Beantwoord

Internet abonnement toevoegen aan account lukt niet

  • 5 January 2024
  • 9 reacties
  • 122 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hi, 

Ik heb een nieuw internetabonnement van Odido op ons nieuwe adres. Nu wil ik deze toevoegen aan mijn bestaande account, maar ik krijg steeds een foutmelding. Ik heb het abonnement van ons oude adres al verwijderd, maar nog steeds lukt het niet om het nieuwe abonnement toe te voegen. Kan ik hiermee geholpen worden?

Dank je wel! 

icon

Beste antwoord door fenpen 16 January 2024, 09:06

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Fenpen, leuk dat je nu ook een internet-abonnement bij ons hebt! Ik heb direct gekeken en de initialen van je mobiele abonnement stonden bij ons in het systeem als X.X.X.X.X. Ik heb deze zojuist aangepast naar F., zodat beide abonnementen overeenkomen. Als je nu via de website naar Mijn Odido gaat moet het lukken om je abonnement toe te voegen! Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Hi Marciano,

Dank je wel voor het snelle antwoord. Heb net weer geprobeerd toe te voegen, maar helaas krijg ik weer de foutmelding. Staat er dan nog iets verkeerd?

 

Groetjes Fenne 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Fenne, geen dank! Qua gegevens staat alles goed en zou het moeten werken. Echter zie ik nu dat er aan de achterkant iets niet helemaal lekker loopt. Jouw Mijn Odido-account stond gekoppeld aan een ouder (inactief) abonnement. Dit kan wel eens de reden zijn dat het niet werkte. Ik heb je account daarom losgekoppeld en verwijderd. Geef het systeem even een uurtje om dit te verwerken en maak dan via Mijn Odido registreren een nieuw account aan. 

Mocht het nog niet lukken om zowel mobiel als internet toe te voegen, laat het me dan weten. Dan zet ik het door naar mijn technische collega's. Komt hoe dan ook helemaal goed! 😄

Hi Marciano,

 

Dank je wel weer. Ik heb een nieuw account toegevoegd maar deze staat nu nog aan mijn oude adres gekoppeld en krijg ik niet zomaar verwijderd. Kan je hierbij ook helpen?

 

Groetjes Fenne 

Hallo,

ik kan geen abonnement toevoegen. Geeft aan is al toegevoegd, maar zie dat niet in de app.

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @fenpen, je kunt je adres heel gemakkelijk zelf wijzigen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/gegevens. Als het niet lukt, geef dan even een seintje, dan kunnen we met je meekijken! 

@miriamwijkhuizen Welkom op onze Community, ik help je graag verder! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en ik zag dat je account nog gekoppeld stond aan een oud/inactief account. Deze heb ik zojuist voor je ontkoppeld en verwijderd. Als nu een nieuw account aanmaakt via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren en dan je abonnement toevoegt, zou het moeten lukken! 

Ik verneem graag een reactie van jullie! 

Groetjes, 

Pharwin

Hi @Pharwin van Odido,

Het adres klopt nu, heb mijn account etc. al aangepast maar ik krijg nog steeds de foutmelding als ik internet voor huis wil toevoegen aan mijn account. Zie nog steeds alleen mijn telefoon abonnement. 

Kunnen jullie het nogmaals checken?

Groetjes Fenne

Reputatie 6
Badge +6

Hi @fenpen, ik heb het nog een keer gecheckt en ik zie inderdaad dat voor beide abonnementen nu alles goed staat ingesteld. Daarom ben ik gaan kijken naar een andere oorzaak en ik ben toch iets anders tegengekomen. Voor je mobiele abonnement zie ik dat je nog gebruikmaakt van een oud Tele2 abonnement. Het is eigenlijk allemaal Odido geworden, maar de '’kern'’ van je abonnement is nog steeds Tele2. Omdat je wel gebruikmaakt van een Odido Internet + TV abonnement, kan dit dus niet in één account worden samengevoegd. Het is dus voor jouw situatie alleen mogelijk om voor beide abonnementen een apart account aan te maken. Een eventuele oplossing hiervoor zou zijn om je Tele2 abonnement te verlengen naar een nieuw Odido abonnement, zodat je daarna (zodra je nieuwe abonnement van start is gegaan) wel beide abonnementen in één account kunt samenvoegen. Sorry dat het voor nu niet mogelijk is!

 

Hi @fenpen, ik heb het nog een keer gecheckt en ik zie inderdaad dat voor beide abonnementen nu alles goed staat ingesteld. Daarom ben ik gaan kijken naar een andere oorzaak en ik ben toch iets anders tegengekomen. Voor je mobiele abonnement zie ik dat je nog gebruikmaakt van een oud Tele2 abonnement. Het is eigenlijk allemaal Odido geworden, maar de '’kern'’ van je abonnement is nog steeds Tele2. Omdat je wel gebruikmaakt van een Odido Internet + TV abonnement, kan dit dus niet in één account worden samengevoegd. Het is dus voor jouw situatie alleen mogelijk om voor beide abonnementen een apart account aan te maken. Een eventuele oplossing hiervoor zou zijn om je Tele2 abonnement te verlengen naar een nieuw Odido abonnement, zodat je daarna (zodra je nieuwe abonnement van start is gegaan) wel beide abonnementen in één account kunt samenvoegen. Sorry dat het voor nu niet mogelijk is!

 

Hi, dank je wel voor het nakijken. Ik heb nu met een ander emailadres een nieuw account aangemaakt voor ons internet thuis. Dus dit is geregeld. 

Dank je wel voor de hulp! 

Reageer