Simkaart activeren met IDIN

  • 8 January 2023
  • 2 reacties
  • 1846 Bekeken

Hallo,

Ik ben momenteel in het buitenland (werk) en mijn eSim doet het niet meer (overstap naar nieuwe telefoon omdat mijn oude telefoon defect is). Nu heb ik een vervangende simkaart besteld en die is ontvangen op mijn oude adres in Nederland. Deze heb ik weer ontvangen per post.

Het probleem:
Activeren. Ik heb dus geen “oude” eSim en moet dus via IDIN inloggen. Ik heb zojuist een IDIN aangemaakt maar er is NERGENS, letterlijk, NERGENS een knop van IDIN om in te loggen.

Hoe kan ik in hemelsnaam mijn simkaart activeren met IDIN? Ik heb een ABN AMRO account en daarop IDIN geactiveerd.

Mij vertellen ze, ja dan moet je naar My T-Mobile gaan en daar activeren. Dat weet ik heus wel maar waar vindt ik dat IDIN knopje dan? Er is NERGENS iets van IDIN.

Als ik via My T-Mobile wil activeren en aangeef dat ik NIET mijn oude sim heb, dan komt er te staan van: Omdat we je geen verificatiecode kunnen sturen, vragen we je om langs te gaan bij een T-Mobile winkel. Neem ook je legitimatiebewijs mee. 

Ja dat is tof, maar ik woon dus NIET in Nederland op dit moment.
En heb gewoon een IDIN, maar dat zie ik dus nergens staan.

Alvast bedankt.

Hajar van Odido 1 jaar geleden

Hi @ekstak 

Ik heb gereageerd op je bericht en het volgende aangegeven. Ik zie dat je een PrePaid aansluiting hebt en daarbij is IDN niet mogelijk. Dat is alleen geldig voor abonnementen. Wij mogen vanwege de privacy wet niet zomaar een simkaart activeren. Normaal gesproken moet je langs de T-Mobile shop en je legitimeren om de simkaart te activeren als het niet lukt via My T-Mobile. Wat we nu kunnen doen is dat jij een e-mail stuurt met je legimatiebewijs en dan wordt je verder geholpen door mijn collega's. Ik ga je een e-mail sturen met meer informatie daarover en dan kun jij een e-mail terugsturen met je legimatiebewijs.

Ik hoop dat je zo verder komt. Laat je weten of het is gelukt?

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ekstak 

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Zou je mij een privebericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres, laatste 4 cijfers van de je IBAN, je huidige simkaartnummer en je nieuwe simkaartnummer? Deze gegevens heb ik nodig ter controle en zo kan ik kijken of ik je verder kan helpen. 

Als je op mijn naam klikt dan zie je de optie om mij een bericht te sturen. Ik zie die graag tegemoet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ekstak 

Ik heb gereageerd op je bericht en het volgende aangegeven. Ik zie dat je een PrePaid aansluiting hebt en daarbij is IDN niet mogelijk. Dat is alleen geldig voor abonnementen. Wij mogen vanwege de privacy wet niet zomaar een simkaart activeren. Normaal gesproken moet je langs de T-Mobile shop en je legitimeren om de simkaart te activeren als het niet lukt via My T-Mobile. Wat we nu kunnen doen is dat jij een e-mail stuurt met je legimatiebewijs en dan wordt je verder geholpen door mijn collega's. Ik ga je een e-mail sturen met meer informatie daarover en dan kun jij een e-mail terugsturen met je legimatiebewijs.

Ik hoop dat je zo verder komt. Laat je weten of het is gelukt?

Reageer