4K TV Box afstandsbediening infrarood signalen aanleren

  • 23 April 2024
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

Goedemorgen,

Wij hebben net Odido Glasvezel + TV.

Wij hebben alleen een 13 jaar oud home entertainment systeem van Sony, dus het lukte de monteur niet om deze te koppelen met de afstandsbediening. 

Bij Youfone kon ik de afstandsbediening infrarood commando's 'aanleren'. Door een andere afstandsbediening ertegenover te plaatsen en 2 cijfers ingedrukt houden om hem in leermodus te zetten. 

 

Is dat met de nieuwste afstandsbediening ook mogelijk?

 

Zo nee, zijn er andere opties om toch het volume van het home entertainment systeem te bedienen met de Odido afstandsbediening?

 

 

Teresa van Odido 9 dagen geleden

Welkom op onze Community! 😀 @oh-die-doos 

Je stelt een zeer goede vraag, waar ik heel eerlijk gezegd het antwoord (nog) niet weet. Ik ga dit meteen voor je navragen! 

In de tussentijd, @Waqqas,  @soepkip67 of @eric weten jullie toevallig iets over deze leermodus functie? Alvast bedankt voor het meekijken! 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! 😀 @oh-die-doos 

Je stelt een zeer goede vraag, waar ik heel eerlijk gezegd het antwoord (nog) niet weet. Ik ga dit meteen voor je navragen! 

In de tussentijd, @Waqqas,  @soepkip67 of @eric weten jullie toevallig iets over deze leermodus functie? Alvast bedankt voor het meekijken! 

@oh-die-doos Hoi

Helaas is het niet mogelijk om de Odido afstandsbediening te leren met een andere afstandsbediening.

Wat je wel kan proberen is Sony selecteren. (Op de Odido TV box)

Maar ik denk dat het niet werkt.

Maar proberen kan altijd.

Als volgt : Instellingen <  Afstandsbedieningen en accessoires < TV Box 4K remote 

Zoeken op tv na het zoeken bediening aanpassen.

(Met de hoop dat de infrarood code ook op je entertainment werkt)

 

Bedankt voor je reactie, maar dat heb ik uiteraard al geprobeerd.
Dat is wel het minste wat je van de monteur mag verwachten, ook.

Ik heb dan een alternatieve oplossing nodig.
Een nieuwe afstandsbediening, die dit wel kan, bijvoorbeeld.
Of een universele afstandsbediening waarop ik beide boxen tegelijkertijd kan instellen. 
Het liefst met Google Assistent ondersteuning.

Reageer