Beantwoord

Zyxel VMG8825-T50 verbind met te lage snelheid

  • 6 October 2022
  • 34 reacties
  • 546 Bekeken

Reputatie 1

Beste Tmobile,

 

Mijn modem verbind nu al een week met een snelheid tussen 20Mbit en 24Mbit ipv de maximaal haalbare snelheid op mijn adres van 44Mbit.

Ik heb telefonisch al een melding gemaakt bij de klantenservice, maar verder nog niks gehoord van jullie. Ook geen mail met een ontvangstbevestiging van mijn melding.

 

Het probleem is dat het modem "inbelt" op het Tmobile netwerk en een verbinding tot stand brengt van 24Mbit. Dit is te zien in de xDSL-statistieken in het modem:

 

near-end interleaved channel bit rate: 24574 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 10111 kbps

 

Ik heb het modem al diverse malen van het stroom gehaald, echter zonder resultaat.

 

Graag niet beginnen met vragen of ik bekabeld op mijn pc zit of via wifi, want dat is hier niet van toepassing. Ook screenshots van een snelheidstest hebben geen nut. Het heeft puur te maken met de snelheid die het modem tot stand brengt.

Afgelopen april heb ik hetzelfde gehad, toen heeft jullie technische dienst aangegeven dat ik geen screenshots meer hoef te sturen, want het was duidelijk.

 

Ik hoor graag hoe jullie dit gaan oplossen.

icon

Beste antwoord door Sebastiaan. 14 October 2022, 14:37

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 1

Ah sorry, zo te zien heb ik het nét andersom gelezen in jouw vorige bericht @Sebastiaan.. Ik moet zeggen dat het erg lastig gaat worden om jouw uploadsnelheid consistent 10 Mbit/s te krijgen. Hoewel het inderdaad een verlies is van 23% is het absoluut gezien 'maar’ 2,2 Mbit/s en dit soort absolute verliezen gaan na een tijd bij deze oude internetlijnen ontstaan, zeker wanneer een internetlijn al kuren vertoont. Daarnaast zal de internetlijn altijd wat fluctueren waardoor ik hoop dat het verlies slechts een momentopname is.

Omdat de lijn is gereset door de KPN monteur zou je nog kunnen proberen om een fabrieks reset van het modem uit te voeren zodat het modem ook optimaal verbindt met de geresete internetlijn: Factory reset modem (fabrieksreset). 

Ik had heel graag meer voor je betekend hierin, alleen omdat de downloadsnelheid weer op het goede niveau zit weet ik dat KPN hier weinig aan kan doen. Ik hoop erg voor je dat het een momentopname is of dat de fabrieks reset nog helpt!

Beste @Cal 

 

Bedankt voor je uitleg. Ik begrijp dat het "maar" 2,2mbit, maar dat is wel een aanzienlijk percentage.

Voor mij is het ook vooral dat dit weer een zoveelste teleurstelling is sinds ik adsl van tmobile heb. Ik begrijp uit je verhaal dat deze laatste storing waarschijnlijk ook was voorgevallen als ik nog adsl van kpn had gehad. Toch voelt het niet goed.

Bij het overstappen naar tmobile is mij namelijk toegezegd dat ik op mijn adres mijn adsl kon laten omzetten naar glasvezel zodra de glasvezelaansluiting gerealiseerd was door kpnnetwerk. Puntje bij paaltje levert tmobile geen glasvezel op mijn adres.

Bij de vorige snelheidsstoring gaf jullie 2e lijns monteur aan dat ik mijn abonnement kon laten aanpassen naar 50mbit ipv 100mbit, omdat ik toch max 44mbit kon krijgen. Vervolgens gebeld met de klantenservice, maar die gaven aan dat jullie dergelijke abonnementen niet op mijn adres leveren. Type ik nu mijn adres in op jullie website, kan ik wel 50mbit kiezen. 

 

Al met al voelt het niet fijn. Er wordt veel gezegd en beloofd, maar niet waar gemaakt. 

Ik snap dat jij daar niks aan kunt doen en dat dit wellicht een nieuw topic verdient, maar moest het toch even kwijt. Al is het alleen maar om het gezegd te hebben...

Reputatie 1

Ps, die fabrieks reset zal ik nog uitproberen

Reputatie 7
Badge +4

Logische frustraties en vragen @Sebastiaan., ik begrijp dat dit niet lekker zit!

Voor mij zijn een aantal dingen die je benoemt nieuw, sorry als je ze al eerder benoemt had. Het stoot mij tegen het zere been dat wij je niet van glasvezel kunnen voorzien, dat is niet waar ik en wij op zitten te wachten. Daarnaast had ik je heel graag overgezet naar 50 Mbit/s, alleen omdat dit een nieuw abonnement is dat we recent hebben geïntroduceerd kan ik je niet op het nieuwe contracttype zetten. Exclusief klantvoordeel bedraagt het 50 Mbit/s abonnement € 32,50 in plaats van de € 35,- die je momenteel voor glasvezel betaalt. Vanwege de problemen die je betaalt met de verbinding wil ik je heel graag hierin tegemoet komen en daarom zal ik je voor het initiële contractjaar € 2,50 * 12 = € 30,- vergoeden. Omdat wij, achter de schermen, al de factuur van november hebben opgesteld zal je dit bedrag terugvinden op je factuur voor december.

Als laatste: wat je zegt klopt inderdaad, het is zowel een relatief groot verlies als ook dat de internetlijn waar je nu gebruik van maakt gaat richting het einde van zijn latijn en dat je daarom zou je dit ook bij andere DSL providers ervaren. Het lastige is dat het een stuk makkelijker is om aan absolute verliezen in plaats van relatieve verliezen te sleutelen, ondanks dat de pijn van een relatief verlies een stuk groter kan zijn. Daarom hoop ik dat het een momentopname was, wat gebruikelijker is bij DSL, of dat de fabrieks reset je nog naar de oude waardes kan krijgen.

Het allerliefst hoop ik dat wij je ook snel van glasvezel kunnen voorzien zodat je ongeremd van Internet kan genieten!

Reputatie 1

Beste @Cal ,

Bedankt voor de tegemoetkoming,  dit vind ik een zeer sympathiek gebaar.

Wat betreft de fabrieksreset, daar ben ik  nog niet aan toegekomen. Zodra ik die gedaan heb, zal ik de bevindingen delen.

Hoe dan ook zullen we het met de snelheden moeten doen die we nu (of na de reset) hebben. Het wachten is tot kpnnetwerk en tmobile de onderhandelingen afgerond hebben en tmobile haar apparatuur voor glasvezel in de wijkkast mag bijplaatsen. (Ik had begrepen van de helpdesk dat dat de reden is waarom tmobile pas veel later glasvezelinternet kan aanbieden op glasvezelnetwerken van kpnnetwerk dan dat kpn dat kan)

 

Mvg, sebastiaan.

Reputatie 7

Hi @Sebastiaan., heel fijn om te lezen dat we jou hebben kunnen verblijden met de vergoeding! 

Dankjewel voor het aangeven en merci voor de moeite. Ik hoor graag of de fabrieksreset toch een positief verschil heeft opgeleverd. We waarderen jouw geduld en begrip enorm. Fingers crossed dat de onderhandelingen snel worden afgerond. 

Reputatie 1

Hoi @Lisa , @Sander , @Jason en @Cal,

Helaas was het voor korte duur.

Na twee weken op 57mbit gezeten te hebben is de verbinding nu al weer twee dagen 24mbit. (Upload dit keer nog wel 10mbit).

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik op zijn zacht gezegd niet blij ben. 

Hoe kunnen we tot een oplossing komen die wel blijvend is?

 

Gr, Sebastiaan

Reputatie 1

Nog maar wee een keer mijn xDSL statistieken:

 

xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.23.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:      Up
       Modulation:      ITU G.993.2(VDSL2), G.998.4(G.I
       Annex Mode:      ANNEX_B
=============================================================================

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 24574 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 10111 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :0 min, 48 secs
DSL activetime :0 min, 17 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 20.4 dB
output power upstream: -1.4 dbm
attenuation downstream: 12.4 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 16.8 dB
output power downstream: 13.1 dbm
attenuation upstream: 1.8 dB
 

Reputatie 7

Hi @Sebastiaan., heel goed dat je meteen weer aan de bel trekt! Dit is ook zeker niet de terugkoppeling waar ik op had gehoopt. Excuses dat het probleem is teruggekeerd. Ik heb direct het eerdere onderzoek weer heropend en ga dit goed in de gaten houden de komende tijd. Hier heb je net ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Ik ben het volledig met je eens dat dit probleem definitief verholpen dient te worden, dus ik ga mijn uiterste best doen dat dit issue voor eens en altijd verdwijnt. 

Reputatie 7

Hi @Sebastiaan., ik wil je graag laten weten dat het onderzoek succesvol is afgerond! Mijn collega's hebben KPN aangestuurd om jouw snelheidsproblemen aan te pakken. KPN zal binnenkort dan ook contact met jou gaan opnemen om een afspraak in te plannen. Houd je ons hier op de hoogte? 💪

Reageer