Info

Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem



Toon eerste reactie

56 reacties

@Brian ik heb hetzelfde probleem als @laney. Ik kan het WPS knopje van de versterker indrukken wat ik wil maar het power en link lampje gaan nooit en te nimmer oranje branden. Wat is hier het probleem/oorzaak?

@Brian modem op begane vloer. 1e wifi plus op 1e verdieping met kabel aangesloten. Als ik nu een 2e wifi plus neem en die draadloos ga aansluiten en op de zolder plaats. Welke wifi gegevens zal deze dan overnemen? Van de modem of van de 1e wifi plus? Die van de modem is op zolder namelijk niet zichtbaar, afstand is namelijk te groot en het betreft een goed geisoleerd nieuwbouwwoning. Signaal van de 1e wifi plus is wel zichtbaar op de zolder waar ik eventueel een 2e wifi plus draadloos zou willen plaatsen. 
vast bedankt voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +8

@AWJP Dit kan je alleen doen door op de modem zelf in te loggen en hier de naam te veranderen. Je vindt hier een uitleg hoe je dat kan doen.

@JohanBarneveld Heb je de versterker toevallig draadloos aangesloten gehad aan de modem? In dat geval staat hij in ‘Acces Point’ modus en kan hij inderdaad niet draadloos verbinding maken. In dat geval kan je het de versterker even een ‘harde reset’ geven via het kleine reset knopje of het via de Zyxel MPro app proberen.

@myildizm Dit kan je zelf een beetje sturen door de Wifi netwerken van de versterker en de modem verschillende namen te geven. Je kan de tweede versterker daarna verbinden met of de eerste versterker of de modem en dan zullen samen een netwerk vormen. Het andere apparaat met de andere Wifi naam zal dan een eigen Wifi netwerk uitzenden. Het nadeel hiervan is wel de twee netwerken elkaar ‘in de weg’ kunnen zitten maar als het bereik van de modem niet zo ver komt vanwege dan zal dit geen probleem zijn.

@Brian ik heb hem al meerdere harde resets gegeven.. maar echt nooit gaan de oranje lampjes branden. Hoe lang ik het WPS knopje ook ingedrukt houd.

Reputatie 1

Beste Brian,

 

Inmiddels heb ik alles werkend, maar ik heb nog wel een paar bevindingen.

  • Ergens had ik gelezen dat je het WAP eerst bedraad kan aansluiten en dan los kan koppelen van de kabel. Daarna schakelt hij dan automatisch naar de repeater modus. Dit was bij mij niet het geval ondanks dat beide apparaten net een factory reset hebben gekregen en de laatste firmware hadden.
  •  Nadat ik ooit wat instellingen had aangepast in mijn modem was het onmogelijk om de WAP goed te verbinden  na een reset van het modem was dit uiteindelijk opgelost.
  • De mpromesh app kon voor de reset ook het modem niet vinden na een reset werkte dit wel.

Al met al, na wat resets en de laatste firmwares lijkt het nu allemaal goed te werken.
Echter hoort dit natuurlijk eigenlijk niet zo te zijn, als je philips hue installeert werkt alles out of the box los van of er een firmware update is of niet.  

 

Mijn advies aan T-Mobile zou dan ook zijn zorg er voor dat de stabiliteit van de producten verder wordt verbeterd, tevens geef klanten de mogelijkheid om de firmware direct via de interface te controleren op de laatste versie.

Het is nu namelijk mogelijk om een nieuw modem te installeren zonder de laatste firmware, WiFi plus te installeren en na een update ligt mogelijk alles weer overhoop.

@Brian mijn Wifi Plus heeft eerder bedraad aangesloten gezeten, daarna al meerdere harde resets gegeven. Ik krijg dat ding met géén mogelijkheid aangesloten waardoor hij nu niet bruikbaar is. Punt is gewoon dat er geen enkele reactie op de Wifi Plus komt bij indrukken van het WPS knopje.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Michielderouter @JohanBarneveld Hmm de WAP's zouden inderdaad gewoon “out of the box” moeten werken. Klein kansje maar ik vraag het toch nog even, hebben jullie toevallig mee gedaan met de test van de WAP's voordat we ze aan iedereen beschikbaar hebben gesteld? Deze WAP's hebben nog test firmware en kunnen problemen geven (ze updaten ook niet automatisch naar de meest recente firmware versie).

@Brian zover ik weet niet..

Reputatie 7
Badge +8

Goedemiddag @JohanBarneveld, graag loop ik met je na of ik wat kan herkennen in de firmware. Mag ik alsjeblieft je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan check ik meteen of wij op afstand iets kunnen forceren ten aanzien van de firmware. Omdat je niet mee gedaan hebt aan de test, zou het gewoon goed moeten staan, maar ik twijfel door je bevindingen. Alvast bedankt!

Ga naar ‘Connectivity’ en dan naar ‘Wifi’.

 

De taal is bij mij ingesteld op Nederlands in mijn Zyxel modem. Misschien handig om dat er ook even bij te vermelden? ‘Connectivity’ is (nogal letterlijk) vertaald als 'Verbondenheid’ in het NL. Het kostte me even om dat door te hebben...

Ik kwam hier, omdat mijn twee Zyxel mesh apparaatjes die ik sinds enkele weken heb volgens de MPro Mesh app steeds van status veranderen van groen, naar oranje, rood en het vraagteken, om vervolgens helemaal te verdwijnen uit te app en dan weer terug te komen. Ik heb ze draadloos aangesloten en al verschillende keren opnieuw gekoppeld en verschillende plekken in huis geprobeerd. Niets lijkt (permanent) te helpen.

Ik woon in een huis uit 1900, dus zonder beton, maar wel met twee verdiepingen en gemiddeld rond de 30 wifi-netwerken van mijn buren binnen bereik. Ik heb dan ook al langer last van instabiele verbindingen. Ik had een tijdje een Netgear Orbi, maar die heeft er de brui aan gegeven. Nu heb ik de apparaatjes die T-Mobile aanbiedt, maar ik heb ze nog steeds niet goed aan de praat gekregen… Iemand nog tips waar ik naar kan kijken? (kabels trekken is geen oplossing overigens, zonder te slopen)

Ik dacht trouwens eigenlijk dat de lampjes op het apparaatje zelf zouden verkleuren als er iets niet in orde was met het bereik, maar die zijn gewoon groen. Alleen in de app veranderd het steeds.

Wie kan mij helpen?

 

Ik heb van de week mijn wifi plus ontvangen en werkte zoals het moet.

Maar sinds gisteren stopte mijn deurbel er mee had geen verbinding meer met de wifi plus.

De deurbel loopt alleen via 2.4 GHZ.

 

Als ik nu inlog op het wifi plus punt zie ik het volgende staan zie foto.

signal-75-100.png 2.4G | Status: Disconnected 
Wireless is not associated

 

Ik krijg dit ook niet werkend heb echt alles al geprobeerd alles gereset.

ik weet het nu echt niet meer 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hi @NEERVOORT21 ,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik ben erg benieuwd aan welk modem de WAP hangt en hoe deze is verbonden. Het uitzetten van de bandsteering kan namelijk de stabiliteit ten goede komen, maar weet niet of dit op jouw modem het geval is. Ik hoor het graag van je!  

Hi @NEERVOORT21 ,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik ben erg benieuwd aan welk modem de WAP hangt en hoe deze is verbonden. Het uitzetten van de bandsteering kan namelijk de stabiliteit ten goede komen, maar weet niet of dit op jouw modem het geval is. Ik hoor het graag van je.

 

Beste Boris ik heb zyxel t50 voor glasvezel en op het modem staat alles goed ingesteld.

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @NEERVOORT21 ,

Ben je in de mogelijkheid om te testen of het lukt wanneer bandsteering is uitgezet op het modem? Het modem zal dan niet meer automatisch wisselen van frequentie, maar splitst de frequenties 2.4Ghz en 5GHz op als twee aparte verbindingen in de Wifi-lijst. Ik ben benieuwd of deze splitsing verschil geeft. Mocht je er niet uitkomen, laat het mij dan weten. Dan help ik je er graag mee! 

Hi, I have tried to pair the WAP6807 with my T50, but the pairing process fails and the power light for the WAP turns red after the fail. I have reset the WAP, but that didn’t improve any thing. Any suggestions? I received two identical WAPs and both are failing. All equipment are less than 1 meter apart from the modem.

Reputatie 4
Badge +2

Hi, I have tried to pair the WAP6807 with my T50, but the pairing process fails and the power light for the WAP turns red after the fail. I have reset the WAP, but that didn’t improve any thing. Any suggestions? I received two identical WAPs and both are failing. All equipment are less than 1 meter apart from the modem.

 

Since they are 1 meter apart, the best option is to pair with UTP cable from the box. Connect it for 5 minutes. After that you can remove the cable, it should switch to wireless connection after a couple of minutes. When the middle led turned green (or orange) you can move the WAP to the correct place in your house :) 

@TechRacing93 

I tried your suggestion, but once I remove the cable, the app states that the mesh is down.

Reputatie 1

Hoi,

Gebruik sinds een paar dagen Wifi-plus ,de snelheid is 433 mbps ,is dat snelheid die bij Wifi-plus hoort

Fishermann 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Fishermann, 433 Mbit/s op een 1000 Mbit/s (bekabelde) maximale snelheid is uitstekend. Je zult in de praktijk normaliter niet heel veel meer binnenhalen dan dat. Dat betekent niet dat het theoretisch niet mogelijk is, maar op Wifi is geen vaste snelheid te garanderen door de invloed van honderden externe factoren: naburige netwerken, aangesloten apparatuur, bluetooth en legacy apparatuur, babyfoons, magnetrons, de muren in je woning en omgeving en nog veel meer. 

Je zult doorgaans merken dat je snelheid door de dag heen flink schommelt, dit is bij Wifi heel gebruikelijk en kan door één van de eerdergenoemde oorzaken komen. Ook de capaciteit van het algehele netwerk is hierop van invloed: hoe groter het aantal gebruikers binnen dezelfde frequentie en hetzelfde kanaal, hoe minder de snelheid kan worden op Wifi.

Goedendag,

Ik heb nog een oud Draytek modem Vigor3132,. Meerdere malen verzocht om een nieuw zyxel modem, maar T-mobile wil mij die niet geven.

Nu heb ik sinds korteen extra WiFi punt Zyxel. Nu wil ik weten of deze ook echt werkt, want in de tuin is mijn WiFi nog steeds slecht.

Hoe kan ik dat controleren. Het link lampje brandt niet. Power wel en WiFi flikkert.

ik heb de MPro Mesh op de telefoon gezet maar deze krijgt geen verbinding.

Indien ik niet zeker weet dat het WiFi punt werkt, is het zonde van het abonnement en kan ik hem beter terugsturen.

mvg Harry

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Harry S, natuurlijk wil jij weten of het Wifi-punt naar behoren werkt. Dit is echter afhankelijk van diverse dingen: wat is de afstand tussen het Wifi-punt en de tuin, zijn er veel verstoringsbronnen. Ik raad je aan om onze website te raadplegen (klikbaar), zodat je zeker weet dat het Wifi-punt juist is aangesloten. Bij het Draytek modem dien je het eerste Wifi-punt bijvoorbeeld altijd met een kabel te verbinden. Ik hoor graag of het hiermee gelukt is! 

Reputatie 7
Badge +10

@Harry S zet de wifi op de Draytek uit en sluit de wap bekabeld aan. gebruik dan de gegevens voor de wifi die op de wap staan. je kan de wap ook op een betere plek zetten door een netwerk kabel te gebruiken. deze kabel mag maximaal 100meter zijn.

Hallo, ik heb ook problemen met mijn wifi punt. De een werkt goed, de ander alleen bekabeld. Donderdag is mijn abonnement omgezet naar mijn nieuwe huis, van gewoon internet naar glasvezel. In mijn vorige huis had ik 1 draadloos wifi punt en een bedraad wifi punt omdat het anders helemaal niet werkte, Naast dat ik de wifi punten regelmatig opnieuw moest opstarten functioneerde het goed als het werkte. Donderdag ben ik dus verhuisd en is er een glasvezel modem naast mijn zyxel modem gezet. Vanavond wilde ik de 2 wifi punten aansluiten, de een deed het wel en de andere niet. De ander is het meest belangrijk omdat deze het verste weg van de modem staat en mijn zonnepanelen er op aangesloten moeten worden. Bekabeld doet deze het dus wel, maar zodra ik de kabel er uittrek, valt ook de verbinding weg, dat ding staat nu niet op zolder, maar gewoon 3 meter van de modem. Als ik de modem draadloos installeer, gebeurt er dus niets, resetten lukt ook niet. Tenminste ik druk er wel op (hoe lang eigenlijk?), maar het heeft geen resultaat. Het wifi punt op de eerste etage is eigenlijk niet nodig, de ontvangst is daar goed, maar zodra ik deze naar zolder verplaats is er geen verbinding meer.

En dan heb ik het niet eens over mijn televisie gehad die het ook niet meer doet sinds de verhuizing, eens kijk of ik daar een ander topic over aan kan maken. Zucht….

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @HansB070, het lijkt erop dat één van de wifipunten niet helemaal goed functioneert, of er is een probleem met het bereik. We kunnen dit normaal gesproken redelijk eenvoudig verhelpen door het wifipunt dat voor belemmeringen zorgt te resetten. 

Alhoewel, als ik zo je verhaal lees over de nieuwe woning, dan gaan mijn vermoedens toch meer richting de dekking/het bereik binnenshuis. Je geeft aan dat het draadloze wifipunt geen verbinding kan maken met het modem. Op hoeveel meter afstand bevindt het punt zich ten opzichte van het modem? Een ruwe schatting is in principe voldoende. Voor een volledig overzicht heb ik hieronder een afbeelding geplaatst waarop te zien is  wat de beste plek is voor je wifipunt:

Mocht het ook hiermee nog niet lukken, check dan of het punt überhaupt verbinding wil maken door deze direct, bekabeld op het modem aan te sluiten én controleer of deze draadloos verbinding maakt op 2 meter van het modem af.

Dank voor je reactie. Inmiddels na heel veel resetten van het wifipunt is het eindelijk gelukt, heeft me uren gekost. De dekking in mijn huis is overigens prima, open trap naar de 1e etage en open trap naar de 2e etage. Meeting geeft nu aan dat ik op de 2e etage extreem goed internet heb.

Reageer