Glasvezeluitbreiding DELTA Fiber

  • 8 August 2023
  • 14 reacties
  • 3515 Bekeken
Glasvezeluitbreiding DELTA Fiber
Reputatie 7
Badge +8

Goed nieuws! Vanaf vandaag, 8 augustus 2023, is Glasvezel van Odido voor nog meer huishoudens beschikbaar. Lees snel verder!

 

 


 

We breiden ons Glasvezelnetwerk nog verder uit. Vanaf vandaag kan Glasvezel van Odido alvast vooruit besteld worden in de gebieden waar DELTA momenteel bezig is met de aanleg van Glasvezel. In de gebieden waar al Glasvezel ligt, kant direct Glasvezel van Odido besteld worden. Er is supersnel Glasvezel van Odido tot wel 1 Gbit/s up- en download beschikbaar. Klanten die nu nog gebruikmaken van DSL internet van Odido in de DELTA glasvezelgebieden kunnen zelf Glasvezel van Odido bestellen via Mijn Odido

 

Benieuwd of je Glasvezel van Odido kunt bestellen op het netwerk van DELTA en heb je nog geen internetabonnement van Odido? Bekijk je persoonlijke aanbod en beschikbaarheid via de postcodecheck!

Heb je ook al een mobiel abonnement bij Odido en/of Ben? Dan kom je ook nog eens in aanmerking voor Klantvoordeel met een mooie korting van € 5 per maand op het internetabonnement van Odido.

 

FAQ

Ik woon in een gebied waar DELTA Glasvezel heeft aangelegd, waarom kan ik nog geen Glasvezel van Odido bestellen?

  • Vooruit bestellen van Glasvezel van Odido

In de gebieden waar DELTA bezig is met de aanleg van Glasvezel (de werkzaamheden zijn aangekondigd, in uitvoering of bijna of net afgerond), is alleen vooruit bestellen van Glasvezel van Odido mogelijk. ​

Zodra onze netwerkpartner DELTA de aanlegwerkzaamheden heeft afgerond kan Glasvezel van Odido besteld worden. 

 

Het kan zijn dat op bepaalde adressen waar de aanleg van Glasvezel al is afgerond, het nog niet mogelijk is om Glasvezel van Odido te bestellen (ook vooruit bestellen is niet mogelijk). In de komende maanden maken we ons netwerk gereed zodat ook in deze gebieden Glasvezel van Odido beschikbaar is. ​

 

  • Vastrechtvergoeding van toepassing in desbetreffend gebied

Momenteel kan er in de gebieden waar vastrechtvergoeding van toepassing is (extra kosten in bepaalde ver afgelegen gebieden die DELTA doorberekend aan de klant) nog geen Glasvezel van Odido besteld worden. In de komende maanden maken we ons netwerk gereed zodat ook in deze gebieden Glasvezel van Odido besteld kan worden. 

 

Hoe zit het met de aansluit- en activatiekosten die DELTA benoemd?​

Er kunnen mogelijk aansluit- en activatiekosten vanuit DELTA van toepassing zijn op een adres. Deze klanten hebben er tijdens de bouw voor gekozen om geen glasvezelaansluiting te nemen, en deze niet af te laten monteren in de meterkast (op de FTU). Voor de aanleg van een glasvezelaansluiting betaalt de klant dan eenmalige aansluit- en activatiekosten direct aan DELTA. De daadwerkelijke kosten worden bepaald door de werkzaamheden die DELTA moet uitvoeren voor het realiseren van de glasvezelaansluiting. ​

 

De aansluit- en activatiekosten die DELTA benoemd zijn dus niet de installatie- en activatiekosten die wij vanuit Odido rekenen. De installatiekosten door onze monteur (Guidion) zijn voor klanten in DELTA gebieden altijd gratis. Eventueel worden er wel € 30 activatiekosten in rekening gebracht. ​

 

Hoe zit het met de vastrechtvergoeding die DELTA benoemd?​

Naast de aansluit- en activatiekosten kan er ook vastrechtvergoeding van toepassing zijn op een adres. In de buitengebieden die DELTA aanlegt is een aanvullende vastrechtvergoeding buitengebied van toepassing. Deze gebieden waren of zijn zonder een bijdrage van de huishoudens te duur om aan te leggen. De vastrechtvergoeding wordt door klanten direct aan DELTA betaald (eenmalige afkoop of maandelijkse betaling). Deze betaling loopt dus niet via Odido. ​

Vastrecht kan worden afgekocht door eenmalig het bedrag te betalen aan DELTA of door maandelijkse betaling. DELTA brengt dit bedrag rechtstreeks bij de eindgebruiker in rekening. De hoogte van de vastrechtvergoeding kan verschillen per gebied en wordt bepaald door de werkzaamheden die DELTA moet uitvoeren.​

 

Hoe kan ik Glasvezel van Odido via het glasvezelnetwerk van DELTA bestellen?

Glasvezel van Odido via het glasvezelnetwerk van DELTA is te bestellen via Odido. 

 


14 reacties

Reputatie 2

Zojuist gecheckt, maar bij mijn postcode pakt hij niet de aansluiting mee. Dit terwijl Delta al begonnen is met de aanleg van Glasvezel bij ons.

Verder mooie ontwikkeling natuurlijk!

Reputatie 7
Badge +8

@Tracker Ik kan mij heel goed voorstellen dat je ook staat te popelen om Glasvezel te gebruiken! Wellicht kan het nog komen dat er op jouw postcode vastrecht van toepassing is. In de komende maanden maken we ons netwerk gereed zodat ook in deze gebieden Glasvezel van T-Mobile besteld kan worden. ​😁

Reputatie 6
Badge

Wat zijn de prijzen op het delta netwerk?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @stefan.1997, de prijzen zullen hetzelfde zijn als op de lijn van KPN WBA.

Delta: 100 Mbit/s €45 - 400 Mbit/s €50 - 1000 Mbit/s €55. 

Beste,

Op dit moment heb ik een Delta abonnement, maar bij T-Mobile glasvezelcheck zie ik nog geen glasvezel mogelijkheden staan. Wanneer gaat dit gebeuren?

Beste,

Op dit moment heb ik een Delta abonnement, maar bij T-Mobile glasvezelcheck zie ik nog geen glasvezel mogelijkheden staan. Wanneer gaat dit gebeuren?

 

Geen enkel idee..? 🤷‍♂️

Beste,

Op dit moment heb ik een Delta abonnement, maar bij T-Mobile glasvezelcheck zie ik nog geen glasvezel mogelijkheden staan. Wanneer gaat dit gebeuren?

Ik zit met dezelfde situatie. Mijn contract bij Caiway loopt binnenkort af en ik zou graag bij Odido mijn nieuw contract afsluiten.

Beste,

Op dit moment heb ik een Delta abonnement, maar bij T-Mobile glasvezelcheck zie ik nog geen glasvezel mogelijkheden staan. Wanneer gaat dit gebeuren?

Ik zit met dezelfde situatie. Mijn contract bij Caiway loopt binnenkort af en ik zou graag bij Odido mijn nieuw contract afsluiten.

Probeer het vandaag nog eens, zou ik zeggen 🙂

Wij hebben een Delta glasvezel aansluiting naar ons kantoor laten aanleggen. Nu kunnen we wel een particulier abonnement afsluiten maar zakelijk is niet mogelijk. Waar ligt dit aan?

Reputatie 7
Badge +14

De afspraken met Delta zijn dan alleen voor de consumenten markt gemaakt. Dit kan te maken hebben met de SLA. Bij consumentenlijnen is dat best effort waar het bij zakelijk soms binnen 8 uur moet zijn. Als bedrijven daar geen aparte afspraken/ prijzen over kunnen maken dan worden er geen zakelijke producten over aangeboden.

@eric (of een ander Odido medewerker) Is er toevallig al een update m.b.t. delta gebieden met Vastrechtvergoeding. Waar wachten jullie als Odido precies op als ik vragen mag, lijkt mij niks meer dan een extra stukje registratie aan jullie klant, mijn buurman die al wel een FTU in zijn meterkast heeft hangen kan al wel diensten afnemen. 

 

Wordt dit al in bepaalde gebieden toegestaan of nog helemaal niet?

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben maar een andere klant dus weet niets over de verdere planning.

@Demi van Odido (of een ander Odido medewerker) Is er toevallig al een update m.b.t. delta gebieden met Vastrechtvergoeding. Waar wachten jullie als Odido precies op als ik vragen mag, lijkt mij niks meer dan een extra stukje registratie aan jullie klant, mijn buurman die al wel een FTU in zijn meterkast heeft hangen kan al wel diensten afnemen. 

 

Wordt dit al in bepaalde gebieden toegestaan of nog helemaal niet?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @MrLaurensH, ik ben voor je op onderzoek uit gegaan, maar hier is nog geen nieuwe update voor. In de gebieden waar er sprake is van een vastrechtvergoeding is het nog niet mogelijk om een bestelling bij ons te plaatsen. Zodra dit wel het geval is, wordt dit gelijk open gezet. Je kan dan altijd via de glasvezel check op onze website nakijken of er al glasvezel beschikbaar is op jouw adres! 

Reageer