Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

  • 6 February 2017
  • 284 reacties
  • 282903 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

284 reacties

Heb al geruime tijd problemen met de WiFi. Boven helemaal geen bereik. Zit al een versterker tussen. Maat niks. Lag aan m'n huis zeiden ze terwijl ik bij ziggo wel bereik had en ik vind de verbinding van de buren ook dus ligt niet aan m'n huis
Reputatie 7
Hi DarkHeist, dat zijn inderdaad geen snelheden om over naar huis te schrijven! Ik heb meteen even met je meegekeken maar op dit moment lijkt je binnenkomende verbinding prima. Ervaar je deze problemen alleen 's avonds of ook overdag? En ervaar je alleen problemen met je WiFi verbinding of ook bedraad?
Probeer vooral de tips in het eerste bericht van deze post zoals Hidden.nld aangeeft. Begin met een fabrieksreset van je modem (even de reset knop een aantal seconden indrukken met bijvoorbeeld een paperclip) en verander daarna het wifi kanaal van je modem zodat je hopelijk minder storing van je omgeving ervaart. Ik hoor graag wat het resultaat is!
Reputatie 7
Badge +4
Hallo DarkHeist,

heb je dsl of glasvezel ?
er gaat natuurlijk niets boven een bekabelde verbinding, haal je daar wel de juiste snelheid op ?
Hoeveel wifi netwerken zie je in de omgeving ? het kan ook zijn dat de verbinding stoort door niet wifi apparaten zoals babyfoons en draadloze koptelefoons enzo.
heb je het topic help mijn wifi valt weg ook gelezen ?
Inmiddels drie speedtesten kunnen uitvoeren maar om nou te zeggen dat ik blij ben met het resultaat. Nee. Dat niet.
Voor de beeldvorming:
22:20: 0.66 Down/5.30 Up.
22:25: 0.46 Down/3.03 Up.
22:30: 0.38 Down/0.95 Up.
Nou ben ik zelf ook altijd wat langzamer als het later op de avond begint te worden maar binnen 10 minuten de helft van mn downsnelheid (hahaha... snelheid....) kwijt en een degradatie van meer dan 80% aan de upkant..... Hier is meer aan de hand dan alleen een beroerd signaal vermoed ik zo.

Overigens kan ik ook niet meer in de modem inloggen.....
Dit wil gewoonweg niet laden...
De telefoons en tablets in huis hebben ook wel eens beter gewerkt maar lijken er iets minder last van te hebben.
Ik zit al een aantal weken met een trage wifiverbinding. Niet op alle apparaten maar wel op "zwaardere" om het zo maar te noemen.
Op de TV een filmpje op Youtube openen duurt lang en levert een beroerde kwaliteit vol pixels op.
Op de laptop een youtube-clip van 4 minuten op 480p bekijken? Neem er maar een minuut of 10 de tijd voor en maak dan niet de fout om per ongeluk een stukje voor of achteruit te spoelen........
Nou ja. Lang verhaal even kort gemaakt, WiFi is traag... Op beide apparaten kan ik alleen de 2.4gHz verbinding gebruiken en deze is al een paar dagen aangepast naar een ander kanaal. Dit heeft echter geen steek geholpen.
Vandaag wilde ik een speedtest uitvoeren.... Ik kijk al zeker een kwartier naar een website die de speedtest niet kan laden omdat de verbinding gewoonweg te beroerd is.....
Dus.... Hebben meer mensen hier last van?
Reputatie 7
Hoi Marga53, instabiele wifi is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom hebben we dit topic opgestart. In het oorspronkelijke bericht staan vele tips om je wifi te verbeteren. Van de antennes aanpassen tot het kanaal. Ik hoop dat voor jou de 'gouden tip' hier tussen staat. Hoe dan ook, laat ons weten hoe het gaat!

@Pilovali, bedankt! 🙂
Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het kan zijn dat een apparaat (bijvoorbeeld magnetron, babyfoon, walkietalkie, op afstand bestuurbare voertuigen, overige wifi netwerken, draadloze telefoons etc) storing veroorzaakt. Je kunt proberen om je wifi op een ander 'kanaal' te zetten. Als je niet weet hoe dat moet, kun je het beste even aangeven welke modem je gebruikt, dan kan ik er er mee helpen.

Het kan ook zijn dat de wifi modem defect is. Maar, daar kan een T-Mobile Thuis medewerker je mee helpen. Ze reageren meestal binnen 24-48 uur. Het is weekend, dus het kan iets lager duren.

Groet,
Sinds een paar dagen is mijn wifi-signaal instabiel. De router is gecontroleerd, uitgeschakeld en weer ingeschakeld, van stroom afgehaald en er weer op gezet. Het probleem blijft. Er zijn niet meer apparaten op aangesloten dan vorige week. 😞 . Ik heb mijn pc nu via een kabel, maar dat is zeker niet de bedoeling. Zijn er nog andere mogelijkheden om te zorgen dat de wifi stabiel blijft?
Reputatie 7
Hey Hidden.nld,

Allereerst welkom! En meteen mijn complimenten. Die 20/40mhz tip lijkt mij het onderzoeken meer dan waard! 😃 Goed gespot. Laat ik duidelijk zijn, het staat je vrij om zoveel aan te passen in het modem als je wilt. Als jouw wifi daarmee beter werkt, zeg ik: doen!

Wat betreft kanaal 13, uiteraard staat het je vrij. In sommige gevallen zal de wifi hier ook prima op werken. Sterker nog, het is vaak een rustiger kanaal. Wij adviseren kanaal 11 te gebruiken, omdat niet alle apparaten kanaal 12 en 13 zien of herkennen. Dit ligt aan het land waar je apparaat vandaan komt. Ieder land mag namelijk zelf bepalen welke wifi frequenties openbaar zijn. In sommige landen worden kanaal 12 en 13 niet vrijgegeven. Apparaten uit die landen kijken dan ook niet eens naar deze frequenties en zal je dus nooit op je wifi netwerk kunnen komen. Om dit te voorkomen, adviseert T-Mobile Thuis standaard slechts 1, 6 of 11 te gebruiken.

Veel plezier op het forum. Input is meer dan welkom. 😃
Reputatie 7
Badge +4
Goed om te lezen wat je zelf allemaal kan doen aan de WiFi met het aanpassen van de WiFi.
Dat 1-6-11 verhaal is leuk voor de theorie maar in de praktijk hoeft dat niet de beste te zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar 1 of 13. Wat heel erg jammer is in dit stuk, De Draytek 2132fvn maakt gebruik van 40mhz kanalen. hierdoor heb je meer last van de "buren". Simpel gezegd gebruikt het modem kanaal 1 EN 6. wat dus in een drukke omgeving erg hinderlijk kan zijn.

Mocht je problemen hebben zet de chanal dan op 20mhz inplaats van 20/40mhz.
Deze staan bij Wireless LAN onder de geavanceerde instellingen.

Dit word zelfs geadviseerd door draytek zie ook http://www.draytek.com/en/faq/faq-wlan/wlan.wireless-lan/how-to-improve-wi-fi-performance/
Reputatie 3
Ik heb alle tips en trucs al gedaan en geprobeerd en kom er niet verder mee.
Klantenservice laat het tot op heden afweten en hebben het doorgestuurd naar techneuten van tmobile.
Daar wacht ik nu al 2 weken op antwoord, tot die tijd door sukkelen
Reputatie 7
Hey joaweh, ik heb je bericht hier naartoe verplaatst. Kun je bovenstaande tips uitvoeren? Ik hoop dat je hiermee snel weer stabiele wifi krijgt. 🙂
Sinds ik tmobile thuis heb, is het een drama om te internetten op mijn laptop en netflix of iets dergelijks te gebruiken op mijn smart tv.

Om de paar minuten valt wifi weg.
Laptop geeft vervolgens een fout melding en hersteld dit door ip configuratie te vernieuwen.
Smart tv is op hoop van zege dat deze het na bepaalde tijd weer doet.
Dit is een dagelijks terugkerend probleem.

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen bieden.

Router resetten etc werkt niet.
Reputatie 3
Hallo,

Ik heb de decoder al diverse opnieuw opgestart dmv stekkers eruit, klantenservice heeft volgens eigenzeggen harde resetten uitgevoerd, achter de schermen allerlei dingen bekeken en veranderd, WiFi kanalen al veranderd qua frequentie, nieuw modem ontvangen ( WiFi monteur langs geweest die dit gedaan heeft.)
Bij vertrek deelde de monteur mede dat als WiFi signaal nog niet goed / verbeterd is dat ik weer contact moest opnemen met klantenservice met verzoek tot wederom afspraak met monteur en dat hij dan vrijwel zeker een WiFi versterker zou plaatsen.
Dit laatste ook verteld tegen medewerker klantenservice, maar die vond het een raar verhaal mede omdat tmobile maar 1x monteur vergoed....
Ze zouden het verder uitzoeken, maar tot die tijd zit ik met de gebakken peren
Reputatie 7
Hoi staub,

Dat klinkt niet best! Wifi werkt niet goed en Begin Gemist werkt maar voor de helft. Ik ga ervan uit dat je bovenstaande tips voor de wifi hebt opgevolgd? Wat heb je allemaal gedaan en wat was het resultaat?

Kun je mij ook een privébericht sturen met je postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer. Dan kijk ik aan deze kant eens mee!
Reputatie 3
Zonet voor de zoveelste keer telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van t-mobile i.v.m wegvallend WiFi glasvezelverbinding.
Vorige week hebben ze een klacht hiervoor doorgezet naar de technische dienst / afdeling van t-mobile maar tot op heden nog geen oplossing voor dit langlopende probleem.

Ze houden mij ( net als zovele klanten) aan het lijntje om te zeggen dat ik maar geduld moet hebben en dat ze vanzelf met een oplossing hiervoor komen.
Tot die tijd moet ik me maar ergeren aan een SLECHTE verbinding, diensten ( begin gemist) wat maar voor de helft werk en de volle pond abonnement geld betalen.

Wordt het niets eens tijd dat de problemen van klanten serieus en sneller afgewikkeld worden!!
Reputatie 7
Hey HerelsTom, goede vraag. Ik hoor hier collega's ook vaak over discussieren. Het beste blijft toch de 1, 6 en 11 te gebruiken. Dit komt door 'Co-Channel' en 'Cross-Channel interference'. Bij 'Co' praten de netwerken met elkaar omdat ze op dezelfde frequency zitten en wisselen pieken en dalen met elkaar af. Bij 'Cross' (kanaal 9 met kanaal 11) vechten ze elkaar constant de tent uit en valt je wifi weg.

In Nederland is de wifi to 13 beperkt. Er zijn ook landen waar je maar uit 3 frequenties kan kiezen. De frequenties 12 en 13 worden niet door alle apparaten herkend als ze buitenlandse software of een instelling hebben. Ook Cross-interference' duikt weer op. '

Los hiervan, probeer het uit! Een wifi-analyzer zegt lang niet alles. Die ziet namelijk alleen wifi en geen andere draadloze stoorzenders. Probeer dus uit wat het beste werkt bij jou! Dit geldt ook voor mixed (b+g+n). Ik adviseer mixed, maar probeer het uit!
Reputatie 5
Badge
Helaas zitten alle kanalen hier prop vol en vooral de aanbevolen kanalen 1, 6 en 11.
Nu heb ik 'm op 9 gezet omdat de WiFi Analyzer zegt dat dat na 14 het beste kanaal is.
Is dat goed of is het toch beter op één van de aanbevolen kanalen?
En die mixed mode waarom moet die aan staan als hier alles toch N of hoger heeft?
Reputatie 7
Hoi DensitivE, ik heb je vraag hier geplaatst. In dit topic is veel info over je wifi te vinden en hoe dit te verbeteren.
Waarom heb ik nu al een aantal dagen zeer traag Internet thuis via de Wifi? Heb al een paar keer het modem opnieuw opgestart maar wordt er niet beter van. Wanneer wordt het opgelost? Ik heb het Internet nodig voor mijn werk.
Reputatie 1
Als ik verbonden ben via wifi heb ik soms heel veel lag op mijn aanvragen.
d.w.z. als ik een link aanklik duurt het soms heel lang voordat een pagina begint te laden.
ik had hier met kpn nooit last van dus ik denk dat het een instelling op het modem is of gewoon een fout in de verbinding.dit geld zowel voor de mobiele toestellen als voor de pc.
als ik de pc via de kabel aansluit is het probleem voor de pc weg.( die ga ik tzt wel bedraad aansluiten). zit er op het modem toevallig een sleepmode die ervoor zorgt dat de verbinding na verloop van tijd in slaapmodus gaat. het betreft de vigor 2132 vfn modem.
Reputatie 2
Hoi Ronaldl8,

Oei, dat is lastig om op voorhand een antwoord op te geven. Dat hangt er namelijk van af waar het internet voor gebruikt wordt. Indien dit bij Whatsapp en Facebook blijft zal je dit niet snel gaan merken als je met veel man verbonden bent met de wifi. Ga je grote bestanden downloaden met meerdere laptops ga je dit absoluut wel merken aan de downloadsnelheid.
Reputatie 1
Hoeveel wifi apparaten kun je eigenlijk aansluiten op de draytec vigor 2132FVn want ik heb er momenteel 6 en als er gasten zijn kon dat wel eens wat meer worden. Ik kan dat namelijk nergens in de beschrijvingen terugvinden? en ik zou dan denken dat ik dan wat tekort ga komen.
Reputatie 2
Hoi TAVL,

Een monteur kan bij een Wifi garantie bezoek besluiten een repeater op te hangen. Deze repeater ondersteunt ook de 5 Ghz frequentie.
Reputatie 7
Badge +4
Mooi topic. Jammer dat je bij glas geen modem/router krijgt dat 5ghz ondersteund. Dat zou meer van deze tijd zijn. Hier is het in de wijk behoorlijk druk en een goed kanaal vinden is lastig. Mijn voorkeur zou daarom echt 5ghz zijn. Biedt T-Mobile hier oplossingen voor? Bijvoorbeeld in het kader van WIFI garantie?

Reageer