Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Toon eerste reactie

237 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Heel fijn dat het zo bevalt @Ben1953 en top dat ze bezorgd worden vandaag @ooojeee! Heel veel plezier en alvast een prachtig weekend toegewenst! 😉

Hallo,

Ik wil ook graag mijn oude wifipunt vervangen. Ik heb nu T-54 + WAP6807.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @alen01, geen probleem, dit maak ik graag meteen in orde voor je! Je ontvangt straks een e-mail ter bevestiging én met uitleg over hoe het retour-proces werkt. Veel plezier straks met het nieuwe wifipunt! 

Reputatie 1

 

@Albers_barbara door alle ophef in het topic heb ik over je bericht heen gelezen, mijn excuses! Ik heb de omruiling in gang gezet, je ontvangt hier bericht over.

Hi Tommie,

Kan het zijn dat er iets fout gegaan is? Ik heb sinds dit bericht niks gehoord, ook geen pakket gehad.. Dank!

Reputatie 2

@Jason ik heb de email bevestiging gekregen dat de door mij teruggestuurde wifi punten door T-Mobile zijn ontvangen. Het ging om het oude wifi-punt (vervangen door de nieuwe) en een teveel opgestuurde nieuwe. 2 in totaal dus. Echter blijft in de T-Mobile app de status onveranderd, dat ik de wifi punten moet terugsturen. Kan dit aangepast worden? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

@Albers_barbara dat is wel gek. 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het pakket wel is bezorgd, er is zelfs voor getekend. Ook hebben we je een e-mail gestuurd met de informatie. Als je het pakket niet hebt ontvangen zal je met DHL contact op kunnen nemen en hier naar vragen. Ik zie namelijk dat het op vrijdag 21 april bezorgd is.

Reputatie 1

 @Albers_barbara dat is wel gek. 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het pakket wel is bezorgd, er is zelfs voor getekend. Ook hebben we je een e-mail gestuurd met de informatie. Als je het pakket niet hebt ontvangen zal je met DHL contact op kunnen nemen en hier naar vragen. Ik zie namelijk dat het op vrijdag 21 april bezorgd is.

Hi Tommie,

 

Excuus, ik hoor net dat mijn partner het pakket wel aangenomen heeft maar het mij niet heeft verteld. Ik heb niks gezegd!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Albers_barbara, kan gebeuren, fijn om te weten dat allemaal goed zit! Dan wens ik jullie vooral nog heel veel plezier toe met het Wifi-punt! 😃

Reputatie 2

@Sven-TMT, heb jij een idee voor @TJJonks en @K-1-2?  

@Sven-TMT @Tommie 

Ik ben nog benieuwd of er ideeën zijn … 

Reputatie 7
Badge +9

@K-1-2 ik kijk graag alles voor je na, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen?

Reputatie 1

Goedemiddag,

Graag zouden wij ook onze WAP omruilen voor de WX5600 :-)

Bedankt alvast.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Floranneke, de nieuwe WX5600 komt eraan! 😉 Houd je mailbox in de gaten voor de track&trace-code. Zo kun je de bezorgstatus te allen tijden in de gaten houden. Veel plezier met het nieuwe wifipunt!

Reputatie 1

Hoi @Floranneke, de nieuwe WX5600 komt eraan! 😉 Houd je mailbox in de gaten voor de track&trace-code. Zo kun je de bezorgstatus te allen tijden in de gaten houden. Veel plezier met het nieuwe wifipunt!

Top thnx gaat zeker lukken :-)

Hoi kan ik mijn wifipunt ook omruilen? 

Reputatie 7
Badge +4

Komt voor de bakker @JeffreyJJD! Ik ga meteen voor je aan de slag om het nieuwe Wifi-punt naar je op te laten sturen. Hiervan krijg je ook snel een bevestiging van mij per email. Ik wens je alvast veel plezier toe met je nieuwe Wifi-netwerk! 😃

Reputatie 2

@K-1-2 ik kijk graag alles voor je na, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen?

@Tommie Gegevens inmiddels een tijdje geleden achtergelaten, ben benieuwd naar de bevindingen ….

Ik wil graag een nieuw Wifi punt ontvangen. Ook ik heb een oude met de nieuwe modem

Goedemiddag, onlangs deze nieuwe wifipunten ontvangen omdat aangegeven werd dat onze slechte wifiverbinding waarschijnlijk aan de oude punten lag. 

Echter, nog steeds is de wifiverbinding boven erg slecht (valt steeds weg). Erg vervelend omdat ik vaak thuis werk en tijdens een videomeeting valt de verbinding vaak uit. 

Wat al gedaan is: 2,4ghz en 5ghz uit elkaar gehaald. Bandsteering uitgezet.

Vandaag via de wifi instellingen het kanaal aangepast dmv Wifi analyzer. 

 

Wat kan ik nog meer doen? 

Goedendag. Ik heb een t-54 modem en twee WAP6807 punten. Graag zou ik deze laten vervangen door 2x wx5600.

Reputatie 7
Badge +16

@npcmeeuwis Dan denk ik dat het aan het thuisnetwerk ligt en kunnen wij verder niet veel meer verbeteren voor je. Wat je nog wel kunt checken: staan de wifipunten op een strategische plek in huis? Dat wil zeggen: wordt de weg naar het modem niet verhinderd door bijvoorbeeld veel muren of andere objecten? Plaats een wifipunt nooit bovenaan de trap als het modem achter vier deuren staat bijvoorbeeld en let ook op de afstand. Het bereik is nog gunstig wanneer je zo'n zes meter van het modem afstaat, staat het wifipunt verder weg? Dan heb je er vrij weinig aan. Uiteraard geldt dit niet voor een tweede of derde wifipunt - zolang het wifipunt waar het signaal vandaan door gelust wordt, maar in de buurt staat.

 

@PD1972 Het wifipunt wordt omgewisseld. Je ontvang het nieuwere wifipunt binnen maximaal vier werkdagen. Veel plezier toegewenst! 😄👍

 

@Illyria Voor jou geldt hetzelfde. Veel plezier! 😄

@Jason ik heb het wifipunt nu bekabeld aangesloten met een 20m lan-kabel en naast mijn laptop gezet, dit werkt wel. Maar het dichtsbijzijnde stopcontact naast de modem is wel een heel stuk verder, vandaar dat dit erg lastig wordt. 

Nu moet ik dagelijks het wifipunt met de kabel verplaatsen, want deze loopt over de trap heen. 

Is er een optie dat iemand komt kijken hoe we dit nu het beste kunnen aanpakken? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @npcmeeuwis, dat is een slim alternatief maar inderdaad niet lekker werkbaar zo. Ik kan jammer genoeg geen monteur aansturen voor een wifipunt dat niet connect wegens de afstand/plek, sorry. Wat ik wel kan doen, is de tip geven om een wandcontactdoos te plaatsen op de meest handige plek voor het eerste of tweede wifipunt, maar dat gaat dan wel via meerwerkkosten van Guidion (ik dacht à 60 euro ongeveer). Heb je iemand in de naaste kring die een tikkie handig is qua elektra? Ik heb mijn eigen elektra aangelegd in de garage bijvoorbeeld, maar wel samen met iemand die het overzag en diploma's heeft.

Gister de WiFi punten binnen gekregen. Inloggen lukt niet met admin en het ww voor het modem. Wat zijn de juiste inlog gegevens?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MVD 040, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, de inloggegevens staan achter op het modem. 

 

1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

 

Kan je mij laten weten of het gelukt is?

Ik bedoelde eigenlijk van de wifipunten, maar daar werkt het wachtwoord wat achterop de wifipunten staat😀.

Kunnen jullie iets met de led's doen, deze zijn behoorlijk fel, ik zou zeggen dat deze uit moeten kunnen.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

Reageer