Beantwoord

Zyxell T50 + WiFi Punt + 5GHz verbinding

  • 22 June 2021
  • 2 reacties
  • 512 Bekeken

Hi, 


Ik heb gisteren een Zyxell T50 in combinatie met een Zyxell WAP WiFi punt ontvangen van T-Mobile. De WiFi punt wilde ik gebruiken om de dekking van het 5GHz WiFi in mijn huis te vergroten.
Ik zie dat ik bij de instellingen de MESH setting uit moet zetten, om zo de “houd 2.4GHz en 5GHz hetzelfde” setting uit te zetten.
Maar zo kan ik toch geen gebruik meer maken van dit WAP WiFi punt, naar mijn weten werken de T50 en de WAP in een MESH netwerk?
Als ik ze splits, waarbij ik de MESH setting uit moet zetten, is de 5GHz verbinding heel goed, bijna 100% snelheid, alleen heb ik geen bereik op 5GHz in m'n slaapkamer.

De vraag is dus: kan ik mijn WiFi splitsen in een 2.4GHz en een 5GHz variant, en toch gebruik maken van dit WiFi punt waar ik maandelijks voor betaal?

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 June 2021, 13:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Charlie Bruhkowski 

Lees in dit topic het bericht van Timo78 die een stappenplan heeft gemaakt om 2,4 en 5 GHz te scheiden icm WiFi-plus.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-wifi-515/wifi-plus-installatie-en-gebruik-van-wifi-plus-voor-het-zyxel-modem-324622

Reputatie 7

@Charlie Bruhkowski 

De bedoeling van mesh is om 1 groot wifi te creëren.

Hierbij is de T50 de controller en bepaald op wel wifi punt jou device gaat verbinden. Hij hoort dus te schakelen tussen 2,4 en 5ghz en de wifi punten met 1 wifi naam.

Reageer