F.A.Q.

De Overstapservice: hoe en wat

De Overstapservice: hoe en wat

Toon eerste reactie

82 reacties

Hallo @Brian ,

bedankt voor je reactie en de afhandeling. Het had inderdaad makkelijk via de telefoon afgehandeld kunnen worden. Volgende keer beter. Ben blij met mijn snelle internetverbinding, het leed is al weer zowat vergeten...;)
Reputatie 7
Hi @keesjo, goed om te zien dat je met de tips van @Hidden.nld weer online bent! Ik moet eerlijk bekennen dat de collega het in dit geval ook op deze manier met je door had moeten nemen, dan was een Guidion monteur niet nodig geweest. Ik heb zojuist de kosten vergoed voor de periode waarin je geen verbinding hebt gehad en ik heb Guidion afgezegd. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!

Hallo @Hidden.nld, dit keer alles helemaal los gehaald en weer opnieuw aangesloten en ik heb internet! Bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +4
weet je zeker dat je het kleine zwarte kastje naast de glasvezel kabeltje van de stroom heb gehaald ?

het is bekend dat als hier het signaal even van af is geweest deze niet meer werkt.

haal de ethernet kabel er uit en zet hem weer aan. wacht tot er 3 lampjes branden op de media convertor, stop de utp kabel er weer in en dan branden er 6. op je modem gaat dan de wan branden en daarna internet. (duurt max 2 min)
Hallo @Hidden.nld ,

Bedankt voor het meedenken! Nee, opnieuw opstarten (meerdere keren, gisteren en vandaag) helpt niet. Er moet nog iets geheimzinnigs aan het modem gebeuren wat alleen een Guidion monteur mag doen kennelijk. Ik kan prima inloggen in de modemrouter, dus ik heb gevraagd of ze me dan even telefonisch willen begeleiden met het maken van de instellingen, maar dat kan ook allemaal niet.

Ondertussen heb ik wel de afspraak met Guidion naar volgende week donderdag kunnen verplaatsen. Als die het dan werkend krijgt heb ik maar 3 weken zonder internet gezeten (terwijl ik dus notabene totdat de 1e monteur van Guidion kwam een prima werkende glasvezel verbinding van tele2 in mn meterkast had...)
Reputatie 7
Badge +4
ay dat is niet zo mooi. gelukkig is er nu wel een signaal! Meestal is dit probleem snel op te lossen kun je even de stroom er af halen om te kijken of dat werkt ?



Laat je even weten of dat geholpen heeft ?
Het verhaal wordt steeds mooier: de reggefiber monteur is geweest, nu blijkt notabene dat het snoertje wat de guidion monteur heeft aangesloten het probleem was!! Geknikt, waardoor geen signaal. Snoertje vervangen, nu alles ok? Nee dus, nu moet guidion weer opnieuw komen om de modemrouter het internet op te laten gaan... Heb net geprobeerd een afspraak in te plannen: de eerstvolgende mogelijkheid is op 30 april. Tegen die tijd heb ik dus een maand geen internet!!

Lekker hoor, die overstapservice...
Reputatie 7
Hey @TZCT1FX, ik wil je vragen mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik m'n uiterste best doen voor je.



Hoi @keesjo, oef balen dat de overstap bij jou niet van het leien dakje is gegaan! We doen ons uiterste best om een overstap zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Jammer genoeg is dit zo te lezen niet het geval geweest. Ook jou wil ik graag vragen mij een privébericht te sturen. Dan ga ik direct controleren wat de voortgang is van dit probleem.
Als T mobile niet eerst controleert of de monteur wel kan iets installeren, dan is deze overstapservice een wassen neus. De monteur stelde vast dat ik "geen signaal had" (terwijl ik notabene de overstap maakte van glasvezel naar glasvezel) en vertrok onverrichterzake, en vergat gemakshalve ook nog om een ticket aan te maken voor de technische dienst. Mijn abonnement met de oude provider was door T mobile per die datum reeds opgezegd helaas... Zodoende zit ik nu al 10 dagen zonder internet, ondanks de (loze) belofte van T mobile dat je met de overstapservice geen dag zonder internet komt te zitten. T mobile: zorg dat het werkt vóórdat je het contract met de oude provider opzegt!!
@Brian



Thanks, Heb het gezien! Heb nu nog wel een andere vraag. Ik zie dat T-Mobile een nieuwe actie heeft; men kan tijdelijk gratis overstappen. Ik vraag me af of ik nog gebruik kan maken van deze actie aangezien ik vorig week mijn overstap heb aangevraagd en nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit. Ik ga namelijk nog 30 euro activatiekosten en 37,50 installatiekosten betalen.

Reputatie 7
Hi @TZCT1FX, wat fijn dat er eindelijk Glasvezel beschikbaar is op jouw adres! Maak je geen zorgen, bij de overstap zeggen we Internet, Vast bellen en TV voor je op. Ik heb de aanvraag meteen even voor je gecontroleerd en de overstap is inmiddels goedgekeurd door Ziggo, dat gaat dus helemaal lukken! 😉
Hey,



Vraagje! Als gelukkige huiseigenaar waar afgelopen vrijdag eindelijk glasvezel bij mij thuis is geinstalleerd heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zonet een T-Mobile Thuis glasvezel abonnement afgesloten. Momenteel heb ik internet via de kabel (Ziggo). Ik maak gebruik van de overstapservice.



Mijn vraag is of alleen het internet bij Ziggo wordt opgezegd of ook de televisie en de telefonie? Ik heb namelijk nu een Kabel TV abonnement + Internet en telefonie. Qua constructie ziet het er zo uit:




  • Eerst een Ziggo Kabel TV abonnement afgesloten (zie https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/)
  • Vervolgens aangevuld met het "tientjes actie" (https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/15-euro/)

Bij mijn nieuwe abbonement bij T-Mobile heb ik alleen internet afgesloten, ik maak eigenlijk ook in de bovenstaande constructie via Ziggo alleen gebruik van het internet.



Concreet: kan ik erop vertrouwen dat de T-Mobile overstapservice alle diensten beëindigd? Dus


  • Product 1: Ziggo Kabel TV, en;
  • Product 2: Internet en telefonie?

Ik kon het even zelf niet vinden, dus hopelijk kan iemand mij duidelijkheid geven. Alvast bedankt!



Cheers,



Paul
Reputatie 4
Hi @ivanvdheijden, goed dat je aan de bel trekt! Allereerst natuurlijk van harte welkom Thuis! ❤️ Ik snap dat jij ook gebruik wil maken van de overstapservice. Bij Solcon is het gebruik van de Overstapservice niet mogelijk, omdat zij hier niet aan mee doen. Ik vind het ook heel erg jammer, maar wij kunnen de Overstap dus niet voor je regelen op die manier. Het goede nieuws is: je kunt natúúrlijk nog steeds van ons internet gaan genieten. Je dient alleen wel zelf even contact op te nemen met Solcon om dit aan hen door te geven, zodat zij jouw abonnement alsnog op kunnen zeggen. In principe is dit dus in één telefoontje alsnog geregeld! 😄



Voor de zekerheid plaats ik hier nog het opzegformulier en uitleg over het opzeggen van je huidige provider:



Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen. Zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:


  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is kan je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.
Let op!Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting kan wel naast DSL of glasvezel bestaan.
Ik heb net mijn alles 1 aanvraag bij Tmobile afgerond.

Nu wil Ik de overstap afronden maar mijn huidige provider (Solcon) staat niet in de lijst. Hoe moet ik dit nu verder afronden.



Mvg



Ivan
Reputatie 7
Hey @Rayver86,



Tof dat je overweegt om over te stappen! Heb je momenteel ook een alles-in-1-pakket bij je huidige provider? In dat geval zeggen we netjes alles voor je op wanneer je besluit om gebruik te maken van een overstapservice.Heb je een internetabonnement bij één provider en je TV-abonnement bij een ander. Dan dien je zelf je TV-abonnement op te zeggen.
Hallo allemaal,



Ik ben geïnteresseerd om over te stappen naar T-Mobile 750Mbit internet. Het enige dat ik niet kan vinden en daar gaat mijn vraag over is het volgende.



De overstapservice bij afnemen van alleen internet bij T-Mobile. Wordt naast het internet van mijn huidige provider ook mijn huidige tv en telefoon pakket opgezegd.



Ik hoor het graag.
Reputatie 7
Hi badipras, excuses voor de late reactie hier, mocht je nog vragen hebben van mijn eerdere antwoord via Twitter/Facebook laat het dan gerust weten!
We hebben een maand geleden T-mobile thuis besteld en daarna afspraak gemaakt met Guidion om vandaag (5 dec) te laten installeren want volgende week gaan we op vakantie.

Gisteren ontvangen we de modem nog niet en daarnaast vandaag lees ik mijn email dat de overstap datum gewijzigd is naar 18 december, wanneer we al op reis zouden moeten zijn.



Hoe kan dit gebeuren en wat kan jullie ons voorstellen?
Reputatie 7
Hi Mirrie004, wat Hidden zegt klopt helemaal! Ik heb het meteen even voor je nagekeken en je wordt op 14-11 aangesloten. We hebben dit uiteraard ook doorgegeven aan je oude provider en pas wanneer wij aan je oude provider doorgeven dat je bij ons online bent meldt je oude provider je af. Zo kom je dus nooit zonder internet te zitten! Kortom, dat gaat dus helemaal lukken Mirrie! 😉
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Mirrie004,



De datum van je aanvraag is een wetsdatum, deze datum kan niet altijd gehaald worden. in dat geval loopt het internet via je oude provider nog een aantal dagen door. Als guidion de lijn actief gemaakt heeft gaat er een signaal naar de oude provider dat de oplevering is gelukt en stopt de oude aansluiting.
hoi, ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice, met overstapdatum op 9 november (een vrijdag), nu belde gideon en die kunnen pas 14 november bij mij komen installeren. op zich geen probleem als ik het pakket heb en de lijn geactiveerd is moet het appeltje eitje zijn, heb nu ook glasvezel dus lijkt me 1 op 1.

krijg ik een mailtje van T-Mobile dat jullie de lijn ook pas 14 november overzetten???



ik heb net een half uur in de telefoonqueue gehangen, maar daar lijkt geen schot in te zitten. dus vandaar mijn vraag hier:


  • per wanneer is mijn lijn nu door jullie overstapservice beeindigd?
  • hoe kan ik voorkomen dat ik 5 werkdagen geen internet heb, en dus ook niet vanuit huis kan werken?

zou heel erg helpen moest hier duidelijkheid in komen. (had ook een beetje verwacht dat overstapdagen alleen beschikbaar zouden zijn op basis van de beschikbaarheid van jullie installateur)
Reputatie 7
Hi Elzinga86, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Caiway is inderdaad niet aangesloten bij de Overstapservice maar om je te helpen vind je op onze website wel een opzegformulier die kan gebruiken! Je overstapverzoek komt vanzelf te vervallen en daarna loopt je bestelling door. Ik kan de overstap eventueel ook direct voor je annuleren. Als je dit wil laat het mij dan even weten, dan annuleer ik de overstap direct voor je en je aanvraag loopt daarna dan gewoon door! 🙂
Ik heb tijdens mijn bestelling aangegeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice, alleen staat mijn provider (Caiway) niet in de lijst.



Nu zie ik staan dat ik het zelf moet regelen. Op zich geen probleem uiteraard. Echter is mijn vraag hoe het dan gaat met het verzoek van overstapservice in mijn bestelling?
Reputatie 7
@John_T Allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Als het niet lukt met het het contractnummer van je huidige provider dan kan je ook alleen je provider (NEM), je naam, IBAN en telefoonnummer invullen die bekend is bij de NEM. Dan gaan we aan de hand daarvan je gegegevens 'matchen' en dan komt dat helemaal goed! :)



@sandrazz Wat Fred_M zegt klopt helemaal, we kunnen één aanvraag doen en dus één contract voor je opzeggen. Als je meerdere contracten hebt lopen dan zal je de andere twee dus inderdaad zelf op moeten zeggen. Om je hierbij te helpen hebben we al wel een opzegbrief voor je klaar staan!
Reputatie 2
Hoi Sandra,



Het antwoord staat al bovenaan in het eerste bericht. Als je op "toon inhoud" drukt onder "Wat heb ik nodig voor de overstapservice" dan staat er o.a. dit:



"Let op: we kunnen maar één provider voor je opzeggen. Neem je je diensten af bij verschillende providers zal je een keuze moeten maken welke provider wij voor je opzeggen. De andere provider(s) zal je vervolgens zelf moeten opzeggen."



Je zult de andere twee dus zelf op moeten zeggen.

Reageer