Beantwoord

ID fraude?

  • 30 April 2024
  • 4 reacties
  • 47 Bekeken

Er wordt sinds maart (en nu dus ook april) 2024 een wisselend bedrag van een rekening afgeschreven die wij nooit hebben doorgegeven aan Odido voor een telefoonnummer dat niet (en nooit) in ons bezit is geweest. We hebben het nummer gebeld en dan horen we de tekst: deze persoon is niet bereikbaar. Contact met klantenservice leidt tot niets, want wij moeten iets bewijzen (werd onder meer gevraagd om paspoortgegevens). We verstrekken helemaal niets. De bank heeft opdracht gekregen om het geld terug te storten, maar ik zou wel graag willen weten hoe dit nu kan gebeuren? Iemand ervaring hiermee? 

icon

Beste antwoord door eric 30 April 2024, 22:22

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn toch persoonsgegevens van jou gebruikt,  inclusief je bankgegevens.  Aangifte doen van id fraude is dan nodig. Bij alleen storneren gaat het incasso traject lopen!

Reputatie 3

ik zou odido even vragen naar de overeenkomst voor dat nummer met jou. 

Met servicedesk kwam ik niet verder. Die gaan denk ik standaard uit van iemand die niet kan betalen en vragen mij om paspoortnummer bijvoorbeeld. Ik ga aangifte doen en weer bellen om te zien of ik iemand tref die buiten het belscript kan meedenken 

Reputatie 7
Badge +14

Je moet dat schriftelijk gaan doen. Kun je kopie van de aangifte meesturen.

Reageer