nee, zou je toch - al is het maar tijdelijk - kunnen proberen om de IPTV-box bekabeld aan te sluiten. Dan weten we of het alleen aan de wifi ligt of dat het ergens anders misgaat.

is goed @TMTV , ik ga het proberen, heel erg bedankt voor de info👍

Reputatie 7
Badge +5

@rachidSDI De fix zou inmiddels voor iedereen met het T-54 modem uitgerold moeten zijn. Heb je zowel het modem én de Media Converter gereset? Goed om te weten dat dit vooral helpt bij apps van verschillende streamingsdiensten. Ik kan je zelf echter verder geen ondersteuning bieden bij jouw eigen iptv kastje, dit omdat het eigenlijk ook niet legaal is en je voor tv een TV-abonnement kunt afnemen bij ons, de provider. Gelukkig heb je onze Community gevonden en zijn er genoeg gebruikers zoals @Waqqas die je wellicht hiermee verder kunnen helpen! 😁

Misschien even het verhaal bij deze link lezen om de definitie van legaal of illegaal beter te kunnen verwoorden m.b.t. IPTV.

@rachidSDI 

Waarschijnlijk ligt het probleem bij het veranderde internet-IP-adres dat je na het omschakelen van DSL naar Glasvezel hebt gekregen.

In een dergelijk geval kun je het beste contact opnemen met de aanbieder van het IPTV kastje

@rachidSDI De fix zou inmiddels voor iedereen met het T-54 modem uitgerold moeten zijn. Heb je zowel het modem én de Media Converter gereset? Goed om te weten dat dit vooral helpt bij apps van verschillende streamingsdiensten. Ik kan je zelf echter verder geen ondersteuning bieden bij jouw eigen iptv kastje, dit omdat het eigenlijk ook niet legaal is en je voor tv een TV-abonnement kunt afnemen bij ons, de provider. Gelukkig heb je onze Community gevonden en zijn er genoeg gebruikers zoals @Waqqas die je wellicht hiermee verder kunnen helpen! 😁

Misschien even het verhaal bij deze link lezen om de definitie van legaal of illegaal beter te kunnen verwoorden m.b.t. IPTV.

@rachidSDI

Waarschijnlijk ligt het probleem bij het veranderde internet-IP-adres dat je na het omschakelen van DSL naar Glasvezel hebt gekregen.

In een dergelijk geval kun je het beste contact opnemen met de aanbieder van het IPTV kastje

ik heb dat kastje via bol.com gehaald is gewoon legaal neem ik aan

Reputatie 1

NB ik heb net een nokia 8010 streamer aangesloten, dat werkt; mijn amigo kastje updated wel, maar geeft geen TV signaal door. Monteur komt er naar kijken, want ze zien bij T-Mobile wel het mac adres enzo ervan, en reset hielp niet.

Reputatie 1

En nu werkt het, nieuwe software update van de ontvanger ..

Reageer