Nieuws

T-Mobile, KPN en VodafoneZiggo: alle waardevolle smartphones uit Nederlandse winkels

  • 1 November 2021
  • 10 reacties
  • 7831 Bekeken
T-Mobile, KPN en VodafoneZiggo: alle waardevolle smartphones uit Nederlandse winkels
Reputatie 6

Afgelopen week hebben we maatregelen genomen vanwege de overvallen in de verschillende winkels. Zo is ook te lezen in dit topic. Naar aanleiding van meer incidenten is besloten om verdere maatregelen te treffen. Hieronder lees je ons persbericht en vind je ook een FAQ met antwoorden op jouw vragen.


De telecombedrijven KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile hebben alle waardevolle smartphones uit hun voorraad in alle telefoonwinkels gehaald in heel Nederland. Aanleiding hiervoor zijn de reeks van overvallen in de afgelopen weken in Amsterdam en omgeving, waarbij gewapende overvallers medewerkers in telefoonwinkels dwongen tot het afgeven van smartphones. De drie telecombedrijven hebben dit besluit genomen omdat zij de veiligheid en welzijn van medewerkers en klanten vooropstellen. De mentale en fysieke impact van een dergelijke overval op betrokkenen is immers enorm. 

Dit besluit komt bovenop de eerdere maatregelen die afgelopen donderdag werden afgekondigd, waarbij de telecombedrijven smartphone voorraden verwijderden in gebieden met een verhoogd overvalrisico. In een eerder stadium werden er door de drie aanbieders al een groot aantal zichtbare en onzichtbare maatregelen getroffen om de winkels veilig te houden. Gezien de aanhoudende dreiging hebben KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile besloten de waardevolle smartphones nu overal uit de voorraad te halen. 

De telecombedrijven maken zich grote zorgen over de ontstane situatie en doen er alles aan om overvallen te voorkomen. Hierbij wordt nauw samengewerkt met de politie en overheidsinstanties. Gezien de aanhoudende dreiging en de verschuiving van het overvalrisico naar andere telefoonwinkels hebben KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile besloten de waardevolle smartphones overal uit de voorraad te halen.

Criminelen beperken zich niet tot het overvallen van telefoonwinkels in winkelcentra. Zo dwongen overvallers in Amsterdam op vrijdagavond 29 oktober een medewerker van VodafoneZiggo die op weg naar huis was de sleutels van de winkel en de code van de kluis af te geven. VodafoneZiggo trof in samenwerking met de politie direct maatregelen om de beroving van de winkel te voorkomen. De medewerker is na het voorval opgevangen en maakt het naar omstandigheden goed.

Thuisbezorging
Klanten kunnen nog wel de winkels bezoeken om daar beveiligde demonstratieversies van smartphones te proberen. De telecombedrijven bezorgen waardevolle smartphones echter alleen thuis. De drie telecombedrijven willen benadrukken dat het stelen van telefoons niet loont voor criminelen, omdat alle telefoons te traceren zijn.


Veelgestelde vragen


Ik had een bestelling geplaatst en zou mijn bestelling ophalen in de winkel, wat gebeurt hier nu mee?

Deze bestellingen zullen worden omgezet naar een levering bij je thuis. Hier zal zo spoedig mogelijk contact met je over worden opgenomen.

 

Kan ik nog steeds in de winkel terecht voor vragen, accessoires, Recycle Deal, reparaties en andere services? 

Jazeker! Onze deuren staan nog altijd open voor je, dus kom gerust langs of stel je vraag hier op de Community.

 

Zijn er nog wel demotoestellen in jullie winkel die ik kan bekijken en kan testen?

Ja, die hebben we nog steeds liggen in onze winkels. Je kunt de telefoons gewoon bekijken, testen en je vragen stellen bij onze winkelmedewerker. Als je besluit om over te gaan tot koop, dan regelen we dit in de winkel voor je en zal het toestel naar je worden opgestuurd.

 

Staat jouw vraag hier niet tussen? Laat het hieronder in een reactie gerust weten, dan komen we zo snel mogelijk bij je terug!


10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Zucht wat erg dat dit nodig is! Dan maar thuis laten bezorgen. Hopelijk blijft die optie wel bestaan zonder bewakers 


“De drie telecombedrijven willen benadrukken dat het stelen van telefoons niet loont voor criminelen, omdat alle telefoons te traceren zijn.”

Laat dat duidelijk zijn ga echt werken voor je 💰 geld!

Reputatie 1

Heel vervelend dat dit nodig is. En heel erg voor de medewerkers van de shops die zoiets meemaken.
Ik belde zelf al naar de klantenservice om mijn shop bestelling om te zetten in een thuislevering, maar jullie waren me voor.

Heel veel sterkte voor de medewerkers die zoiets traumatisch hebben moeten meemaken, en hulde voor t-mobile dat jullie deze stap nemen te bescherming van de medewerkers.

Reputatie 7

[Update 3 november 2021]

Bestellingen die in de winkel zijn geplaatst zullen we om gaan zetten naar bezorging thuis. In dit topic vind je daar meer informatie over en je ontvangt hier ook nog bericht, per SMS en/of e-mail, over.

Reputatie 1

[Update 3 november 2021]

Bestellingen die in de winkel zijn geplaatst zullen we om gaan zetten naar bezorging thuis. In dit topic vind je daar meer informatie over en je ontvangt hier ook nog bericht, per SMS en/of e-mail, over.

Hoi @David ,

 

Ik ben net gebeld door mijn t mobile shop om inderdaad mijn bestelling om te zetten naar een thuis bezorging. Neem aan dat ik mijn plek in de wachtrij gewoon hou?

Reputatie 7

@Cornegeuze 

Dat klopt inderdaad, je behoudt gewoon je plek in de wachtrij. In het topic uit de update van 3 november vind je alle informatie over de omzetting. 

"De drie telecombedrijven willen benadrukken dat het stelen van telefoons niet loont voor criminelen, omdat alle telefoons te traceren zijn."

Sterkte voor alle mensen in de winkels die zo'n overval meemaken, maar over deze zin val ik nogal. 

Mijn telefoon is vorige maand gestolen, via Vind mijn telefoon (google èn Samsung) sindsdien onvindbaar, de T-mobile winkelmedewerker kon alleen de blokkade van mijn simkaart checken en een nieuwe aanvragen & een aangifte aanraden. Waar de politie dan weer welgeteld 10 minuten nà het online afronden (oh ja want ze hadden niet voldoende mensen om het op het bureau te doen) over laat weten dat ze geen onderzoek gaan doen. 

 

Hoe vallen die dingen dan te traceren en waarom weigert de politie en T-Mobile die procedure voor de mijne uit te voeren?!

Hoe vallen die dingen dan te traceren en waarom weigert de politie en T-Mobile die procedure voor de mijne uit te voeren?!

Waarschijnlijk is dit iets privacytechnisch en kan het alleen als sprake is van een groot misdrijf met opsporingsverzoek of iets dergelijks. Je kunt niet zomaar opsporingsverzoeken voor iedere gestolen telefoon in gaan zetten. De politie heeft ook wel wat beters te doen.

Ik heb op 11 nov de i-phone 13 wit besteld, daar zou een levertijd van 2 weken op zitten met bezorgen , inmiddels nog geen bericht van de koerier gehad. Ik krijg ook geen update ofzo. Zou erg fijn zijn als er meer duidelijkheid komt. 
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mandydevries1979 

In onze levertijden topic kun je de meest actuele levertijden vinden. 

Hoi 

ja dat doe ik en dan had het 2dec binnen moeten zijn. 
kijk er regelmatig op maargoed hoor nog steeds niks van een koerier

Reageer