Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!
Reputatie 7
Badge +8

Vandaag is het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt gelanceerd. Dit wifipunt zorgt ervoor dat jij het maximale uit de wifi kunt halen. Wat kun je precies verwachten van dit nieuwe wifipunt, hoe werken de nieuwe functies en hoe ziet het nieuwe wifipunt eruit? Je vindt alle ins en outs van onze nieuwe aanwinst in dit topic!

 

 

Waarom een nieuw wifipunt?

De introductie van het Zyxel WX5600 wifipunt zorgt ervoor dat de Wifi 6 aan de Wifi Plus propositie wordt toegevoegd, specifiek voor wanneer je een Wifi 6 modem hebt. Het aantal devices in Nederland dat Wifi 6 ondersteunt groeit sterk. Wij kunnen dan ook zeker niet achterblijven en komen daarom met het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt.

 

Wifi 6

Met de lancering van het nieuwe Zyxel T-54 modem in het tweede kwartaal van 2022 is Wifi 6 reeds gelanceerd binnen de modem-line-up. Heb je het T-54 modem en heb je ook Wifi Plus erbij? Dan heb je tot op heden een Zyxel WAP6807 Wifi 5 wifipunt ontvangen. Hiermee is het niet mogelijk om een wifi6-meshnetwerk op te zetten, omdat alleen de T-54 op Wifi 6 blijft zenden/ontvangen. In het geval van wifi problemen kan dit er zelfs voor zorgen dat Wifi 6 op het modem moet worden uitgeschakeld, zodat het hele wifi-netwerk (modem en wifipunt(en)) op Wifi 5 draait. Het Zyxel WX5600 wifipunt biedt hier de oplossing voor zodat alles op Wifi 6 gedraaid kan worden. Het Zyxel T-54 modem werkt dan ook perfect met het nieuwe WX5600 wifipunt!

 

Verbeteringen

Naast Wifi 6 is er nog een aantal verbeteringen van de WX5600 ten opzichte van de WAP6807. Het aantal antennes is hoger: 4x4 in plaats van 2x2 op de 5Ghz-band en de maximale totale snelheid is hoger. Daarnaast biedt het twee 2.5Gbps LAN-poorten in plaats van twee 1 Gbps LAN-poorten.

 

 

Hoe ziet de WX5600 eruit?

Wat zijn de systeem-specificaties?

Wireless standards 

• IEEE 802.11 a/n/ac/ax 5 GHz 

• IEEE 802.11 b/g/n/ax 2.4 GHz 

 

Wireless speed 

• Transmit/receive: 

  • 4800 Mbps* for 5 GHz 

  • 1200 Mbps* for 2.4 GHz 

 

Wireless security 

• WPA2-PSK/WPA3-SAE 

 

Wireless features 

• Auto channel selection 

• MU-MIMO and beamforming 

• Video-grade QoS 

• WiFi Protected Setup (WPS) 

• WiFi Multimedia (WMM) 

• MAC address filtering 

• Multiple SSIDs up to 4 

• AP/band steering 

 

System management 

• HTTP/GUI 

• TR-069/TR-181 remote management 

• Remote firmware upgrade 

• Dual images system recovery 

• DHCP client and IGMP snooping 

• MPro Mesh® management 

 

Operation mode 

• AP/repeater 

 

MPro Mesh® management 

• Pre-associated steering 

• 5G/2.4G band steering 

• Multi-AP roaming 

• Band balancing 

• Backhaul optimal 

 

Specificaties WAP6807 en WX5600

Kenmerk 

WX5600 

WAP6807 

Wifi 6 (802.11ax) 

ja 

nee 

Wifi 5 (802.11ac) 

ja 

ja 

2.4Ghz-band 

ja (Wifi 6 en ouder)  

ja (Wifi 5 en ouder) 

5Ghz-band 

ja (Wifi 6 en ouder) 

ja (Wifi 5 en ouder) 

Alle ondersteunde standaarden 

 

802.11 a/n/ac/ax (5 GHz) 

802.11 b/g/n/ax (2.4 GHz) 

 

802.11a/n/ac (5 GHz) 

802.11b/g/n (2.4 GHz) 

 

Aantal antennes 

 

4x4 (2.4Ghz) 

4x4 (5Ghz) 

 

 

4x4 (2.4Ghz) 

2x2 (5Ghz) 

Lanpoorten 

 

2 x 2.5 Gbps 

 

2 x 1 Gbps 

Maximale snelheid 

 

1.200 Mbps (2.4Ghz) 

4.800 Mbps (5Ghz) 

 

300 Mbps (2.4Ghz) 

1.733 Mbps (5Ghz) 

Beveiliging 

 

WPA2-PSK/WPA3-SAE 

 

WPA-PSK/WPA2-PSK 

Energiegebruik 

 

18w max 

 

18w max 

Target-wake-time  

(TWT) 

Ja  

Nee 

 

 

Hoe installeer ik mijn nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt?

Check de handleiding onderaan dit topic! 

 

 

FAQ

Op welke manieren kan ik de WX5600 verbinden met het modem? 

De meest optimale manier om de WX5600 te verbinden met het modem is via een internetkabel welke wordt meegeleverd. Dit maakt van het wifi-punt een Access Point (AP-mode). De verbinding met het modem kan niet gestoord worden en zal altijd de hoogst mogelijke snelheden doorgeven. 

 

De WX5600 kan ook draadloos met het modem verbonden worden. Dan wordt er van het wifi-punt een Repeater gemaakt (RP-mode). Dit is het meest flexibel en voorkomt dat over langere afstanden bekabeling nodig is. Wel is deze opzet gevoeliger voor interferentie en dient rekening te worden gehouden met plaatsing van het wifi-punt: daar waar het wifisignaal van het modem (of ander wifi-punt) nog goed is. De installatie en het overnemen van de wifinetwerkgegevens kan het best door het wifi-punt eenmalig bedraad aan te sluiten op het modem. Zie voor meer informatie ook de handleiding onderaan dit topic.

 

 

Ik heb nu het Zyxel WAP6807 wifi-punt, kan ik ook de nieuwe Zyxel WX5600 krijgen?

Wanneer je een Zyxel T-54 modem hebt, dan kom je ook in aanmerking voor de WX5600 zodat je optimaal gebruik kunt maken van Wifi 6. Je kunt hier in dit topic om vragen en dan regelen wij de omruiling. 

 

Het is onhandig om het wifipunt in mijn meterkast bekabeld aan te sluiten. Wat nu?

Voor de eerste keer dien je het wifipunt bekabeld aan te sluiten, hierna kan deze draadloos verbonden worden met het modem en kun je deze op de gewenste plaats in jouw woning zetten zolang het nog een goed signaal ontvangt van een ander wifipunt of het modem.

 

Wat kost een wifipunt?

Je kunt een wifipunt bij ons huren voor € 2,50 per maand (eerste maand is gratis). Het is niet mogelijk om een wifipunt bij ons te kopen.

 

Hoe bestel ik een wifipunt?

Je kunt een wifipunt heel makkelijk gelijk mee bestellen wanneer je een internetabonnement bij ons afneemt, of je bestelt een wifipunt achteraf via My T-Mobile Thuis

 

 


237 reacties

Got my 2 Zyxel WX5600 Wi-Fi point yesterday, I can already tell that the WIFI connection is stable and a lot better than what I had with Zyxel WAP6807 WiFi

 

Reputatie 3

Leuk maar Zyxel T-54 heeft 1gb poort geen 2.5gb poort hoe gaan we in toekomst met Zyxel WX5600 wifipunt

Gebruiken krijgen we dan nieuwe Zyxel modem?

Ik dacht van niet dan horen we weer alleen nieuwe klanten krijgen nieuwste modem en dat wordt 2.5gb poort zelfs 10gb poort. trouwens Wi-Fi 7 komt binnenkort uit dit jaar😉

Reputatie 7
Badge +4

Ook ik ben in bezit van een T-54 modem en zou graag mijn wifipunt willen omruilen voor de nieuwe. Alvast bedankt!

Ik heb hem omgewisseld voor je, veel plezier ermee! 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@GS1905GS Zie mijn reactie op pagina 1. Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar ik denk graag hardop. Het lijkt me logisch dat bestaande klanten die, zodra dat mogelijk is, hun abonnement upgraden naar >1Gbit/s ook daarvoor geschikte apparatuur ontvangen. Omdat de T50 en de T54 allebei gigabit-internet aankunnen, is voor bestaande klanten geen upgrade nodig om het abonnement volledig te kunnen benutten.

 

Vandaag is het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt gelanceerd. Dit wifipunt zorgt ervoor dat jij het maximale uit de wifi kunt halen. Wat kun je precies verwachten van dit nieuwe wifipunt, hoe werken de nieuwe functies en hoe ziet het nieuwe wifipunt eruit? Je vindt alle ins en outs van onze nieuwe aanwinst in dit topic!

 

 

Waarom een nieuw wifipunt?

De introductie van het Zyxel WX5600 wifipunt zorgt ervoor dat de Wifi 6 aan de Wifi Plus propositie wordt toegevoegd, specifiek voor wanneer je een Wifi 6 modem hebt. Het aantal devices in Nederland dat Wifi 6 ondersteunt groeit sterk. Wij kunnen dan ook zeker niet achterblijven en komen daarom met het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt.

 

Wifi 6

Met de lancering van het nieuwe Zyxel T-54 modem in het tweede kwartaal van 2022 is Wifi 6 reeds gelanceerd binnen de modem-line-up. Heb je het T-54 modem en heb je ook Wifi Plus erbij? Dan heb je tot op heden een Zyxel WAP6807 Wifi 5 wifipunt ontvangen. Hiermee is het niet mogelijk om een wifi6-meshnetwerk op te zetten, omdat alleen de T-54 op Wifi 6 blijft zenden/ontvangen. In het geval van wifi problemen kan dit er zelfs voor zorgen dat Wifi 6 op het modem moet worden uitgeschakeld, zodat het hele wifi-netwerk (modem en wifipunt(en)) op Wifi 5 draait. Het Zyxel WX5600 wifipunt biedt hier de oplossing voor zodat alles op Wifi 6 gedraaid kan worden. Het Zyxel T-54 modem werkt dan ook perfect met het nieuwe WX5600 wifipunt!

 

Verbeteringen

Naast Wifi 6 is er nog een aantal verbeteringen van de WX5600 ten opzichte van de WAP6807. Het aantal antennes is hoger: 4x4 in plaats van 2x2 op de 5Ghz-band en de maximale totale snelheid is hoger. Daarnaast biedt het twee 2.5Gbps LAN-poorten in plaats van twee 1 Gbps LAN-poorten.

 

 

Hoe ziet de WX5600 eruit?

Wat zijn de systeem-specificaties?

Wireless standards 

• IEEE 802.11 a/n/ac/ax 5 GHz 

• IEEE 802.11 b/g/n/ax 2.4 GHz 

 

Wireless speed 

• Transmit/receive: 

  • 4800 Mbps* for 5 GHz 

  • 1200 Mbps* for 2.4 GHz 

 

Wireless security 

• WPA2-PSK/WPA3-SAE 

 

Wireless features 

• Auto channel selection 

• MU-MIMO and beamforming 

• Video-grade QoS 

• WiFi Protected Setup (WPS) 

• WiFi Multimedia (WMM) 

• MAC address filtering 

• Multiple SSIDs up to 4 

• AP/band steering 

 

System management 

• HTTP/GUI 

• TR-069/TR-181 remote management 

• Remote firmware upgrade 

• Dual images system recovery 

• DHCP client and IGMP snooping 

• MPro Mesh® management 

 

Operation mode 

• AP/repeater 

 

MPro Mesh® management 

• Pre-associated steering 

• 5G/2.4G band steering 

• Multi-AP roaming 

• Band balancing 

• Backhaul optimal 

 

Specificaties WAP6807 en WX5600

Kenmerk 

WX5600 

WAP6807 

Wifi 6 (802.11ax) 

ja 

nee 

Wifi 5 (802.11ac) 

ja 

ja 

2.4Ghz-band 

ja (Wifi 6 en ouder)  

ja (Wifi 5 en ouder) 

5Ghz-band 

ja (Wifi 6 en ouder) 

ja (Wifi 5 en ouder) 

Alle ondersteunde standaarden 

 

802.11 a/n/ac/ax (5 GHz) 

802.11 b/g/n/ax (2.4 GHz) 

 

802.11a/n/ac (5 GHz) 

802.11b/g/n (2.4 GHz) 

 

Aantal antennes 

 

4x4 (2.4Ghz) 

4x4 (5Ghz) 

 

 

4x4 (2.4Ghz) 

2x2 (5Ghz) 

Lanpoorten 

 

2 x 2.5 Gbps 

 

2 x 1 Gbps 

Maximale snelheid 

 

1.200 Mbps (2.4Ghz) 

4.800 Mbps (5Ghz) 

 

300 Mbps (2.4Ghz) 

1.733 Mbps (5Ghz) 

Beveiliging 

 

WPA2-PSK/WPA3-SAE 

 

WPA-PSK/WPA2-PSK 

Energiegebruik 

 

18w max 

 

18w max 

Target-wake-time  

(TWT) 

Ja  

Nee 

 

 

Hoe installeer ik mijn nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt?

Check de handleiding onderaan dit topic! 

 

 

FAQ

Op welke manieren kan ik de WX5600 verbinden met het modem? 

De meest optimale manier om de WX5600 te verbinden met het modem is via een internetkabel welke wordt meegeleverd. Dit maakt van het wifi-punt een Access Point (AP-mode). De verbinding met het modem kan niet gestoord worden en zal altijd de hoogst mogelijke snelheden doorgeven. 

 

De WX5600 kan ook draadloos met het modem verbonden worden. Dan wordt er van het wifi-punt een Repeater gemaakt (RP-mode). Dit is het meest flexibel en voorkomt dat over langere afstanden bekabeling nodig is. Wel is deze opzet gevoeliger voor interferentie en dient rekening te worden gehouden met plaatsing van het wifi-punt: daar waar het wifisignaal van het modem (of ander wifi-punt) nog goed is. De installatie en het overnemen van de wifinetwerkgegevens kan het best door het wifi-punt eenmalig bedraad aan te sluiten op het modem. Zie voor meer informatie ook de handleiding onderaan dit topic.

 

 

Ik heb nu het Zyxel WAP6807 wifi-punt, kan ik ook de nieuwe Zyxel WX5600 krijgen?

Wanneer je een Zyxel T-54 modem hebt, dan kom je ook in aanmerking voor de WX5600 zodat je optimaal gebruik kunt maken van Wifi 6. Je kunt hier in dit topic om vragen en dan regelen wij de omruiling. 

 

Het is onhandig om het wifipunt in mijn meterkast bekabeld aan te sluiten. Wat nu?

Voor de eerste keer dien je het wifipunt bekabeld aan te sluiten, hierna kan deze draadloos verbonden worden met het modem en kun je deze op de gewenste plaats in jouw woning zetten zolang het nog een goed signaal ontvangt van een ander wifipunt of het modem.

 

Wat kost een wifipunt?

Je kunt een wifipunt bij ons huren voor € 2,50 per maand (eerste maand is gratis). Het is niet mogelijk om een wifipunt bij ons te kopen.

 

Hoe bestel ik een wifipunt?

Je kunt een wifipunt heel makkelijk gelijk mee bestellen wanneer je een internetabonnement bij ons afneemt, of je bestelt een wifipunt achteraf via My T-Mobile Thuis

 

 

Ik heb sinds een paar weken glasvezel van T-mobile met en de T54 en twee WX5600.
het verval van T54 Wifi met of zonder de twee accesspoints is wel heel hoog.
het lijkt er op dat wifi signaal alleen rechtvooruit wordt verzonden.
Ik werk 1 etage hoger en zit bijna boven de router (in de meterkast.)
Bij de meterkast 750GB op 1 meter.
1 etage hoger bover de router minder dan 200 GB (ongeveer 2 meter afstand)
achter in de tuin > 500 GB.
Voor het huis  < 250GB.

Ook het verval van wifi op de accesspoint is hoog tenopzichte van mijn 5 jaar oude WIFI hardware.
Denk en hoop dat een nabije softwareupdate hier nog wat aan kan doen. voor nu op korte afstand een accesspoint en binnenkort de accesspoints maar Cat7 bekabelen.
 

Reputatie 3

ik heb gisteren besteld maar geen bevestiging mail of opgestuurd mail ontvangen

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GS1905GS, ik zie inderdaad dat het niet gelukt is om de e-mail te verzenden. Wel kan ik je verzekeren dat de bestelling goed is gegaan in ons systeem. Ook kun je de bestelling teurgzien in de My T-Mobile Thuis! Ik wens je nog een prettige dag.

Reputatie 2

 @Sven-TMT @Demi 

Jullie zijn zo selectief met beantwoorden van reacties!

Geef nou eens een antwoord op de volgende vraag van vaste klanten.

 

“Allemaal leuk en aardig dat T-mobile dit introduceert. 
Ben al 7 jaar lang klant bij jullie en mijn Router Zyxel VMG8825-T50 willen jullie niet omruilen voor de T54. Deze is alleen voor nieuwe klanten.

Dus het nieuwe mesh systeem is niet geschikt voor oude klanten?
Wat gaan jullie hier aan doen?”

Reputatie 7
Badge +9

@chasinn32 het omruilen van de T-50 naar T-54 is op dit moment simpelweg nog niet mogelijk. Dit komt door het voorraadbeheer van onze nieuwe modems. Dit wordt in de toekomst ook mogelijk voor onze bestaande klanten. Wanneer dit is kan ik alleen nog niet zeggen. We weten dat er veel vraag naar is en zijn hier ook mee bezig!

Reputatie 2

Hola! Ik heb 2 WX5600-T0 binnen. Ik wil ze alleen aansluiten op een eigen router ipv de T-Mobile variant. De stappen voor het tmobile router werken niet voor mijn router (netgear R7000P). Een handleiding van zyxel kan ik niet vinden. Althans, moet eerst allerlei gegevens invullen. Weet iemand hoe ik dit kan doen? 

 

Dank alvast! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ladigue, als je op deze link klikt, download je de handleiding. @Sven-TMT zou jij hier een blik op kunnen werpen als het installeren niet lukt met de handleiding?

Reputatie 2

Hi @ladigue, als je op deze link klikt, download je de handleiding. @Sven-TMT zou jij hier een blik op kunnen werpen als het installeren niet lukt met de handleiding?

Dank voor de snelle reactie! Download link werkt helaas niet. “Acces denied”. 

Reputatie 7
Badge +6

@ladigue De WX5600 gebruiken in combinatie met een eigen router lijkt me niet handig. Ze hebben namelijk geen mogelijkheid om zelf een SSID en wachtwoord in te stellen. Je bent dus gebonden aan de gegevens die achterop staan. Zelfs als je op de Netgear de gegevens van een van beide wifipunten over zou nemen, zit je nog steeds met het andere wifipunt dat een andere SSID en wachtwoord heeft. Daardoor zou je steeds van netwerk moeten wisselen afhankelijk van bij welke zender je in de buurt bent. Daarom zou ik aanraden om óf toch de T54 te gebruiken óf, als je per se je eigen router wilt gebruiken, vergelijkbare wifizenders (van Netgear) te kopen.

Reputatie 2

@ladigue De WX5600 gebruiken in combinatie met een eigen router lijkt me niet handig. Ze hebben namelijk geen mogelijkheid om zelf een SSID en wachtwoord in te stellen. Je bent dus gebonden aan de gegevens die achterop staan. Zelfs als je op de Netgear de gegevens van een van beide wifipunten over zou nemen, zit je nog steeds met het andere wifipunt dat een andere SSID en wachtwoord heeft. Daardoor zou je steeds van netwerk moeten wisselen afhankelijk van bij welke zender je in de buurt bent. Daarom zou ik aanraden om óf toch de T54 te gebruiken óf, als je per se je eigen router wilt gebruiken, vergelijkbare wifizenders (van Netgear) te kopen.

Ah helder. Ik wil graag de vpn service op de Netgear gebruiken, vandaar de keuze eigen router. 
 

Wat ik ga proberen is om op de T54 de SSID en wachtwoord van de Netgear te zetten en vervolgens de WX5600 daarmee te configureren. Of zeg je of voorhand dat is kansloos? 😁

Reputatie 2

Hi @ladigue, als je op deze link klikt, download je de handleiding. @Sven-TMT zou jij hier een blik op kunnen werpen als het installeren niet lukt met de handleiding?

Kan de handleiding nog op een andere manier aangeboden worden? Krijg de melding acces denied. 

Reputatie 7
Badge +9

@ladigue ik heb de bladzijde van de handleiding in de bijlage gezet. Lukt het nu wel om ze te downloaden?

 

Reputatie 7
Badge +6

Ah helder. Ik wil graag de vpn service op de Netgear gebruiken, vandaar de keuze eigen router. 
 

Wat ik ga proberen is om op de T54 de SSID en wachtwoord van de Netgear te zetten en vervolgens de WX5600 daarmee te configureren. Of zeg je of voorhand dat is kansloos? 😁

Haha, zo had ik het nog niet bekeken. Dat klinkt als een goed idee. Ik voorzie in elk geval geen problemen, maar ben wel benieuwd of het werkt.

Reputatie 2

@ladigue ik heb de bladzijde van de handleiding in de bijlage gezet. Lukt het nu wel om ze te downloaden?

 

Thanks. Nu lukt het inderdaad. Alleen zit deze info ook netjes geprint in de doos 🙂 dacht misschien is er nog een algemene handleiding, van de fabrikant. Maar begrijp van @TMTV dat wat ik wil niet 123 kan. Dus ga nu mijn bedachte workaround proberen. Ik kom in de lucht zodra ik het geprobeerd heb. 

Reputatie 2

@ladigue ik heb de bladzijde van de handleiding in de bijlage gezet. Lukt het nu wel om ze te downloaden?

 

Thanks. Nu lukt het inderdaad. Alleen zit deze info ook netjes geprint in de doos 🙂 dacht misschien is er nog een algemene handleiding, van de fabrikant. Maar begrijp van @TMTV dat wat ik wil niet 123 kan. Dus ga nu mijn bedachte workaround proberen. Ik kom in de lucht zodra ik het geprobeerd heb. 

Update. Helaas geen succes. De WX5600 verbinden niet met de Netgear nadat ze de instellingen hebben overgenomen van de T54, hier had ik de SSID en wachtwoord gelijk met de Netgear wifi instellingen. 

 

Nu de Netgear vervangen voor de T54. VPN ga ik via Synology nas doen. 

Extra punten heb ik op verdieping 1 en 2 gezet. Zag wel op verdieping 1 al een rood signaalsterkte lampje. Wat me zorgen baart over de kwaliteit van de WX5600 want zoveel afstand zit er niet tussen. Zit een trapgat tussen, dus niet eens een betonnen vloer. Ga daar nog even mee spelen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ladigue, bedankt voor je update! Als je voortgang hebt geboekt in de situatie, zou je het hier dan willen laten weten? Erg benieuwd wat er uitkomt.

Reputatie 2

Hi @ladigue, bedankt voor je update! Als je voortgang hebt geboekt in de situatie, zou je het hier dan willen laten weten? Erg benieuwd wat er uitkomt.

Natuurlijk @Tommie!Heb even gespeeld met de locatie van de versterker op de 1ste verdieping en heb de sweet spot gevonden. Goede verbinding met de T54 en ook de versterker op de 2e verdieping heeft goed bereik. Alles goed voor elkaar dus nu 💪 (alleen nog de vpn op synology instellen dan)

Zaterdag 8 april, de nieuwe "Zyxel WX5600" wifipunten ontvangen. Voor de T54 OF T56 modem. De handleiding laat een belangrijke stuk informatie weg, wat verwarring en twijfel kan creëeren.

In de handleiding, wordt er bij "stap 1." Uitgelegd dat je de wifipunten met de modem moet verbinden en dat het 'aan en uit' symbool lampje groen gaat knipperen, wat maximaal 5 min duurt volgens de handleiding. Er staat dan ook 'blijf dicht bij je modem'.

'Stap 1.6' vervolgens moet de modem verbinding maken met het wifipunt zodat het wifipunt de gegevens kan overnemen van de modem. Het lampje van de verbindingssterkte, drie verticale streepjes van klein naar groot, gaat knipperen terwijl er wordt gezocht naar verbinding met de modem. Maximaal 10 volgens de handleiding. Direct na deze zin staat er, wacht tot het 'aan en uit' symbool constant oranje brand. En hier wordt er geen tijd aangeduidt. Dit is waarschijnlijk voor je eigen invullen, denk ik...

doe maar eens een gok wat zal het zijn.…

 

Na heel lang in de wachtrij te hebben gestaan bij de tmobile chat en meerdere keren van de 1e wachtende, terug gezet naar 4e wachtende in de rij en inmiddels al een dik uur verder te zijn. Besloot ik maar te bellen. Want wij waren al een uur verder en mijn lampje brandde nog steeds niet CONSTANT oranje.

Ik kreeg een dame aan de lijn en zij wist direct al waar ik over sprak. Want ik zou al de zoveelste klant zijn met dit probleem. Wat zij zei klonk zo absurd maar het werkte wel. Zij gaf dan aan dat de wifipunt 4 tot 5 uur of langer moest laden voordat het werkte. Ik betwijfel of het laden is of dat ze bedoeld dat de gegevens moeten worden "ingeladen". Maar het werkte, uiteindelijk. Met iets meer geduld dan ik voor ogen had...

Ik heb twee wifipunten en de ene heeft er iets langer dan 24uur over gedaan en de andere deed niks. Die heb ik moeten resetten en opnieuw aan de "lading" gezet. Die was er met een korte nacht, klaar mee en er brandde een constante oranje lampje. Jeeejeee....

Voor iets wat zo lang duurt, tmobile, mag er best wel een headsup worden genoteerd of worden vermeld. Zeker aangezien jullie meerdere klanten hebben met dit soort klachten.

 

Fijn paasweekend. Zonder internet heb je toch meer aandacht voor elkaar tochhh.... !?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Black and the Beast,

Welkom op de Community!

In eerste instantie ging het koppelen iets anders, maar met een update is dat aangepast. De handleiding is gebaseerd op die update, maar omdat de versterkers al een tijdje in de doos zitten, waren ze misschien nog niet voorzien van de laatste versie. Door ze een tijdje aangesloten te laten, zijn ze inmiddels geüpdatet en zou het koppelen vanaf nu volgens de handleiding moeten verlopen.

Tmtv,

 

Bedankt voor je reactie. 

 

Ja, dat zou een hoop verklaren.

Inmiddels doen ze het en behaal ik snelheden van 2.2 / 2.4 gbps afhankelijk van waar ik sta. Dus ze doen het in iedergeval veeel beter dan de oude wifipunten! 👌

 

Mvg,

B&B

 

 

Reputatie 2

@Demi wij zijn over! De installatie verliep super snel en in 1x goed. Ik ben erg tevreden over de snelheid van het vaste internet en de WiFi van de T54. Daarom zou ik graag de oude WiFi extender om willen ruilen voor het nieuwe model zoals jij enkele weken bij de introductie daarvan aanbood.

alvast bedankt!

Reageer