beeld loopt vast na 6-10 seconden op sommige zenders via de app

  • 19 April 2024
  • 5 reacties
  • 74 Bekeken

Ik gebruik de odido app versie 2.0.3584 op een LG55uj635v met Webos 3.9.2-62912.

Als Ik tv kijk dan geven sommige zenders na een seconde of 6 een schokkend beeld en na een nog langere tijd blijft ook het geluid stil. (Dan kijk je naar een bevroren beeld)

​​​​Via de app op mn (Android) mobiel werkt alles prima op alle kanalen.

tot vanmorgen via online.nl en Canal digitaal perfect tv kunnen kijken, ook via een app. Ook streamen via Prime video ging en gaat prima.

de verbinding met internet is een mooie stabiele (bijna) 100 up en down.

Is er iets in de software van odido tv waardoor het beeld (en geluid) bij sommige zenders vastloopt ??

 

(Heb al met helpdesk alles gereset en opnieuw geïnstalleerd)

Rood103

 

Nog ff een aanvulling als ik een film of serie wil starten dan crasht de hele tv.... De app sluit zich af en mn tv reageert niet meer op de (slimme)afstandsbediening. Alleen de power aan/uit werkt dan....

Ishana van Odido 11 dagen geleden

Hoi @Rood103, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Zou je een filmpje van het laatste kunnen maken? Dan kan ik dit doorzetten! 

Daarnaast ben ik benieuwd of je tv bekabeld aangesloten is op het modem of niet en of dit verschil maakt. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Rood103, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Zou je een filmpje van het laatste kunnen maken? Dan kan ik dit doorzetten! 

Daarnaast ben ik benieuwd of je tv bekabeld aangesloten is op het modem of niet en of dit verschil maakt. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

hoi Ishana,

 

een filmpje maken is mogelijk, maar dat kan ik nooit doormailen…. als ik een filpje maak dan is het al gauw enkele Gb's (of minimaal enkele honderden Mb's) 

Als je hier een makkelijkere mogelijkheid voor hebt…… ??

 

Volgens mij is het filmpje precies hetgeen wat ik beschrijf….

 

mijn tv is aangesloten met een kabel direct op de modem.  

 

Verder ook nog opvallend is dat bij het  eerste keer opstarten de app een bevroren beeld geeft. Dan na zappen een foutmelding. Na het knopje OPNIEUW PROBEREN werkt de app weer “goed” (behalve de na-6-seconden-bug) sommige zenders (NPO 1/ 2/ 3) hebben er geen last van. Ook de radio geeft een raar achtergrond… Ik verwacht het zenderlogo ergens in het scherm, maar het is zwaar “ingezoomd” en steekt het scherm uit aan de rechterkant.

 

Heb  vanmorgen ook mijn tv teruggezet op fabrieksinstellingen en dat heeft ook niet geholpen.

 

Rood103

Reputatie 6
Badge +2

@Rood103 Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! 

Je kunt het filmpje delen middels een WeTransfer link, deze kun je dan in dit topic plaatsen. Laat je het mij weten als je zo ver bent? Dan zet ik het meteen voor je door naar het TV Team en onze technische dienst!

@Teresa van Odido 

 

Teresa,

 

Ik kende WeTransfer niet.…

 

https://we.tl/t-1iMPTevOaE

 

Hier is de link

Update

 

Vandaag versie 2.0.394 geïnstalleerd.

 

Kleine verbeteringen.... Het duurt nu een seconde of 20 voordat het beeld stottert en vastloopt. Verder nog steeds hetzelfde.

De Odido helpdesk is er druk mee bezig.

 

Rood103

Reageer