Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om?

Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om?
Reputatie 7
Badge +16

In dit artikel lees je alles over onze huisregels. Zo is dit een fijne plek voor iedereen!

 

Ja, ook op de Community gelden er bepaalde regels. Om de orde te bewaren, gelden er voor zowel ons als de gebruikers verschillende huisregels. Ook zorgen de regels ervoor dat het voor iedereen een fijne plek is om naar toe te gaan. Lees deze eens rustig op je gemakje door en houd deze punten in je achterhoofd wanneer jij een topic aanmaakt of andere klanten van reacties voorziet.

LET OP:
We spelen liever geen agentje op de Community en proberen het altijd leuk, geëngageerd en luchtig te houden. Toch zijn we genoodzaakt om bij een 3e waarschuwing een permanente ban te laten volgen. Uiteraard is elke situatie anders en zal er zeker niet altijd strict volgens de regeltjes gemodereerd worden, maar houd hier alsjeblieft rekening mee. We zien erg vaak dubbele posts, dubbele topics en inbreken of bumpen. 1 keer staan we toe, een 2e keer gedogen we, maar bij een 3e is het wat ons betreft genoeg. Bedankt voor jullie begrip!

 

De gedragsregels
1. Wees respectvol tegen alle andere gebruikers.
2. Gebruik standaard (begrijpelijk) Nederlands of eventueel Engels.
3. Plaats goed gemotiveerde meningen of standpunten.
4. Plaats berichten die over de Odido producten en diensten gaan of iets toevoegen aan de Community.
5
. Spammen is niet toegestaan.
6. Het plaatsen van politieke statements, voorkeuren en reclame-uitingen is niet toegestaan.
7. Het gebruik van scheldwoorden is verboden.
8. Volg aanwijzingen van Odido moderators.
9. Volg de Odido Community huisregels en de in Nederland van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
10. Het is niet toegestaan om je voor te doen als Odido medewerker.
11. Het is nie​t toegestaan ​​​​​​om een gebruikersnaam te maken waarin Odido of een vorm van die bedrijfsnaam gebruikt wordt.
12. Het is niet toegestaan om een tweede account aan te maken. Dit resulteert in een directe ban op beide accounts.
13. Het is niet toegestaan om je voor te doen als een andere user. Dit resulteert in een directe ban.

14. Je gebruikt geen aanstootgevende en/of choquerende gebruikersnaam of avatar (profielfoto). Ook worden bedrijfslogo's, verwijzingen naar andere providers en het Odido logo niet geaccepteerd.

De regels voor het plaatsen van berichten
1. Controleer of jouw vraag of opmerking niet eerder is gepost (gebruik de zoekbalk).
2. Plaats je bericht in het subforum dat het beste bij het bericht past.
3. Het schrijven van een bericht in capslock is niet toegestaan.
4. Plaats je bericht één keer op de community. Dubbele topics worden gesloten of verwijderd zonder notificatie.
5. Stel geen eigen vragen die niet met het oorspronkelijke topic te maken hebben (ook wel inbreken genoemd).
6. Het is niet toegestaan om topics te 'bumpen'.
7. Let op de overzichtelijkheid van je bericht. Let hierbij op het gebruik van interpunctie en alinea's, dit maakt jouw bericht duidelijker.
8. Geef goede uitleg bij je bericht en wat je al geprobeerd hebt.
9. Vermijd waar mogelijk het gebruik van "quotebomen", oftewel lange teksten door het quoten van een uitgebreide discussie.
10. Plaats geen persoonlijke informatie, illegale en/of shockerende inhoud of links hiernaar toe, commerciële posts of kopieën.
11. Stuur geen privéberichten naar Odido Moderators tenzij deze er expliciet om vragen. Stel je vraag in een bestaand of door jou aangemaakt topic.
12. Plaats geen berichten die door een bot-dienst geschreven zijn. Bots (zoals ChatGPT) gebruiken hun gevonden informatie en die kan verkeerd zijn op basis van gezochte termen.

 

Benieuwd naar hoe public tags werken in topics? Check dan ons handige artikel in de Wiki: Public tags: FAQ | Odido Community


11 reacties

Reputatie 4

Als ik schakel op een kanaal wordt het beeld zwart bij mij, ik wil wel Jason en alle anderen dat jullie mij respect behandelen, ik heb het over dezelfde topic hoor??

en houd mij aan de regels, ik betaal 100 euro per maand aan t-mobile dus wel graag antwoord op mijn vragen anders stap ik over naar een ander, als ik zo maar eruit gegooid wordt omdat jullie een probleem niet met respect behandelen, voel ik mij geen gewaardeerde klant bij jullie, dus LISA aub die is wel goed bezig met goede antwoorden!!

m.v.g.

Karin.

Reputatie 7
Badge +16

@k.eenschoten Je hebt nu meermaals nieuwe topics aangemaakt over hetzelfde onderwerp, dat is niet volgens de Huisregels - zoals meerdere keren aangegeven is. Inmiddels staat de teller op negen nieuwe topics in één maand.

We behandelen iedereen met respect en lossen graag zo snel mogelijk alles op. Wanneer er een wirwar aan topics bijkomt, wordt het echter lastig om precies te coördineren wie, wat onder zijn of haar hoede heeft, vandaar dat we vriendelijk verzoeken het bij één topic te houden. We hopen dat je dit begrijpt! 😊

Reputatie 1

Helder!

Helder!

 

@Jason van Odido Um, wordt het wel geupdated! elke jaar of niet deze (Huisregels) dat was mijn enige vraag, en ook nog een optie toevoegen met een (gebruiker melden) functie bij die drie puntjes dus niet alleen zijn berichten maar ook zich zelf bijvoorbeeld wie te veel bemoeit met iemands dingen als klacht, zoals eigen meningen die niet voldoende blijken voor anderen terwijl het alleen maar een idee blijkt persoonlijk natuurlijk. 📝

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Revenge_70 ,

De huisregels zijn eigenlijk niet jaarlijks aan vervanging toe. Nog steeds is het niet de bedoeling dat 1 persoon  twee identiteiten aanneemt.

Reputatie 7
Badge +14

Helder!

 

@Jason van Odido Um, wordt het wel geupdated! elke jaar of niet deze (Huisregels) dat was mijn enige vraag, en ook nog een optie toevoegen met een (gebruiker melden) functie bij die drie puntjes dus niet alleen zijn berichten maar ook zich zelf bijvoorbeeld wie te veel bemoeit met iemands dingen als klacht, zoals eigen meningen die niet voldoende blijken voor anderen terwijl het alleen maar een idee blijkt persoonlijk natuurlijk. 📝

Iedereen die wil mag zich in de community van Odido met àlles bemoeien en op alles NETJES reageren!

Wat jij nog steeds niet doorhebt of wil begrijpen is dat dit een “Klant helpt klant” community is. 
Wat je niet mag doen is mensen een grote mond geven en ongevraagde privé berichten sturen. 
Of het je nu bevalt of niet er bestaat geen community in NL waar je zo onrespectvol mag reageren als iets je niet bevalt.


Lees de regels nog eens goed door. En stop met telkens een nieuw account aanmaken dat is ook tegen de regels die ook voor jou zijn gemaakt.

Hey! @Jason van Odido

 

 

Een vraagje aan jou nou wat bedoeld u eingelijk over het bedrijfs logo, nou gaat het alleen over het Odido zelf of ook alle bedrijven die te mee maken hebben met internet service provider, bijvoorbeeld hun profiel foto logo's of gebruikersnamen gebruiken verboden, zeg ik dat goed en heel duidelijk begrepen ?

 

 

PS: Wel een mooie huisregels heel handig bij het community opzetten natuurlijk! 👍🏼

 

 

Groetjes!

 

 

Bandito_07,

 

Reputatie 7
Badge +14

.

@Bandito_07  Dat gaat uiteraard over elk bedrijf. 👍🏻

Ah, Thx! @CrisTien 😁

Reputatie 7
Badge +14

Een vraagje aan jou nou wat bedoeld u eingelijk over het bedrijfs logo, nou gaat het alleen over het Odido zelf of ook alle bedrijven die te mee maken hebben met internet service provider, bijvoorbeeld hun profiel foto logo's of gebruikersnamen gebruiken verboden, zeg ik dat goed en heel duidelijk begrepen ?

 

PS: Wel een mooie huisregels heel handig bij het community opzetten natuurlijk! 👍🏼

 

Hoi @Bandito_07 ,

Een post leest een stuk beter als de Nederlandse taal klopt. Zo moet je niet 1 zin maken met alleen maar komma's. Dan moet de lezer meerdere keren over die zin heen kijken. Maar dat komt wellicht ook door het onbegrijpelijke woorden gebruik. Wat wordt hier nu gevraagd "zeg ik dat goed en heel duidelijk begrepen ?"

Probeer anders eens de spellingcontrole van Word te gebruiken. 

Een vraagje aan jou nou wat bedoeld u eingelijk over het bedrijfs logo, nou gaat het alleen over het Odido zelf of ook alle bedrijven die te mee maken hebben met internet service provider, bijvoorbeeld hun profiel foto logo's of gebruikersnamen gebruiken verboden, zeg ik dat goed en heel duidelijk begrepen ?

 

PS: Wel een mooie huisregels heel handig bij het community opzetten natuurlijk! 👍🏼

 

Hoi @Bandito_07 ,

Een post leest een stuk beter als de Nederlandse taal klopt. Zo moet je niet 1 zin maken met alleen maar komma's. Dan moet de lezer meerdere keren over die zin heen kijken. Maar dat komt wellicht ook door het onbegrijpelijke woorden gebruik. Wat wordt hier nu gevraagd "zeg ik dat goed en heel duidelijk begrepen ?"

Probeer anders eens de spellingcontrole van Word te gebruiken. 

 

Uhm, Zou ik wel doen eingelijk maar alvast bedankt voor jou info of tip! 😄 @eric

Reageer