informatie

Alles over Voicemail en Visual Voicemail

  • 12 October 2021
  • 4 reacties
  • 2278 Bekeken
Alles over Voicemail en Visual Voicemail
Reputatie 7
Badge +9

Maak jij graag gebruik van je Voicemail en wil je weten hoe je die instelt? Dan ben je hier aan het goede adres!

 

In dit topic kun je alle informatie vinden over Odido voicemail. Op Mijn Odido kun je verschillende instellingen eenvoudig zelf wijzigen, zoals:

  • je voicemail aan- of uitzetten

  • de taal van je voicemailmenu wijzigen

  • Gemiste Oproep Sms aan- of uitzetten


 

Aan- of uitzetten van Voicemail

Via je telefoon
Je kunt via sms je voicemail tijdelijk aan- of uitzetten:

Sms het woord AAN naar 1233 of
Sms het woord UIT naar 1233
T-Mobile stuurt je een sms terug ter bevestiging.

Via My T-Mobile
Je kunt op Mijn Odido je voicemail aan- of uitzetten, en daarbij ook kiezen om je voicemail permanent of voor een bepaalde tijd uit te zetten. Zodra je de instellingen hebt aangepast via je Mijn Odido account, even je toestel uit en weer aan zetten.


Aanpassen welkomstboodschap

Je kunt je welkomstboodschap aanpassen. Volg hiervoor de volgende stappen.

Bel 1233
Kies optie 9: 'Mailboxinstellingen wijzigen'
Kies optie 2: 'Instellingen'
Kies optie 1: 'Welkomstboodschap'
Maak een keuze:
1. Persoonlijke welkomstboodschap (zelf ingesproken)
2. Standaard welkomstboodschap met je telefoonnummer
3. Standaard welkomstboodschap met je naam (die je zelf inspreekt)
Bevestig met #
Als je voor de eerste keer je voicemail wilt instellen, maar geen persoonlijke welkomstboodschap wilt inspreken dan kun je met de ster-toets het instellen afbreken. Via het instellingenmenu kun je daarna zelf kiezen uit de 3 mogelijkheden voor welkomstboodschap.

Welkomstboodschap Visual Voicemail (iPhone)

Kies linksboven 'Begroeting'
Kies 'Aangepast' (om je welkomstboodschap zelf in te spreken)
Kies 'Neem op'
Sla op met 'Bewaar'
Wil je liever een standaard welkomstboodschap? Kies dan in plaats van 'Aangepast' voor 'Standaard'.


Doorschakeltijd kiezen

Dit is de tijd dat de telefoon overgaat voor het gesprek door de voicemail wordt overgenomen. Je kunt kiezen uit 5, 10, 15, 20, 25 en 30 seconden. Het tijdsinterval is standaard ingesteld op 20 seconden.

Je doorschakeltijd aanpassen:

Voer de volgende code in alsof je belt (zonder spaties):
**61*+31624 je tiencijferige telefoonnummer *11* aantal seconden #
Sluit af met de beltoets
Bijvoorbeeld: **61*+316240612345678*11*25#
In sommige gevallen werkt ook '0031' in plaats van '+31'

 

Taal wijzigen

Via je telefoon
Wil je je taal wijzigen via je telefoon, dan kan dat als volgt:

Bel 1233
Kies optie 9: 'Mailboxinstellingen wijzigen'
Kies optie 3 'Taal'
Via My T-Mobile
De taal van je voicemail kun je snel en eenvoudig aanpassen via Mijn Odido.


Berichtnotificatie instellen

Heb je een oproep gemist? Dan kun je notificaties aan- of uitzetten bij een nieuw voicemailbericht.

Via je telefoon (voor sms of telefonische oproep)

Bel 1233
Kies optie 9: 'Mailboxinstellingen wijzigen'
Kies optie 1: 'Berichtnotificatie'
# om voortaan een telefonische oproep te ontvangen (door uw eigen nummer) of
9 om voortaan een sms te ontvangen
Via My T-Mobile (alleen voor sms)
Je kunt de gemiste oproep sms ook aan- of uitzetten via Mijn Odido.


Wachtwoord instellen

Bel 1233
Kies optie 9: 'Mailboxinstellingen wijzigen'
Kies optie 2: 'Instellingen'
Kies optie 2: 'Password' en volg de aanwijzing: “Voer uw nieuwe password in en toets #”
Wanneer heb ik het wachtwoord voor voicemail nodig?
Je hebt jouw voicemail-wachtwoord nodig om:

Jouw voicemail in het buitenland te beluisteren
Jouw voicemail vanaf een andere telefoontoestel te beluisteren. Dit kan zowel in Nederland als vanuit het buitenland
Ben je je wachtwoord vergeten?

Bel naar 1233, of met een vaste telefoon naar 06 - 2400 1233 of +31624001233 vanuit het buitenland.
Toets je mobiele nummer in.
Druk op # als er wordt gevraagd om je pincode.
Je pincode wordt per sms naar je mobiele nummer gestuurd.


Hoe beluister ik mijn voicemail?

Je kunt je voicemail beluisteren door te bellen naar 1233.

Vanaf een ander toestel
Bel je vanaf een een ander toestel? Dan kun je bellen naar 06-24001233. Je moet wel vooraf een wachtwoord instellen om je voicemail af te kunnen luisteren.

Voer jouw mobiele nummer in en sluit af met #
Voer jouw voicemail wachtwoord in en sluit af met #
Vervolgens kom je in het afspeelmenu terecht van jouw voicemail
Vanuit het buitenland
Als je jouw voicemail vanuit het buitenland wilt afluisteren, moet je vooraf een wachtwoord instellen.

In het buitenland bel je naar: +31624001233 en volg je de aanwijzingen:

Voer jouw mobiele nummer in en sluit af met #
Voer jouw voicemail wachtwoord in en sluit af met #
Vervolgens kom je in het afspeelmenu terecht van jouw voicemail


Kan ik een gesprek direct doorschakelen naar mijn voicemail?

​Je kunt je gesprekken direct doorschakelen naar voicemail zonder dat de telefoon eerst overgaat. Natuurlijk moet de voicemail wel aan staan. Zet jouw voicemail aan via Mijn Odido.

Om door te schakelen toets je een van onderstaande codes in, gevolgd door de beltoets.

Doorschakelen bij geen gehoor
Aanzetten: **61*+31624 eigen telefoonnummer#
Uitzetten: ##61#
Doorschakelen bij niet bereikbaar
Aanzetten: **62*+31624 eigen telefoonnummer#
Uitzetten: ##62#
Doorschakelen bij in gesprek
Aanzetten: **67*+31624 eigen telefoonnummer#
Uitzettten: ##67#
Altijd doorschakelen
Aanzetten: **21*+31624 eigen telefoonnummer#
Uitzetten: ##21#
Alle doorschakelingen opheffen: ##002#
Bijvoorbeeld: is jouw mobiele nummer 06 - 12345 5678 en wil je altijd doorschakelen, voer dan in: **21*+316240612345678# gevolgd door de beltoets.​


Wat is Visual Voicemail?

Visual Voicemail is een Voordeelbundel waarmee je met je iPhone gebruik maakt van een visuele voicemail inbox. Je ziet snel en gemakkelijk wie er heeft ingesproken. De ingesproken berichten kun je in gewenste volgorde afluisteren, pauzeren en terugspoelen.
Het afluisteren van berichten is gratis, zowel in Nederland als in het buitenland.

Wil je de bundel toevoegen aan je abonnement? Ga dan naar Bundels aanpassen in Mijn Odido. De eerste 2 maanden krijg je 100% korting op Visual Voicemail en betaal je geen € 1,99, maar € 0,00 per maand.

 


4 reacties

Kan ik ook ergens terugvinden hoe ik de voicemail instel (welkomsttekst en geen mogelijkheid bericht in te spreken) voor mijn office essential nummer.
Buiten kantoortijd en indien bezet schakelt het nummer door naar een voicemail.
Ik heb al gekeken in “self service portal” als admin en user en kom er niet uit.
Alvast bedankt!

Kan ik ook ergens terugvinden hoe ik de voicemail instel (welkomsttekst en geen mogelijkheid bericht in te spreken) voor mijn office essential nummer.
Buiten kantoortijd en indien bezet schakelt het nummer door naar een voicemail.
Ik heb al gekeken in “self service portal” als admin en user en kom er niet uit.
Alvast bedankt!

Ik ben bang dat je, je hiervoor het beste kunt wenden tot je account manager die je bij T-Mobile hebt. De community richt zich vooral op consumenten. Er zijn voor zover ik weet geen medewerkers van B2B aanwezig op het forum hier.

Bij de specificaties behorende bij diverse abonnementen kwam ik op de B2B pagina's overigens niets tegen over het kunnen instellen van openingstijden etc. hiervoor is volgens mij een centrale nodig die B2B aanbied middels Cloud telefonie, maar zeker weten doe ik het niet.

Hallo Gerrit, bedankt voor je reactie.
Bij “office essential” heb je een app en ook online “self service webpage”, daar kun je kiezen of je winkel/ vaste nummer “open” of “gesloten” is per dag en tijdstippen.
Als je “gesloten” bent gaat de oproep naar de vaste lijn door naar een voicemail.
Als het vaste nummer “geopend” is gaat ie door naar mijn mobiele nummer.
Zo ver ben ik wel al 😀

Reputatie 7
Badge +14

Het aanpassen van teksten van een voicemail box kun je doen als je zelf naar de voicemail belt (1233). In het keuze menu kies je dan 5 om een nieuwe begroeting op te nemen.

Reageer