Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

  • 6 February 2017
  • 284 reacties
  • 282418 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

284 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@NPouwelse 

Dat zou misschien te maken kunnen hebben met de isolatie van je huis.

Dit biedt T-Mobile aan.

WiFi plus

Reputatie 1

Normaal gezien zou dat kunnen maar er is niks verandert aan de isolatie van mijn huis en voorheen was mijn WiFi wel gewoon snel en nu niet meer.

Ik wacht even een reactie van t mobile af want naar mijn mening is mijn modem gewoon kapot/versleten dus. Ik ben eigenlijk niet van plan meer te gaan betalen om de internetkwaliteit die ik altijd had terug te krijgen maar bedankt voor je tips.

@NPouwelse

Dat zou misschien te maken kunnen hebben met de isolatie van je huis.

Dit biedt T-Mobile aan.

WiFi plus

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @NPouwelse, op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren. 

Je geeft aan dat je over het algemeen gemiddeld 30 Mbit/s downloadsnelheid binnenhaalt op Wifi op het 2.4 Ghz netwerk, klopt dat? Houd er wel rekening mee dat Wifi geen gegarandeerde snelheid is, maar een service. Bekabeld garanderen we 90 tot 100 Mbit/s snelheid wanneer je een 100 Mbit/s abonnement hebt, maar op Wifi is hier geen garantie op te bieden omdat het afhankelijk is van te veel externe factoren.

Ik zie in een notitie van mijn collega dat je gebeld hebt met de Klantenservice, is daar nog wat uitgekomen?

Reputatie 1

Hoi @NPouwelse, op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren. 

Je geeft aan dat je over het algemeen gemiddeld 30 Mbit/s downloadsnelheid binnenhaalt op Wifi op het 2.4 Ghz netwerk, klopt dat? Houd er wel rekening mee dat Wifi geen gegarandeerde snelheid is, maar een service. Bekabeld garanderen we 90 tot 100 Mbit/s snelheid wanneer je een 100 Mbit/s abonnement hebt, maar op Wifi is hier geen garantie op te bieden omdat het afhankelijk is van te veel externe factoren.

Ik zie in een notitie van mijn collega dat je gebeld hebt met de Klantenservice, is daar nog wat uitgekomen?

Hoi Jason, 

Ik heb mijn abonnement inmiddels opgezegd.

Mijn WiFi is altijd snel geweest en al jullie tips werken verder niet. Jullie enige optie was over een maand een monteur sturen die waarschijnlijk adviseert betaalde wifi versterkers te nemen, verder was er op korte termijn  geen oplossing mogelijk vanuit jullie. Ik trof ook een nogal onvriendelijke medewerker op de chat toen ik vroeg of er geen andere optie was dan een monteur over 4 weken, die was er niet en de chat werd toen bot afgebroken dus houd het helaas op voor mij. 
 

Reputatie 7
Badge +16

@NPouwelse Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk geholpen wilt worden, dat is in principe ook altijd de bedoeling. Sorry dat er vier weken overheen zouden gaan, dat is simpelweg te lang - laat daar geen misverstand over bestaan. Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat je vijf dagen geleden voor het eerst aangegeven hebt op de Community dat er iets mis is met de Wifi en eergisteren voor het eerst naar de Klantenservice hebt gebeld. Ik had graag alle mogelijke oplossingen willen testen en uitproberen voordat we hiertoe zouden overgaan, maar dat is natuurlijk jouw keuze en die respecteer ik dan ook 100%. 

Ik wens je veel plezier en succes toe bij je nieuwe provider en hoop je ooit weer terug te zien op de Community en bij T-Mobile Thuis. Stay safe!

Reputatie 1

@NPouwelse Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk geholpen wilt worden, dat is in principe ook altijd de bedoeling. Sorry dat er vier weken overheen zouden gaan, dat is simpelweg te lang - laat daar geen misverstand over bestaan. Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat je vijf dagen geleden voor het eerst aangegeven hebt op de Community dat er iets mis is met de Wifi en eergisteren voor het eerst naar de Klantenservice hebt gebeld. Ik had graag alle mogelijke oplossingen willen testen en uitproberen voordat we hiertoe zouden overgaan, maar dat is natuurlijk jouw keuze en die respecteer ik dan ook 100%. 

Ik wens je veel plezier en succes toe bij je nieuwe provider en hoop je ooit weer terug te zien op de Community en bij T-Mobile Thuis. Stay safe!

Ik wou ook niet overstappen maar als een chatsessie door een collega van jou word afgekapt dan houd het op voor mij. Ik ben klant en wil ook graag zo behandeld worden. Een gesprek kap je nooit op zo’n manier af, zeker niet als je bij een klanten”service” werkt.

Ik vroeg alleen of het niet handiger was om een nieuw modem op te sturen en te proberen of dat werkt aangezien jullie monteur 4 weken zou duren. Als dit dan jullie reactie is, stap ik over. 

Fijne dag verder.

Reputatie 7
Badge +16

Wow, hier schrik ik oprecht enorm van. Dit is vanzelfsprekend absoluut niet de manier van helpen die onze afdeling wenst uit te stralen.

Jammer genoeg heeft deze collega daar weinig kaas van gegeten. Ik vind dit echt erg en bied mijn excuses aan voor dit onacceptabele gedrag, daar heb je nu vrij weinig aan, maar dat wil ik wel gezegd hebben. Het overgrote deel van ons team werkt met een gigantische dosis plezier en ambitie binnen de serviceafdeling, maar daar zijn dus uitzonderingen in. Naar dat de uitzonderingen de meer dan goede wil en behulpzame intentie van het gros collega's in twijfel doen trekken. 

Als je ooit wens terug te keren bij T-Mobile Thuis, zorg ik er hoogstpersoonlijk voor dat je de aandacht en service verleend krijgt die bij T-Mobile hoort.

Reputatie 1

En wederom is het ruk met verbindingen. Tv loopt meerdere keren vast. Wifi is erg slecht. Speedtest op meerdere apparaten amper 40mbit met een 200mbit aansluiting.
We blijven problemen hebben sinds dat we klant zijn geworden. En ik heb geen zin in telkens te moeten resetten of opnieuw opstarten. Ik ben het ook nodig voor trainingen en wedstrijden, maar als je dan wederom uit de wedstrijd raakt, omdat de verbinding ruk is.

Graag een oplossing, anders zijn we aankomende week nog weg. Nu net om 12 uur weer hapering beeld tv.
Zag een test op internet dat t-mobile onderaan staat tussen 10+ providers……..

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rcmsys, goed dat je aan de bel trekt! Wij lossen dit heel graag én snel voor je op. Je geeft aan dat je last hebt van haperend beeld, ervaar je dit op beide TV Boxen of enkel op één van de TV Boxen? In dat geval raad ik je graag aan om te controleren of de ‘goede’ TV Box ook werkt op de plek van de ‘slechte’ TV Box. Zo kan je snel uitsluiten of het aan de TV Box, of aan de bekabeling ligt.

Werken beide TV Boxen niet? Dan raad ik je graag aan om op minstens één van de TV Boxen de volgende stappen te doorlopen: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hierna kan je weer van glanzend beeld genieten!


Wat betreft de Wifi, ervaar je hiermee overal in huis problemen of alleen op bepaalde plekken in jouw huis? Ik zie dat een Wifi monteur van ons destijds een versterker heeft geplaatst, maak je hier nog gebruik van en staat deze op een strategische plek waar je de versterker nodig hebt? Daarnaast raad ik je niet aan om gebruik te maken van Wifi kanaal 9 op de 2.4 Ghz frequentie, behalve als je veel buren / andere Wifi signalen in de omgeving hebt. Hoe je het Wifi kanaal kan optimaliseren, vind je overzichtelijk terug bij stap 4 op de volgende pagina: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi?

 

Ik verwacht dat je hierna weer zorgeloos van ons internet kan genieten, maar anders hoor ik dat heel graag!

Reputatie 1

Eigenlijk is het vanaf het begin al behelpen met de verbindingen enz. Laatste keer alles gedaan wat moest en daarna heeft het een poosje goed gegaan. zo af en toe opnieuw de boel opstarten, maar dat was het.
Nu opnieuw weer van alles moeten doen is toch wel erg. En die tijd kan ik ook besteden om cai kabels te trekken  voor een andere aanbieder.

Nu wil ik net weer een online training aanpakken en zelfs tv kijken via de laptop. Maar het duurde allemaal weer zo lang. Wederom testen op snelheid en nu had ik amper 5mb/sec. Zijn weer een half uur verder. 2x opnieuw de boel aanzetten en dit keer weer 185mb/sec.
De hele familie klaagt hier. Als ik thuis kom van mijn werk zit ik niet te wachten op reacties dat de internet weer ruk was of de tv hapert. Als ik er dan zelf ook nog last van heb……..

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rcmsys,

Geen zorgen, ik ben er voor je om dit opgelost te krijgen en dat wil ik het liefst zo snel mogelijk waarmaken! Om jou alleen zo adequaat mogelijk te helpen, is het handig als je mij van bepaalde informatie voorziet. Ik weet dat je al een hoop hebt uitgevoerd, hartelijk dank daarvoor, en vandaar dat ik je ook zeker niet ga vragen om alles weer opnieuw te proberen. Daarentegen is bepaalde informatie wel onbekend én cruciaal voor mij. Ik hoop daarom dat je mij antwoord kan geven op de vragen die ik heb gesteld, zodat ik het probleem bij de wortels kan grijpen!

Je geeft aan dat je last hebt van haperend beeld, ervaar je dit op beide TV Boxen of enkel op één van de TV Boxen? In dat geval raad ik je graag aan om te controleren of de ‘goede’ TV Box ook werkt op de plek van de ‘slechte’ TV Box. Zo kan je snel uitsluiten of het aan de TV Box, of aan de bekabeling ligt. Toevoeging: je hoeft hiervoor verder geen gekke fratsen uit te voeren, een enkele vervanging bij wijze van test is genoeg. :relaxed:

Werken beide TV Boxen niet? Dan raad ik je graag aan om op minstens één van de TV Boxen de volgende stappen te doorlopen: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hierna kan je weer van glanzend beeld genieten! Toevoeging: voor de duidelijkheid: heb je alle stappen al doorlopen? Dan heeft dit inderdaad geen zin. Geef het gerust aan als dit zo is, hiermee weet ik een stuk meer!​​


Wat betreft de Wifi, ervaar je hiermee overal in huis problemen of alleen op bepaalde plekken in jouw huis? Ik zie dat een Wifi monteur van ons destijds een versterker heeft geplaatst, maak je hier nog gebruik van en staat deze op een strategische plek waar je de versterker nodig hebt? Daarnaast raad ik je niet aan om gebruik te maken van Wifi kanaal 9 op de 2.4 Ghz frequentie, behalve als je veel buren / andere Wifi signalen in de omgeving hebt. Hoe je het Wifi kanaal kan optimaliseren, vind je overzichtelijk terug bij stap 4 op de volgende pagina: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi? Toevoeging: de plek waarop je Thuis problemen ervaart is erg belangrijk om te weten. Meet je bijvoorbeeld die 5 én 185 Mbit/s op dezelfde plek Thuis, of op twee erg gescheiden plaatsen? Ik wil het kanaal ook best voor je aanpassen, alleen omdat ik niet op locatie ben kan ik lastiger inschatten welke de optimale is. Als je toch graag wil dat ik het kanaal aanpas, geef een sein, en ik ga er voor je achteraan!

 

Ik verwacht dat je hierna weer zorgeloos van ons internet kan genieten, maar anders hoor ik dat heel graag!

 

Deze maand verhuisd van Haarlem naar Heemskerk. Modem meegenomen en die werkte wonder boven wonder in 1 keer (ADSL).

De router staat binnen een afstand van hooguit twee meter, er zitten geen wanden tussen.

Ik heb twee telefoons en meestal twee en soms drie laptops verbonden.

In de avond komt het 3 tot 4 keer voor dat de apparaten géén internetverbinding meer hebben, er is wél contact met de router. De melding is 'dat er actie ondernomen’ moet worden.

Het uit en weer aanzetten van router en laptops maakt niets uit.
1 laptop heeft nog een poortje waarmee ik 'm met een kabeltje aan de router kan verbinden.
Zodra ik dat doe hebben ook de andere apparaten weer toegang tot het web,

Het is voor mij een raadsel wat er aan de hand is, vooral omdat ik hier vóór mijn verhuizing nog nooit last van heb gehad. Toen ik dit raadsel via Facebook voorlegde aan T-Mobile werd ik hier naartoe verwezen, vandaar mijn relaasje.

Ik sta open voor álle suggesties want het is héél vervelend om bijvoorbeeld in overleg te zitten en dan de verbinding kwijt te geraken.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ziegel, handig dat je ons op de hoogte brengt, en nog gefeliciteerd met je nieuwe thuis! Ervaar je elke avond dit soort problemen of alleen tussen 21-24 december? Ik zie inderdaad dat de internetlijn niet stabiel is geweest in die periode, maar sinds de 25e lijkt de verbinding het weer uitstekend te doen.

Op basis van mijn metingen heb ik een vermoeden dat je het modem op een aftakking van de hoofdaansluiting hebt aangesloten. Als je verder geen problemen ervaart, is dat in principe niet iets waar jij je zorgen om hoeft te maken. Mocht dit nogmaals voorkomen, dan raad ik je wel aan om te kijken of er zich nog andere aansluitingen in de woning bevinden. Als deze er is, werkt de aansluiting in de meterkast vaak het beste.

Laat het gerust weten als er verder nog vragen of verzoeken komen, en dan probeer ik mijn best om die zo goed mogelijk te beantwoorden. Voor nu nog een fijne zondag gewenst.

Hi @Ziegel, handig dat je ons op de hoogte brengt, en nog gefeliciteerd met je nieuwe thuis! Ervaar je elke avond dit soort problemen of alleen tussen 21-24 december? Ik zie inderdaad dat de internetlijn niet stabiel is geweest in die periode, maar sinds de 25e lijkt de verbinding het weer uitstekend te doen.

Op basis van mijn metingen heb ik een vermoeden dat je het modem op een aftakking van de hoofdaansluiting hebt aangesloten. Als je verder geen problemen ervaart, is dat in principe niet iets waar jij je zorgen om hoeft te maken. Mocht dit nogmaals voorkomen, dan raad ik je wel aan om te kijken of er zich nog andere aansluitingen in de woning bevinden. Als deze er is, werkt de aansluiting in de meterkast vaak het beste.

Laat het gerust weten als er verder nog vragen of verzoeken komen, en dan probeer ik mijn best om die zo goed mogelijk te beantwoorden. Voor nu nog een fijne zondag gewenst.

Dank @Cal .

De laatste paar dagen heb ik inderdaad geen verstoringen meer ondervonden.

De aansluiting die ik gebruik is die in de huiskamer, en ja, die komt vast uit de meterkast. Sinds ik geen problemen meer ondervindt ga ik me daar inderdaad géén zorgen meer over maken.

Ik hoop dat de verbinding stabiel blijft, zoals velen ben ook ik afhankelijk (geworden) van een goede verbinding voor van alles en nog wat, waaronder mijn nieuwe werk. 

Dank voor de support.

Ziegel

Kan ik de wifi verbeteren door de internet snelheid te verhogen naar internet fast 100mb ipv 50mb?

 

 

Kan ik dan voorstellen dat T-Mobile ajb ervoor zorgt dat het internet (en tv) niet elke keer met een storing kampt? Sinds oktober ‘20 klant maar al vanaf het begin alleen maar problemen met of het internet of de tv. Dikke spijt dat ik de overstap naar t-mobile heb gemaakt. Ook vandaag weer ligt het internet er uit. Algemene storing wederom sinds 16.30 uur. En op dit moment is het probleem nog steeds niet verholpen. Hopeloos. En als ik bel is het enige wat men zegt “u zult toch moeten wachten tot de storing is verholpen”. Zit je dan als je moet werken maar er geen internet is. Wanneer kan ik ervan op aan dat het internet het een keer goed doet zonder storing??

Reputatie 7
Badge +16

Kan ik de wifi verbeteren door de internet snelheid te verhogen naar internet fast 100mb ipv 50mb?

 

 

Goedemiddag @kampremco, een snelheidsophoging is een directe verbetering van de bekabelde down- en uploadsnelheid die je binnen kunt halen, maar dat betekent niet per definitie dat de Wifi daarmee verbeterd wordt. Het ligt er ook aan wat je precies bedoelt met verbetering.

Een verbetering kan bijvoorbeeld een verhoogde snelheid zijn, maar ook een meer uitgebreide dekking, een betere stabiliteit, een groter mesh-netwerk of een combinatie van alle factoren die an sich al een verbetering kunnen zijn! 😄

Ophoging snelheid betekent niet altijd een verhoging van de Wifi-snelheid. Dit komt doordat Wifi van duizenden externe factoren afhankelijk kan zijn. Wat wil je precies verbeterd zien in je Wifi-netwerk? Ik denk dat wij op de Community je daar prima mee kunnen helpen namelijk!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rgr, ik vermoed dat je doelt op de algemene verbindingsproblemen die we de afgelopen twee dagen ervoeren in vooral Den Haag en Culemborg.

Dit gaat niet puur om Wifi, dus mocht je daarover feedback willen leveren, mag ik je dan verzoeken het in één van de TV of Internet topics te plaatsen, of anders in een losstaand topic? Dit vraag ik niet om je geen antwoord te hoeven geven, maar meer omdat dit Wifitopic anders ondergesneeuwd wordt met allerlei andere onderwerpen. Alvast bedankt voor je medewerking en ik spreek je in een ander topic! 😉

Ik heb alle tips geprobeerd die hier staan, ook een extra accespoint gemaakt. Niets helpt voor de snelheid. Ik zat zojuist letterlijk 80cm van de router en antennes af met de laptop, en krijg meldingen van slechte netwerksnelheid.

 

Ik probeerde een aantal malen de klantenservice te bellen, dat heeft niet zoveel zin.

 

De plaatsing van de router kan wellicht beter, liefst zet ik er zelfs een eigen router tussen maar geen idee of dat mogelijk is. 

Ik kan ondergronds netwerkkabels trekken onder de vloer naar een meer centrale plek, ik zie alleen niet (er zit een nogal raar ‘draadje’ tussen modem en Tmobile router) of en hoe ik daarmee de router kan verplaatsen.

 

Situatie nu:

 

  • T-mobile router Draytek, die doet de wifi.
  • Een huis met drie verdiepingen en totaal ongeveer 200m2 (lijkt me te doen met 1 router?!).
  • Vanaf de router gaat een netwerkkabel naar een switch, vanuit daar naar de tv, een pc beneden en hue kastje en een draad naar boven toe
  • Boven weer een switch (dus niets draadloos aan) met printers en een pc.
  • Er zijn hier vrij veel netwerken in de buurt; andere kanalen kiezen maakt het echter alleen maar slechter.
  • Wifi problemen zijn eigenlijk begonnen sinds over naar Tmobile thuis met glasvezel, lijkt alleen wel steeds erger te worden.
  • Kastjes staan in de hoek van de woonkamer (waar de glasvezel binnenkomt), lijkt me ook geen ideale plek.

Ik zou verwachten dat er kosteloos iemand langskomt om mee te kijken en het op te lossen. Telefonisch contact lukt echter niet (ik heb een tmobile thuis account waarmee ik in kan loggen op de algemene site, echter niet op deze community. Een nieuw wachtwoord aanvraag komt ook niet door… Moet zeggen dat ik wel het gevoel krijg erg mijn best te moeten doen voor service, reden dat ik bij Tmobile zit is dat ik al vreselijk lang mobiele klant ben (uit de BEN tijd nog toen je niet overal dekking had :-)… 

 

Ik hoop dat iemand me via dit kanaal op de goede weg kan krijgen of dat er een ingang is om makkelijker ‘live’ contact te krijgen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @boefmans, bedankt voor je zeer uitgebreide uitleg en situatieschets; daar kan ik wat mee!

Ik heb rondgevraagd wat de opties zijn en het is mogelijk om een technicus naar de Wifi te laten kijken - op onze kosten uiteraard. Normaliter pakken we deze optie niet direct op omdat we eerst naar andere mogelijkheden kijken, maar volgens mij heb je zo'n beetje het hele riedeltje al doorlopen, tevergeefs vooralsnog. 

Wat ik nog wel wil weten: je geeft aan: “De plaatsing van de router kan wellicht beter, liefst zet ik er zelfs een eigen router tussen maar geen idee of dat mogelijk is.“ → Waar staat het modem op dit moment en hoe hoog van de grond heb je deze geplaatst/is deze opgehangen?

Dank je Jason,

 

Inmiddels staat er een afspraak met de monteur. Het modem is vrij dicht bij de grond opgehangen, ik begreep dat de router daar niet echt ver vandaan kan.

 

Daarnaast ga ik (denk ik) een paar goede AP's bestellen, waarmee ik de wifi uiteindelijk omzeil van de router zelf.

Reputatie 7
Badge +16

Aah dat is een uitstekende oplossing @boefmans

Vaak zien we dat hoe verder het modem van de grond af de beste resultaten behaalt, dat komt mede door het volgende: het beste Wifi-signaal krijg je met line-of-sight en dat bereik je het makkelijkst met hooggeplaatste apparatuur - plafond is ideaal, hoog aan de muur is goed, laag aan de muur is matig. Op de vloer of pal tegen/achter andere obstakels is ook geen goed idee.

Laat je ons weten of het gelukt is met de monteur? Als ik ergens bij kan helpen met de access points, laat het dan ook weten. We zitten altijd voor je klaar!

Switchen je apparaten dan automatisch naar het beste wifi-punt?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jasper76 

Met wifi-plus van T-Mobile maak je een eigen mesh netwerk waarbij jouw apparaten het beste signaal oppikken en dan schakel je de WiFi op de Draytek uit. Bestel er wel minimaal 2 omdat de mesh niet icm de Draytek werkt, kosten zijn €2,50 per maand voor 1 Wifi-plus punt.

Neem je er 1 dan zal deze werken als een versterker.

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-plus

Je kan ook een eigen TP-LINK Deco setje aanschaffen.

Hoi Waqqas,
Bedankt voor je reactie. Ik heb nu 2 Airport Extreme routers. Alleen merk ik dat ze niet automatisch van de ene naar de andere switchen. Ben benieuwd of dat zal verbetern met de Tmobile routers.

Reageer