Sticky

[Wifi Plus] Zyxel MPro App

  • 30 July 2020
  • 49 reacties
  • 10605 Bekeken
[Wifi Plus] Zyxel MPro App

Toon eerste reactie

49 reacties

Reputatie 3

@WaqqasIk had twee netwerken maar ook met één netwerk krijgt de App geen contact met de T-50. Ik zal hem dadelijk eens factory resetten.

e: Na een factory reset van de T-50 werkt het wel.

Ik probeerde na resetten stap voor stap mijn instellingen weer te maken zoals voorheen. Een paar NAT regels en uPNP uit. Ik was even bang dat de App na uitschakelen van uPNP de T-50 weer niet kon vinden, maar na een minuut of twee werkte het toch weer, volgens mij met exact dezelfde settings als gisteren.

Hi, mijn Zyxel wifi versterker is up and running. Bij poging tot inloggen op de Mpro-app met user name en login password van de sticker, krijg ik echter vanaf de eerste poging 'fout in gebruikersnaam of wachtwoord'. Ik kom er dus niet in. Is dit een niet geresette WiFi-versterker met veranderde gegevens oid? En wat is de beste stap nu? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MarlonH8,

Welkom op de Community!

Is je modem/router (dus niet de versterker) ook van Zyxel (de T-50)? Je kunt de app alleen in combinatie met die router en de Zyxel-versterker gebruiken. Om in te loggen moet je de user name (admin) en het login password (8 hoofdletters en cijfers) van de T-50 gebruiken. De gegevens op de versterker heb je dus niet nodig. Laat je even weten of het hiermee lukt? Succes!

Reputatie 3

Hi @bharskamp, kan je een factory reset uitvoeren op het modem? Daarna de WAP als eerst (bekabeld) met het modem verbinden. Neemt hij nu wel het SSID over van het modem? Hoor graag van je!

Reset uitvoeren en dan backup terug zetten? Er staan nogal wat port forwarding dingen ingesteld hier. 

Reputatie 7
Badge +9

@bharskamp ik weet niet in hoeverre de backup effect zal hebben. Ik zou het eerst zonder de backup proberen, dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten. 

Reputatie 3

@bharskamp ik weet niet in hoeverre de backup effect zal hebben. Ik zou het eerst zonder de backup proberen, dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten. 

Het heeft nogal impact hier in huis als ik een harde reset van een modem doe. Dus hoop eigenlijk dat er een beter werkbare oplossing is voor dit issue.

Waarom houd T-mobile eigenlijk vast aan Zyxel apparatuur? Je kan er weinig mee als je echt wilt tweaken, en is mega gevoelig voor storing. Zelfs een WAP koppelen is al lastig met dat merk. Er zijn toch veel betere en mooiere oplossingen :)

Reputatie 1

Ik kan niet inloggen in de mesh app...hoe komt dat?

Reputatie 7
Badge +6

@Marcel B Heb je de app ook toestemming gegeven om op je lokale netwerk te zoeken? In iOS ziet dat er zo uit:

 

Reputatie 7
Badge +9

@bharskamp om uit te kunnen sluiten dat het niet aan de instellingen of binnenhuisinstallatie ligt is de factory reset wel nodig. Je mag altijd ook je eigen apparatuur gebruiken. Wij bieden alleen geen support voor eigen apparatuur. Hier is ook een topic over geschreven: 

 

 

Reputatie 3

@bharskamp om uit te kunnen sluiten dat het niet aan de instellingen of binnenhuisinstallatie ligt is de factory reset wel nodig. Je mag altijd ook je eigen apparatuur gebruiken. Wij bieden alleen geen support voor eigen apparatuur. Hier is ook een topic over geschreven: 

 

 

Het is nogal een advies wat je geeft Tommie. Dat zou hetzelfde zijn als dat ik bij ieder laptop issue roep, doe maar een schone installatie. Misschien dat dit het oplost. 

Reputatie 7
Badge +9

@bharskamp in sommige gevallen is een clean slate de juiste oplossing. Dan kunnen wij vaak veel oorzaken uitsluiten en tot een concrete conclussie komen. Dit is natuurlijk niet bij ieder issue het geval. Als er veel veranderingen zijn gedaan binnen het modem of een grote installatie achter je netwerk hebt zitten, kan een factory reset heel wat oorzaken uitsluiten. Zo kan ik ook zien of het aan het modem zelf ligt, aan de WAP of aan geen van beiden.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Tatta, heb je de stappen doorlopen zoals ze in de originele post worden aangegeven? Heb je het Wifi-punt toevallig bekabeld op de Zyxel aangesloten (als access point)? Bij de Zyxel hoeft dit namelijk niet, het Wifi-punt kun je als versterker (repeater) gebruiken.

Zou je de WAP eens een fabrieksreset willen geven en opnieuw willen koppelen via deze stappen? Daarna zou het als het goed is wel moeten werken.

Krijg je toevallig de foutmelding: "cannot connect to the WiFi Router"? 

Hallo..! 👋

 

Mijn vraag gaat ook over die (EasyMesh) functie systeems of het bij mijn thuis overgebleven oude Sitecom WL-340 wireless accesspoint router liggen met (WPS) of (OPS) ook draadloos kan ondersteunen en verbinden met deze Zyxel (VMG8825-T50) modem met internet als delen vanaf (Wi-Fi) maar lijkt bijna op W-D-S systemen tuurlijk, want het zou ook echt heel erg tof zijn als vriendenlijke gebruiksgemak bij alle of meeste klanten, en zonder gedoe met het (WDS) terwijl je bij dat systeem ook een tweede router moet hebben of aanschaffen natuurlijk.. !?

 

😒

 

Ik hoor het heel graag later van jullie team.. 

 

💁

 

Groeten, 🙂

 

Huyar_2070 😁

 

(⁠•⁠‿⁠•⁠)

 

Reputatie 3

@bharskamp in sommige gevallen is een clean slate de juiste oplossing. Dan kunnen wij vaak veel oorzaken uitsluiten en tot een concrete conclussie komen. Dit is natuurlijk niet bij ieder issue het geval. Als er veel veranderingen zijn gedaan binnen het modem of een grote installatie achter je netwerk hebt zitten, kan een factory reset heel wat oorzaken uitsluiten. Zo kan ik ook zien of het aan het modem zelf ligt, aan de WAP of aan geen van beiden.

 

Ik ga het wel eerst zelf nog proberen te fixen. Mijn werkgever zou gek worden als ik voor alles een schone installatie zou adviseren. Zeker bij iemand die meerdere zaken gekoppeld heeft via thuisautomatisering. 

Reputatie 7
Badge +8

@Huyar_2070 Wat bedoel je precies? Of je een meshnetwerk kunt vormen met de Zyxel T-50 en jouw Sitecom versterkers? Als dit het geval is, dan is het antwoord nee. Dit is namelijk alleen mogelijk met apparaten van hetzelfde merk. Als je een meshnetwerk wil vormen met de Zyxel T-50, dan kun je hiervoor onze wifi-punten bestellen in  My T-Mobile.

Mocht je iets anders bedoelen met jouw vraag, dan hoor ik dat uiteraard ook graag! 😊

Reputatie 7
Badge +15

Hmm oke, heb zelf geen WiFi punt nodig maar dit is zeker een goede tip voor mensen die dezelfde probleem hebben.

@Thuisprutser

Gaat het automatisch schakelen tussen 2,4 GHz en 5 GHz ook vlekkeloos?

Reputatie 1

Ik woon in een appartement, dus qua afstand heb ik denk ik geen WiFi plus nodig. Maar ik vraag me af of een WAP ook je algehele WiFi-signaal versterkt? Zoals een betere router (met meer antennes) dat bijvoorbeeld doet?

Reputatie 1

Hoi, 

Er is bij mij een Zyxel wifipunt geplaatst naast mijn Draytek modem. Het internet in huis is hiermee sterk verbeterd. Echter ben ik niet in staat om instellingen te wijzigen, met name het aanpassen van netwerknamen zodat apparaten het 2.4 en 5gHz netwerk kunnen onderscheiden is belangrijk. 

Wanneer ik de Mesh app open terwijl ik verbonden ben met de wifi, geeft hij steeds aan niet in staat te zijn te kunnen connecten met de modem..ik kom nu dus niet verder en mijn vriendin kan via het telefoon niet meer met wifi verbinden en ik heb ook enkele apparaten in huis die nu niet verbonden zijn omdat ze geen 5GHz kunnen.

Het wifipunt is bedraad aangesloten en staat gewoon naast de modem, waarvan de wifi is uitgeschakeld.

Hoi!

Het is me gelukt om 1 wifi-punt te installeren. Alleen de tweede lukt niet. Het oranje middelste lampje gaat wel knipperen, maar er komt geen actieve verbinding… wat kan ik doen?

 

Gr. Wendy

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @weplomp, welkom op de Community!

Geen zorgen, we gaan die tweede ook activeren. Hoe heb je de tweede aangesloten  en hoe heb je deze verbonden met de eerste?

Reputatie 7

Hoi @BartLeer ,

De Mesh app wordt alleen ondersteund door een Zyxel modem. Ik zie dat je gebruikt maakt van de Draytek, wat kan verklaren waarom de app het modem niet kan vinden. De mesh-optie is dan ook niet van toepassing, de Draytek ondersteunt immers geen 5GHz. Het Wifi-signaal van het modem wordt daarom vervangen door die van de versterker. Deze is wel 5Ghz. Check de handleiding hier (link is klikbaar).

Reputatie 1

 Hoi @Boris,

Bedankt voor je reactie. In de handleiding vind ik echter niet terug hoe ik in staat ben om de namen van mijn netwerk(en) te wijzigen. Onder ‘Tips’ staat wel dat ik kan inloggen in mijn modem (dat lukt) om vervolgens onder ‘connectivity’ en ‘wifi’ apparaten te zien, maar deze pagina’s kan ik niet vinden (en ik twijfel of dit überhaubt is waar ik naar op zoek ben).

 

 

Hallo,

 

Ik heb zelf de T54 modem en 3 WX5600 wifipunten. Daarnaast gebruik ik MPro Mesh App van Zyxel. Wat echter zeer irritant is, is dat ik het systeem de namen van de apparaten niet wilt onthouden. Ik volg de instructies van: https://service-provider.zyxel.com/app-help/MProMesh/index.html#page/AX_MProMesh/h_MProMesh_ChangeName.html

Alleen als ik de namen Save, zijn ze na een aantal dagen weer terug naar de originele namen. Dit is zeer storend omdat ik zo niet kan zien welke apparaten er verbonden zijn omdat de namen van heel veel apparatuur of Unknown is, of bijna dezelfde naam voor vergelijkbaar apparatuur, of een zeer onlogische naam heeft van de producent.

Weet er iemand hoe dit opgelost kan worden of is dit gewoon de functionaliteit van Zyxel?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ChemzEddine, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Dit is inderdaad een bekende bug. Je kunt de namen van de apparaten inderdaad niet veranderen. We weten hiervan en het staat op onze lijst van verbeteringen. Daarnaast moet ik je meegeven dat drie wifipunten niet goed zullen werken op het modem. De Zyxel kan een maximum van drie acces points aan, het modem is nummer één. Je kunt dus maximaal twee extra wifipunten verbinden met het modem. De derde zal voor verstoring zorgen of niet werken. Ik raad je aan om het derde punt terug te sturen! 

Reageer