Zyxel T56 geen internet meer op smart tv

  • 12 May 2024
  • 6 reacties
  • 43 Bekeken

Afgelopen week ben ik een paar dagen op vakantie geweest en had ik de modem  (Zyxel EX5601-T1) uitgezet. Bij terugkomst krijgt mijn smart TV geen internet meer. Verbinden met de wifi lukt wel, maar vervolgens geen internet. Zelfde probleem met de PS4.

Wat lukt nog wel: smartphones (2 stuks), draadloze printer, laptop, chromebook en desktop. Allemaal werken ze nog wel met de wifi/internet.

De firmware is de (nieuwe?) V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130. Is er iets veranderd sinds vorige week? Alles werkte prima de afgelopen maanden.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:

soft en hard reset van de TV (maar geconcludeerd dat het toch aan de modem zou moeten liggen)

WPA 3 naar WPA 2

5G kanaal handmatig verzet naar 48

mesh uit

soft reset van de modem: helemaal uit, 1 minuut wachten, daarna weer aan en via de routerpagina

factory reset via de routerpagina

 

Het lukt ook om de desktop te gebruiken als hotspot. De smart TV krijgt dan via de wifi van de desktop alsnog via de modem internettoegang. Maar dan moet de computer dus aan staan als ik tv wil kijken.

 

Nogmaals, vorige week werkte alles nog prima. Graag hulp!

 

 

 

Teresa van Odido 25 dagen geleden

@Jawline2508 Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken hoe het precies zit. Echter krijg ik de melding dat het modem helemaal geen internet krijgt. Wil je mij vertellen welke lampjes er op het modem/ONT (witte of zwarte kastje in de meter kast) branden en welke kleur deze zijn en of ze knipperen? Je mag ook een foto plaatsen. 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

 

 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Jawline2508 Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken hoe het precies zit. Echter krijg ik de melding dat het modem helemaal geen internet krijgt. Wil je mij vertellen welke lampjes er op het modem/ONT (witte of zwarte kastje in de meter kast) branden en welke kleur deze zijn en of ze knipperen? Je mag ook een foto plaatsen. 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

 

 

Hallo Teresa - de lampjes die aan zouden moeten zijn, zijn ook aan. Gek dat de modem aangeeft geen internet te krijgen. Zou de tv ook ergens aan concluderen dat er geen internet is, terwijl het er wel is?

 

Reputatie 6
Badge +2

@Jawline2508 Super bedankt voor je terugkoppeling! 

Ik heb nogmaals een meting gedaan en krijg nu wel weer verbinding, lukt het jou ook weer om verbinding te krijgen met de apparaten? Mocht dit niet lukken wil je het modem dan een factory reset uitvoeren? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community

@Jawline2508 Super bedankt voor je terugkoppeling! 

Ik heb nogmaals een meting gedaan en krijg nu wel weer verbinding, lukt het jou ook weer om verbinding te krijgen met de apparaten? Mocht dit niet lukken wil je het modem dan een factory reset uitvoeren? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community

Helaas, de factory reset met de tandenstoker lost het niet op. Overigens dacht ik dat de printer het nog deed, maar die maakt ook verbinding en krijgt vervolgens geen data binnen.

Reputatie 6
Badge +2

@Jawline2508 Dank je wel voor je snelle actie! 

Ik ben meteen nogmaals het systeem ingedoken om een lijnmeting te doen en zie inderdaad dat dit geen verschil heeft gemaakt. Ik heb daarom meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat de monteur dit voor je zal oplossen! 

Bedankt! Afspraak gemaakt.

Reageer