Beantwoord

TV app werkt niet goed op Android TV Box

  • 7 May 2024
  • 4 reacties
  • 68 Bekeken

Beste Odido,

Ik heb een Android mediaplayer (HK1 RBOX K8) met Android TV versie 13. In Playstore staat geen Odido app. Ik heb de Odido app apk via Aptoide geïnstalleerd. Versie A 2.5.3. 

Wanneer ik Odido online TV open dan doet alleen NPO 1,2,3 het. De rest van de zenders geeft “Er gaat iets mis. Probeer je nog een keer? (414590)

 

Hoe kan ik dit op te lossen?

 

MH

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 8 May 2024, 11:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @martienhsk, welkom op onze Community!

Onze app zal inderdaad niet goed functioneren op zo'n Android box. Als het niet in de store staat dan werkt het niet. Dit soort Android boxen komen ook vaak van Aliexpress af en werken wellicht met andere apps maar niet met die van ons. Staat je storelanguage op Nederlands of op een andere taal? Het kan zijn dat als die op een andere taal staat dat onze app niet vindbaar is. Is dit niet het geval? Dan kan ik er jammer genoeg niks aan doen.

Ik ben, op zijn zachts gezegd,  diep teleurgesteld in de reactie van Odido.

De Odido websites geven aan dat ook op mediaspelers/TV box van derden de Odido online app werkt.

De enige voorwaarden waaraan de mediaspeler/TV box moet voldoen is dat deze op Android TV versie 8 of hoger draait en over een HDMI poort moet beschikken.

Mijn mediaspeler voldoet hier aan. De app zou dus moeten werken. Bovendien staat de app niet in de Playstore (met taalinstelling Nederlands).

Ik krijg de indruk dat er geen behoefte is om voor mediaspelers van derden een werkende app te leveren en dat Odido liever een extra eigen TV box aan de klant verhuurd.

Mijn verzoek is om ondersteuning voor mediaspelers als de mijne alsnog ondersteuning te verlenen. Als Netflix dat kan moet Odido dat ook kunnen.

PM.

De meeste mediaspelers worden in China gemaakt en worden al dan niet als clone via AliExpress verkocht en geïmporteerd.

@martienhsk Hoi

Hou er met dat soort tv boxjes rekening mee dat die niet op Android TV draaien maar op het gewone Android.

Het beste kun je doen deze retour en voor een Nokia box 8000 of 8010 gaan.

Chromecast Google TV kan ook maar daar zit een simpele afstandsbediening bij.

De nieuwe Odido TV box kan ook.

Die draait op Android TV 12.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Dit zijn chinese doosjes waar geen Google Europese Playstore op draait. Waarschijnlijk helemaal niks van Google.. als je al via een workaround een APK moet instaleren,  dan heb je een miskoop android box gekocht. Ik sluit me aan bij het advies van @peter-keetfm .

Reageer