Info

Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem

Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem
Reputatie 7
Badge +16

In dit topic vind je alle informatie over het installeren en het gebruik van Wifi Plus voor de Zyxel modems. Hiermee installeer je makkelijk en snel één of meerdere wifipunten van Odido. 

 

We starten met de basis; het eerste wifipunt aansluiten. Deze sluit je met een kabel aan op het modem. Daarna kan je eventueel het wifinetwerk verder uitbreiden met één of meer extra wifipunten (maximaal drie). Deze kunnen met of zonder kabel worden aangesloten. 


Binnen een paar stappen is het wifipunt geïnstalleerd en geniet je overal in huis van perfecte wifi!

 

Welk modem heb ik?

Onderstaand vind je de twee Zyxel modems die we gebruiken. Op zoek naar de handleiding voor de Huawei of de Draytek? Klik hier.

Links de Zyxel T-50 en rechts de Zyxel T-54


Installatie WAP

  1. Aanzetten

  • Plaats het wifipunt rechtop op een plek waar je de lampjes van het modem goed kunt zien. Nadat je het wifipunt hebt aangesloten op je modem (stap 2), kun je hem op een andere plek zetten. Tip: Draai de standaard onderop het wifipunt uit voor extra stabiliteit.
     
  • ​Sluit het wifipunt aan met de meegeleverde stroomadapter. Plaats de stekker in het stopcontact.​
     
  • ​Druk op de power-knop. Deze vind je aan de achterkant van het wifipunt. Het Power-lampje gaat nu groen knipperen: dit betekent dat het wifipunt bezig is met opstarten.  ​
     
  • ​Wacht totdat het wifipunt is opgestart en klaar is om te verbinden. Het wifipunt is opgestart zodra het Power-lampje groen blijft branden en het wifi-lampje groen knippert. Dit duurt maximaal vijf minuten, even geduld dus. :wink:

Tip: Download de MPro Mesh App tijd het wachten. Met deze app krijg je extra inzicht in het Wifi Plus netwerk. Beschikbaar op Android en iOS.

 

  1. Verbinden

  • Ga naar het modem en druk kort op het WPS-lampje totdat oranje knippert. Het modem is nu klaar om verbinding te maken met het wifipunt. Het lampje blijft twee minuten knipperen en in deze periode kun je verbinding maken.
     
  • Ga naar het wifipunt en druk op de ‘WPS’ knop tot het Power-lampje en Link-lampje oranje knipperen. Let op: voer deze stap uit terwijl het WPS-lampje van het modem nog oranje knippert. Niet gelukt? Begin dan opnieuw bij de vorige stap.
     
  • Het wifipunt en het modem maken nu verbinding met elkaar. Dit duurt maximaal vijf minuten en is klaar wanneer het Power-lampje groen brandt. Druk tijdens het verbinden niet opnieuw op de WPS-knoppen.
     
  • Als het Link-lampje oranje of groen brandt en het Wifi-lampje groen knippert dan zijn het wifipunt en het modem met elkaar verbonden!
     
  • Heb je één wifipunt? Dan ben je klaar! Wil je er meer installeren, dan vind je de stappen daarvoor bij stap 3. ​
     

 

 

  1. Een volgend wifipunt verbinden

  • Schakel het volgende wifipunt in zoals bij stap 1. ​
     
  • Druk kort op het ‘WPS’-knopje op het volgende wifipunt. Het Power-lampje en het Link-lampje gaan nu oranje knipperen​.
     
  • Druk kort op het ‘WPS’-knopje op het eerste wifipunt. Dezelfde lampjes gaan ook op dit wifipunt knipperen.  ​
     
  • De wifipunten gaan nu verbinding maken. Dit duurt ongeveer vijf minuten, wacht dus rustig af. De verbinding is gelukt als op het volgende wifipunt het Link-lampje oranje brandt en het Power-lampje groen brandt.​
     
  • Herhaal deze stappen met elk wifipunt dat je extra wilt aansluiten. Je kunt maximaal drie wifipunten bestellen via Mijn Odido. ​
     

De wifipunten vormen samen één netwerk. Je zult dus maar één netwerk zien met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord, maar met een veel groter bereik.

 

  1. De beste plek voor het wifipunt

 Waar het wifipunt staat, kan een wereld van verschil maken voor je verbinding. Een wifipunt op een slechte plek zendt geen optimaal signaal uit, waardoor je de voordelen van Wifi Plus misloopt. Hier moet je op letten:​

 

 Plaats het wifipunt verticaal. Gebruik de draaibare standaard onderop voor stabiliteit.

 

Plaats het wifipunt op een halfhoge, open plek. Niet in een kast, achter een wand of op de grond. Plaats het ook niet achter huishoudapparatuur, elektronische apparaten of metalen objecten. De modem geeft het beste signaal aan de voor- en achterkant (waar de lampjes en aansluitingen zitten), richt de modem dus daar waar je het beste signaal wilt hebben.

 

Voor een perfect Wifi Plus netwerk is het belangrijk dat het wifipunt niet te ver weg staat van de bron van het wifi-signaal (de modem of andere wifipunt). Je kunt het Wifi Plus netwerk voorstellen als denkbeeldige cirkels om de apparaten heen. Zorg voor overlap tussen de cirkels.

 

Wil je beter bereik op zolder? Plaats het dichterbij de bron van het wifi-signaal. Dit kan juist onder de zolderverdieping zijn.

 

De beste plek voor een wifipunt is anders voor iedere woning, Let daarom goed op de kleur van het Link-lampje. 

Boven het Link-lampje, onder het wifi-lampje

 

Het Link-lampje geeft aan of het wifipunt goed of te ver weg staat van de bron van het wifi-signaal.

 

 


 

MPro Mesh app

Het modem en wifipunt(en) werken samen met de MPro Mesh App van Zyxel. Wil je nog meer uit het Wifi Plus netwerk halen? Download dan deze handige app.

Ga naar de App Store (iOS) of Google Play Store en download de MPro Mesh App.
Koppel jouw mesh-netwerk in de app door in te loggen op het modem.

Op het apparaat waar de app geïnstalleerd is, kun je alle apparaten zien die verbonden zijn met het wifipunt of het modem. Ook kun je zien hoe de kwaliteit van de verbinding is en of je misschien beter met een ander punt in je netwerk kunt verbinden.
Je kunt de app gebruiken om de instellingen van het wifi-netwerk aan te passen. Zo kun je elk wifipunt een naam geven of een gastnetwerk instellen en dit delen met je bezoek. Ook kun je gemakkelijk en snel de naam van het wifipunt aanpassen, bijvoorbeeld naar ‘Wifi zolder’ of ‘Wifi tuinhuis’.

 


 

Goed om te weten

  • De naam van het wifi-netwerk (SSID) en wachtwoord (WPA2key) van het modem worden overgenomen door het wifipunt. Ook als je deze zelf hebt aangepast.
     
  • Installeer je meerdere wifipunten? Dan maken die één groot netwerk. Zo kun je overal in huis goede wifi krijgen zonder haperingen. Het apparaat hoeft namelijk niet op zoek naar een ander netwerk.
     
  • Je kunt ook apparaten bekabeld aansluiten op de LAN-poort van het wifipunt voor een extra stabiele verbinding.
     
  • Je kunt gebruikmaken van extra eigen apparaten, zoals powerline adapters. Omdat deze niet van Odido zijn, kunnen wij de werking hiervan echter niet garanderen of ondersteunen.
     

Wil je controleren welk wifipunt er verbonden is met het modem? Log dan in op het modem.

  • Ga in je browser naar https://192.168.1.1.
     
  • Log in met de gegevens achterop het modem. Heb je deze gegevens aangepast? Log dan in het met de eerder door jou opgegeven inlognaam en wachtwoord. 
     
  • Ga naar ‘Connectivity’ en dan naar ‘Wifi’. Hier zie je de apparaten die in jouw wifi-netwerk zijn opgenomen. Je herkent de wifipunten aan de laatste vier cijfers van de serienummers die hier bij staan. Het serienummer vind je terug op de sticker achterop het wifipunt.  

 


65 reacties

Reputatie 2

@Hidden.nld Dat deed die bij mij inderdaad niet, dat had ik ook al geprobeerd. Gelukkig is het goed gekomen toen ik de QR code heb gescanned.

 

Dank voor je reactie. Inmiddels na heel veel resetten van het wifipunt is het eindelijk gelukt, heeft me uren gekost. De dekking in mijn huis is overigens prima, open trap naar de 1e etage en open trap naar de 2e etage. Meeting geeft nu aan dat ik op de 2e etage extreem goed internet heb.

Reputatie 7

@topa1979 als je de wap bekabeld aansluit zal hij zichzelf instellen. echter als de firmware versie niet juist is dan zal dit pas na 24h gebeuren. en ja je kan ook tv kijken met de wap. hier geeft T Mobile geen garantie op net als bij powerline adapters

Dankjewel, allemaal.. 

en hele fijne weekend toegewenst 

Reputatie 1

In dit topic vind je alle informatie over het installeren en het gebruik van Wifi Plus voor de Draytek en Huawei modems. Hiermee installeer je makkelijk en snel één of meerdere Wifi-punten van T-Mobile Thuis. 

 

We starten met de basis; het eerste Wifi-punt aansluiten. Deze sluit je met een kabel aan op het modem. Daarna kan je eventueel het Wifi-netwerk verder uitbreiden met één of meer extra Wifi-punten (maximaal drie). Deze kunnen met of zonder kabel worden aangesloten.

@Brian volgens mij past dit gedeelte niet bij de Zyxel model.
 

Reputatie 1

Hoi,

Ik ben sinds een jaar een klant bij T-Mobile Thuis met een Zyxel model. De Wifi werkte op de begane grond perfect, wat minder goed op de eerste verdieping, en op de 2de verdiepeing heb ik een Wifi-extender van Netgear geinstaleerd met een aparte SSID. Ik heb de 2.4 and 5 GHz gesplitst, en 5 GHz bijna nooit gebruikt (wat zonde is).

Ik zat te denken Netgear Orbi te kopen voor een perfecte Wifi overal (voor 480 euro), maar dan zag ik een advertentie over Wifi-plus vna T-Mobile Thuis en bestelde 2 extra Wifi-punten.

Tot nu toe is het me 1 keer gelukt om verbinding via de MPro Mesh app te maken met beide Wifi-punten (Link lampje gloeit groen), maar ik zie geen verbetering in Wifi-ontvangst op de 1e en 2e verdiepingen. Ik moest mijn router resetten om het in de app zichtbaar te krijgen.

De MPro Mesh app laat nog steeds ‘Mesh Down’ zien. Op ene moment zag ik alleen WAP6807 in de app, en geen router.

Ik probeer nog de Wifi-punten zonder de app met de router te verbinden, als het boven beschreven is. In de eerste instantie is het me niet gelukt. Power en link lampjes zou oranje knipperen, maar na 5 minutes zou het Power lampje rood branden. 

Ga naar ‘Connectivity’ en dan naar ‘Wifi’.

 

De taal is bij mij ingesteld op Nederlands in mijn Zyxel modem. Misschien handig om dat er ook even bij te vermelden? ‘Connectivity’ is (nogal letterlijk) vertaald als 'Verbondenheid’ in het NL. Het kostte me even om dat door te hebben...

Ik kwam hier, omdat mijn twee Zyxel mesh apparaatjes die ik sinds enkele weken heb volgens de MPro Mesh app steeds van status veranderen van groen, naar oranje, rood en het vraagteken, om vervolgens helemaal te verdwijnen uit te app en dan weer terug te komen. Ik heb ze draadloos aangesloten en al verschillende keren opnieuw gekoppeld en verschillende plekken in huis geprobeerd. Niets lijkt (permanent) te helpen.

Ik woon in een huis uit 1900, dus zonder beton, maar wel met twee verdiepingen en gemiddeld rond de 30 wifi-netwerken van mijn buren binnen bereik. Ik heb dan ook al langer last van instabiele verbindingen. Ik had een tijdje een Netgear Orbi, maar die heeft er de brui aan gegeven. Nu heb ik de apparaatjes die T-Mobile aanbiedt, maar ik heb ze nog steeds niet goed aan de praat gekregen… Iemand nog tips waar ik naar kan kijken? (kabels trekken is geen oplossing overigens, zonder te slopen)

Ik dacht trouwens eigenlijk dat de lampjes op het apparaatje zelf zouden verkleuren als er iets niet in orde was met het bereik, maar die zijn gewoon groen. Alleen in de app veranderd het steeds.

Mijn setting zit zoals 

proberen om de 2.4 Ghz en de 5 Ghz netwerken een aparte naam te geven - hoe doe ik dit?

Hi, I have tried to pair the WAP6807 with my T50, but the pairing process fails and the power light for the WAP turns red after the fail. I have reset the WAP, but that didn’t improve any thing. Any suggestions? I received two identical WAPs and both are failing. All equipment are less than 1 meter apart from the modem.

 

In dit topic vind je alle informatie over het installeren en het gebruik van Wifi Plus voor de Zyxel modem. Hiermee installeer je makkelijk en snel één of meerdere Wifi-punten van T-Mobile Thuis. 

 

We starten met de basis; het eerste Wifi-punt aansluiten. Deze sluit je met een kabel aan op het modem. Daarna kan je eventueel het Wifi-netwerk verder uitbreiden met één of meer extra Wifi-punten (maximaal drie). Deze kunnen met of zonder kabel worden aangesloten. 


Binnen een paar stappen is het Wifi-punt geïnstalleerd en geniet je overal in huis van perfecte Wifi!

 

Welk modem heb ik?

Onderstaand vind je het modem dat we gebruiken. Op zoek naar de handleiding voor de Huawei of de Draytek? Klik hier.

 

Installatie WAP

  1. Aanzetten

  • Plaats het Wifi-punt rechtop op een plek waar je de lampjes van het modem goed kunt zien. Nadat je het Wifi-punt hebt aangesloten op je modem (stap 2), kun je hem op een andere plek zetten. Tip: Draai de standaard onderop het Wifi-punt uit voor extra stabiliteit.
     
  • ​Sluit het Wifi-punt aan met de meegeleverde stroomadapter. Plaats de stekker in het stopcontact.​
     
  • ​Druk op de power-knop. Deze vind je aan de achterkant van het Wifi-punt. Het Power-lampje gaat nu groen knipperen: dit betekent dat het Wifi-punt bezig is met opstarten.  ​
     
  • ​Wacht totdat het Wifi-punt is opgestart en klaar is om te verbinden. Het Wifi-punt is opgestart zodra het Power-lampje groen blijft branden en het Wifi-lampje groen knippert. Dit duurt maximaal vijf minuten, even geduld dus. :wink:

Tip: Download de MPro Mesh App tijd het wachten. Met deze app krijg je extra inzicht in het Wifi Plus netwerk. Beschikbaar op Android en iOS.

 

  1. Verbinden

  • Ga naar het modem en druk kort op het WPS-lampje totdat oranje knippert. Het modem is nu klaar om verbinding te maken met het Wifi-punt. Het lampje blijft twee minuten knipperen en in deze periode kun je verbinding maken.
     
  • Ga naar het Wifi-punt en druk op de ‘WPS’ knop tot het Power-lampje en Link-lampje oranje knipperen. Let op: voer deze stap uit terwijl het WPS-lampje van het modem nog oranje knippert. Niet gelukt? Begin dan opnieuw bij de vorige stap.
     
  • Het Wifi-punt en het modem maken nu verbinding met elkaar. Dit duurt maximaal vijf minuten en is klaar wanneer het Power-lampje groen brandt. Druk tijdens het verbinden niet opnieuw op de WPS-knoppen.
     
  • Als het Link-lampje oranje of groen brandt en het Wifi-lampje groen knippert dan zijn het Wifi punt en het modem met elkaar verbonden!
     
  • Heb je één Wifi-punt? Dan ben je klaar! Wil je er meer installeren, dan vind je de stappen daarvoor bij stap 3. ​
     

 

 

  1. Een volgend Wifi-punt verbinden

  • Schakel het volgende Wifi-punt in zoals bij stap 1. ​
     
  • Druk kort op het ‘WPS’-knopje op het volgende Wifi-punt. Het Power-lampje en het Link-lampje gaan nu oranje knipperen​.
     
  • Druk kort op het ‘WPS’-knopje op het eerste Wifi-punt. Dezelfde lampjes gaan ook op dit Wifi-punt knipperen.  ​
     
  • De Wifi-punten gaan nu verbinding maken. Dit duurt ongeveer vijf minuten, wacht dus rustig af. De verbinding is gelukt als op het volgende Wifi-punt het Link-lampje oranje brandt en het Power-lampje groen brandt.​
     
  • Herhaal deze stappen met elk Wifi-punt dat je extra wilt aansluiten. Je kunt maximaal drie Wifi-punten bestellen via My T-Mobile Thuis. ​
     

De Wifi-punten vormen samen één netwerk. Je zult dus maar één netwerk zien met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord, maar met een veel groter bereik.

 

  1. De beste plek voor het Wifi-punt

 Waar het Wifi-punt staat, kan een wereld van verschil maken voor je verbinding. Een Wifi-punt op een slechte plek zendt geen optimaal signaal uit, waardoor je de voordelen van Wifi Plus misloopt. Hier moet je op letten:​

 

 Plaats het Wifi-punt verticaal. Gebruik de draaibare standaard onderop voor stabiliteit.

 

Plaats het Wifi-punt op een halfhoge, open plek. Niet in een kast, achter een wand of op de grond. Plaats het ook niet achter huishoudapparatuur, elektronische apparaten of metalen objecten. De modem geeft het beste signaal aan de voor- en achterkant (waar de lampjes en aansluitingen zitten), richt de modem dus daar waar je het beste signaal wilt hebben.

 

Voor een perfect Wifi Plus netwerk is het belangrijk dat het Wifi-punt niet te ver weg staat van de bron van het Wifi-signaal (de modem of andere Wifi-punt). Je kunt het Wifi Plus netwerk voorstellen als denkbeeldige cirkels om de apparaten heen. Zorg voor overlap tussen de cirkels.

 

Wil je beter bereik op zolder? Plaats het dichterbij de bron van het Wifi-signaal. Dit kan juist onder de zolderverdieping zijn.

 

De beste plek voor een Wifi-punt is anders voor iedere woning, Let daarom goed op de kleur van het Link-lampje. 

Boven het Link-lampje, onder het Wifi-lampje

 

Het Link-lampje geeft aan of het Wifi-punt goed of te ver weg staat van de bron van het Wifi-signaal.

 

 


 

MPro Mesh app

Het modem en Wifi-punt(en) werken samen met de MPro Mesh App van Zyxel. Wil je nog meer uit het Wifi Plus netwerk halen? Download dan deze handige app.

Ga naar de App Store (iOS) of Google Play Store en download de MPro Mesh App.
Koppel jouw mesh-netwerk in de app door in te loggen op het modem.

Op het apparaat waar de app geïnstalleerd is, kun je alle apparaten zien die verbonden zijn met het Wifi-punt of het modem. Ook kun je zien hoe de kwaliteit van de verbinding is en of je misschien beter met een ander punt in je netwerk kunt verbinden.
Je kunt de app gebruiken om de instellingen van het Wifi-netwerk aan te passen. Zo kun je elk Wifi-punt een naam geven of een gastnetwerk instellen en dit delen met je bezoek. Ook kun je gemakkelijk en snel de naam van het Wifi-punt aanpassen, bijvoorbeeld naar ‘Wifi zolder’ of ‘Wifi tuinhuis’.

 


 

Goed om te weten

  • De naam van het Wifi-netwerk (SSID) en wachtwoord (WPA2key) van het modem worden overgenomen door het Wifi-punt. Ook als je deze zelf hebt aangepast.
     
  • Installeer je meerdere Wifi-punten? Dan maken die één groot netwerk. Zo kun je overal in huis goede Wifi krijgen zonder haperingen. Het apparaat hoeft namelijk niet op zoek naar een ander netwerk.
     
  • Je kunt ook apparaten bekabeld aansluiten op de LAN-poort van het Wifi-punt voor een extra stabiele verbinding.
     
  • Je kunt gebruikmaken van extra eigen apparaten, zoals powerline adapters. Omdat deze niet van T-Mobile zijn, kunnen wij de werking hiervan echter niet garanderen of ondersteunen.
     

Wil je controleren welk Wifi-punt er verbonden is met het modem? Log dan in op het modem.

  • Ga in je browser naar https://192.168.1.1.
     
  • Log in met de gegevens achterop het modem. Heb je deze gegevens aangepast? Log dan in het met de eerder door jou opgegeven inlognaam en wachtwoord. 
     
  • Ga naar ‘Connectivity’ en dan naar ‘Wifi’. Hier zie je de apparaten die in jouw Wifi-netwerk zijn opgenomen. Je herkent de Wifi-punten aan de laatste vier cijfers van de serienummers die hier bij staan. Het serienummer vind je terug op de sticker achterop het Wifi-punt.  

 

Ik heb bij stap 2 de wps knopje gedrukt, kreeg alleen de signal lampje oranje, de power knopje bleef groen, wat heb ik verkeerd gedaan?

Reputatie 6
Badge +3

Hi, I have tried to pair the WAP6807 with my T50, but the pairing process fails and the power light for the WAP turns red after the fail. I have reset the WAP, but that didn’t improve any thing. Any suggestions? I received two identical WAPs and both are failing. All equipment are less than 1 meter apart from the modem.

 

Since they are 1 meter apart, the best option is to pair with UTP cable from the box. Connect it for 5 minutes. After that you can remove the cable, it should switch to wireless connection after a couple of minutes. When the middle led turned green (or orange) you can move the WAP to the correct place in your house :) 

Hallo,
We zijn sinds juli vorig jaar bij T-mobile en ik moet zeggen dat ik zo teleurgesteld ben.
Ik heb vanaf de eerste dag problemen met internet. Ik heb nu alles geprobeerd, meerdere keren, we hebben zelfs iemand van Gideon gehad om dit te controleren en toch valt de wifi weg. Ik heb een wifi-verterker en dat doet niets. Ik ben in een appartement waarvan de afstand tot de modem niet ver is, maar toch blijft het wegvallen. Hoe is dit mogelijk? En nu zou ik moeten betalen voor een wifi-plus, die ook maar een versterker is, maar ik heb er al een. Ik ben niet blij en kom aan het einde van het contract van dit jaar, ik ga op zoek naar een meer vertrouwde internetprovider. Klantenservice is geweldig als je er eindelijk doorheen kunt.
Ik moet dit probleem oplossen en ik moet het zo snel mogelijk oplossen, en als ik zeg dat ik alles heb geprobeerd, heb ik letterlijk alles geprobeerd om ervoor te zorgen dat mijn internet niet wegvalt. Maar toch, geen constant internet. Ik werk ook vanuit huis en heb veel online vergaderingen nodig, dit is zo irritant.
Kan iemand van hier helpen, want ik ben hier bijna aan het einde en ben niet bereid om voor extra's te betalen als ik al heb gekregen wat is beloofd en dat niet werkt.

Reputatie 7

Hi @YanaL, have you tried using the MPro app? This will make it easier to install/connect the Wifi point and will take you through it step-by-step!

@SergeyT Wauw dit topic staat al 2 maanden online en je bent de eerste die het opvalt, ik heb het meteen aangepast.

Ik help je graag met installeren van de Wifi punten. Heb je al geprobeerd om de Wifi punten dichter bij de modem te plaatsen? Je kan ze later eventueel weer verplaatsen maar zo kan je in ieder geval testen of het Mesh netwerk het goed doet. Je zou eventueel ook één van de Wifi punten bekabeld aan kunnen sluiten als Acces Point om te kijken of dit nog verschil maakt. Welke snelheid haal je op dit moment bekabeld met een speedtest en welke snelheid via Wifi met de extenders?

Reputatie 7

@AWJP Dit kan je alleen doen door op de modem zelf in te loggen en hier de naam te veranderen. Je vindt hier een uitleg hoe je dat kan doen.

@JohanBarneveld Heb je de versterker toevallig draadloos aangesloten gehad aan de modem? In dat geval staat hij in ‘Acces Point’ modus en kan hij inderdaad niet draadloos verbinding maken. In dat geval kan je het de versterker even een ‘harde reset’ geven via het kleine reset knopje of het via de Zyxel MPro app proberen.

@myildizm Dit kan je zelf een beetje sturen door de Wifi netwerken van de versterker en de modem verschillende namen te geven. Je kan de tweede versterker daarna verbinden met of de eerste versterker of de modem en dan zullen samen een netwerk vormen. Het andere apparaat met de andere Wifi naam zal dan een eigen Wifi netwerk uitzenden. Het nadeel hiervan is wel de twee netwerken elkaar ‘in de weg’ kunnen zitten maar als het bereik van de modem niet zo ver komt vanwege dan zal dit geen probleem zijn.

@TechRacing93 

I tried your suggestion, but once I remove the cable, the app states that the mesh is down.

Wie kan mij helpen?

 

Ik heb van de week mijn wifi plus ontvangen en werkte zoals het moet.

Maar sinds gisteren stopte mijn deurbel er mee had geen verbinding meer met de wifi plus.

De deurbel loopt alleen via 2.4 GHZ.

 

Als ik nu inlog op het wifi plus punt zie ik het volgende staan zie foto.

signal-75-100.png 2.4G | Status: Disconnected 
Wireless is not associated

 

Ik krijg dit ook niet werkend heb echt alles al geprobeerd alles gereset.

ik weet het nu echt niet meer 

 

 

 

Reputatie 1

@Brian

We starten met de basis; het eerste Wifi-punt aansluiten. Deze sluit je met een kabel aan op het modem. Daarna kan je eventueel het Wifi-netwerk verder uitbreiden met één of meer extra Wifi-punten (maximaal drie). Deze kunnen met of zonder kabel worden aangesloten.

Klopt dit gedeelte voor Zyxel ook? Dat het eerste Wifi-punt altijd bedraad moet zijn?

Hier is wat ik heb kunnen bereiken:
1. Twee Wifi-punten aansluit op het router. Een als Controller en een als Agent. Ze hebben dan een aparte SSID, dus nemen de SSID niet over van de router. Ik zie dan een Wifi-punt met MESH Up in de MPro app, and geen router meer.

2. Een Wifi-punt bedraad aansluiten op de router als test. Het word dan een Agent en neemt de SSID van de router wel over. De MPro app laat MESH Up met de bedrade AP goed zien. Helaas, helpt bedraad aansluiten mij niet. Als ik het Wifi-punt loskoppel, kan ik hem niet meer draaglos verbinden met de router.

 

Reputatie 3

Hoi,

Gebruik sinds een paar dagen Wifi-plus ,de snelheid is 433 mbps ,is dat snelheid die bij Wifi-plus hoort

Fishermann 

Reputatie 7

Hi @Love_d_ru,

Thanks voor je bericht! Het oranje lampje zou betekenen dat de wifi versterker te dicht bij het modem of een andere versterker geplaatst is. Kan je proberen deze alsnog aan te sluiten door de versterker verder van het modem te plaatsen? Ik hoor graag of het lukt.

Hallo, ik heb ook problemen met mijn wifi punt. De een werkt goed, de ander alleen bekabeld. Donderdag is mijn abonnement omgezet naar mijn nieuwe huis, van gewoon internet naar glasvezel. In mijn vorige huis had ik 1 draadloos wifi punt en een bedraad wifi punt omdat het anders helemaal niet werkte, Naast dat ik de wifi punten regelmatig opnieuw moest opstarten functioneerde het goed als het werkte. Donderdag ben ik dus verhuisd en is er een glasvezel modem naast mijn zyxel modem gezet. Vanavond wilde ik de 2 wifi punten aansluiten, de een deed het wel en de andere niet. De ander is het meest belangrijk omdat deze het verste weg van de modem staat en mijn zonnepanelen er op aangesloten moeten worden. Bekabeld doet deze het dus wel, maar zodra ik de kabel er uittrek, valt ook de verbinding weg, dat ding staat nu niet op zolder, maar gewoon 3 meter van de modem. Als ik de modem draadloos installeer, gebeurt er dus niets, resetten lukt ook niet. Tenminste ik druk er wel op (hoe lang eigenlijk?), maar het heeft geen resultaat. Het wifi punt op de eerste etage is eigenlijk niet nodig, de ontvangst is daar goed, maar zodra ik deze naar zolder verplaats is er geen verbinding meer.

En dan heb ik het niet eens over mijn televisie gehad die het ook niet meer doet sinds de verhuizing, eens kijk of ik daar een ander topic over aan kan maken. Zucht….

Reputatie 2

Hallo allemaal,

Ik krijg met geen mogelijkheid de SSID's aangepast. Als ik ze aanpas dan springen ze gewoon weer terug naar oorspronkelijk. Mijn Zyxel is bekabeld aangesloten. Iemand enig idee?

Reputatie 2

@Brian ik heb hem al meerdere harde resets gegeven.. maar echt nooit gaan de oranje lampjes branden. Hoe lang ik het WPS knopje ook ingedrukt houd.

Reputatie 2

Beste Brian,

 

Inmiddels heb ik alles werkend, maar ik heb nog wel een paar bevindingen.

  • Ergens had ik gelezen dat je het WAP eerst bedraad kan aansluiten en dan los kan koppelen van de kabel. Daarna schakelt hij dan automatisch naar de repeater modus. Dit was bij mij niet het geval ondanks dat beide apparaten net een factory reset hebben gekregen en de laatste firmware hadden.
  •  Nadat ik ooit wat instellingen had aangepast in mijn modem was het onmogelijk om de WAP goed te verbinden  na een reset van het modem was dit uiteindelijk opgelost.
  • De mpromesh app kon voor de reset ook het modem niet vinden na een reset werkte dit wel.

Al met al, na wat resets en de laatste firmwares lijkt het nu allemaal goed te werken.
Echter hoort dit natuurlijk eigenlijk niet zo te zijn, als je philips hue installeert werkt alles out of the box los van of er een firmware update is of niet.  

 

Mijn advies aan T-Mobile zou dan ook zijn zorg er voor dat de stabiliteit van de producten verder wordt verbeterd, tevens geef klanten de mogelijkheid om de firmware direct via de interface te controleren op de laatste versie.

Het is nu namelijk mogelijk om een nieuw modem te installeren zonder de laatste firmware, WiFi plus te installeren en na een update ligt mogelijk alles weer overhoop.

Reputatie 2

@Brian mijn Wifi Plus heeft eerder bedraad aangesloten gezeten, daarna al meerdere harde resets gegeven. Ik krijg dat ding met géén mogelijkheid aangesloten waardoor hij nu niet bruikbaar is. Punt is gewoon dat er geen enkele reactie op de Wifi Plus komt bij indrukken van het WPS knopje.

@JohanBarneveld@SergeyT

 

Welke app gebruiken jullie dan? Ik heb op mijn tablet en mobiel een hele andere interface.

 

Met veel tijd en kl##tviolen heb ik het werkend gekregen. Echter via WiFi pakt de 6807 alles vanuit het modem, en ik wil 2,4 en 5 gescheiden hebben. Printer, HP Officejet 8600Pro bijv. werkt alleen op 2,4 en kan nu niet meer verbinden :(

Zet ik EasyMesh uit in de T50 dan ziet de 6807 alleen het 5GHz netwerk....factory resets al vele malen gedaan, maar krijg het alleen werkend zonder kabelen vanuit de T50 met EasyMesh aan 2,4 en 5 dezelfde netwerknaam. En dat wil ik juist niet.

 

Iemand suggesties?

Reageer