Info

Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem


Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Medewerker en Oud-Moderator
  • 6177 reacties

 

In dit topic vind je alle informatie over het installeren en het gebruik van Wifi Plus voor de Zyxel modem. Hiermee installeer je makkelijk en snel één of meerdere wifipunten van T-Mobile voor thuis. 

 

We starten met de basis; het eerste wifipunt aansluiten. Deze sluit je met een kabel aan op het modem. Daarna kan je eventueel het wifi-netwerk verder uitbreiden met één of meer extra wifipunten (maximaal drie). Deze kunnen met of zonder kabel worden aangesloten. 


Binnen een paar stappen is het wifipunt geïnstalleerd en geniet je overal in huis van perfecte wifi!

 

Welk modem heb ik?

Onderstaand vind je het modem dat we gebruiken. Op zoek naar de handleiding voor de Huawei of de Draytek? Klik hier.

 

Installatie WAP

  1. Aanzetten

  • Plaats het wifipunt rechtop op een plek waar je de lampjes van het modem goed kunt zien. Nadat je het wifipunt hebt aangesloten op je modem (stap 2), kun je hem op een andere plek zetten. Tip: Draai de standaard onderop het wifipunt uit voor extra stabiliteit.
     
  • ​Sluit het wifipunt aan met de meegeleverde stroomadapter. Plaats de stekker in het stopcontact.​
     
  • ​Druk op de power-knop. Deze vind je aan de achterkant van het wifipunt. Het Power-lampje gaat nu groen knipperen: dit betekent dat het wifipunt bezig is met opstarten.  ​
     
  • ​Wacht totdat het wifipunt is opgestart en klaar is om te verbinden. Het wifipunt is opgestart zodra het Power-lampje groen blijft branden en het wifi-lampje groen knippert. Dit duurt maximaal vijf minuten, even geduld dus. :wink:

Tip: Download de MPro Mesh App tijd het wachten. Met deze app krijg je extra inzicht in het Wifi Plus netwerk. Beschikbaar op Android en iOS.

 

  1. Verbinden

  • Ga naar het modem en druk kort op het WPS-lampje totdat oranje knippert. Het modem is nu klaar om verbinding te maken met het wifipunt. Het lampje blijft twee minuten knipperen en in deze periode kun je verbinding maken.
     
  • Ga naar het wifipunt en druk op de ‘WPS’ knop tot het Power-lampje en Link-lampje oranje knipperen. Let op: voer deze stap uit terwijl het WPS-lampje van het modem nog oranje knippert. Niet gelukt? Begin dan opnieuw bij de vorige stap.
     
  • Het wifipunt en het modem maken nu verbinding met elkaar. Dit duurt maximaal vijf minuten en is klaar wanneer het Power-lampje groen brandt. Druk tijdens het verbinden niet opnieuw op de WPS-knoppen.
     
  • Als het Link-lampje oranje of groen brandt en het wifi-lampje groen knippert dan zijn het wifipunt en het modem met elkaar verbonden!
     
  • Heb je één wifipunt? Dan ben je klaar! Wil je er meer installeren, dan vind je de stappen daarvoor bij stap 3. ​
     

 

 

  1. Een volgend wifipunt verbinden

  • Schakel het volgende wifipunt in zoals bij stap 1. ​
     
  • Druk kort op het ‘WPS’-knopje op het volgende wifipunt. Het Power-lampje en het Link-lampje gaan nu oranje knipperen​.
     
  • Druk kort op het ‘WPS’-knopje op het eerste wifipunt. Dezelfde lampjes gaan ook op dit wifipunt knipperen.  ​
     
  • De wifipunten gaan nu verbinding maken. Dit duurt ongeveer vijf minuten, wacht dus rustig af. De verbinding is gelukt als op het volgende wifipunt het Link-lampje oranje brandt en het Power-lampje groen brandt.​
     
  • Herhaal deze stappen met elk wifipunt dat je extra wilt aansluiten. Je kunt maximaal drie wifipunten bestellen via My T-Mobile Thuis. ​
     

De wifipunten vormen samen één netwerk. Je zult dus maar één netwerk zien met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord, maar met een veel groter bereik.

 

  1. De beste plek voor het wifipunt

 Waar het wifipunt staat, kan een wereld van verschil maken voor je verbinding. Een wifipunt op een slechte plek zendt geen optimaal signaal uit, waardoor je de voordelen van Wifi Plus misloopt. Hier moet je op letten:​

 

 Plaats het wifipunt verticaal. Gebruik de draaibare standaard onderop voor stabiliteit.

 

Plaats het wifipunt op een halfhoge, open plek. Niet in een kast, achter een wand of op de grond. Plaats het ook niet achter huishoudapparatuur, elektronische apparaten of metalen objecten. De modem geeft het beste signaal aan de voor- en achterkant (waar de lampjes en aansluitingen zitten), richt de modem dus daar waar je het beste signaal wilt hebben.

 

Voor een perfect Wifi Plus netwerk is het belangrijk dat het wifipunt niet te ver weg staat van de bron van het wifi-signaal (de modem of andere wifipunt). Je kunt het Wifi Plus netwerk voorstellen als denkbeeldige cirkels om de apparaten heen. Zorg voor overlap tussen de cirkels.

 

Wil je beter bereik op zolder? Plaats het dichterbij de bron van het wifi-signaal. Dit kan juist onder de zolderverdieping zijn.

 

De beste plek voor een wifipunt is anders voor iedere woning, Let daarom goed op de kleur van het Link-lampje. 

Boven het Link-lampje, onder het wifi-lampje

 

Het Link-lampje geeft aan of het wifipunt goed of te ver weg staat van de bron van het wifi-signaal.

 

 


 

MPro Mesh app

Het modem en wifi-punt(en) werken samen met de MPro Mesh App van Zyxel. Wil je nog meer uit het Wifi Plus netwerk halen? Download dan deze handige app.

Ga naar de App Store (iOS) of Google Play Store en download de MPro Mesh App.
Koppel jouw mesh-netwerk in de app door in te loggen op het modem.

Op het apparaat waar de app geïnstalleerd is, kun je alle apparaten zien die verbonden zijn met het wifipunt of het modem. Ook kun je zien hoe de kwaliteit van de verbinding is en of je misschien beter met een ander punt in je netwerk kunt verbinden.
Je kunt de app gebruiken om de instellingen van het wifi-netwerk aan te passen. Zo kun je elk wifipunt een naam geven of een gastnetwerk instellen en dit delen met je bezoek. Ook kun je gemakkelijk en snel de naam van het wifipunt aanpassen, bijvoorbeeld naar ‘Wifi zolder’ of ‘Wifi tuinhuis’.

 


 

Goed om te weten

  • De naam van het wifi-netwerk (SSID) en wachtwoord (WPA2key) van het modem worden overgenomen door het wifipunt. Ook als je deze zelf hebt aangepast.
     
  • Installeer je meerdere wifipunten? Dan maken die één groot netwerk. Zo kun je overal in huis goede wifi krijgen zonder haperingen. Het apparaat hoeft namelijk niet op zoek naar een ander netwerk.
     
  • Je kunt ook apparaten bekabeld aansluiten op de LAN-poort van het wifipunt voor een extra stabiele verbinding.
     
  • Je kunt gebruikmaken van extra eigen apparaten, zoals powerline adapters. Omdat deze niet van T-Mobile zijn, kunnen wij de werking hiervan echter niet garanderen of ondersteunen.
     

Wil je controleren welk wifipunt er verbonden is met het modem? Log dan in op het modem.

  • Ga in je browser naar https://192.168.1.1.
     
  • Log in met de gegevens achterop het modem. Heb je deze gegevens aangepast? Log dan in het met de eerder door jou opgegeven inlognaam en wachtwoord. 
     
  • Ga naar ‘Connectivity’ en dan naar ‘Wifi’. Hier zie je de apparaten die in jouw wifi-netwerk zijn opgenomen. Je herkent de wifipunten aan de laatste vier cijfers van de serienummers die hier bij staan. Het serienummer vind je terug op de sticker achterop het wifipunt.  

 


56 reacties

Dankjewel, allemaal.. 

en hele fijne weekend toegewenst 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Love_d_ru, geweldig dat het toch gelukt is en super dat de Klantenservice samen met jou het aan de praat kreeg. Veel plezier met je verbinding! Mocht je ooit nog hulp kunnen gebruiken, weet dan dat wij voor je klaarstaan.

Een mooi, gezond weekend toegewenst!

Hi @Boris 

ik heb geprobeerd wat ǰέ zei, maar het lukte niet

dus heb ik uiteindelijk de klantenservice te pakken gekregen.

zij had me verder geholpen. En het is gelukt.

Ik heb blijkbaar niet zo goed gereset, daarom werkte het niet.. 

Bedankt voor de hulp 🙏

 

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Love_d_ru,

Thanks voor je bericht! Het oranje lampje zou betekenen dat de wifi versterker te dicht bij het modem of een andere versterker geplaatst is. Kan je proberen deze alsnog aan te sluiten door de versterker verder van het modem te plaatsen? Ik hoor graag of het lukt.

 

In dit topic vind je alle informatie over het installeren en het gebruik van Wifi Plus voor de Zyxel modem. Hiermee installeer je makkelijk en snel één of meerdere Wifi-punten van T-Mobile Thuis. 

 

We starten met de basis; het eerste Wifi-punt aansluiten. Deze sluit je met een kabel aan op het modem. Daarna kan je eventueel het Wifi-netwerk verder uitbreiden met één of meer extra Wifi-punten (maximaal drie). Deze kunnen met of zonder kabel worden aangesloten. 


Binnen een paar stappen is het Wifi-punt geïnstalleerd en geniet je overal in huis van perfecte Wifi!

 

Welk modem heb ik?

Onderstaand vind je het modem dat we gebruiken. Op zoek naar de handleiding voor de Huawei of de Draytek? Klik hier.

 

Installatie WAP

  1. Aanzetten

  • Plaats het Wifi-punt rechtop op een plek waar je de lampjes van het modem goed kunt zien. Nadat je het Wifi-punt hebt aangesloten op je modem (stap 2), kun je hem op een andere plek zetten. Tip: Draai de standaard onderop het Wifi-punt uit voor extra stabiliteit.
     
  • ​Sluit het Wifi-punt aan met de meegeleverde stroomadapter. Plaats de stekker in het stopcontact.​
     
  • ​Druk op de power-knop. Deze vind je aan de achterkant van het Wifi-punt. Het Power-lampje gaat nu groen knipperen: dit betekent dat het Wifi-punt bezig is met opstarten.  ​
     
  • ​Wacht totdat het Wifi-punt is opgestart en klaar is om te verbinden. Het Wifi-punt is opgestart zodra het Power-lampje groen blijft branden en het Wifi-lampje groen knippert. Dit duurt maximaal vijf minuten, even geduld dus. :wink:

Tip: Download de MPro Mesh App tijd het wachten. Met deze app krijg je extra inzicht in het Wifi Plus netwerk. Beschikbaar op Android en iOS.

 

  1. Verbinden

  • Ga naar het modem en druk kort op het WPS-lampje totdat oranje knippert. Het modem is nu klaar om verbinding te maken met het Wifi-punt. Het lampje blijft twee minuten knipperen en in deze periode kun je verbinding maken.
     
  • Ga naar het Wifi-punt en druk op de ‘WPS’ knop tot het Power-lampje en Link-lampje oranje knipperen. Let op: voer deze stap uit terwijl het WPS-lampje van het modem nog oranje knippert. Niet gelukt? Begin dan opnieuw bij de vorige stap.
     
  • Het Wifi-punt en het modem maken nu verbinding met elkaar. Dit duurt maximaal vijf minuten en is klaar wanneer het Power-lampje groen brandt. Druk tijdens het verbinden niet opnieuw op de WPS-knoppen.
     
  • Als het Link-lampje oranje of groen brandt en het Wifi-lampje groen knippert dan zijn het Wifi punt en het modem met elkaar verbonden!
     
  • Heb je één Wifi-punt? Dan ben je klaar! Wil je er meer installeren, dan vind je de stappen daarvoor bij stap 3. ​
     

 

 

  1. Een volgend Wifi-punt verbinden

  • Schakel het volgende Wifi-punt in zoals bij stap 1. ​
     
  • Druk kort op het ‘WPS’-knopje op het volgende Wifi-punt. Het Power-lampje en het Link-lampje gaan nu oranje knipperen​.
     
  • Druk kort op het ‘WPS’-knopje op het eerste Wifi-punt. Dezelfde lampjes gaan ook op dit Wifi-punt knipperen.  ​
     
  • De Wifi-punten gaan nu verbinding maken. Dit duurt ongeveer vijf minuten, wacht dus rustig af. De verbinding is gelukt als op het volgende Wifi-punt het Link-lampje oranje brandt en het Power-lampje groen brandt.​
     
  • Herhaal deze stappen met elk Wifi-punt dat je extra wilt aansluiten. Je kunt maximaal drie Wifi-punten bestellen via My T-Mobile Thuis. ​
     

De Wifi-punten vormen samen één netwerk. Je zult dus maar één netwerk zien met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord, maar met een veel groter bereik.

 

  1. De beste plek voor het Wifi-punt

 Waar het Wifi-punt staat, kan een wereld van verschil maken voor je verbinding. Een Wifi-punt op een slechte plek zendt geen optimaal signaal uit, waardoor je de voordelen van Wifi Plus misloopt. Hier moet je op letten:​

 

 Plaats het Wifi-punt verticaal. Gebruik de draaibare standaard onderop voor stabiliteit.

 

Plaats het Wifi-punt op een halfhoge, open plek. Niet in een kast, achter een wand of op de grond. Plaats het ook niet achter huishoudapparatuur, elektronische apparaten of metalen objecten. De modem geeft het beste signaal aan de voor- en achterkant (waar de lampjes en aansluitingen zitten), richt de modem dus daar waar je het beste signaal wilt hebben.

 

Voor een perfect Wifi Plus netwerk is het belangrijk dat het Wifi-punt niet te ver weg staat van de bron van het Wifi-signaal (de modem of andere Wifi-punt). Je kunt het Wifi Plus netwerk voorstellen als denkbeeldige cirkels om de apparaten heen. Zorg voor overlap tussen de cirkels.

 

Wil je beter bereik op zolder? Plaats het dichterbij de bron van het Wifi-signaal. Dit kan juist onder de zolderverdieping zijn.

 

De beste plek voor een Wifi-punt is anders voor iedere woning, Let daarom goed op de kleur van het Link-lampje. 

Boven het Link-lampje, onder het Wifi-lampje

 

Het Link-lampje geeft aan of het Wifi-punt goed of te ver weg staat van de bron van het Wifi-signaal.

 

 


 

MPro Mesh app

Het modem en Wifi-punt(en) werken samen met de MPro Mesh App van Zyxel. Wil je nog meer uit het Wifi Plus netwerk halen? Download dan deze handige app.

Ga naar de App Store (iOS) of Google Play Store en download de MPro Mesh App.
Koppel jouw mesh-netwerk in de app door in te loggen op het modem.

Op het apparaat waar de app geïnstalleerd is, kun je alle apparaten zien die verbonden zijn met het Wifi-punt of het modem. Ook kun je zien hoe de kwaliteit van de verbinding is en of je misschien beter met een ander punt in je netwerk kunt verbinden.
Je kunt de app gebruiken om de instellingen van het Wifi-netwerk aan te passen. Zo kun je elk Wifi-punt een naam geven of een gastnetwerk instellen en dit delen met je bezoek. Ook kun je gemakkelijk en snel de naam van het Wifi-punt aanpassen, bijvoorbeeld naar ‘Wifi zolder’ of ‘Wifi tuinhuis’.

 


 

Goed om te weten

  • De naam van het Wifi-netwerk (SSID) en wachtwoord (WPA2key) van het modem worden overgenomen door het Wifi-punt. Ook als je deze zelf hebt aangepast.
     
  • Installeer je meerdere Wifi-punten? Dan maken die één groot netwerk. Zo kun je overal in huis goede Wifi krijgen zonder haperingen. Het apparaat hoeft namelijk niet op zoek naar een ander netwerk.
     
  • Je kunt ook apparaten bekabeld aansluiten op de LAN-poort van het Wifi-punt voor een extra stabiele verbinding.
     
  • Je kunt gebruikmaken van extra eigen apparaten, zoals powerline adapters. Omdat deze niet van T-Mobile zijn, kunnen wij de werking hiervan echter niet garanderen of ondersteunen.
     

Wil je controleren welk Wifi-punt er verbonden is met het modem? Log dan in op het modem.

  • Ga in je browser naar https://192.168.1.1.
     
  • Log in met de gegevens achterop het modem. Heb je deze gegevens aangepast? Log dan in het met de eerder door jou opgegeven inlognaam en wachtwoord. 
     
  • Ga naar ‘Connectivity’ en dan naar ‘Wifi’. Hier zie je de apparaten die in jouw Wifi-netwerk zijn opgenomen. Je herkent de Wifi-punten aan de laatste vier cijfers van de serienummers die hier bij staan. Het serienummer vind je terug op de sticker achterop het Wifi-punt.  

 

Ik heb bij stap 2 de wps knopje gedrukt, kreeg alleen de signal lampje oranje, de power knopje bleef groen, wat heb ik verkeerd gedaan?

Reputatie 7
Badge +8

@HansB070 Dat is geweldig nieuws, bedankt dat je het deelt met de Community! Toch vreemd dat het pas lukte na veel resets, wellicht dat het wifipunt dan op dat moment stoorde om een andere, onverklaarbare reden. Maar goed, we zijn blij dat jij nu weer een werkende verbinding hebt op alle apparaten! 

Mocht je ooit nog eens hulp kunnen gebruiken, laat het dan alsjeblieft weten.

Dank voor je reactie. Inmiddels na heel veel resetten van het wifipunt is het eindelijk gelukt, heeft me uren gekost. De dekking in mijn huis is overigens prima, open trap naar de 1e etage en open trap naar de 2e etage. Meeting geeft nu aan dat ik op de 2e etage extreem goed internet heb.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @HansB070, het lijkt erop dat één van de wifipunten niet helemaal goed functioneert, of er is een probleem met het bereik. We kunnen dit normaal gesproken redelijk eenvoudig verhelpen door het wifipunt dat voor belemmeringen zorgt te resetten. 

Alhoewel, als ik zo je verhaal lees over de nieuwe woning, dan gaan mijn vermoedens toch meer richting de dekking/het bereik binnenshuis. Je geeft aan dat het draadloze wifipunt geen verbinding kan maken met het modem. Op hoeveel meter afstand bevindt het punt zich ten opzichte van het modem? Een ruwe schatting is in principe voldoende. Voor een volledig overzicht heb ik hieronder een afbeelding geplaatst waarop te zien is  wat de beste plek is voor je wifipunt:

Mocht het ook hiermee nog niet lukken, check dan of het punt überhaupt verbinding wil maken door deze direct, bekabeld op het modem aan te sluiten én controleer of deze draadloos verbinding maakt op 2 meter van het modem af.

Hallo, ik heb ook problemen met mijn wifi punt. De een werkt goed, de ander alleen bekabeld. Donderdag is mijn abonnement omgezet naar mijn nieuwe huis, van gewoon internet naar glasvezel. In mijn vorige huis had ik 1 draadloos wifi punt en een bedraad wifi punt omdat het anders helemaal niet werkte, Naast dat ik de wifi punten regelmatig opnieuw moest opstarten functioneerde het goed als het werkte. Donderdag ben ik dus verhuisd en is er een glasvezel modem naast mijn zyxel modem gezet. Vanavond wilde ik de 2 wifi punten aansluiten, de een deed het wel en de andere niet. De ander is het meest belangrijk omdat deze het verste weg van de modem staat en mijn zonnepanelen er op aangesloten moeten worden. Bekabeld doet deze het dus wel, maar zodra ik de kabel er uittrek, valt ook de verbinding weg, dat ding staat nu niet op zolder, maar gewoon 3 meter van de modem. Als ik de modem draadloos installeer, gebeurt er dus niets, resetten lukt ook niet. Tenminste ik druk er wel op (hoe lang eigenlijk?), maar het heeft geen resultaat. Het wifi punt op de eerste etage is eigenlijk niet nodig, de ontvangst is daar goed, maar zodra ik deze naar zolder verplaats is er geen verbinding meer.

En dan heb ik het niet eens over mijn televisie gehad die het ook niet meer doet sinds de verhuizing, eens kijk of ik daar een ander topic over aan kan maken. Zucht….

Reputatie 7
Badge +10

@Harry S zet de wifi op de Draytek uit en sluit de wap bekabeld aan. gebruik dan de gegevens voor de wifi die op de wap staan. je kan de wap ook op een betere plek zetten door een netwerk kabel te gebruiken. deze kabel mag maximaal 100meter zijn.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Harry S, natuurlijk wil jij weten of het Wifi-punt naar behoren werkt. Dit is echter afhankelijk van diverse dingen: wat is de afstand tussen het Wifi-punt en de tuin, zijn er veel verstoringsbronnen. Ik raad je aan om onze website te raadplegen (klikbaar), zodat je zeker weet dat het Wifi-punt juist is aangesloten. Bij het Draytek modem dien je het eerste Wifi-punt bijvoorbeeld altijd met een kabel te verbinden. Ik hoor graag of het hiermee gelukt is! 

Goedendag,

Ik heb nog een oud Draytek modem Vigor3132,. Meerdere malen verzocht om een nieuw zyxel modem, maar T-mobile wil mij die niet geven.

Nu heb ik sinds korteen extra WiFi punt Zyxel. Nu wil ik weten of deze ook echt werkt, want in de tuin is mijn WiFi nog steeds slecht.

Hoe kan ik dat controleren. Het link lampje brandt niet. Power wel en WiFi flikkert.

ik heb de MPro Mesh op de telefoon gezet maar deze krijgt geen verbinding.

Indien ik niet zeker weet dat het WiFi punt werkt, is het zonde van het abonnement en kan ik hem beter terugsturen.

mvg Harry

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Fishermann, 433 Mbit/s op een 1000 Mbit/s (bekabelde) maximale snelheid is uitstekend. Je zult in de praktijk normaliter niet heel veel meer binnenhalen dan dat. Dat betekent niet dat het theoretisch niet mogelijk is, maar op Wifi is geen vaste snelheid te garanderen door de invloed van honderden externe factoren: naburige netwerken, aangesloten apparatuur, bluetooth en legacy apparatuur, babyfoons, magnetrons, de muren in je woning en omgeving en nog veel meer. 

Je zult doorgaans merken dat je snelheid door de dag heen flink schommelt, dit is bij Wifi heel gebruikelijk en kan door één van de eerdergenoemde oorzaken komen. Ook de capaciteit van het algehele netwerk is hierop van invloed: hoe groter het aantal gebruikers binnen dezelfde frequentie en hetzelfde kanaal, hoe minder de snelheid kan worden op Wifi.

Reputatie 1

Hoi,

Gebruik sinds een paar dagen Wifi-plus ,de snelheid is 433 mbps ,is dat snelheid die bij Wifi-plus hoort

Fishermann 

@TechRacing93 

I tried your suggestion, but once I remove the cable, the app states that the mesh is down.

Reputatie 4
Badge +2

Hi, I have tried to pair the WAP6807 with my T50, but the pairing process fails and the power light for the WAP turns red after the fail. I have reset the WAP, but that didn’t improve any thing. Any suggestions? I received two identical WAPs and both are failing. All equipment are less than 1 meter apart from the modem.

 

Since they are 1 meter apart, the best option is to pair with UTP cable from the box. Connect it for 5 minutes. After that you can remove the cable, it should switch to wireless connection after a couple of minutes. When the middle led turned green (or orange) you can move the WAP to the correct place in your house :) 

Hi, I have tried to pair the WAP6807 with my T50, but the pairing process fails and the power light for the WAP turns red after the fail. I have reset the WAP, but that didn’t improve any thing. Any suggestions? I received two identical WAPs and both are failing. All equipment are less than 1 meter apart from the modem.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @NEERVOORT21 ,

Ben je in de mogelijkheid om te testen of het lukt wanneer bandsteering is uitgezet op het modem? Het modem zal dan niet meer automatisch wisselen van frequentie, maar splitst de frequenties 2.4Ghz en 5GHz op als twee aparte verbindingen in de Wifi-lijst. Ik ben benieuwd of deze splitsing verschil geeft. Mocht je er niet uitkomen, laat het mij dan weten. Dan help ik je er graag mee! 

Hi @NEERVOORT21 ,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik ben erg benieuwd aan welk modem de WAP hangt en hoe deze is verbonden. Het uitzetten van de bandsteering kan namelijk de stabiliteit ten goede komen, maar weet niet of dit op jouw modem het geval is. Ik hoor het graag van je.

 

Beste Boris ik heb zyxel t50 voor glasvezel en op het modem staat alles goed ingesteld.

 

Reputatie 6
Badge +2

Hi @NEERVOORT21 ,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik ben erg benieuwd aan welk modem de WAP hangt en hoe deze is verbonden. Het uitzetten van de bandsteering kan namelijk de stabiliteit ten goede komen, maar weet niet of dit op jouw modem het geval is. Ik hoor het graag van je!  

Wie kan mij helpen?

 

Ik heb van de week mijn wifi plus ontvangen en werkte zoals het moet.

Maar sinds gisteren stopte mijn deurbel er mee had geen verbinding meer met de wifi plus.

De deurbel loopt alleen via 2.4 GHZ.

 

Als ik nu inlog op het wifi plus punt zie ik het volgende staan zie foto.

signal-75-100.png 2.4G | Status: Disconnected 
Wireless is not associated

 

Ik krijg dit ook niet werkend heb echt alles al geprobeerd alles gereset.

ik weet het nu echt niet meer 

 

 

 

Ga naar ‘Connectivity’ en dan naar ‘Wifi’.

 

De taal is bij mij ingesteld op Nederlands in mijn Zyxel modem. Misschien handig om dat er ook even bij te vermelden? ‘Connectivity’ is (nogal letterlijk) vertaald als 'Verbondenheid’ in het NL. Het kostte me even om dat door te hebben...

Ik kwam hier, omdat mijn twee Zyxel mesh apparaatjes die ik sinds enkele weken heb volgens de MPro Mesh app steeds van status veranderen van groen, naar oranje, rood en het vraagteken, om vervolgens helemaal te verdwijnen uit te app en dan weer terug te komen. Ik heb ze draadloos aangesloten en al verschillende keren opnieuw gekoppeld en verschillende plekken in huis geprobeerd. Niets lijkt (permanent) te helpen.

Ik woon in een huis uit 1900, dus zonder beton, maar wel met twee verdiepingen en gemiddeld rond de 30 wifi-netwerken van mijn buren binnen bereik. Ik heb dan ook al langer last van instabiele verbindingen. Ik had een tijdje een Netgear Orbi, maar die heeft er de brui aan gegeven. Nu heb ik de apparaatjes die T-Mobile aanbiedt, maar ik heb ze nog steeds niet goed aan de praat gekregen… Iemand nog tips waar ik naar kan kijken? (kabels trekken is geen oplossing overigens, zonder te slopen)

Ik dacht trouwens eigenlijk dat de lampjes op het apparaatje zelf zouden verkleuren als er iets niet in orde was met het bereik, maar die zijn gewoon groen. Alleen in de app veranderd het steeds.

Reputatie 7
Badge +8

Goedemiddag @JohanBarneveld, graag loop ik met je na of ik wat kan herkennen in de firmware. Mag ik alsjeblieft je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan check ik meteen of wij op afstand iets kunnen forceren ten aanzien van de firmware. Omdat je niet mee gedaan hebt aan de test, zou het gewoon goed moeten staan, maar ik twijfel door je bevindingen. Alvast bedankt!

@Brian zover ik weet niet..

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Michielderouter @JohanBarneveld Hmm de WAP's zouden inderdaad gewoon “out of the box” moeten werken. Klein kansje maar ik vraag het toch nog even, hebben jullie toevallig mee gedaan met de test van de WAP's voordat we ze aan iedereen beschikbaar hebben gesteld? Deze WAP's hebben nog test firmware en kunnen problemen geven (ze updaten ook niet automatisch naar de meest recente firmware versie).

Reageer