Beantwoord

Zyxel wereldbol brandt niet

  • 15 September 2022
  • 10 reacties
  • 734 Bekeken

Op 6 september heb ik mijn Zyxel modem aan kunnen sluiten en op 15 september zou de wifi het moeten gaan doen. Dat is helaas niet het geval, want het wereldbol lampje gaat niet aan. Alleen de beide 2.4 en 5 ghz wifi lampjes branden groen. Ik heb al gebeld met de klantenservice en die stelden voor dat ik een monteur liet komen halverwege oktober. Aangezien dit om een wifi aansluiting in mijn nieuwe huis gaat en ik wifi nodig heb om thuis te kunnen werken is het voor mij geen optie om zo lang geen internet te hebben na verhuisd te zijn. Overigens betaal je daar natuurlijk ook niet voor.

 

Heeft iemand tips of een oplossing? Ik heb de stekkers in de modem correct aangesloten zoals ik bij anderen op dit forum ook zag. Als het handig is kan ik ook zeker nog een foto maken van de internetaansluiting in mijn huis. Bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 September 2022, 19:41

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @NinaSchr 

Dus de DSL kabel vanaf het KPN ISRA punt moet in de DSL poort van de modem. Kan je ook eens een foto maken van het KPN ISRA punt (aansluitpunt)?

Je hebt vandaag ook een sms ontvangen dat je in de loop van de dag de modem kunt installeren?

 

 

@Waqqas De installatiesms heb ik op 6 september al gehad en 15 september zou de datum zijn waarop het internet gaat werken.

Dit is mijn DSL aansluiting. In de meterkast zit er geen, alleen deze in de woonkamer.

Reputatie 7
Badge +15

@NinaSchr

Dit lijkt me geen kpn ISRA punt, niks van onderstaande ergens in de meterkast, woonkamer of ergens anders?

 

 

@Waqqas Deze heb ik na lang zoeken gevonden in de ruimte boven de meterkast. De rechter op de KPN ISRA foto. Die kabels leiden naar losse draden in de muur waar normaliter plastic kapjes overheen zitten. Op de plattegrond van de woning staat er Aansluiting telefoon - bij.

 

Helpt dit?

 

De huismeester had het overigens wel over dat achter de plastic kapjes een "verouderd systeem" zat

Reputatie 7
Badge +15

@NinaSchr 

Die losse draden op de eerste foto heb je nodig.

In het installatiepakket van T-Mobile zit als het goed is een vierkantje doosje met alleen rood en blauw erin aangesloten.

Sluit daarin de rode en blauwe draden op aan die je in de muur hebt en aan de andere kant van dat doosje kun je dan de DSL kabel inpluggen.

Indien rood en blauw niet werken dan kun je de oranje en witte draden proberen.

@Waqqas Bedankt voor de snelle en behulpzame reacties tot nu toe! Ik ga het proberen en ik zal laten weten of het lukt

@Waqqas 

Gelukt dankzij de snelle hulp! Enorm bedankt en een fijne dag!

Reageer