[Info] Mobiele internetdiensten (FTMSC) betalen via je factuur

  • 12 December 2018
  • 37 reacties
  • 39727 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 9725 reacties

Bij T-Mobile kun je via je factuur betalen voor diensten van derde partijen. Vaak gaat het bij diensten van derde partijen om een abonnement van een specifieke dienst.

 

Wij krijgen regelmatig vragen over mobiele internet diensten en in dit topic leggen we je uit wat het is en wat je hier tegen kunt doen als het ongewenst is. 

 


 

Wat zijn FTMSC diensten?

​​Er zijn drie soorten diensten:

  • Sms-diensten: Hierbij betaal je voor het versturen of ontvangen van een sms. Op je factuur vind je deze onder de noemer 'sms dienst' of zie je een 4-cijferige nummer. Een voorbeeld is sms'en naar je favoriete TV-show.
  • Diensten Mobiel Internet: Op je factuur zie je FTMSC staan. Dit geeft aan dat er een dienst is afgenomen die mobiel wordt betaald. Een voorbeeld hiervan zijn credits die je voor een bepaalde game aanschaft.
  • Apps betalen via je factuur: Meer informatie? Klik hier

 

Afmelden voor mobiele internetdiensten

Via de website van Payinfo kan je meer informatie opvragen over de lopende abonnementen op mobiele betalingen en SMS diensten.

Ga naar www.payinfo.nl
Klik op 'Inzien & opzeggen'
Geef je mobiele nummer op
Vul de code in die je via sms krijgt
Je ziet nu alle abonnementen en betalingen van de afgelopen 3 maanden
Selecteer de dienst die je wilt opzeggen.

 

Waar kan ik alle details bekijken?

Als je alle details van je aankopen wil weten, dan kun je deze terugvinden op www.payinfo.nl. Payinfo is een samenwerking tussen alle mobiele providers, de verkopende partijen en de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten.

Het werkt als volgt:

  • Ga naar www.payinfo.nl
  • Klik op 'Inzien & opzeggen'
  • Geef je mobiele nummer op
  • Vul de code in die je via sms krijgt
  • Je ziet nu alle abonnementen en betalingen van de afgelopen 3 maanden


Blokkeren via My T-Mobile

Via My T-Mobile is er de mogelijkheid om deze diensten te blokkeren door middel van een blokkade voor 'aankopen bij derde partijen'.


Niet eens met de kosten

Wanneer je het niet eens bent met de kosten die hiervoor in rekening zijn gebracht kun je het online meldingsformulier indienen. Er zal dan onderzoek worden gedaan naar de desbetreffende dienst en de wijze waarop je bent aangemeld. Binnen 30 dagen kun je een terugkoppeling verwachten.


Ik wist niet dat ik gebruik maakte van een van deze diensten, hoe kan dat?

Er zijn inderdaad gevallen waarbij je zonder dat je het door hebt wordt verleid om in te gaan op bijvoorbeeld een nep-vragenspel waardoor je vervolgens ongemerkt kosten maakt. Wij willen iedereen dan ook adviseren om hier goed op te letten en regelmatig je factuur te controleren.


Waarom zetten jullie de mogelijkheid niet standaard uit?

Wij zetten dit niet standaard uit om de mogelijkheid van sms-diensten een dienst is die ook wordt geleverd door bedrijven die in een bepaalde klantbehoefte voorzien. Bijvoorbeeld het stemmen tijdens Tv-programma's.


Verdienen jullie geld aan deze diensten?

Wanneer het gaat om een betrouwbare vorm van een sms-dienst rekenen wij inderdaad een vergoeding die in normale verhouding staat tot de dienst die wij leveren. Wel hebben we een zeer ruim coulancebeleid voor de frauduleuze vorm van deze sms-diensten. Bij compensaties verdienen wij hier uiteraard niets aan.


Heb je nog vragen over mobiele internetdiensten? Laat het ons weten in dit topic.


37 reacties

@MaddyPluisje , Dat jij een abonnement in de maag gesplits hebt gekregen zonder toestemming zoals je zelf zegt kan T-Mobile weinig aan doen.

Het mag wel duidelijker en met waarschuwing, dat dit standaard aanstaat het betalen via de T-M factuur, maar als klant heb je ook een onderzoeksplicht, en het staat in de voorwaarden vermeld dat het de mogelijkheid is.

En die Gamecraze maakt daar handig (mis)(ge)bruik van jij geeft hun (on)bewust toestemming.

Je zaldus bij Gamecraze moeten zijn, en aan te raden, maak een melding bij de ACM dat gamecraze een onduidelijk abbo beleid heeft, hoe meer meldingen hoe eerder ze een onderzoek gaan doen.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @MaddyPluisje 

Heb je de stappen in de openingspost al uitgevoerd? Ik denk zelf niet dat er meer gedaan kan worden.

Ik heb maar gewoon een klacht ingediend op klacht.nl  

Want zoals ik hier teruglees doet T-mobile vrij weinig.

Dat je zonder toestemming te geven een abonnement hebt bij Gamecraze en T-mobile hieraan meewerkt door dit doodleuk door te berekenen vind ik zo raar.

Erg jammer 
 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JortN 

Vind het jammer dat je ook kosten hebt gemaakt aan deze diensten. Wij zetten dit niet standaard uit om de mogelijkheid van sms-diensten een dienst is die ook wordt geleverd door bedrijven die in een bepaalde klantbehoefte voorzien. Je kan in dit geval deze onderzoeksformulier invullen en dan krijg je de kosten terug. Je kan ook betaalde diensten blokkeren via My T-Mobile zoals bovenaan dit topic staat uitgelegd. Ik hoop dat je zo verder

Onlangs ook opgelicht voor 150 euro aan FTMSC services. 3 verschillende “diensten”. Nooit ergens voor aangemeld, ik ken de hele diensten ook niet, laat staan dat ik bevestigd heb.

Ik vraag me af waarom T-Mobile hun klanten niet in bescherming neemt. Jullie werken toch voor ons, niet voor malefide internetdiensten? Je kan als bedrijf hiervoor een beveiliging instellen. Je ziet toch dat klanten massaal worden opgelicht. Andere providers beschermen hun klanten wel beter. Welk recht denkt T-Mobile te hebben om geld van mijn rekening te laten halen door andere partijen?  Jullie zijn een telefoonmaatschappij geen bank. 

Lost 130 Euros in my previous monthly bill. and 75 Euros more to be charged in current bill, to some absolutely unknown company or service.

I believe it’s happening with T-Mobile’s permission and they wish to continue it.

Why else, the refund procedure not as easy as you allow scammers to charge? You say, you don’t want to hamper the customer ease to subscribe to such service, then why refund form submission is so tedious? Why can’t you allow user to submit the form with few clicks? Do you expect us to take print out of this form and post it you offline? How convenient!

 

Reputatie 6
Badge +8

Hi @PeeDee 

Goed dat je dit laat weten, je hebt in ieder geval al de juiste stappen uitgevoerd! 

Een meer dan logische vraag! Wij zetten dit niet standaard uit om de mogelijkheid van sms-diensten een dienst is die ook wordt geleverd door bedrijven die in een bepaalde klantbehoefte voorzien. Bijvoorbeeld het stemmen tijdens Tv-programma's.

Hopelijk kunnen we door het onderzoek jou verassen, laat je weten hoe het is afgelopen? Mocht je op dit moment nog andere vragen hebben, dan weet je me te vinden! 

Kreeg 2 weken geleden ook ineens zo een SMS over gamebar. Een dienst waarmee ik spelletjes kan spelen op mijn telefoon. Iets wat ik zo ongeveer één keer per jaar doe. Kosten, €5 per week. Had toen vooral het gevoel dat het simpelweg om spam ging. Die zooi negeer ik eigenlijk altijd en verwijder ik zonder het te lezen. Grappige is dat ik die SMS had ontvangen terwijl ik lag te slapen of half slapend een beetje lag te surfen. Misschien dat ik op één of andere louche advertentie heb geklikt. Ik heb echter NOOIT iets geaccepteerd.

Ik heb het formulier ingevuld voor onderzoek, maar ik ga er gemakshalve alvast vanuit dat ik die €10 simpelweg kwijt ben. T-Mobile, ik zal zeggen, verras me een keer, want mijn ervaring het afgelopen jaar met jullie “klanten”service is belabberd. Om het een beetje vriendelijk te houden.

Verder de hele functionaliteit volledig uitgezet. Waarom dit überhaupt bij consumenten niet standaard uitstaat is me een raadsel.

Bedankt voor het verwoorden! Je hebt gelijk :)

 

Reputatie 7
Badge +20
Hi patjakker1,



Als je het niet eens bent met de vergoeding dan kun je je klacht kenbaar maken op deze pagina. Het wordt dan doorgezet naar de juiste afdeling. Voor nu staan de diensten uit dus je zal geen kosten meer maken aan betaalde diensten.



Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten.
Vooral aangezien je zonder enkele vorm van toestemming wordt aangemeld. Ik browse altijd met ghostery en ublock, en alsnog kan dit blijkbaar zomaar gebeuren. Hele nare manier van geld binnenharken is dit.



Blijkbaar moet ik dan ook maar een simpel scriptje schrijven waar elke missclick een automatische rekening krijgt. Aangezien ik een normaal moreel kompas heb doe ik dit niet, maar het schijnt dus wel een prima business plan te zijn.
OK Jaimy,



Maar wat als ik het hier niet mee eens ben? Bij welke afdeling moet ik dan wel zijn?



Coulance vind ik overigens weer erg ongelukkig gekozen qua bewoording. Het is eerder coulance vanuit jullie klanten dat men nog redelijk netjes reageert. Want heel dat ftmsc gebeuren is natuurlijk een compleet gedrocht. Opt in, prima. Maar dat dit op een opt out manier wordt gebruikt jeukt aan alle kanten. Je kan mij niet wijsmaken dat het merendeel van de abonnees heel graag meedoen aan niksdoende applicaties.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Patjakker1,



De vergoeding van deze specifieke kosten wordt gedaan door een andere afdeling, die dit tot in de puntjes uitzoeken en dan beoordelen. Ik heb daarom verder geen invloed op de hoogte van de coulance. Gelukkig staan de FTMSC-betalingen nu uit in jouw account, dus dit gaat jou niet meer overkomen!
Het eerdere bedrag wat in mindering is gebracht waarnaar jij waarschijnlijk refereert komt door een verlenging van abonnement lijkt me. Dat is die 13 euro...
Beste David,



Uiteindelijk kreeg ik 20 euro terug...met een vrij neerbuigend mailtje als bonus....



Dit is een fractie van het bedrag wat wel in rekening is gebracht. Kan ik hier nog iets aan doen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi @patjakker1,



Ik zie dat het bedrag bij jou al is verrekend met jouw laatste factuur en er zal ook nog een deel worden verrekend met de komende factuur. Dit is dus al onderzocht en vergoed! Voor jouw vrouw kun je hetzelfde proces volgen, dan wordt dit ook voor haar nagekeken.
Net ook voor de zekerheid bij mijn vrouw dr account gekeken... Die betaald blijkbaar 37,50 per maand extra! En dit al meer dan een jaar. Aangezien we altijd voldoende geld op de rekening hebben is dit nooit opgevallen.



Compleet absurd dit.
Ik heb dat formulier weken geleden ingevuld. Nooit meer iets van gehoord. Ik blijk iets van 70 a 80 euro betaald te hebben waar ik niks vanaf wist.



Hoe kan ik hier iets aan doen?
@ t-mobile



https://www.google.com/search?q=0900-2110211&ei=PoBhXNetE8KN0gXG07CABA&start=10&sa=N&ved=0ahUKEwjXxNv467PgAhXChrQKHcYpDEAQ8NMDCIUB&biw=1280&bih=607



en maar vol blijven houden dat mensen hier 'behoefte' aan hebben.... sure aan websites van een paar tientjes en spelletjes uit 1990.



Gaat jullie puur om de commissie


Heb je last van izeplay? zoja dit is gewoon een brievenbus firma in leiden. neemt telefoon niet op, post halen ze bijna tot niet af heb ik vernomen van de receptie. Bedrijf ( Creative Clicks ) wat hierachter zit is gevestigd in Amsterdam
@Stikopgelicht Goed dat je de onderzoeksformulier hebt ingevuld. Je ontvangt binnen 30 dagen een terugkoppeling. Maar ik verwacht wel dat het goed komt met het terugkrijgen van de kosten.



Dit is niet correct wat je zegt. inmiddels 5 weken verder en nog geen reactie binnen op het onderzoek. Je collega geeft aan 4 tot 6 weken.



Zoals ik heb aangegeven verwacht ik volgende week de uitslag, heb ik deze niet dan zet ik er een advocaat op. win ik 100% zeker aangezien niets klopt.



Moet je eens kijken hoe snel jullie zijn als een factuur niet voldaan is.
Reputatie 7
Badge +20
@Stikopgelicht Goed dat je de onderzoeksformulier hebt ingevuld. Je ontvangt binnen 30 dagen een terugkoppeling. Maar ik verwacht wel dat het goed komt met het terugkrijgen van de kosten.
Welkom in de wereld van T-mobile....,

Die 1e 5 euro ben je kwijt, daar helpt dat formulier niet tegen.

T-mobile haalt dat bij de volgende afrekening gewoon van je rekening af, zoals ze dat tot nu toe bij alle gedupeerden hebben gedaan.

Vervolgens leggen ze de schuld gewoon weer terug.
Heb dus ook zo'n ervaring met gameplaneet.....kost 5 euro per week. Heb me noet aangemeld en al helemaal geen accoord gegeven. Net in de tmobile app betaling opties uitgezet. En een onderzoeksformulier ingevuld. Ga er dan ook vanuit dat er niks meer in rekening word gebracht en dat gemaakte kosten gecompenseerd worden.



Mss moet tmobile opties op UIT zetten en klanten die met quiz shows e.d. mee willen spelen dit bewust aan laten zetten.



Groet,
Vind het allemaal flauwekul wat hierboven wordt beschreven.

Krijg zomaar ineens een sms met het volgende erin....



Gratis Bericht: Bedankt voor de aanmelding bij topglambabes.com je betaalt EUR 4.50 per week van TCS via je telefoonrekening. Voor vragen ga naar https://topglambabes.com/?whi=8232_4051b&merchant_ref=5c10fb4a84a98369609960 of bel met 31-202620951. Afmelden of meer info ga naar www.payinfo.nl

Gelijk werd er 4,50 euro afgeschreven van mijn telefoonrekening !!!



NEE en niets afgesloten of zo T-Mobile... !!!!

Niets geen SMS gestuurd naar ze of op een andere manier iets afgesloten bij deze ...

Deze kwam zomaar koud op m'n dak.

DIT mag simpelweg niet zomaar kunnen...



Meerdere mensen hebben hier inmiddels melding van gemaakt en topic is nu ook maar gelijk gesloten....





T-Mobile moet klanten beter helpen en beschermen hierin

en niet zomaar doorzetten naar een topic over hoe je dingen kan aanpassen

in je acc instellingen.



Weet niet of dit nu alleen bij T-mobile speelt, zo ja dan

hebben ze binnenkort 3 klanten minder..




Ik had precies hetzelfde en ben het helemaal met dreeke68 eens! Op de een of andere manier hebben ze het SMS systeem gehackt. Op de tijd dat ik die SMS kreeg was ik er geeneens op m'n telefoon bezig! De lui die hier achter zitten moeten opgespoord worden en gestopt i.p.v. dat ze geld krijgen / beloond worden voor hun misdaden en wij de rekening...

Reageer