Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!
Reputatie 7
Badge +8

Vandaag is het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt gelanceerd. Dit wifipunt zorgt ervoor dat jij het maximale uit de wifi kunt halen. Wat kun je precies verwachten van dit nieuwe wifipunt, hoe werken de nieuwe functies en hoe ziet het nieuwe wifipunt eruit? Je vindt alle ins en outs van onze nieuwe aanwinst in dit topic!

 

 

Waarom een nieuw wifipunt?

De introductie van het Zyxel WX5600 wifipunt zorgt ervoor dat de Wifi 6 aan de Wifi Plus propositie wordt toegevoegd, specifiek voor wanneer je een Wifi 6 modem hebt. Het aantal devices in Nederland dat Wifi 6 ondersteunt groeit sterk. Wij kunnen dan ook zeker niet achterblijven en komen daarom met het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt.

 

Wifi 6

Met de lancering van het nieuwe Zyxel T-54 modem in het tweede kwartaal van 2022 is Wifi 6 reeds gelanceerd binnen de modem-line-up. Heb je het T-54 modem en heb je ook Wifi Plus erbij? Dan heb je tot op heden een Zyxel WAP6807 Wifi 5 wifipunt ontvangen. Hiermee is het niet mogelijk om een wifi6-meshnetwerk op te zetten, omdat alleen de T-54 op Wifi 6 blijft zenden/ontvangen. In het geval van wifi problemen kan dit er zelfs voor zorgen dat Wifi 6 op het modem moet worden uitgeschakeld, zodat het hele wifi-netwerk (modem en wifipunt(en)) op Wifi 5 draait. Het Zyxel WX5600 wifipunt biedt hier de oplossing voor zodat alles op Wifi 6 gedraaid kan worden. Het Zyxel T-54 modem werkt dan ook perfect met het nieuwe WX5600 wifipunt!

 

Verbeteringen

Naast Wifi 6 is er nog een aantal verbeteringen van de WX5600 ten opzichte van de WAP6807. Het aantal antennes is hoger: 4x4 in plaats van 2x2 op de 5Ghz-band en de maximale totale snelheid is hoger. Daarnaast biedt het twee 2.5Gbps LAN-poorten in plaats van twee 1 Gbps LAN-poorten.

 

 

Hoe ziet de WX5600 eruit?

Wat zijn de systeem-specificaties?

Wireless standards 

• IEEE 802.11 a/n/ac/ax 5 GHz 

• IEEE 802.11 b/g/n/ax 2.4 GHz 

 

Wireless speed 

• Transmit/receive: 

  • 4800 Mbps* for 5 GHz 

  • 1200 Mbps* for 2.4 GHz 

 

Wireless security 

• WPA2-PSK/WPA3-SAE 

 

Wireless features 

• Auto channel selection 

• MU-MIMO and beamforming 

• Video-grade QoS 

• WiFi Protected Setup (WPS) 

• WiFi Multimedia (WMM) 

• MAC address filtering 

• Multiple SSIDs up to 4 

• AP/band steering 

 

System management 

• HTTP/GUI 

• TR-069/TR-181 remote management 

• Remote firmware upgrade 

• Dual images system recovery 

• DHCP client and IGMP snooping 

• MPro Mesh® management 

 

Operation mode 

• AP/repeater 

 

MPro Mesh® management 

• Pre-associated steering 

• 5G/2.4G band steering 

• Multi-AP roaming 

• Band balancing 

• Backhaul optimal 

 

Specificaties WAP6807 en WX5600

Kenmerk 

WX5600 

WAP6807 

Wifi 6 (802.11ax) 

ja 

nee 

Wifi 5 (802.11ac) 

ja 

ja 

2.4Ghz-band 

ja (Wifi 6 en ouder)  

ja (Wifi 5 en ouder) 

5Ghz-band 

ja (Wifi 6 en ouder) 

ja (Wifi 5 en ouder) 

Alle ondersteunde standaarden 

 

802.11 a/n/ac/ax (5 GHz) 

802.11 b/g/n/ax (2.4 GHz) 

 

802.11a/n/ac (5 GHz) 

802.11b/g/n (2.4 GHz) 

 

Aantal antennes 

 

4x4 (2.4Ghz) 

4x4 (5Ghz) 

 

 

4x4 (2.4Ghz) 

2x2 (5Ghz) 

Lanpoorten 

 

2 x 2.5 Gbps 

 

2 x 1 Gbps 

Maximale snelheid 

 

1.200 Mbps (2.4Ghz) 

4.800 Mbps (5Ghz) 

 

300 Mbps (2.4Ghz) 

1.733 Mbps (5Ghz) 

Beveiliging 

 

WPA2-PSK/WPA3-SAE 

 

WPA-PSK/WPA2-PSK 

Energiegebruik 

 

18w max 

 

18w max 

Target-wake-time  

(TWT) 

Ja  

Nee 

 

 

Hoe installeer ik mijn nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt?

Check de handleiding onderaan dit topic! 

 

 

FAQ

Op welke manieren kan ik de WX5600 verbinden met het modem? 

De meest optimale manier om de WX5600 te verbinden met het modem is via een internetkabel welke wordt meegeleverd. Dit maakt van het wifi-punt een Access Point (AP-mode). De verbinding met het modem kan niet gestoord worden en zal altijd de hoogst mogelijke snelheden doorgeven. 

 

De WX5600 kan ook draadloos met het modem verbonden worden. Dan wordt er van het wifi-punt een Repeater gemaakt (RP-mode). Dit is het meest flexibel en voorkomt dat over langere afstanden bekabeling nodig is. Wel is deze opzet gevoeliger voor interferentie en dient rekening te worden gehouden met plaatsing van het wifi-punt: daar waar het wifisignaal van het modem (of ander wifi-punt) nog goed is. De installatie en het overnemen van de wifinetwerkgegevens kan het best door het wifi-punt eenmalig bedraad aan te sluiten op het modem. Zie voor meer informatie ook de handleiding onderaan dit topic.

 

 

Ik heb nu het Zyxel WAP6807 wifi-punt, kan ik ook de nieuwe Zyxel WX5600 krijgen?

Wanneer je een Zyxel T-54 modem hebt, dan kom je ook in aanmerking voor de WX5600 zodat je optimaal gebruik kunt maken van Wifi 6. Je kunt hier in dit topic om vragen en dan regelen wij de omruiling. 

 

Het is onhandig om het wifipunt in mijn meterkast bekabeld aan te sluiten. Wat nu?

Voor de eerste keer dien je het wifipunt bekabeld aan te sluiten, hierna kan deze draadloos verbonden worden met het modem en kun je deze op de gewenste plaats in jouw woning zetten zolang het nog een goed signaal ontvangt van een ander wifipunt of het modem.

 

Wat kost een wifipunt?

Je kunt een wifipunt bij ons huren voor € 2,50 per maand (eerste maand is gratis). Het is niet mogelijk om een wifipunt bij ons te kopen.

 

Hoe bestel ik een wifipunt?

Je kunt een wifipunt heel makkelijk gelijk mee bestellen wanneer je een internetabonnement bij ons afneemt, of je bestelt een wifipunt achteraf via My T-Mobile Thuis

 

 


232 reacties

Reputatie 2

Ook ik wil graag gebuik maken van een omruil wifi plus voor de nieuwe. Heb het T54 modem.

Alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +4

Ik maak ook graag gebruik van de omruilactie. Wij hebben nu 1 Wi-Fi-punt en een T54.

Bedankt alvast!

Ook ik wil graag gebuik maken van een omruil wifi plus voor de nieuwe. Heb het T54 modem.

Alvast bedankt 

Ik heb het voor jullie in orde gemaakt! Wifi punt komt jullie kant op! 

Dag Sven,

Dat is toch ronduit belachelijk? Ik ben nu 6 jaar bij jullie en ben dus veroordeeld tot materiaal wat ik toen heb gekregen? Upgraden van materiaal voor bestaande klanten is dus niet mogelijk.

Aanfluiting!

De T50 is nog lang niet verourderd dat deze wordt vervangen voor een ander model. Zodra dat het geval is zal het worden gedaan, Net als vorig jaar is gebeurd bij de Draytek die je had ;). 

Reputatie 2

Top, je wordt weer bedankt @Sven-TMT 

Reputatie 3

Ik maak ook graag gebruik van de omruilactie. Wij hebben nu 1 Wi-Fi-punt en een T54.

Bedankt alvast!

Ook ik wil graag gebuik maken van een omruil wifi plus voor de nieuwe. Heb het T54 modem.

Alvast bedankt 

Ik heb het voor jullie in orde gemaakt! Wifi punt komt jullie kant op! 

Dag Sven,

Dat is toch ronduit belachelijk? Ik ben nu 6 jaar bij jullie en ben dus veroordeeld tot materiaal wat ik toen heb gekregen? Upgraden van materiaal voor bestaande klanten is dus niet mogelijk.

Aanfluiting!

De T50 is nog lang niet verourderd dat deze wordt vervangen voor een ander model. Zodra dat het geval is zal het worden gedaan, Net als vorig jaar is gebeurd bij de Draytek die je had ;). 

Ik heb een andere gekregen omdat de monteur het kon doen. Anders had ik alsnog een draytak gehad. Vervanging vanwege een defect.

Reputatie 2

4 dagen geleden geïnstalleerd? 4 dagen geleden begonnen ook mijn problemen met internet. En nu heb ik helemaal geen signaal meer. T50 modem, maar helemaal geen signaal meer naar binnen, LOS: rood PON: uit. 

Reputatie 1

Ik zou ook graag gebruik willen maken van het omruilen van mijn huidige wifi-plus naar de nieuwe variant.

Ik heb nu 3 wifi-punten en de T54.

Alvast bedankt!

Reputatie 2

Ik ben weg. Abonnement TV en Internet T Mobile opgezegd.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zou ook graag gebruik willen maken van het omruilen van mijn huidige wifi-plus naar de nieuwe variant.

Ik heb nu 3 wifi-punten en de T54.

Alvast bedankt!

Ik heb het in orde gemaakt voor je! Ze komen jou kant op!

Reputatie 1

Wij hebben een t54 en gebruiken de WAP6807, graag zouden wij die van ons ook omruilen voor de nieuwe.

Reputatie 7
Badge +4

Wij hebben een t54 en gebruiken de WAP6807, graag zouden wij die van ons ook omruilen voor de nieuwe.

Heb het in orde gemaakt voor je. Ze komen jou kant op! 

Reputatie 1

Wij hebben een t54 en gebruiken de WAP6807, graag zouden wij die van ons ook omruilen voor de nieuwe.

Heb het in orde gemaakt voor je. Ze komen jou kant op! 

Heb t gezien! Bedankt!

Reputatie 2

@Demi @Sven-TMT 

Allemaal leuk en aardig dat T-mobile dit introduceert. 
Ben al 7 jaar lang klant bij jullie en mijn Router Zyxel VMG8825-T50 willen jullie niet omruilen voor de T54. Deze is alleen voor nieuwe klanten.

Dus het nieuwe mesh systeem is niet geschikt voor oude klanten?
Wat gaan jullie hier aan doen?

Want er is nooit een mogelijkheid om up te graden voor oude klanten? Hierdoor gaan jullie echt klanten verliezen

Precies wat @chasinn32 hierboven zegt.

 
Ook ik zou graag een T-54 modem willen met 2 nieuwe wifipunten. Maar blijkbaar gaat dat niet. Slaat echt helemaal nergens op.

 

Dus als ik nu bij jullie opzeg. En ergens anders een abonnement afsluit en daarna weer bij jullie aansluit, dan kan het wel (want nieuwe modem en dus nieuwe wifipunten).

 

De kwaliteit van mijn wifi is ronduit belabberd in de woning, en on dit op te lossen zou ik de nieuwe wifipunten willen proberen maar dat gaat niet want ik heb de T50 modem.

 

Nou dan zit er niets anders op dan te verhuizen naar Ziggo. ✌️

Reputatie 7
Badge +14

De nieuwe types ondersteunen wifi6, maar als jij het vorige type gebruikt kun je ook prima jouw probleem oplossen.

Je kunt ook een eigen los mesh systeem kopen. Dan heb je dit helemaal in eigen hand en werkt (los) met elke router nu en in de toekomst. Ik heb zelden een Deco M5 met 4 wifi points. Die vind je vaak rond de €150 per 3 stuks. 

Reputatie 2

Precies wat @chasinn32 hierboven zegt.

 
Ook ik zou graag een T-54 modem willen met 2 nieuwe wifipunten. Maar blijkbaar gaat dat niet. Slaat echt helemaal nergens op.

 

Dus als ik nu bij jullie opzeg. En ergens anders een abonnement afsluit en daarna weer bij jullie aansluit, dan kan het wel (want nieuwe modem en dus nieuwe wifipunten).

 

De kwaliteit van mijn wifi is ronduit belabberd in de woning, en on dit op te lossen zou ik de nieuwe wifipunten willen proberen maar dat gaat niet want ik heb de T50 modem.

 

Nou dan zit er niets anders op dan te verhuizen naar Ziggo. ✌️

 

@Pigeotto 

Ik heb tmobile gebeld en voorstel gedaan. Back office zal mij terug bellen of mailen.

Als ze niet akkoord gaan, dan neem ik bij kpn 1 maand abonnement(maandelijks opzegbaar) die dan na 1 maand opzeggen en terug bij Tmobile.

Tmobile wilt zogenaamd groen doen, dan moet het maar zo.

Heb sinds enkele dagen bij t54 nw wifipunten wifi 6 voorheen wifi 5 maar dit werkt perfect geen problemen meer met wifi en supersnel 

Reputatie 1

Ik ben in bezit van de t54 modem en 1 zyxel_6517 wifipunt en zou graag aanspraak willen om het wifipunt te ruilen voor de nieuwe versie! 

 

Met vriendelijke groet, 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Tonnafrass, ik heb meteen het huidige wifipunt omgeruild voor het nieuwere model. Deze wordt binnen enkele dagen geleverd. Houd je mailbox vanaf morgen in de gaten voor de track&trace-code; hiermee kun je de bezorgstatus 24/7 in de gaten houden. Veel plezier toegewenst!

Graag wil ik hierbij mijn bestaande extra wifi punt (WAP6807) laten omwisselen voor de nieuwe Zyxel WX5600!

Reputatie 7
Badge +4

Graag wil ik hierbij mijn bestaande extra wifi punt (WAP6807) laten omwisselen voor de nieuwe Zyxel WX5600!

Ik heb hem omgewisseld voor je! 

Hi, vandaag gaat mijn T-Mobile verbinding opgeleverd worden. Ik heb in het installatiepakket de oude WAP6807 ontvangen. Ik zou graag de nieuwe WX5600 ontvangen voor ik Wifi Plus ga gebruiken. Dank alvast! 🙏 

Reputatie 7
Badge +4

Hi, vandaag gaat mijn T-Mobile verbinding opgeleverd worden. Ik heb in het installatiepakket de oude WAP6807 ontvangen. Ik zou graag de nieuwe WX5600 ontvangen voor ik Wifi Plus ga gebruiken. Dank alvast! 🙏 

Ik heb het in orde gemaakt voor je :) 

Hoi! Ik ben ook in bezit van een T-54 modem en zou ook graag mijn huidige wifi punt willen omruilen voor de nieuwe. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi! Ik ben ook in bezit van een T-54 modem en zou ook graag mijn huidige wifi punt willen omruilen voor de nieuwe. Alvast bedankt!

Ik heb het in orde gemaakt voor je :) 

Ook ik ben in bezit van een T-54 modem en zou graag mijn wifipunt willen omruilen voor de nieuwe. Alvast bedankt!

Reageer