[Info] Het vernieuwde 4G voor Thuis is hier!


Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 9537 reacties

Goedemiddag allemaal, 

Vandaag (maandag 29 juni) introduceren wij ons vernieuwde 4G voor Thuis! In dit topic vind je veel antwoorden op jouw vragen en kun je ook vragen stellen over dit vernieuwde abonnement. Mede-leden en Moderators helpen je dan graag verder met jouw vraag! 

 

Check ook onze website over 4G voor Thuis voor meer informatie én je kunt daar direct de postcodecheck invullen om te zien welke variant 4G voor Thuis voor jou beschikbaar is!

 

FAQ 4G voor Thuis

Hoe snel kan ik internetten?

Met 4G voor Thuis is de maximum internetsnelheid afhankelijk van de router die je gebruikt:

  • Onze buitenrouter (Huawei B2368-66): tot 100 Mbit/s download en 10 Mbit/s upload
  • Binnenrouter (Huawei B618): tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload
  • Iedere andere (binnen/buiten) router: tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload

De internetsnelheid die je kunt halen, is mede afhankelijk van de dekking bij jou thuis en hoe druk het op het 4G-netwerk is. Mocht het zo zijn dat er veel mobiel dataverkeer op jouw mast is, kan het voorkomen dat de 4G voor Thuis-verbinding wat trager is. Wanneer de drukte voorbij is wordt dit automatisch weer aangepast.

 

Welke bundels zitten er bij dit nieuwe abonnement van 4G voor Thuis?

Wanneer je door de postcodecheck komt kun je in aanmerking komen voor een van de volgende abonnementen:

  • 150 GB als startbundel die je iedere maand krijgt. Is deze bundel op? Je begint dan iedere dag weer met 5 GB en kunt vervolgens oneindig aanvullen met aanvullers van 5 GB. Dit geldt voor het abonnement met Sim Only en de binnenrouter (afhankelijk van de postcodecheck);
  • 500 GB als startbundel die je iedere maand krijgt. Is deze bundel op? Je begint dan iedere dag weer met 5 GB en kunt vervolgens oneindig aanvullen met aanvullers van 5 GB. Dit geldt voor het abonnement met de binnenrouter (afhankelijk van de postcodecheck) en de binnenrouter.

 

Wat zijn de kosten van de verschillende bundels?

 Er zijn drie verschillende opties voor jouw 4G voor Thuis-abonnement. Hieronder zie je al een kort overzicht en op de website kun je de postcodecheck doen om te zien wat voor jou beschikbaar is.

Abonnementen 4G voor Thuis

 

 

Waarom is de maandelijkse startbundel afhankelijk van het adres waar ik woon?

De beschikbare bandbreedte (ruimte op het internet) verschilt per locatie. Dat komt doordat het aantal T-Mobile klanten dat gebruik maakt van een zendmast uiteenloopt.

We bieden je dus de startbundel die beschikbaar is op zijn adres om jou de kwaliteit van ons mobiele netwerk te bewaken.

 

Zo zorgen we voor de meest optimale ervaring voor iedereen die gebruikmaakt van het T-Mobile netwerk!

 

Ik heb al 4G voor Thuis, mag ik overstappen naar dit nieuwe abonnement?

Dit is niet in alle gevallen mogelijk. Mocht je hier interesse in hebben, laat dan een bericht in dit topic achter en dan gaan we voor je kijken of het in jouw geval mogelijk is.

 

Houd er ook rekening mee dat er andere voorwaarden gelden dan bij jouw huidige abonnement. Lees de prijslijst met bijbehorende voorwaarden daarom alvast even goed door. 

 

Wat kan ik met de hoeveelheid data en de geleverde snelheid?

Hoe snel het internetverbruik gaat hangt vooral af van jouw gebruik. Om je een zo goed mogelijk beeld te geven, nemen we streamen als voorbeeld, omdat dit over het algemeen veel internet gebruikt.

 

Wat kan ik met 150GB?

Streamen op hoge kwaliteit (full HD) gebruikt gemiddeld genomen zo’n 3GB per uur. Dit zou betekenen dat je met 150GB dus 50 uur kan streamen. Dat komt neer op meer dan 1,5 uur per dag. Wil je minder data verbruiken? Dan pas je jouw instellingen aan naar gemiddelde kwaliteit.

 

Streamen op gemiddelde kwaliteit (720p) gebruikt gemiddeld genomen zo’n 1GB per uur. Dit zou betekenen dat je met 150GB dus 150 uur kan streamen. Dat komt neer op wel 5 uur per dag.

 

Wat kan ik met 500GB?

Dit zou betekenen dat je met 500GB dus 166 uur kan streamen. Dat komt neer op meer dan 5 uur per dag. Hiernaast kan je zo veel surfen als je wilt (tot het op is). 

 

Ben je door de startbundel heen, dan activeer je de rest van de maand zo vaak als je wilt gratis 5 GB-aanvullers, zodat je Unlimited online bent!

 

Wat kan ik met 30Mbit/s download?

Heb je één of meerdere apparaten? Dan is dit een prima snelheid om mee te Netflixen, gamen, streamen of surfen.

 

Wat kan ik met 100Mbit/s download?

Dit is bedoeld voor klanten met grotere gezinnen waarbij meerdere personen tegelijk online zijn. Voorbeelden zijn onder andere professioneel gebruik (kantoor aan huis) of intensief online gamen.

 

Waarom moet ik een postcodecheck doen voor het aansluiten van 4G voor Thuis?

4G voor Thuis wordt alleen aangeboden op locaties waar het mobiele netwerk geschikt is om dit product te leveren en er wordt een check gedaan voor welke startbundel je in aanmerking komt.

 

Wat is het verschil tussen de binnen- en buitenrouter?

De binnenrouter is een plug & play apparaat, heel gemakkelijk zelf te activeren en direct te gebruiken. Hiermee kan je internetten met een downloadsnelheid van maximaal 30 Mbit/s.

De buitenrouter wordt kosteloos (tenzij je speciale wensen hebt, zie ook de vraag ‘Welke werkzaamheden voert...’) door een monteur op afspraak geïnstalleerd aan de buitenmuur van de woning (let hiervoor op toestemming van bijv. de VVE). Hiermee kan je internetten met een downloadsnelheid van maximaal 100Mbit/s.

 

Mag ik 4G voor Thuis ook op andere plaatsen gebruiken?

Nee, 4G voor Thuis mag alleen op het afleveradres gebruikt worden. Bij het aanschaffen van 4G voor Thuis doen we een postcodecheck. Dat doen we niet voor niets, we controleren of je op dat adres een goede gebruikerservaring kunnen bieden.

 

Kan ik 4G voor Thuis ook in het buitenland gebruiken?

Nee, 4G voor Thuis is alleen te gebruiken op het T-Mobile netwerk in Nederland.

 

Kan ik gebruikmaken van de Recycle Deal bij 4G voor Thuis?

Nee, Recycle Deal is niet beschikbaar voor routers van 4G voor Thuis.

 

Kan ik ook bellen en sms’en met de 4G voor Thuis simkaart?

Met de simkaart is het mogelijk om te bellen en te sms’en (alleen niet via de router). Aan de simkaart zit geen 06-nummer maar een 097-nummer gekoppeld. Voor bellen en sms’en worden kosten in rekening gebracht, deze staan vermeld op de prijslijst.

 

Welke voordeelbundels kan ik gebruiken in combinatie met 4G voor Thuis?

Extra diensten zoals Videoland, Deezer en Extra Veilig Online zijn op dit moment niet mogelijk in combinatie met 4G voor Thuis.

 

Ik heb mijn eigen router in gebruik en heb een technisch probleem met 4G voor Thuis. Wat kan ik doen?

Omdat je een eigen router gebruikt, kunnen we je slechts beperkte ondersteuning bieden. We kunnen meekijken naar een aantal zaken, maar we kunnen echter niet garanderen dat we het probleem kunnen oplossen.

 

De router is kapot. Wat nu?

Tijdens de contracttermijn valt de router onder onze reparatievoorwaarden. Je kunt jouw router dus ter reparatie aanleveren. We bieden geen tijdelijke router aan in de tussentijd.

Maak je gebruik van jouw eigen router in combinatie met 4G voor Thuis Sim-Only? Dan kan je gebruik maken van Toestelflexibiliteit en zodoende vervroegd verlengen naar een 4G voor Thuis abonnement inclusief router.

 

Heeft 4G voor Thuis een vast IP-adres?

Nee, 4G voor Thuis heeft een dynamisch IP-adres.

 

Welke werkzaamheden voert de monteur uit bij het installeren van 4G voor Thuis?

De monteur bekijkt ter plekke de situatie. Standaard voert de monteur de volgende werkzaamheden uit. De monteur:

  • plaatst het buitenmodem aan de buitenmuur;
  • installeert de indoor wifirouter;
  • sluit ze op elkaar aan met een kabel;
  • werkt die bekabeling op of langs de plinten weg;
  • verbindt 1 apparaat met het internet;
  • test of alles goed werkt.

Heb je aanvullende wensen? Geen probleem! De monteurs van Guidion voeren meerwerk uit tegen een prijs van €17,50 per kwartier (dit is exclusief materiaal). Je bespreekt samen met de monteur welke wensen je hebt.

 

Ben ik een normale gebruiker?

4G voor Thuis is bedoeld voor normaal persoonlijk gebruik ('redelijk gebruik' noemen we dat). Hieronder valt uiteraard ook intensief gebruik zoals online tv kijken, het streamen van video/muziek, surfen, e-mailen en social media.

 

4G voor Thuis is niet bedoeld voor:

  • Klanten die permanente verbindingen open hebben staan. Denk hierbij aan verbindingen zonder menselijke tussenkomst zoals bewakingscamera’s, gateway apparaten en andere permanente verbindingen. 
  • Klanten die veel extreem grote bestanden downloaden, bijvoorbeeld intensief gebruik van nieuwsgroepen, torrent websites.
  • Klanten die de dienst commercieel gebruiken, zoals een wifi-netwerk voor derden of het doorverkopen van data.

 

Hopelijk heb je hierboven al het antwoord op jouw vraag kunnen vinden, maar zo niet laat je vraag als reactie in dit topic achter, dan word je zo snel mogelijk verder geholpen! :sunglasses:


289 reacties

Ik ga dit deze week proberen dankjewel

kan ik ergens een klacht indienen en de helft van het geld terug krijgen omdat ik de beloofde snelheid nog niet voor de helft haal?

van de 100 mb down haal ik er net 30 

vol bereik op het hok alles met cat 6 kabels aangesloten eigen router gebruikt werkt allemaal niet

Heb je al contact gehad met klantenservice of alles goed staat? 30mbit is de geknepen snelheid wanneer je andere hardware gebruikt, wellicht dat ze je imei moeten opvoeren oid?

kan ik ergens een klacht indienen en de helft van het geld terug krijgen omdat ik de beloofde snelheid nog niet voor de helft haal?

van de 100 mb down haal ik er net 30 

vol bereik op het hok alles met cat 6 kabels aangesloten eigen router gebruikt werkt allemaal niet

Het is niet zozeer de service vanuit T-Mobile die het probleem is, maar de hardware B2368.

Ik heb na lang aandringen een nieuwe set geleverd gekregen omdat, zoals bij velen, de verbinding ernstig instabiel was. Splinternieuwe B2368 in gebruik genomen: probleem nóg erger. Het is gewoon rotzooi.

Ik ben bereid zelf andere hardware aan te schaffen, maar dan ben je weer beperkt doordat 100Mbit UITSLUITEND in combinatie met de ellendige B2368 gehaald kan worden. De kortste klap zou zijn om die beperking op te heffen, aangezien de problemen met de B2368 niet opgelost kunnen/zullen worden door de afwezigheid van ondersteuning (firmware!) vanuit Huawei voor T-Mobile. Er zijn niet eens onderdelen voor te krijgen...

Voor iedereen die 4G Voor Thuis Extra Snel overweegt: hou er rekening mee dat de meegeleverde apparatuur extreem instabiel is en je dus niet op je verbinding kunt rekenen voor thuiswerken etc

 

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/wegvallende-wifi-5g-op-lte-cpe-b2368-66-325431

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @gversluis 

Ja dat is mogelijk. Je kan dan verlengen met een Sim Only. Je kan dit heel eenvoudig doen via My T-Mobile.

Ik hoop dat je zo verder komt!

Ik heb voor ons vakantiehuisje een 4GvT abo uit 2018, met de bijbehorende Huawei E5186s-22a (indertijd aangeschaft bij het abo). Ik wil dit verlengen/omzetten naar het nieuwe 4GvT (gewoon, niet Extra Snel omdat een buitenantenne niet mag). Postcodecheck zegt dat dit leverbaar is dus die kunnen we alvast afvinken. 

Kan het abonnement met de huidige router en de huidige SIM worden verlengd? 

 

Hi @RioWasHere 

Ik zie dat onze specialisten ermee bezig zijn. Ze gaan contact met je opnemen en ervoor zorgen dat er een Guidion monteur langs komt. Excuses dat het langer duurt!

Monteur kon niets doen, ben geen stap verder. Ik zou graag een nieuwe binnenunit van de router ontvangen, maar dat kreeg de monteur niet voor elkaar. Status quo dus en ik zit met de gebakken peren 😔

Reputatie 7
Badge +20

Hi @RioWasHere 

Ik zie dat onze specialisten ermee bezig zijn. Ze gaan contact met je opnemen en ervoor zorgen dat er een Guidion monteur langs komt. Excuses dat het langer duurt!

Herhaalklacht over 4gvt extra snel:

Opnieuw valt de verbinding meermaals per dag uit en gaat het modem booten, dit ondanks de tijdschakelklok die het modem 's nachts even van de stroom haalt. Dit ismet meerdere mensen die via Teams online hun werk/school doen onwerkbaar. Een klacht via de netwerkkaart leidde tot een keurig telefoontje van een mevrouw die de verbinding 'even helemaal resette' en mij een bezoek van een Gideon installateur toezegde, maar die is nooit gekomen. Ondertussen zitten wij nog met de gebakken peren.

 

Zou het bijvoorbeeld aan het modem kunnen liggen?

Reputatie 7
Badge +13

Bij 4G voor thuis is er dus een vergroting van de bundels voor de nieuwe abonnementen, maar ook zijn er minder plaatsen (postcode's) waar ze dit aanbieden. Er is ook een versie van 500Gb per maand die “extra snel” is, maar daar hoort altijd een buitenantenne/router van T-Mobile bij.

Je zou op zich een nieuw abonnement, tegen de nieuwe voorwaarden kunnen nemen en dan de oude per 17 juni opzeggen. Dan betaal je 2 maanden dubbel, maar kan het gelijk ingaan.

Hallo,

 

Ik heb vorig jaar net voor 29 juni, nl op 17 juni, een 4g abonnement voor thuis afgesloten en ik zit nu met 100Gb startruimte en aanvullers van 2Gb. Met een gemiddeld gebruik van 250Gb betekent dit dat ik zo'n 75 keer per maand zit bij te klikken en er regelmatig haperingen in het gebruik zijn, heel irritant bij gaming en bekijken van Netflix.

Ik had in eerste instantie mijn abonnement verlengd, omdat ik de (foute) gedachte had, dat dan de nieuwe voorwaarden direct in zouden gaan (150Gb, 5Gb aanvuller), maar helaas zou dat pas na 17 juni ingaan, dus heeft het voor nu weinig zin om te verlengen.

Ik heb hier contact over gehad met de klantenservice, weliswaar netjes geholpen, verleniging geannuleerd, maar ik schiet er natuurlijk niet zo veel mee op.

Is er een andere manier om nu alvast een grotere aanvuller of startbundel te verkrijgen of per direct op het nieuwe abonnement over te gaan? 

Ik heb een SIM only

Alvast bedankt,

André 

Reputatie 7
Badge +20

@Otgar,

De overstap vanaf een ouder abonnement is alleen mogelijk als je een Sim Only hebt en dan kun je gebruikmaken van Toestel Flexibiliteit om in aanmerking te komen voor de nieuwe abonnementen van 4G voor Thuis (als je huisadres in aanmerking komt voor dat abonnement, zoals @eric terecht aankaart).

In jouw geval is het dus nog een tijdje afwachten voor je over kunt op het nieuwe prijsplan van 4G voor Thuis.

Mocht je andere vragen hebben dan horen we het graag!

Reputatie 7
Badge +13

@Otgar Er is nog iets wat je even kan controleren. Is op jouw postcode 4G voor thuis snel leverbaar? Dat doen ze namelijk op een stuk minder postcodes dan het basis 4G voor thuis. 

Het abonnement is alleen duurder geworden door de ~1.6% inflatiecorrectie, als er sprake is van een echte prijsverhoging, zoals b.v. enkele euro's bij Ziggo, heb je het recht om direct op te zeggen. Dat heeft T-mobile niet gedaan. 

 

Hoi Hajar,

Dank je voor het kijken. Is het nu niet mogelijk omdat die router nog als afbetaling binnen het pakket zit? Of gewoon omdat ik dit te oude pakket heb? Dit is voor mij relevant omdat dit voor mij de keuze kan zijn om later nog klant van t-mobile te willen blijven. Afgelopen jaaris mijn abonnement wel duurder geworden (dus de lasten), maar zoals ik dan bij vorige providers had: kreeg je er hogere snelheden voor terug (baten) en dat laatste mis ik hier enorm.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Otgar 

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je een 4G voor Thuis ‘18 hebt samen met een router en die loopt nog tot 14-06-2022 en dus is het niet mogelijk om over te stappen. Je abonnement is verlengbaar vanaf 15 februari 2022 en dan zou je weer kunnen overstappen naar het nieuwe 4G voor Thuis. 

 

Een beetje laat, maar is het nog mogelijk om over te stappen op de nieuwe voorwaarden? Ik zit nog op het oude ‘4g voor thuis’ maar zou graag gebruik maken van de nieuwe bundel.

14 dagen 😂

De dag erna werd ik gebeld door een collega van u. Die zegde mij een bezoek van een monteur toe waarvoor ik een afspraaklink zou ontvangen. U raadt het zeker al...

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @FraCo,

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met meer informatie over de uitkomst van jouw netwerkmelding. Ik zie jouw reactie daar graag tegemoet!

Reputatie 1

Zojuist het dieptepunt bereikt: 1 MB up en down. Woorden schieten te kort. TM doet er voorlopig niets aan.

Reputatie 1
  1. Ik ben in oktober vorig jaar op advies van T-M overgestapt van een Tablet-GO-abb met een mifirouter - overigens ook dat op advies van T-M - naar een 4GvT-abonnement extra snel met dure buitenantenne en 500 Gb-data-abonn. Dus het advies lijkt me achterhaald. Los van het feit dat T-M blijkbaar geen inzicht heeft en/of gekeken heeft naar mijn eerdere berichten, abonn.gegevens etc. Dat is geen pré.
  2. In het begin na de plaatsing van buitenantenne etc. werd er idd door T-M geleverd waarvoor het 4GvT volgens T-M bedoeld is: voldoende volwaardig internet voor tv kijken, streamen van films, muziek luisteren, etc. Daarna maakt T-M zijn predikaat "het beste 4G-netwerk van Nederland” althans hier volstrekt niet waar.
  3. Je kan toch niet met droge ogen beweren dat de huidige kwaliteit - gisteren 5 Mb downloadsnelheid - de eerste 3 maanden niet zal gaan veranderen! T-M levert NIET waarvoor ik betaal.
  4. Net zoals vorig jaar beweert T-M dat ze mij heeft proberen te bellen. Ik heb mijn telefoon sinds mijn 3 netwerkklachten steeds bij me. En los daarvan kan je natuurlijk ook zien - en eventueel via de voice-mail - weten of er iemand gebeld heeft. Dus niet! Geen gemiste inkomende gesprekken. Dan bellen ze zeker op mijn datanummer……
  5. Alles bij elkaar voldoende reden om T-M in gebreke te stellen en ieg de komende 3 mnd mijn abonn-geld terug te vragen. Daarnaast ga ik contact zoeken met de Consumentenbond om mij te gaan helpen in deze want op deze manier gaat het tot op heden niet lukken blijkt.

14 dagen 😂

Reputatie 7
Badge +20

@RioWasHere 

Je kan via onze dekkingskaart een melding maken en dan gaan onze netwerk specialisten dit verder onderzoeken. Als je op meld een probleem klikt dan kun je je melding verder invullen. Je ontvangt binnen 14 werkdagen een terugkoppeling. Ik hoop dat je zo verder komt!

@FraCo 

Ik zie dat onze specialisten je klacht hebben onderzocht. Ze hebben je ook geprobeerd te bellen heb je ze inmiddels gesproken? In jouw geval is er geen verbetering binnen nu en 3 maanden. Het bereik zal zo blijven komende maanden . Je zou in jouw geval een nieuw abonnement kunnen bestellen met buitenantenne en deze 14 dagen testen na installatie van Guidion. Wellicht dat een buitenantenne voor beter bereik kan gaan zorgen. Als je daar interesse in hebt dan kun je via deze pagina je bestelling doen.

 

 

Reputatie 1

@FraCo,

Ervaar je hier op dit moment nog steeds problemen mee? Ik heb de dekkingskaart gecontroleerd en we hebben op dit moment geen problemen of werkzaamheden in jouw omgeving.

Woensdag 7 april zullen er wel werkzaamheden in jouw postcodegebied zijn, dus dan weet je in ieder geval dat je op die dag een verminderde dekking kunt ervaren.

Hopelijk werkt nu alles in ieder geval weer als vanouds!

 

Dag David,

De situatie wordt steeds triester. Naast het onbeantwoord blijven van mijn on-line netwerkklachten, weinig ter zake doende standaard-reacties vanaf Twitter, zijn de uitkomsten van een paar metingen hier hedenavond als volgt:

5,54 download en 8,41 upload

5,53 download en 9,52 upload

Ter vergelijking Vodafone geeft 96,2 c.q. 9.14. Het kan dus wel!!

Je snapt dat met deze snelheden er geen sprake kan zijn van tv-kijken, films, beeldbellen etc. TM is trots op het beste 4G-netwerk van Nederland. Ik niet.

Frans

 

De laatste dagen valt de verbinding er meermaals uit, je kunt geen knap gesprek voeren via bv Teams op deze manier. Meer mensen hier last van?

 

(Tijdschakelklok + eigen router reeds aanwezig)

Reageer