Beantwoord

het maken van 2 losse netwerken (2.4 Ghz en 5 Ghz)

  • 23 April 2024
  • 5 reacties
  • 46 Bekeken

Mijn camera’s werken alleen op 2.4 Ghz en sinds ik glasvezel van Odido heb werken ze niet meer, nu heb ik hier al een andere topic erover gelezen en ook wat oplossingen maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand had het er over om 2 losse netwerken te maken en dat zou ik dan ook wel willen proberen.

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 April 2024, 20:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @seeburgman 

Om 2 netwerken aan te maken ga je in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel dit uit en klik op toepassen.

Ga op dezelfde pagina naar algemeen en haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen hetzelfde houden voor…

Kies bij band voor 5 GHz, zet -5G achter de SSID en geef het een ander wachtwoord. Na het toepassen heb je 2 WiFi netwerken.

Wat eventueel ook kan helpen voor de camera's is kies bij band 2,4 GHz en bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

waar vind ik die SSID? Ik zie alleen iets over SSID verbergen maar ik zie geen veld waar ik iets kan invullen?

 

Reputatie 7
Badge +15

@seeburgman 

 

Ok ik ga het proberen, het loopt bij mij de hele tijd vast en dan beginnen die rondjes te draaien en gebeurt niks meer. In ieder geval al heel erg bedankt voor je moeite.

 

Reputatie 7
Badge +15

@seeburgman 

Waarschijnlijk doe je dit via de WiFi, zodra je weer WiFi hebt ververs de pagina dan, de instelling moet dan gewijzigd zijn.

Reageer