Info

Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem

Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem

Toon eerste reactie

65 reacties

Hi, I have tried to pair the WAP6807 with my T50, but the pairing process fails and the power light for the WAP turns red after the fail. I have reset the WAP, but that didn’t improve any thing. Any suggestions? I received two identical WAPs and both are failing. All equipment are less than 1 meter apart from the modem.

Reputatie 7

Hoi @NEERVOORT21 ,

Ben je in de mogelijkheid om te testen of het lukt wanneer bandsteering is uitgezet op het modem? Het modem zal dan niet meer automatisch wisselen van frequentie, maar splitst de frequenties 2.4Ghz en 5GHz op als twee aparte verbindingen in de Wifi-lijst. Ik ben benieuwd of deze splitsing verschil geeft. Mocht je er niet uitkomen, laat het mij dan weten. Dan help ik je er graag mee! 

Hi @NEERVOORT21 ,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik ben erg benieuwd aan welk modem de WAP hangt en hoe deze is verbonden. Het uitzetten van de bandsteering kan namelijk de stabiliteit ten goede komen, maar weet niet of dit op jouw modem het geval is. Ik hoor het graag van je.

 

Beste Boris ik heb zyxel t50 voor glasvezel en op het modem staat alles goed ingesteld.

 

Reputatie 7

Hi @NEERVOORT21 ,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik ben erg benieuwd aan welk modem de WAP hangt en hoe deze is verbonden. Het uitzetten van de bandsteering kan namelijk de stabiliteit ten goede komen, maar weet niet of dit op jouw modem het geval is. Ik hoor het graag van je!  

Wie kan mij helpen?

 

Ik heb van de week mijn wifi plus ontvangen en werkte zoals het moet.

Maar sinds gisteren stopte mijn deurbel er mee had geen verbinding meer met de wifi plus.

De deurbel loopt alleen via 2.4 GHZ.

 

Als ik nu inlog op het wifi plus punt zie ik het volgende staan zie foto.

signal-75-100.png 2.4G | Status: Disconnected 
Wireless is not associated

 

Ik krijg dit ook niet werkend heb echt alles al geprobeerd alles gereset.

ik weet het nu echt niet meer 

 

 

 

Ga naar ‘Connectivity’ en dan naar ‘Wifi’.

 

De taal is bij mij ingesteld op Nederlands in mijn Zyxel modem. Misschien handig om dat er ook even bij te vermelden? ‘Connectivity’ is (nogal letterlijk) vertaald als 'Verbondenheid’ in het NL. Het kostte me even om dat door te hebben...

Ik kwam hier, omdat mijn twee Zyxel mesh apparaatjes die ik sinds enkele weken heb volgens de MPro Mesh app steeds van status veranderen van groen, naar oranje, rood en het vraagteken, om vervolgens helemaal te verdwijnen uit te app en dan weer terug te komen. Ik heb ze draadloos aangesloten en al verschillende keren opnieuw gekoppeld en verschillende plekken in huis geprobeerd. Niets lijkt (permanent) te helpen.

Ik woon in een huis uit 1900, dus zonder beton, maar wel met twee verdiepingen en gemiddeld rond de 30 wifi-netwerken van mijn buren binnen bereik. Ik heb dan ook al langer last van instabiele verbindingen. Ik had een tijdje een Netgear Orbi, maar die heeft er de brui aan gegeven. Nu heb ik de apparaatjes die T-Mobile aanbiedt, maar ik heb ze nog steeds niet goed aan de praat gekregen… Iemand nog tips waar ik naar kan kijken? (kabels trekken is geen oplossing overigens, zonder te slopen)

Ik dacht trouwens eigenlijk dat de lampjes op het apparaatje zelf zouden verkleuren als er iets niet in orde was met het bereik, maar die zijn gewoon groen. Alleen in de app veranderd het steeds.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @JohanBarneveld, graag loop ik met je na of ik wat kan herkennen in de firmware. Mag ik alsjeblieft je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan check ik meteen of wij op afstand iets kunnen forceren ten aanzien van de firmware. Omdat je niet mee gedaan hebt aan de test, zou het gewoon goed moeten staan, maar ik twijfel door je bevindingen. Alvast bedankt!

Reputatie 2

@Brian zover ik weet niet..

Reputatie 7

Hi @Michielderouter @JohanBarneveld Hmm de WAP's zouden inderdaad gewoon “out of the box” moeten werken. Klein kansje maar ik vraag het toch nog even, hebben jullie toevallig mee gedaan met de test van de WAP's voordat we ze aan iedereen beschikbaar hebben gesteld? Deze WAP's hebben nog test firmware en kunnen problemen geven (ze updaten ook niet automatisch naar de meest recente firmware versie).

Reputatie 2

@Brian mijn Wifi Plus heeft eerder bedraad aangesloten gezeten, daarna al meerdere harde resets gegeven. Ik krijg dat ding met géén mogelijkheid aangesloten waardoor hij nu niet bruikbaar is. Punt is gewoon dat er geen enkele reactie op de Wifi Plus komt bij indrukken van het WPS knopje.

Reputatie 2

Beste Brian,

 

Inmiddels heb ik alles werkend, maar ik heb nog wel een paar bevindingen.

  • Ergens had ik gelezen dat je het WAP eerst bedraad kan aansluiten en dan los kan koppelen van de kabel. Daarna schakelt hij dan automatisch naar de repeater modus. Dit was bij mij niet het geval ondanks dat beide apparaten net een factory reset hebben gekregen en de laatste firmware hadden.
  •  Nadat ik ooit wat instellingen had aangepast in mijn modem was het onmogelijk om de WAP goed te verbinden  na een reset van het modem was dit uiteindelijk opgelost.
  • De mpromesh app kon voor de reset ook het modem niet vinden na een reset werkte dit wel.

Al met al, na wat resets en de laatste firmwares lijkt het nu allemaal goed te werken.
Echter hoort dit natuurlijk eigenlijk niet zo te zijn, als je philips hue installeert werkt alles out of the box los van of er een firmware update is of niet.  

 

Mijn advies aan T-Mobile zou dan ook zijn zorg er voor dat de stabiliteit van de producten verder wordt verbeterd, tevens geef klanten de mogelijkheid om de firmware direct via de interface te controleren op de laatste versie.

Het is nu namelijk mogelijk om een nieuw modem te installeren zonder de laatste firmware, WiFi plus te installeren en na een update ligt mogelijk alles weer overhoop.

Reputatie 2

@Brian ik heb hem al meerdere harde resets gegeven.. maar echt nooit gaan de oranje lampjes branden. Hoe lang ik het WPS knopje ook ingedrukt houd.

Reputatie 7

@AWJP Dit kan je alleen doen door op de modem zelf in te loggen en hier de naam te veranderen. Je vindt hier een uitleg hoe je dat kan doen.

@JohanBarneveld Heb je de versterker toevallig draadloos aangesloten gehad aan de modem? In dat geval staat hij in ‘Acces Point’ modus en kan hij inderdaad niet draadloos verbinding maken. In dat geval kan je het de versterker even een ‘harde reset’ geven via het kleine reset knopje of het via de Zyxel MPro app proberen.

@myildizm Dit kan je zelf een beetje sturen door de Wifi netwerken van de versterker en de modem verschillende namen te geven. Je kan de tweede versterker daarna verbinden met of de eerste versterker of de modem en dan zullen samen een netwerk vormen. Het andere apparaat met de andere Wifi naam zal dan een eigen Wifi netwerk uitzenden. Het nadeel hiervan is wel de twee netwerken elkaar ‘in de weg’ kunnen zitten maar als het bereik van de modem niet zo ver komt vanwege dan zal dit geen probleem zijn.

@Brian modem op begane vloer. 1e wifi plus op 1e verdieping met kabel aangesloten. Als ik nu een 2e wifi plus neem en die draadloos ga aansluiten en op de zolder plaats. Welke wifi gegevens zal deze dan overnemen? Van de modem of van de 1e wifi plus? Die van de modem is op zolder namelijk niet zichtbaar, afstand is namelijk te groot en het betreft een goed geisoleerd nieuwbouwwoning. Signaal van de 1e wifi plus is wel zichtbaar op de zolder waar ik eventueel een 2e wifi plus draadloos zou willen plaatsen. 
vast bedankt voor je reactie. 

Reputatie 2

@Brian ik heb hetzelfde probleem als @laney. Ik kan het WPS knopje van de versterker indrukken wat ik wil maar het power en link lampje gaan nooit en te nimmer oranje branden. Wat is hier het probleem/oorzaak?

Mijn setting zit zoals 

proberen om de 2.4 Ghz en de 5 Ghz netwerken een aparte naam te geven - hoe doe ik dit?

Reputatie 7

Hi @AWJP We zeggen samen omdat problemen met de Wifi vaak aan de omstandigheden en externe invloeden liggen. Dit kunnen we niet op afstand oplossen maar we helpen je hier natuurlijk graag bij! Zou je eens willen proberen om de 2.4 Ghz en de 5 Ghz netwerken een aparte naam te geven en zo van elkaar te scheiden. Sommige apparaten hebben moeite met het omschakelen tussen deze twee frequenties en dit kan je hiermee uitsluiten als oorzaak.

@myildizm Als je de Wifi versterker bekabeld aan hebt gesloten dan functioneert hij als Acces Point en gaat hij een eigen signaal uitzenden. Als je de Wifi versterker draadloos aansluit dan neemt hij het Wifi signaal van de modem over en maken ze een mesh verbinding met elkaar. Het kan zijn dat je de versterker eerst een keer moet resetten voordat je hem in kan stellen als Repeater.

Heb de wifi plus met kabel aangesloten op de T50. In de MPro Mesh app zie ik enkel de wifi plus, de T50 kan de app niet vinden. 
De T50 en de wifi plus hebben beide een apart ssid en in beide staat mesh aan die voor elk apparaat de ssid en wachtwoord voor 2,4G en 5G het zelfde houd. Ik had verwacht en lees hierboven ook dat de T50 en de wifi plus de wifi instellingen over en weer meshen zodat ik voor de hele aansluiting maar een ssid zou hebben. 
 

klopt dit en hoe kan ik dit regelen?

@Jason Bedankt voor je reactie.
De modem is in de woonkamer aan de vensterbank.
Ik woon in een appartement en de afstand is ongeveer 11 meter van de modem tot mijn werkkamer. Er zijn 2 laptops en 2 smartphones aangesloten op de wifi, geen slimme meter of thermostaten. Ik heb de instelling op de automatische wifi. De wifi is soms traag en maakt dan niet eens verbinding. Er stond ook dat ik verbonden ben maar geen internet. Zie bijgevoegde foto's van de modem en ook een van de wifi-versterkers.
T-mobile zie, perfecte wifi overall in huis. Ze stellen niet dat verbonden zijn met te veel apparaten de snelheid en verbinding beïnvloedt, dit is vreemd om te horen!
Er zijn geen obstakels waar de modem zich bevindt.
Ik kan de modem niet naar een andere locatie verplaatsen.
Samen gaan we mijn internet optimaliseren? Waarom? Ik heb alles gedaan wat ik nu ga doen, het is aan T-mobile om dit uit te zoeken en voordat mijn jaarcontract afloopt. Nog steeds niet tevreden.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @AWJP, op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn.

Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.

Ik zie trouwens in de lijnmeting geen afwijkingen naar voren komen, sterker nog je hebt een zeer stabiele verbinding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw Wifi niet traag is of wegvalt, maar er is in ieder geval geen directe boosdoener op verbindingsgebied te herkennen. Zou je een foto kunnen maken van hoe het Zyxel modem momenteel bevestigd is en die in dit topic willen plaatsen, alsjeblieft?

Hoeveel apparaten zijn er tegelijkertijd op je Wifi verbonden? Dit kan namelijk ook van invloed zijn op je algehele Wifi-snelheid. Zou je in dit topic een screenshot kunnen plaatsen van een speedtest via speedtest.net (Ookla)?

Controleer ook of het modem en de versterker vrij geplaatst zijn zonder obstakels er omheen.

- Een Wifi modem onder of achter de bank verstoppen oogt opgeruimd maar dempt veel Wifi signaal.
- Heb je het modem in de meterkast gezet? Controleer dan of er niets in de weg staat zoals een gas- of watermeter, schoonmaakspullen etc.
- Het modem een halve meter verplaatsen kan in bepaalde situaties al veel verschil maken.

Ideaal gezien, wordt het modem zo ver mogelijk bij de vloer vandaan geplaatst.

We gaan er samen voor zorgen dat jouw Wifi thuis wel geoptimaliseerd wordt!

Hallo,
We zijn sinds juli vorig jaar bij T-mobile en ik moet zeggen dat ik zo teleurgesteld ben.
Ik heb vanaf de eerste dag problemen met internet. Ik heb nu alles geprobeerd, meerdere keren, we hebben zelfs iemand van Gideon gehad om dit te controleren en toch valt de wifi weg. Ik heb een wifi-verterker en dat doet niets. Ik ben in een appartement waarvan de afstand tot de modem niet ver is, maar toch blijft het wegvallen. Hoe is dit mogelijk? En nu zou ik moeten betalen voor een wifi-plus, die ook maar een versterker is, maar ik heb er al een. Ik ben niet blij en kom aan het einde van het contract van dit jaar, ik ga op zoek naar een meer vertrouwde internetprovider. Klantenservice is geweldig als je er eindelijk doorheen kunt.
Ik moet dit probleem oplossen en ik moet het zo snel mogelijk oplossen, en als ik zeg dat ik alles heb geprobeerd, heb ik letterlijk alles geprobeerd om ervoor te zorgen dat mijn internet niet wegvalt. Maar toch, geen constant internet. Ik werk ook vanuit huis en heb veel online vergaderingen nodig, dit is zo irritant.
Kan iemand van hier helpen, want ik ben hier bijna aan het einde en ben niet bereid om voor extra's te betalen als ik al heb gekregen wat is beloofd en dat niet werkt.

Reputatie 2

@JohanBarneveld,

misschien een overbodige vraag maar WiFi op de Draytek staat wel uit toch?

 

@Timo78: uiteraard!

@JohanBarneveld,

misschien een overbodige vraag maar WiFi op de Draytek staat wel uit toch?

Reputatie 2

@Timo78 Het grote verschil hier zit hem er in dat ik nog een Draytek modem heb. Ook de door jou genoemde stappen heb ik allemaal doorlopen maar dit werkt niet met een Draytek modem. Helaas…. 

T-Mobile zou er dus goed aan doen om abonnees met Wifi Plus van Zyxel óók te voorzien van een Zyxel modem. Nu is het hele Wifi Plus één grote farce.

Hallo allemaal,

Ik krijg met geen mogelijkheid de SSID's aangepast. Als ik ze aanpas dan springen ze gewoon weer terug naar oorspronkelijk. Mijn Zyxel is bekabeld aangesloten. Iemand enig idee?

@JohanBarneveld,

wil je de 2.4G en 5G SSID aanpassen? Zoja, doe dit via je modem en na aanpassen kan het wel even duren (+10minuten) voordat de WAP deze bijgewerkt heeft.

Mocht je wat anders bedoelen, laat het maar weten.

Mvg Timo

Reageer