Beantwoord

Smartphones zien wifi netwerk niet

  • 30 April 2024
  • 10 reacties
  • 54 Bekeken

Ik heb 2 samsung smartphones, beide zien het wifi netwerk niet van onze zyxel T56, ik heb de netwerkinstellingen al gereset, router meerdere malen aan en uit gezet, toch blijft het probleem. graaag hoor ik advies.

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 April 2024, 18:36

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mironline 

Om welke Samsung toestellen gaat het?

Je kan in je browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat, in het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, beveiligingsmodus op WPA2-PSK zetten en opslaan.

samsung a20e, week geleden deden ze het nog

 

waar wij wonen is er amper 2g qua netwerk, dus iets via de browser gebruiken is ook erg lastig, we wonen in postcode gebied 7849

Reputatie 7
Badge +15

samsung a20e, week geleden deden ze het nog

 

@mironline 

Met dezelfde router?

Je zou misschien 5 GHz eens kunnen uitschakelen of anders WiFi 6 uitschakelen door bij  draadloos naar andere te gaan, kies bij 802.11 modus b/g/n gemengd en klik op toepassen.

hoe zet ik 5ghz uit (op de router toch), ik kan de hele  handleiding van de router niet downloaden zonder al mijn gegevens in te vullen , wifi 6 uitschakelen , hoe?

 

dezelfde router ja, zyxel t56

 

 dit gevolgd maar kan niet vinden hoe je 5g aan of uit kan zetten bij de T56

Reputatie 7
Badge +15

@mironline 

Wanneer je in je router inlogt door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan dan kan je bij de WiFi instellingen het schuifje bij 5 GHz uitzetten.

Instructies om de beveiliging op WPA2-PSK te zetten en WiFi 6 uit te zetten lees je in de eerdere posts.

5g uitzetten gelukt. nu weer wifi op mijn mobiel, dank voor de hulp

jullie bericht over wpa2-psk en beveiliging , snap ik niet

wifi 6 uitzetten kon ik zo snel niet vinden in eerdere posts, wellicht is een link handig, of vind ik deze in mijn posts ergens?

Reputatie 7
Badge +15

@mironline 

Als alles werkt dan kun je het zo laten 🙂

Reageer