[GAMING] Met deze 5 cheats bouw je jouw ultieme droomhuis in De Sims 4!

  • 27 August 2021
  • 0 reacties
  • 1947 Bekeken
[GAMING] Met deze 5 cheats bouw je jouw ultieme droomhuis in De Sims 4!
Reputatie 7
Badge +8

De nostalgie! Ik weet nog wel dat ik vroeger De Sims 1 & 2 speelde als een jong meisje op een oude koelkast van een pc en altijd maar eigenlijk kant-en-klare huizen gebruikte om er vervolgens meubels in te zetten. Dat was toen ‘De Sims’. Vanaf De Sims 3 was er zoveel meer mogelijk om jouw droomhuis te maken. En nu…. De Sims 4!


Als interieur liefhebber was dit een uitkomst en heb ik dagen en nachten gespendeerd om het perfecte huis te creëren voor mijn Sims om er vervolgens helemaal niks mee te doen! Want… ja, in De Sims 4 is het niet meer mogelijk om ze in het zwembad te verzuipen, dus dan alleen maar huizen bouwen (Is stiekem ook het leukst!). Ik deel graag met jullie mijn tips/cheats voor een droomhuis!

 

#1 Money, money, money

Met het startkapitaal van 20.000 simoleons kom je niet echt veel verder dan een standaard huis met alle benodigdheden om te overleven. Althans, ik kies vrijwel altijd de duurste meubels. Met de cheat Motherlode krijg je dus in één klap 50.000 simoleons. Je kan deze code invullen in de cheatbalk. De cheatbalk tover je tevoorschijn door de combinatie: Ctrl + Shift + C. Dan activeer je de cheats door in de balk: ‘testingcheats true’ te typen en druk op enter. Nu is het actief. Typ daarna ‘Motherlode’ en klik op enter. Doe dit nog een aantal keer, zodat je dit niet steeds opnieuw hoeft te doen tijdens het bouwen door... en je bent eindelijk rijk!

 

#2 Objecten zonder grenzen

Normaal gesproken kan je alle objecten alleen zo plaatsen, zonder dat deze een belemmering vormen in het leven van de Sims. Ook met de aankleding van het huis wil je soms de decoratie nét ff iets anders hebben, of net even iets extra’s geven zonder dat je de melding krijgt van dat er iets in de weg zit om het te plaatsen. Daar heb ik dus nog een mooie cheat voor! Gebruik de cheat: bb.moveobjects on. Met deze cheat hoeft dus niet elk meubelstuk minimaal 1 vak uit elkaar te staan en zijn er nog veel meer tools voor de landscape. Let op! Mocht je wel van plan zijn om met de Sims te spelen, dan kan het zo zijn dat als voorwerpen té dicht op elkaar staan, dat je sims deze niet kunnen gebruiken.

#3 Debug all the way

Je vraagt je vast af wat ‘Debug’ precies inhoudt. Wat je in de build modus ziet aan spullen is nog langgg niet alles! Er is namelijk een cheat waarmee je alle voorwerpen in de Sims tevoorschijn kan toveren en kan plaatsen in/om jouw huis. Yay! Nadat je de ‘testingcheats true’ hebt geactiveerd, kan je in de cheatbalk ‘bb.showhiddenobjects’ invullen. Vervolgens ga je naar de build modus. Om in één oogopslag alle voorwerpen van de debug te kunnen zien, kan je ‘debug’ typen in de zoekbalk.

 

#4 Custom content en modificaties

De Sims 4 bevat lang niet alle objecten die jij wellicht in jouw huis zou willen plaatsen. Thank god dat hier een oplossing voor is! Je kan namelijk Custom Content downloaden van andere creators en deze toevoegen aan jouw Sims 4. Neem zeker een kijkje op The Sims Resource. Van custom objecten, kavels, huizen maar ook voor het uiterlijk van jouw sims. Alles is mogelijk! Je voegt dit heel makkelijk toe. Op simsnieuws.nl vind je een superhandige uitleg over hoe je de custom content in jouw Sims 4 spel krijgt.

 

#5 Laat je inspireren door andere creators

Dit zijn de meest gebruikte tips/cheats die je kan gebruiken om jouw droomhuis te maken. Maar dit is nog lang niet alles! Er bestaan nog véél meer modificaties die je kan gebruiken om alles precies zo vorm te geven zoals jij wil. Er zijn suuuper veel creators die met behulp van deze modificaties écht gave dingen maken. Mijn grote voorbeeld en inspiratie voor droomhuizen is ‘SummerrPlays’. Bewonder haar huizen op YouTube en ontdek wat er allemaal mogelijk is voor jouw Sims! In de beschrijving van haar video’s zet ze ook welke modificaties en cheats ze gebruikt voor elk ontwerp. Super handig! Mocht je nou denken, ‘IK WIL DAT HUIS!’, dan heb ik goed nieuws! Je kan SummerrPlays ook vinden op The Sims Resource. Dus… heb je geen tijd om zelf zo’n pracht huis te maken, dan kan je ook haar bestaande ontwerpen hier downloaden.

Liever goed gejat, dan slecht verzonnen toch? 😉

 

Eerlijk… hoe gaaf is dit?! Hebben jullie weleens zo’n creatie gemaakt? Show me!

​​​​

En wat vind jij nou het tofste aan De Sims 4? Pick your team en laat het weten in de comments!


0 reacties

Geen reactie

Reageer