Beantwoord

Telefoonnummer ontkoppelen uit My T-Mobile

  • 30 July 2022
  • 8 reacties
  • 1491 Bekeken

Mijn wraaklustige ex heeft mijn telefoonnummer ontkoppeld uit mijn eigen My T-Mobile account en toegevoegd aan zijn eigen My T-Mobile account en heeft mijn simkaart geblokkeerd. De klantenservice is niet bereikbaar vandaag en morgen. Hoe kan ik per direct op afstand mijn telefoonnummer ontkoppelen uit zijn account en toevoegen aan mijn eigen account zodat ik mijn simkaart kan deblokkeren? Voor de duidelijkheid; ik ben nog wel in het bezit van mijn eigen simkaart.

icon

Beste antwoord door Anonymous 31 July 2022, 17:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dit is een lastige situatie.  De abonnee houder heeft natuurlijk het recht op het beheer van zijn abonnement en bijbehorende simkaart. Als dit op zijn naam staat, dan zou mijn advies zijn om een contract overname te doen. Maar hier is wel medewerking van beide partijen voor nodig. Anders zou je een nieuw abonnement op eigen naam, woonadres en email kunnen afsluiten. 

Reputatie 7
Badge +5

@nvdhoef762 

Tsja als je verliefd bent deel je alles, dus ook pincode, toegangsnamen en wachtwoorden enz.

Maar als de vlinders verdwenen zijn loop je idd tegen de nadelen aan als de ander wat wraakoefeningen opzet. In een dergelijk geval kan er zelfs van stalking gesproken worden en dat is strafbaar.

Dus misschien eens bellen met 0900 8844. Dit is het politie nummer voor niet spoedgevallen om te informeren of een aangifte mogelijk/wenselijk is. Misschien dat die instantie “een corrigerend” gesprek kan voeren met de ex.

Aangezien de superusers zoals @eric  de mogelijkheid hebben om aan de bel te trekken bij de moderators en die wel actief zijn in de weekeinden kunnen die iets voor je betekenen.
Dit gaat alleen op als het contract op jouw naam staat zoals ik aanneem.

@eric @yalerta het contract staat gewoon op mijn naam of dat van mijn vader. Ik ben de rechtmatige eigenaar van het abonnement. Ik hoop niet dat ik moet wachten tot morgen.. 

@eric @yalerta het nummer moet losgekoppeld worden van het My T-Mobile account waar het aan gekoppeld is zodat ik het terug kan koppelen aan mijn eigen account en zodat ik de simkaart blokkade eraf kan halen

Reputatie 7
Badge +14

Als je de klantenservice belt zullen zij een aantal identificatie vragen stellen aan diegene op wie het abonnement staat. Als dat je vader is zal hij die vragen correct moeten beantwoorden.  De sim kunnen ze dan voor hem deblokkeren. 

Reputatie 7
Badge +14

@nvdhoef762  Ga anders even langs een T-Mobile shop dan kan je het misschien vandaag nog regelen

.https://www.t-mobile.nl/winkels

Succes

 

Tipje; om herhaling te voorkomen is het misschien een goed idee om even Tweestapsverificatie (2FA) in te schakelen in je My T-Mobile account. In dat geval ontvang je bij iedere login poging een SMS’je met een unieke code. Zonder deze code hebben derden geen toegang tot je account.

Soms kan het daarnaast ook lonen om een speciaal woord/cijferreeks af te spreken met een provider. T-Mobile bood deze mogelijkheid enige tijd geleden, of dit nog het geval is weet ik niet, mocht dit nog het geval zijn: Door deze speciale woord/cijferreeks af te spreken met T-Mobile, kan iemand die deze niet kent ook telefonisch niet worden geholpen.

Je bent hier nu misschien niet direct mee geholpen, maar kan de kans op herhaling aanzienlijk verkleinen.

Reputatie 5

Hoi @nvdhoef762

Wat een ongelukkige situatie. Is het inmiddels al gelukt? Heb je al contact gehad met onze klantenservice? Ik wil je graag helpen maar gezien de ernst en snel schakelen prioriteit heeft zou je in die zin het beste even telefonisch contact kunnen opnemen met ons via 06-2400 1200. 

Als het toch de voorkeur heeft om via deze weg geholpen te worden wil ik vragen om je 06-nummer, adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van je IBAN te sturen via een privébericht. Zou je tevens drie 06-nummers kunnen aangeven die je vaak hebt gebeld? Dan kijk ik mee.