Beantwoord

2FA geen 'doorgaan'-knop

  • 26 April 2024
  • 3 reacties
  • 27 Bekeken

Wanneer de 2FA code geplakt wordt in plaats van getypt is er geen mogelijkheid om een knop als ‘verifiëren’, ‘enter’, ‘doorgaan’ of iets dergelijks te klikken om de code te verifiëren en verder te gaan met het inloggen. De enige mogelijkheid om toch door te gaan lijkt om het laatste cijfer alsnog met de hand te typen. Kan er functionaliteit toegevoegd worden dat ook bij het plakken van de code meteen ingelogd wordt?

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 29 April 2024, 12:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

@cFvcPXdNFv4278v6DSw4U Welkom op onze Community! Ik snap heel goed wat je bedoelt, ik struggle hier zelf ook mee. Echter, als je de code hebt ingevuld, duurt het een paar seconden voordat je automatisch wordt doorverwezen. Het is eigenlijk bij een Tweestapsverificatie niet de bedoeling om de code te kopiëren, maar altijd met de hand zelf te typen (iedereen kan namelijk de code doorsturen en kopiëren/plakken), dus doordat het juist met de hand ingevoerd wordt, hebben we toch een stukje meer zekerheid en een betere beveiliging! 

Wat je vraagt, kunnen we dus niet zomaar veranderen/aanpassen, sorry! Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!

@cFvcPXdNFv4278v6DSw4U Welkom op onze Community! Ik snap heel goed wat je bedoelt, ik struggle hier zelf ook mee. Echter, als je de code hebt ingevuld, duurt het een paar seconden voordat je automatisch wordt doorverwezen. Het is eigenlijk bij een Tweestapsverificatie niet de bedoeling om de code te kopiëren, maar altijd met de hand zelf te typen (iedereen kan namelijk de code doorsturen en kopiëren/plakken), dus doordat het juist met de hand ingevoerd wordt, hebben we toch een stukje meer zekerheid en een betere beveiliging! 

Wat je vraagt, kunnen we dus niet zomaar veranderen/aanpassen, sorry! Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!

Het is bij mij geen vertraging, maar ik ga echt niet verder (of de vertraging moet echt meerdere minuten zijn).

Mijn TOTP-codes worden in mijn browser gegenereerd en naar mijn klembord gekopiëerd. Ik kan hem dus in principe niet zien, hij wordt gewoon automatisch ingevuld. Dit werkt overal, behalve bij Odido. Ik snap dus niet waarom jullie een afwijkende implementatie hebben.

Wat bedoel je met ' iedereen kan namelijk de code doorsturen en kopiëren/plakken’? Het is inherent aan TOTP dat de ‘communicatie’ van de hardwarekey zichtbaar is. Mocht dit een probleem zijn, overweeg dan het gebruik van passkeys. Ik zie niet hoe het toevoegen van een ‘ok’ knop deze authenticatie onveiliger maakt (behalve dat ik nu dus geen TOTP kan gebruiken en het dus eigenlijk onveiliger wordt).

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, wat apart dat je niet verder kan gaan als je de 2FA code plakt - dit was mij zelf nog niet opgevallen! Ik geef het direct door aan het Mijn Odido-team en ik hoop dat ze deze functie in de (nabije) toekomst kunnen toevoegen (of herstellen), zodat je ook met plakken direct verdergaat en kan inloggen. Bedankt voor de feedback - wordt zeer gewaardeerd! Mocht je nog andere verbeterpunten tegenkomen, laat het ons dan zeker weten. Ik geef het met alle plezier door aan de ontwikkelaars! 😄

Reageer