Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

  • 6 February 2017
  • 284 reacties
  • 282461 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

284 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Babalicious 

Maak je naast internet ook gebruik van tv en/of vast bellen? Als je geen vast bellen hebt dan kun je de Deco in de meterkast ook aansluiten op de mediaconverter ipv de Zyxel en VLAN 300 instellen in de app.

Zie hier de instructies

Als je de Zyxel toch wilt behouden, staat WiFi op de Zyxel uit? En heb je ook gekeken of operating mode Acces Point Mode ipv router mode in de app helpt?

Reputatie 1

Goedendag,

ik maak sinds kort gebruik van Glasvezel van Tmobile binnen Zoetermeer. Om hier het beste uit te halen heb ik 2 x Deco XE75 (wifi 6 😎) aangeschaft en deze aangesloten. 1 deco is bedraad op zolder aangesloten (voor de playstations) en de andere staat beneden ook bedraad in de meterkast pal naast de modem.

wat opvalt is dat de wifi beneden slechter is dan bijvoorbeeld op zolder of op de eerste verdieping. Mobiel neemt dan de wifi van de bovenste deco, maar als deze switcht naar beneden dan is het weer minder goed. Via de deco app heb ik de kanalen gewijzigd en meerdere instellingen geprobeerd maar de wifi in de woonkamer blijft slecht. Hebben jullie tips voor mij ?  Ik heb nu de deco buiten de meterkast kunnen plaatsen, hoog bijna tegen het plafond aan en nog is de verbinding beneden slecht. we hebben glasvezel 400 up/down en speedtest komt niet hoger dan 30 a 40 mbits beneden, maar boven ruim 200. 

ik hoor graag van medegebruikers of Waqqas 🙂 tips! alvast bedankt! 

Reputatie 1

Hallo @Winters27 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding? Wanneer het internet lampje rood is kun je dan eens kijken welke lampjes er branden, knipperen of uit zijn op de mediaconverter?

Indien je DSL hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA waar de KPN kabel ook op is aangesloten zonder aftakkingen oid?

De tv heeft misschien alleen ondersteuning voor 2,4 GHz daarom dat hij het 5 GHz netwerk niet kan zien 

Goedemorgen,

 

wij hebben een glasvezelverbinding. De medewerkers via de chat kwamen er ook niet uit  vrijdag komt de monteur  Godzijdank heb ik onbeperkte data op mijn mobiel en kan ik andere apparaten verbinden met mijn hotspot, maar wat een gezeik toch.  Pardon my French. Mijn man vermoedt dat de modem (het witte kastje in de woonkamer, weet nooit zeker hoe dit heet) kapot is. Via de netwerkcontrole op de tv hebben we gezien dat er wel een verbinding is via ‘bekabeld internet’. De WiFi doet het dus niet. 
 

soms vind de wifi op mijn telefoon het netwerk, maar zodra je koppelt, wordt er aangegeven ‘geen internetverbinding’. 


hoop dat dit snel opgelost wordt, want dit is echt heel vervelend  

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Winters27 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding? Wanneer het internet lampje rood is kun je dan eens kijken welke lampjes er branden, knipperen of uit zijn op de mediaconverter?

Indien je DSL hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA waar de KPN kabel ook op is aangesloten zonder aftakkingen oid?

De tv heeft misschien alleen ondersteuning voor 2,4 GHz daarom dat hij het 5 GHz netwerk niet kan zien 

Reputatie 1

Goedemorgen!

sinds anderhalve week hebben we elke dag wel problemen met onze WiFi. Beneden kijken we tv met de app en dit lukt dan dus ook niet. Het mobiele internet doet het wel. Een wifi-versterker gebruiken we. deze staat boven. 
 

nu krijg ik op de tv de melding ‘geen ethernet’. Betekent dit dat het bekabelde internet niet goed is? 

Na het opnieuw opstarten van de modem (witte kastje woonkamer) krijgen we eerst weer verbinding, maar na een paar minuten gaat het lampje bij het internetbolletje weer rood knipperen en dan valt het uit. Ik word hier echt niet goed van. Het mobiele internet doet het wel.

volgende hebben we al meerdere malen gedaan:

Modem opnieuw opstarten. 

Modem van de stroom af en opnieuw opstarten.

wifi-versterker ook van de stroom gehad en opnieuw aangesloten  

kan iemand alstublieft helpen?

aanvulling:

heb uitvoerig gekeken bij de netwerkinstellingen op de televisie. De tv kan het thuisnetwerk niet vinden. 
Een netwerk waar 5G achter staat, staat niet tussen de beschikbare netwerken. 
Via mijn account het kanaal aanpassen gaat niet, want er kan geen verbinding worden gemaakt met het kastje. Dit geeft jullie website aan. 

Reputatie 1

Hey T-Mobile Community!

Het is al telefonisch opgelost. In plaats van WiFi heb ik nu tijdelijk 4G netwerk gekregen tot er iemand komt kijken naar de router. Thank you!

Met vriendelijke groet,

Damian

Reputatie 1

Goedendag!

Er was helaas brand geweest in mijn flat en toen was het stroom uitgevallen. Het gebeurde in het elektriciteitskast in de kelder.. en toen het stroom weer aan ging deed het internet het niet meer ineens. 

Met vriendelijke groet,

Damian

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Indiedied, laat me jou gelijk helpen!

Waar heb je geprobeerd om jouw melding kenbaar te maken? Ik zie namelijk dat er medio vorig jaar voor het laatst contact opgenomen is met onze Klantenservice en zie verder geen berichten op de Community van je. Ik wil graag uitzoeken waar dit dan precies fout gaat zodat het in de toekomst niet meer voorkomt.

wat betreft jouw verbinding: ik zie dat het modem al 66 dagen onafgebroken online is, dat kan ook bijdragen aan een probleem in de verbinding. Zou je deze eens kunnen herstarten op de volgende manier, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Wat een shit bedrijf dat T-mobile. Heel slecht internet tv ontvangst van de glasvezel en als je dat probeert te melden maken ze je het moeilijk! Regio Den Haag Segbroek. 

Hoi Waqqas,
Bedankt voor je reactie. Ik heb nu 2 Airport Extreme routers. Alleen merk ik dat ze niet automatisch van de ene naar de andere switchen. Ben benieuwd of dat zal verbetern met de Tmobile routers.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jasper76 

Met wifi-plus van T-Mobile maak je een eigen mesh netwerk waarbij jouw apparaten het beste signaal oppikken en dan schakel je de WiFi op de Draytek uit. Bestel er wel minimaal 2 omdat de mesh niet icm de Draytek werkt, kosten zijn €2,50 per maand voor 1 Wifi-plus punt.

Neem je er 1 dan zal deze werken als een versterker.

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-plus

Je kan ook een eigen TP-LINK Deco setje aanschaffen.

Switchen je apparaten dan automatisch naar het beste wifi-punt?

Reputatie 7
Badge +16

Aah dat is een uitstekende oplossing @boefmans

Vaak zien we dat hoe verder het modem van de grond af de beste resultaten behaalt, dat komt mede door het volgende: het beste Wifi-signaal krijg je met line-of-sight en dat bereik je het makkelijkst met hooggeplaatste apparatuur - plafond is ideaal, hoog aan de muur is goed, laag aan de muur is matig. Op de vloer of pal tegen/achter andere obstakels is ook geen goed idee.

Laat je ons weten of het gelukt is met de monteur? Als ik ergens bij kan helpen met de access points, laat het dan ook weten. We zitten altijd voor je klaar!

Dank je Jason,

 

Inmiddels staat er een afspraak met de monteur. Het modem is vrij dicht bij de grond opgehangen, ik begreep dat de router daar niet echt ver vandaan kan.

 

Daarnaast ga ik (denk ik) een paar goede AP's bestellen, waarmee ik de wifi uiteindelijk omzeil van de router zelf.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @boefmans, bedankt voor je zeer uitgebreide uitleg en situatieschets; daar kan ik wat mee!

Ik heb rondgevraagd wat de opties zijn en het is mogelijk om een technicus naar de Wifi te laten kijken - op onze kosten uiteraard. Normaliter pakken we deze optie niet direct op omdat we eerst naar andere mogelijkheden kijken, maar volgens mij heb je zo'n beetje het hele riedeltje al doorlopen, tevergeefs vooralsnog. 

Wat ik nog wel wil weten: je geeft aan: “De plaatsing van de router kan wellicht beter, liefst zet ik er zelfs een eigen router tussen maar geen idee of dat mogelijk is.“ → Waar staat het modem op dit moment en hoe hoog van de grond heb je deze geplaatst/is deze opgehangen?

Ik heb alle tips geprobeerd die hier staan, ook een extra accespoint gemaakt. Niets helpt voor de snelheid. Ik zat zojuist letterlijk 80cm van de router en antennes af met de laptop, en krijg meldingen van slechte netwerksnelheid.

 

Ik probeerde een aantal malen de klantenservice te bellen, dat heeft niet zoveel zin.

 

De plaatsing van de router kan wellicht beter, liefst zet ik er zelfs een eigen router tussen maar geen idee of dat mogelijk is. 

Ik kan ondergronds netwerkkabels trekken onder de vloer naar een meer centrale plek, ik zie alleen niet (er zit een nogal raar ‘draadje’ tussen modem en Tmobile router) of en hoe ik daarmee de router kan verplaatsen.

 

Situatie nu:

 

  • T-mobile router Draytek, die doet de wifi.
  • Een huis met drie verdiepingen en totaal ongeveer 200m2 (lijkt me te doen met 1 router?!).
  • Vanaf de router gaat een netwerkkabel naar een switch, vanuit daar naar de tv, een pc beneden en hue kastje en een draad naar boven toe
  • Boven weer een switch (dus niets draadloos aan) met printers en een pc.
  • Er zijn hier vrij veel netwerken in de buurt; andere kanalen kiezen maakt het echter alleen maar slechter.
  • Wifi problemen zijn eigenlijk begonnen sinds over naar Tmobile thuis met glasvezel, lijkt alleen wel steeds erger te worden.
  • Kastjes staan in de hoek van de woonkamer (waar de glasvezel binnenkomt), lijkt me ook geen ideale plek.

Ik zou verwachten dat er kosteloos iemand langskomt om mee te kijken en het op te lossen. Telefonisch contact lukt echter niet (ik heb een tmobile thuis account waarmee ik in kan loggen op de algemene site, echter niet op deze community. Een nieuw wachtwoord aanvraag komt ook niet door… Moet zeggen dat ik wel het gevoel krijg erg mijn best te moeten doen voor service, reden dat ik bij Tmobile zit is dat ik al vreselijk lang mobiele klant ben (uit de BEN tijd nog toen je niet overal dekking had :-)… 

 

Ik hoop dat iemand me via dit kanaal op de goede weg kan krijgen of dat er een ingang is om makkelijker ‘live’ contact te krijgen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rgr, ik vermoed dat je doelt op de algemene verbindingsproblemen die we de afgelopen twee dagen ervoeren in vooral Den Haag en Culemborg.

Dit gaat niet puur om Wifi, dus mocht je daarover feedback willen leveren, mag ik je dan verzoeken het in één van de TV of Internet topics te plaatsen, of anders in een losstaand topic? Dit vraag ik niet om je geen antwoord te hoeven geven, maar meer omdat dit Wifitopic anders ondergesneeuwd wordt met allerlei andere onderwerpen. Alvast bedankt voor je medewerking en ik spreek je in een ander topic! 😉

Reputatie 7
Badge +16

Kan ik de wifi verbeteren door de internet snelheid te verhogen naar internet fast 100mb ipv 50mb?

 

 

Goedemiddag @kampremco, een snelheidsophoging is een directe verbetering van de bekabelde down- en uploadsnelheid die je binnen kunt halen, maar dat betekent niet per definitie dat de Wifi daarmee verbeterd wordt. Het ligt er ook aan wat je precies bedoelt met verbetering.

Een verbetering kan bijvoorbeeld een verhoogde snelheid zijn, maar ook een meer uitgebreide dekking, een betere stabiliteit, een groter mesh-netwerk of een combinatie van alle factoren die an sich al een verbetering kunnen zijn! 😄

Ophoging snelheid betekent niet altijd een verhoging van de Wifi-snelheid. Dit komt doordat Wifi van duizenden externe factoren afhankelijk kan zijn. Wat wil je precies verbeterd zien in je Wifi-netwerk? Ik denk dat wij op de Community je daar prima mee kunnen helpen namelijk!

Kan ik dan voorstellen dat T-Mobile ajb ervoor zorgt dat het internet (en tv) niet elke keer met een storing kampt? Sinds oktober ‘20 klant maar al vanaf het begin alleen maar problemen met of het internet of de tv. Dikke spijt dat ik de overstap naar t-mobile heb gemaakt. Ook vandaag weer ligt het internet er uit. Algemene storing wederom sinds 16.30 uur. En op dit moment is het probleem nog steeds niet verholpen. Hopeloos. En als ik bel is het enige wat men zegt “u zult toch moeten wachten tot de storing is verholpen”. Zit je dan als je moet werken maar er geen internet is. Wanneer kan ik ervan op aan dat het internet het een keer goed doet zonder storing??

Kan ik de wifi verbeteren door de internet snelheid te verhogen naar internet fast 100mb ipv 50mb?

 

 

Hi @Ziegel, handig dat je ons op de hoogte brengt, en nog gefeliciteerd met je nieuwe thuis! Ervaar je elke avond dit soort problemen of alleen tussen 21-24 december? Ik zie inderdaad dat de internetlijn niet stabiel is geweest in die periode, maar sinds de 25e lijkt de verbinding het weer uitstekend te doen.

Op basis van mijn metingen heb ik een vermoeden dat je het modem op een aftakking van de hoofdaansluiting hebt aangesloten. Als je verder geen problemen ervaart, is dat in principe niet iets waar jij je zorgen om hoeft te maken. Mocht dit nogmaals voorkomen, dan raad ik je wel aan om te kijken of er zich nog andere aansluitingen in de woning bevinden. Als deze er is, werkt de aansluiting in de meterkast vaak het beste.

Laat het gerust weten als er verder nog vragen of verzoeken komen, en dan probeer ik mijn best om die zo goed mogelijk te beantwoorden. Voor nu nog een fijne zondag gewenst.

Dank @Cal .

De laatste paar dagen heb ik inderdaad geen verstoringen meer ondervonden.

De aansluiting die ik gebruik is die in de huiskamer, en ja, die komt vast uit de meterkast. Sinds ik geen problemen meer ondervindt ga ik me daar inderdaad géén zorgen meer over maken.

Ik hoop dat de verbinding stabiel blijft, zoals velen ben ook ik afhankelijk (geworden) van een goede verbinding voor van alles en nog wat, waaronder mijn nieuwe werk. 

Dank voor de support.

Ziegel

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ziegel, handig dat je ons op de hoogte brengt, en nog gefeliciteerd met je nieuwe thuis! Ervaar je elke avond dit soort problemen of alleen tussen 21-24 december? Ik zie inderdaad dat de internetlijn niet stabiel is geweest in die periode, maar sinds de 25e lijkt de verbinding het weer uitstekend te doen.

Op basis van mijn metingen heb ik een vermoeden dat je het modem op een aftakking van de hoofdaansluiting hebt aangesloten. Als je verder geen problemen ervaart, is dat in principe niet iets waar jij je zorgen om hoeft te maken. Mocht dit nogmaals voorkomen, dan raad ik je wel aan om te kijken of er zich nog andere aansluitingen in de woning bevinden. Als deze er is, werkt de aansluiting in de meterkast vaak het beste.

Laat het gerust weten als er verder nog vragen of verzoeken komen, en dan probeer ik mijn best om die zo goed mogelijk te beantwoorden. Voor nu nog een fijne zondag gewenst.

Deze maand verhuisd van Haarlem naar Heemskerk. Modem meegenomen en die werkte wonder boven wonder in 1 keer (ADSL).

De router staat binnen een afstand van hooguit twee meter, er zitten geen wanden tussen.

Ik heb twee telefoons en meestal twee en soms drie laptops verbonden.

In de avond komt het 3 tot 4 keer voor dat de apparaten géén internetverbinding meer hebben, er is wél contact met de router. De melding is 'dat er actie ondernomen’ moet worden.

Het uit en weer aanzetten van router en laptops maakt niets uit.
1 laptop heeft nog een poortje waarmee ik 'm met een kabeltje aan de router kan verbinden.
Zodra ik dat doe hebben ook de andere apparaten weer toegang tot het web,

Het is voor mij een raadsel wat er aan de hand is, vooral omdat ik hier vóór mijn verhuizing nog nooit last van heb gehad. Toen ik dit raadsel via Facebook voorlegde aan T-Mobile werd ik hier naartoe verwezen, vandaar mijn relaasje.

Ik sta open voor álle suggesties want het is héél vervelend om bijvoorbeeld in overleg te zitten en dan de verbinding kwijt te geraken.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rcmsys,

Geen zorgen, ik ben er voor je om dit opgelost te krijgen en dat wil ik het liefst zo snel mogelijk waarmaken! Om jou alleen zo adequaat mogelijk te helpen, is het handig als je mij van bepaalde informatie voorziet. Ik weet dat je al een hoop hebt uitgevoerd, hartelijk dank daarvoor, en vandaar dat ik je ook zeker niet ga vragen om alles weer opnieuw te proberen. Daarentegen is bepaalde informatie wel onbekend én cruciaal voor mij. Ik hoop daarom dat je mij antwoord kan geven op de vragen die ik heb gesteld, zodat ik het probleem bij de wortels kan grijpen!

Je geeft aan dat je last hebt van haperend beeld, ervaar je dit op beide TV Boxen of enkel op één van de TV Boxen? In dat geval raad ik je graag aan om te controleren of de ‘goede’ TV Box ook werkt op de plek van de ‘slechte’ TV Box. Zo kan je snel uitsluiten of het aan de TV Box, of aan de bekabeling ligt. Toevoeging: je hoeft hiervoor verder geen gekke fratsen uit te voeren, een enkele vervanging bij wijze van test is genoeg. :relaxed:

Werken beide TV Boxen niet? Dan raad ik je graag aan om op minstens één van de TV Boxen de volgende stappen te doorlopen: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hierna kan je weer van glanzend beeld genieten! Toevoeging: voor de duidelijkheid: heb je alle stappen al doorlopen? Dan heeft dit inderdaad geen zin. Geef het gerust aan als dit zo is, hiermee weet ik een stuk meer!​​


Wat betreft de Wifi, ervaar je hiermee overal in huis problemen of alleen op bepaalde plekken in jouw huis? Ik zie dat een Wifi monteur van ons destijds een versterker heeft geplaatst, maak je hier nog gebruik van en staat deze op een strategische plek waar je de versterker nodig hebt? Daarnaast raad ik je niet aan om gebruik te maken van Wifi kanaal 9 op de 2.4 Ghz frequentie, behalve als je veel buren / andere Wifi signalen in de omgeving hebt. Hoe je het Wifi kanaal kan optimaliseren, vind je overzichtelijk terug bij stap 4 op de volgende pagina: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi? Toevoeging: de plek waarop je Thuis problemen ervaart is erg belangrijk om te weten. Meet je bijvoorbeeld die 5 én 185 Mbit/s op dezelfde plek Thuis, of op twee erg gescheiden plaatsen? Ik wil het kanaal ook best voor je aanpassen, alleen omdat ik niet op locatie ben kan ik lastiger inschatten welke de optimale is. Als je toch graag wil dat ik het kanaal aanpas, geef een sein, en ik ga er voor je achteraan!

 

Ik verwacht dat je hierna weer zorgeloos van ons internet kan genieten, maar anders hoor ik dat heel graag!

 

Reputatie 1

Eigenlijk is het vanaf het begin al behelpen met de verbindingen enz. Laatste keer alles gedaan wat moest en daarna heeft het een poosje goed gegaan. zo af en toe opnieuw de boel opstarten, maar dat was het.
Nu opnieuw weer van alles moeten doen is toch wel erg. En die tijd kan ik ook besteden om cai kabels te trekken  voor een andere aanbieder.

Nu wil ik net weer een online training aanpakken en zelfs tv kijken via de laptop. Maar het duurde allemaal weer zo lang. Wederom testen op snelheid en nu had ik amper 5mb/sec. Zijn weer een half uur verder. 2x opnieuw de boel aanzetten en dit keer weer 185mb/sec.
De hele familie klaagt hier. Als ik thuis kom van mijn werk zit ik niet te wachten op reacties dat de internet weer ruk was of de tv hapert. Als ik er dan zelf ook nog last van heb……..

Reageer