Sticky

[Wifi Plus] Zyxel MPro App

  • 30 July 2020
  • 49 reacties
  • 10614 Bekeken
[Wifi Plus] Zyxel MPro App
Reputatie 7
Badge +8

 

Naast het opzetten van Wifi Plus kan de MPro Mesh App nog veel meer! Dit topic geeft je meer informatie en helpt je een eind op weg bij de installatie van je Wifi Punt in combinatie met de MPro Mesh App. 

Wifi Plus opzetten
 

Met de MPro Mesh App is de installatie en gebruik van het Wifi Plus-netwerk een fluitje van een cent! Met de handige App kan je onder andere zien met welk Wifi-punt een apparaat verbonden is en kun je de status van de verbinding met het Wifi Plus-netwerk controleren. Daarnaast kan je elk Wifi-punt een naam geven (zoals 'Wifi zolder') om je verschillende wifi signalen te kunnen onderscheiden. Voordat we van start gaan, wat heb je allemaal nodig?
 

Benodigdheden:

  • Zyxel T-50 / T-54 / T-56 Modem
  • Één of meerdere Wifi-Punt(en)
  • MPro Mesh App
     

Stap 1: MPro Mesh App downloaden

Met de MPro Mesh App van Zyxel analyseer je jouw netwerk en pas je de instellingen intuïtief aan. De MPro Mesh App is te downloaden in de App Store van Apple of via de Google Play Store. meer uitleg over de MPro Mesh app vind je hier: Wifi Plus Zyxel MPro Mesh App.


Stap 2: Sluit het Wifi-Punt aan

Sluit het Wifi-Punt aan op de stroom en zet het aan met de on/off knop.

 

Stap 3: Open de MPro Mesh App

De app zoekt na het openen via wifi automatisch naar een T-50 Zyxel modem bij je in de buurt.


Stap 4: Inloggen

Tijd om in te loggen. De juiste inloggegevens vind je achterop het modem op de witte sticker.

 

Met de knop ‘+ Add Mesh’ kunnen we nu een Wifi Plus netwerk opzetten. Je krijgt een keuze tussen een draadloze en bekabelde optie. In dit stappenplan gaan we verder uit van een draadloze verbinding. 

 

Als je kiest voor de bedrade optie dan switcht het Wifi Punt automatisch naar een draadloze verbinding wanneer je de netwerkkabel verwijdert. 

 

Stap 5: Draadloos aansluiten

Met de knop ‘Start Pairing’ zal op het modem de WPS-functie aangezet worden. WPS is bedacht om de draadloze verbinding te kunnen configureren zonder ingewikkelde wachtwoorden in te hoeven typen. Met deze functie kun je snel je Wifi Punt met het modem laten verbinden.

 

Het lampje onder het sleutel icoontje zal nu op het modem gaan knipperen en maximaal 120 seconden op zoek gaan naar het Wifi Punt bij je in de buurt.


Houd vervolgens op het Wifi Punt de WPS-knop even ingedrukt. 


Na 10 tot 20 seconden zal het middelste lampje oranje knipperen. Deze stopt met knipperen zodra de verbinding tussen het modem en het Wifi Punt actief is. 


En klaar is Kees, je Mesh-netwerk is nu klaar voor gebruik! in de app wordt de status als ‘MESH: Up’ aangegeven. De app geeft ook aan of het apparaat te dicht (oranje) of te ver (rood) van het modem staat of precies ver genoeg (groen). Een eventueel volgend Wifi Punt voeg je op dezelfde wijze toe met ‘+ Add Mesh-knop’ en de eerder beschreven stappen. Na 5 minuten heeft het Wifi Punt hetzelfde Wifi-netwerk en wachtwoord als het modem. 

 

Nieuwsgierig geworden naar alle opties en specificaties? Meer informatie over de Zyxel MPro Mesh App lees je op de pagina van Zyxel. Voor alle wifi tips kun je altijd ons Wifi-topic raadplegen. 

 

Handleiding
 

Handleiding Zyxel Wifi Punt


49 reacties

Reputatie 3

Hi @bharskamp, kan je een factory reset uitvoeren op het modem? Daarna de WAP als eerst (bekabeld) met het modem verbinden. Neemt hij nu wel het SSID over van het modem? Hoor graag van je!

Reset uitvoeren en dan backup terug zetten? Er staan nogal wat port forwarding dingen ingesteld hier. 

Reputatie 7
Badge +9

@bharskamp ik weet niet in hoeverre de backup effect zal hebben. Ik zou het eerst zonder de backup proberen, dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten. 

Reputatie 3

@bharskamp ik weet niet in hoeverre de backup effect zal hebben. Ik zou het eerst zonder de backup proberen, dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten. 

Het heeft nogal impact hier in huis als ik een harde reset van een modem doe. Dus hoop eigenlijk dat er een beter werkbare oplossing is voor dit issue.

Waarom houd T-mobile eigenlijk vast aan Zyxel apparatuur? Je kan er weinig mee als je echt wilt tweaken, en is mega gevoelig voor storing. Zelfs een WAP koppelen is al lastig met dat merk. Er zijn toch veel betere en mooiere oplossingen :)

Reputatie 7
Badge +9

@bharskamp om uit te kunnen sluiten dat het niet aan de instellingen of binnenhuisinstallatie ligt is de factory reset wel nodig. Je mag altijd ook je eigen apparatuur gebruiken. Wij bieden alleen geen support voor eigen apparatuur. Hier is ook een topic over geschreven: 

 

 

Reputatie 3

@bharskamp om uit te kunnen sluiten dat het niet aan de instellingen of binnenhuisinstallatie ligt is de factory reset wel nodig. Je mag altijd ook je eigen apparatuur gebruiken. Wij bieden alleen geen support voor eigen apparatuur. Hier is ook een topic over geschreven: 

 

 

Het is nogal een advies wat je geeft Tommie. Dat zou hetzelfde zijn als dat ik bij ieder laptop issue roep, doe maar een schone installatie. Misschien dat dit het oplost. 

Reputatie 7
Badge +9

@bharskamp in sommige gevallen is een clean slate de juiste oplossing. Dan kunnen wij vaak veel oorzaken uitsluiten en tot een concrete conclussie komen. Dit is natuurlijk niet bij ieder issue het geval. Als er veel veranderingen zijn gedaan binnen het modem of een grote installatie achter je netwerk hebt zitten, kan een factory reset heel wat oorzaken uitsluiten. Zo kan ik ook zien of het aan het modem zelf ligt, aan de WAP of aan geen van beiden.

 

Reputatie 3

@bharskamp in sommige gevallen is een clean slate de juiste oplossing. Dan kunnen wij vaak veel oorzaken uitsluiten en tot een concrete conclussie komen. Dit is natuurlijk niet bij ieder issue het geval. Als er veel veranderingen zijn gedaan binnen het modem of een grote installatie achter je netwerk hebt zitten, kan een factory reset heel wat oorzaken uitsluiten. Zo kan ik ook zien of het aan het modem zelf ligt, aan de WAP of aan geen van beiden.

 

Ik ga het wel eerst zelf nog proberen te fixen. Mijn werkgever zou gek worden als ik voor alles een schone installatie zou adviseren. Zeker bij iemand die meerdere zaken gekoppeld heeft via thuisautomatisering. 

Reputatie 3

@bharskamp in sommige gevallen is een clean slate de juiste oplossing. Dan kunnen wij vaak veel oorzaken uitsluiten en tot een concrete conclusie komen. Dit is natuurlijk niet bij ieder issue het geval. Als er veel veranderingen zijn gedaan binnen het modem of een grote installatie achter je netwerk hebt zitten, kan een factory reset heel wat oorzaken uitsluiten. Zo kan ik ook zien of het aan het modem zelf ligt, aan de WAP of aan geen van beiden.

 

WAP nogmaals hard resetten resetten en rest UTP kabels eruit gehaald. Toen op laten starten, en nam de WAP de settings wel over. 

Reputatie 1

Moet de MPro Mesh App de T-50 kunnen vinden ook zónder dat je een extra WiFi punt hebt? Ik krijg namelijk de melding “Cannot connect to the WiFi router”. (nb: Het WiFi punt is besteld maar nog niet binnen).

Heb ik dus ook. en ook met de extra wifi punten terwijl GSM, PC en TV/radio gewoon op wifi zitten.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marcel B 

Na een fabrieksreset van de router kon de app hem wel vinden, kan je dat eens proberen?

Reputatie 3

Wel mooi, na de laatste storing is mijn MESH weg en zend de WAP weer uit op eigen SSID. Het wachtwoord van mijn modem is schijnbaar ook gewijzigd, want daar komen we niet meer in. Modem zelf zend ook ineens geen WIFI signaal meer uit, dus het gaat lekker met de Zyxel apparatuur. 

 

Reputatie 1

Hallo @Marcel B 

Na een fabrieksreset van de router kon de app hem wel vinden, kan je dat eens proberen?

Helaas, geen succes. kan nog steeds apparaat niet vinden. (terwijl wifi 2.4 & 5G gewwon aanstaan )

 

Reputatie 7
Badge +15

@Marcel B 

Je hebt na de fabrieksreset geen wijzigingen aangebracht?

Reputatie 1

Nee, heb alleen de spanning eraf gehaald 10sec gewacht en weer aangezet.
Durf na een week van klote samen met T-mobile niet echt harde reset te geven ben als de dood dat ik dan weer van voor af aan moet beginnen. en heb nu eea wel werken maar nog niet alles.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Marcel B 

Misschien lost het wel het probleem op.

Een fabrieksreset voer je uit door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Verander het wachtwoord om in te loggen op de Zyxel niet en als de app de router dan wel kan vinden dan kan je de WiFi gegevens aanpassen.

Reputatie 1

Gedaan zonder succes!
Mpro ziet ook mijn router / modum niet net als de wifi versterkers, terwijl de rest allemaal op wifi zit (GSM, PC radio& tv)

Reputatie 7
Badge +6

@Marcel B Heb je de app ook toestemming gegeven om op je lokale netwerk te zoeken? In iOS ziet dat er zo uit:

 

Reputatie 3

@Marcel B Heb je de app ook toestemming gegeven om op je lokale netwerk te zoeken? In iOS ziet dat er zo uit:

 

Het werkt ook niet als hij een VPN heeft draaien op zijn lokale netwerk. Dat vind de app ook niet leuk. 

 

Reputatie 1

vandaag monteur geweest, alles vervangen voor nieuw en alles werkt nu wel.

Hallo..! 👋

 

Mijn vraag gaat ook over die (EasyMesh) functie systeems of het bij mijn thuis overgebleven oude Sitecom WL-340 wireless accesspoint router liggen met (WPS) of (OPS) ook draadloos kan ondersteunen en verbinden met deze Zyxel (VMG8825-T50) modem met internet als delen vanaf (Wi-Fi) maar lijkt bijna op W-D-S systemen tuurlijk, want het zou ook echt heel erg tof zijn als vriendenlijke gebruiksgemak bij alle of meeste klanten, en zonder gedoe met het (WDS) terwijl je bij dat systeem ook een tweede router moet hebben of aanschaffen natuurlijk.. !?

 

😒

 

Ik hoor het heel graag later van jullie team.. 

 

💁

 

Groeten, 🙂

 

Huyar_2070 😁

 

(⁠•⁠‿⁠•⁠)

 

Reputatie 7
Badge +8

@Huyar_2070 Wat bedoel je precies? Of je een meshnetwerk kunt vormen met de Zyxel T-50 en jouw Sitecom versterkers? Als dit het geval is, dan is het antwoord nee. Dit is namelijk alleen mogelijk met apparaten van hetzelfde merk. Als je een meshnetwerk wil vormen met de Zyxel T-50, dan kun je hiervoor onze wifi-punten bestellen in  My T-Mobile.

Mocht je iets anders bedoelen met jouw vraag, dan hoor ik dat uiteraard ook graag! 😊

@Huyar_2070 Wat bedoel je precies? Of je een meshnetwerk kunt vormen met de Zyxel T-50 en jouw Sitecom versterkers? Als dit het geval is, dan is het antwoord nee. Dit is namelijk alleen mogelijk met apparaten van hetzelfde merk. Als je een meshnetwerk wil vormen met de Zyxel T-50, dan kun je hiervoor onze wifi-punten bestellen in  My T-Mobile.

Mocht je iets anders bedoelen met jouw vraag, dan hoor ik dat uiteraard ook graag! 😊

Hai..! ​​​​​​@Demi

 

Oké! Begrepen duidenlijk helaas geen mogenlijkheid dus met een Sitecom accesspoint router als antwoord nee van jou, maar nogmaals bedankt voor het reactie of beantwoorden natuurlijk, 👍

 

Groeten

 

Huyar_2070, 😉

 

🙋‍♂️

Hallo,

 

Ik heb zelf de T54 modem en 3 WX5600 wifipunten. Daarnaast gebruik ik MPro Mesh App van Zyxel. Wat echter zeer irritant is, is dat ik het systeem de namen van de apparaten niet wilt onthouden. Ik volg de instructies van: https://service-provider.zyxel.com/app-help/MProMesh/index.html#page/AX_MProMesh/h_MProMesh_ChangeName.html

Alleen als ik de namen Save, zijn ze na een aantal dagen weer terug naar de originele namen. Dit is zeer storend omdat ik zo niet kan zien welke apparaten er verbonden zijn omdat de namen van heel veel apparatuur of Unknown is, of bijna dezelfde naam voor vergelijkbaar apparatuur, of een zeer onlogische naam heeft van de producent.

Weet er iemand hoe dit opgelost kan worden of is dit gewoon de functionaliteit van Zyxel?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ChemzEddine, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Dit is inderdaad een bekende bug. Je kunt de namen van de apparaten inderdaad niet veranderen. We weten hiervan en het staat op onze lijst van verbeteringen. Daarnaast moet ik je meegeven dat drie wifipunten niet goed zullen werken op het modem. De Zyxel kan een maximum van drie acces points aan, het modem is nummer één. Je kunt dus maximaal twee extra wifipunten verbinden met het modem. De derde zal voor verstoring zorgen of niet werken. Ik raad je aan om het derde punt terug te sturen! 

Reageer