Beantwoord

Zyxel terug plaatsen na update STD, app niet beschikbaar

  • 9 July 2021
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Beste Community, 

 

Sinds een jaar T-mobile thuis en al die tijd draai ik zonder de Zyxel T50 modem maar heb ik met een managed switch de VLAN verdeelt en maak ik gebruik van mijn eigen linksys VELOP router (MESH) 

 

Nu er een update is gedraaid op de TV box wordt ik verplicht de Zyxel er tussen te hangen. de STD gaat anders weer terug naar de oude filmware versie waarbij ik niet kan inloggen (registratie mislukt)

 

Nu kan ik de Linksys in bridge modus zetten om zo het Zyxel signaal te verspreiden. maar dan heb ik geen mogelijkheid meer om, via een app, de gegevens in de Zyxel te beheren (gasten toegang, oudertoegang etc etc etc) Met de Linksys app werkte dit perfect namelijk. 

In de app store zie ik meerdere Zyxel app staat. Alleen is er geen 1 compatibel de T50 (VMG8825)

 

kan iemand mij helpen welke app te gebruiken. (of misschien een oplossing om de Zyxel er helemaal uit te halen en weer terug te gaan naar mijn vertrouwde mesh systeem)

 

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

 

vriendelijke groet,

Stephane

icon

Beste antwoord door TMTV 9 July 2021, 12:04

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FTA 

Volgens deze pagina kan je vlan's instellen op de Linksys. Misschien kan je het proberen zonder switch?

https://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=205502

Reputatie 1

Beste Waggas, 

 

Dank voor je reactie.

 

probleem ligt niet echt bij de VLAN. 

Het ligt meer dat de Set Top Box (animo) teruggaat naar de oude filmware op het moment dat hij de Zyxel niet meer ziet. zlefs als je al geupgrade bent plaats hij de oude filmware terug.

 En met de oude filmware kan je niet meer inloggen (5 x al contact over gehad met de klantenservice)

 

Nu heb ik geen probleem met de zyxel omdat ik de linksys daarachter in bridgemodus kan zetten. Alleen is de remote controle over de Zyxel alleen via computer/laptop te doen door in te loggen 192.168.1.1 en ik vraag mij af of hier een app voor bestaat (zoals bij veel routers)

 

Een andere oplossing is de Zyxel verwijderen. Maar daar reageert de STB niet goed op.

 

ik hoop dat bovenstaande iets verduidelijkt

 

vriendelijke groet,

Stephane

Reputatie 7
Badge +15

Volgens mij is daar nog geen app voor om de Zyxel via je mobiel te beheren, er zijn wel apps voor de Zyxel maar niet voor de VMG8825-T50.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @FTA,

Ik vermoed dat de tv-box nu via de switch op VLAN 640 zit aangesloten, maar als je bent overgezet naar het nieuwe tv-platform, kun je de box gewoon in je LAN-netwerk hangen. Daarna zou de update weer geïnstalleerd moeten worden.

Reputatie 1

Beste TMTV, 

 

dat een oplossing zo simpel kan zijn. Ik heb echt in totaal meer dan een uur met de T-mobile klantenservice aan de lijn gezeten de afgelopen week.

 

Hartelijk dank. ik had de STB aan de LAN adepter gehangen. opnieuw opstart om nieuw IP adres te krijgen en alles werkt weer. 

 

ook kan ik nu gewoon mijn linksys router gebruiken. 

 

hartelijk dank, bij een volgende vraag ga ik maar meteen naar de community :-)

 

vriendelijke groet

Stephane

Reageer