[INFO] Aanvragen nieuwe simkaart


Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 14517 reacties

Hi allemaal, Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je om welke reden dan ook een nieuwe simkaart nodig hebt. De simkaart kan problemen veroorzaken doordat deze beschadigd, verouderd of geknipt is. Het kan echter ook zo zijn dat je een nieuwe telefoon hebt gekocht en een nieuw formaat simkaart nodig hebt. Je kunt jouw simkaart snel en eenvoudig vervangen!


Simkaart bestellen
Via My T-Mobile kun je direct jouw nieuwe simkaart bestellen. Via My T-Mobile kost dit slechts €5,09 (tegenover €10,- in de T-Shops) en wordt deze automatisch opgestuurd. Je hebt de simkaart dan binnen 3 werkdagen in de brievenbus en kunt deze direct thuis activeren via My T-Mobile.

Mocht je een duosimkaart willen, dan kun je die ook via My T-Mobile bestellen. De kosten van een duosimkaart bedragen €35,59.

Hoe betaal ik de simkaart?
Bestel je de nieuwe simkaart met een abonnement via My T-Mobile, dan worden de kosten toegevoegd op de eerstvolgende factuur. Als je een simkaart in de winkel ophaalt, dan betaal je het bedrag gelijk aan de kassa. Bij PrePaid worden de kosten van de simkaart van het beltegoed gehaald.

Behoud ik mijn telefoonnummer als ik een nieuwe simkaart bestel?
Jazeker! En als je Prepaid hebt behoud je ook gewoon jouw beltegoed (min de prijs van de simkaart).

Krijg ik een nieuwe simkaart bij mijn bestelling?
Ben je een nieuwe klant, dan krijg je natuurlijk altijd een T-Mobile simkaart bij jouw bestelling. Wanneer je een verlenging plaatst mét nieuwe telefoon, dan krijg je ook een nieuwe sim. Bij een verlenging met Sim Only ontvang je geen nieuwe simkaart, omdat je de simkaart dan gewoon in gebruik kunt houden.

Welk formaat simkaart krijg ik als ik een nieuwe sim bestel?
Je krijgt altijd een 3-in-1 simkaart, zodat je altijd het juiste formaat krijgt voor jouw telefoon. Je kunt het juiste formaat dan uit de simkaart drukken, zodat je het goede formaat sim voor jouw toestel hebt.

Kan ik mijn simkaart niet gewoon bijknippen met een schaar?
Wij raden sterk af om de simkaart zelf bij te knippen! Je leest in dit blog een uitgebreide uiteenzetting waarom je jouw simkaart niet moet knippen.

Vragen? Laat het in een reactie in dit topic weten! 😎

24 reacties

Beste,
Toen ik mijn nieuwe telefoon in gebruik wou nemen, kwam ik erachter dat mijn sim er niet inpaste. Het betreft een oude simkaart van orange...

Ik zag in andere topics dat je dan in aanmerking zou komen voor een Gratis nieuwe simkaart? (aanpassen naar een kleiner formaat lukt namelijk niet met deze sim)
Met vriendelijke groet,
Shiryy
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Shiryy,

Bedankt voor je berichtje in dit topic! Zo, jij doet al een aardig tijdje met jouw simkaart. 😃 Voor deze oude Orange simkaart mag ik je inderdaad kosteloos een nieuwe toesturen. Dat heb ik dan ook direct voor jou gedaan, dus deze zul je binnenkort op de deurmat vinden.

Alvast plezier met jouw nieuwe telefoon mét werkende simkaart!
Beste,
Ik heb een nieuwe telefoon aangeschaft en nu past mijn prepaid sim-kaart niet (moet een nano in). Heb een Standaard sim-kaart waarvan ik wel een Micro kan maken. Als ik inlog op My-TMobile staat er dat ik een 3-in-1-simkaart heb. Maar dat klopt dus helemaal niet. Ik mag hem toch niet knippen?
Met vriendelijke groet,
Lies
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Lies,

Superleuk dat je een nieuwe telefoon hebt! Bevalt 'ie goed?

Knippen van een simkaart zou ik inderdaad niet snel aanraden, ik ben te bang dat de simkaart dan beschadigd. Ik heb daarom direct een nieuwe simkaart voor jou opgestuurd en de kosten vergoed. Je zult die dus binnenkort op jouw deurmat vinden! Deze kun je uitdrukken tot het juiste formaat. :D

Laat je het weten als ik je nog ergens anders mee kan helpen?
Hoe weet ik of ik een verouderder simkaart heb?
Reputatie 7
Badge +20
`Hoi Bram,

Je kunt natuurlijk zelf kijken of de simkaart beschadigd of vuil is, of slijtage vertoont. Het controleren op "leeftijd" van de simkaart, dat kunnen wij bekijken. Ik heb jouw simkaartnummer er even bij gepakt, maar dit is geen verouderde simkaart.

Als je problemen ervaart, dan kun je natuurlijk altijd via My T-Mobile zelf een nieuwe simkaart bestellen. Dit is een 3-in-1-sim en past dus in ieder toestel en je hebt deze binnen 3 werkdagen op de mat. De kosten van de simkaart worden toegevoegd op de eerstvolgende factuur.

Mocht je nog vragen voor ons hebben, laat het gerust weten!
`Hoi Bram,

Je kunt natuurlijk zelf kijken of de simkaart beschadigd of vuil is, of slijtage vertoont. Het controleren op "leeftijd" van de simkaart, dat kunnen wij bekijken. Ik heb jouw simkaartnummer er even bij gepakt, maar dit is geen verouderde simkaart.

Als je problemen ervaart, dan kun je natuurlijk altijd via My T-Mobile zelf een nieuwe simkaart bestellen. Dit is een 3-in-1-sim en past dus in ieder toestel en je hebt deze binnen 3 werkdagen op de mat. De kosten van de simkaart worden toegevoegd op de eerstvolgende factuur.

Mocht je nog vragen voor ons hebben, laat het gerust weten!

Dan laat ik het voor nu zo, ik ervaar op dit moment geen problemen

Bedankt!
Hallo,
ik heb een nieuwe mobiel aangeschaft en daar hoort ook een nieuwe simkaart bij. Ik geloof dat ik recht heb op een gratis nieuwe simkaart omdat mijn huidige al best oud is?
Ik hoor het graag!

Groetjes Iris
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Iris07,

Oehh altijd leuk, een nieuwe telefoon. Op welk toestel is de keus gevallen? Ik hoop dat 'ie goed bevalt!

En natuurlijk hoort er dan ook een goed werkend simkaartje bij, dus dat regel ik meteen voor je. Ik heb de simkaart voor je aangevraagd (gratuittt!) dus die valt binnenkort op je deurmat.

Laat je het weten zodra je hem ontvangen hebt? 😃
Hallo,

Na 4 jaar heb ik een nieuwe mobiel aangeschaft. Helaas heb ik nog een oude simkaart. Ik heb begrepen dat ik recht heb op een gratis nieuwe simkaart omdat mijn huidige al best oud is?

Ik hoor het graag!

Groetjes Emily
Reputatie 7
Badge +20
Hey Emily,

Ik heb het gelijk voor je gecontroleerd en jouw simkaart is inderdaad verouderd, dus die ga ik kosteloos voor je vervangen! De simkaart ligt binnen 3 werkdagen op de mat en de kosten worden verrekend op jouw komende factuur. Bij de simkaart zit een brief hoe je de simkaart moet activeren.

Als je nog vragen voor me hebt, stel ze gerust! Alvast een zonnig weekend! 😎
Hallo,

Ik vond het na 7 jaar toch eindelijk eens tijd om mijn iPhone 4S te vervangen, maar mijn nieuwe toestel heeft een nano simkaart nodig. Volgens My T-Mobile heb ik op dit moment een 3-in-1 simkaart, maar kleiner dan micro ga ik hem echt niet krijgen zonder te knippen, en ik las hier dat dat niet een goed idee is. Kom ik ook in aanmerking voor een kosteloze vervanging of moet ik een vervangende simkaart kopen?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Hennink,

Het knippen is inderdaad geen goed idee, dat kan nadelige gevolgen hebben! Ik heb het gelijk even voor je gecontroleerd in ons systeem, maar de sim is niet dusdanig verouderd dat deze kosteloos vervangen kan worden. Je kunt de nieuwe simkaart gelukkig snel en eenvoudig via My T-Mobile aanschaffen!

Als je hier nog vragen over hebt, laat het ons gerust weten!
Hoi David,

Jammer, maar in ieder geval bedankt voor het uitzoeken!

Groetjes,

Hennink.
Hallo, ik heb een hele oude simkaart en heb begrepen dat je dan het recht hebt om kosteloos een nieuwe te ontvangen. Ik zie in mijn account dat ik een 3 in 1 simkaart zou hebben maar dit is niet zo,deze is al meer dan 10 jaar oud en een grote simkaart die je niet kan uitdrukken tot een kleinere. Misschien kan je dit checken omdat de simkaart een nummer heeft. Heb nog nooit een andere gehad of aangevraagd. mvg
Reputatie 7
Badge +20
Hi hobbit,

Ik ben direct voor je gaan kijken of je in aanmerking komt voor een gratis simkaart en dat is zeker het geval. Ik heb een 3 in 1 simkaart voor je besteld die je binnen 3 werkdagen thuis kan verwachten. Je kan hem dan via My T-Mobile activeren bij> simkaart. Je kan dan ook het juiste formaat uitdrukken voor je toestel.

Is hiermee alles naar wens? Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Hallo, Ik heb voor mijn vorige telefoon mijn simkaart helaas al geknipt. En dat heeft een tijd goed gewerkt. andaag heb ik een ander toestel gekregen, en ook daar de simkaart in gedaan. Kan je zien of ik in aanmerking kom voor gratis vervanging van mijn kaart? Er staat in mijn account dat ik een 3 in 1 zou hebben. Maar dat was het dus niet. Vriendelijke groet, Ton
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peto,

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de simkaart niet is verouderd dus ik kan je geen gratis simkaart opsturen. Maar geen zorgen voor maar €5,09 kan je via My T-Mobile een simkaart bestellen. Je kan dan zelf de juiste formaat uitdrukken. Laat je even weten of het lukt? Ik wens je veel plezier met je nieuwe toestel!
Beste T-Mobile,
Mijn simkaart is verouderd en in mijn nieuwe telefoon past alleen een nano simkaart. In mijn account staat dat ik een 3-in-1 simkaart heb maar volgens mij is dat niet zo, het ziet eruit als een oude standaard kaart. Ik zie in dit topic dat ik dan in aanmerking kom voor een nieuwe simkaart? Ik hoor het graag! Met vriendelijke groet, fem11
Reputatie 7
Badge +20
Hi fem11,

Kun je mij een privebericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, adres en laatste 5 cijfers van je iban? Dan kan ik aan de hand van je simkaartnummer controleren of het om een verouderde simkaart gaat. Ik zie je bericht graag tegemoet.
Hoi,

Ik heb een nieuwe telefoon gekocht waar een nano sim in moet. Nou zou ik volgens mijn t-mobile account een 3-in-1 sim hebben, alleen kleiner dan een micro sim wordt ie niet, het lijkt er dus op dat het een 2-in-1 kaart is. Is het mogelijk dat ik in aanmerking kom voor een vervangende sim kaart, de huidige gaat inmiddels ook al wat jaartjes mee? mvg.
Reputatie 7
Badge +19
HoiMobile2000,

Wat leuk dat je een nieuw toestel hebt gekocht zeg! Ben je er blij mee?

Ik heb meteen even gekeken of het in jouw geval om een verourderde simkaart gaat die onder deze gratis regeling valt, maar dat is niet het geval. Gelukkig kun je een nieuwe simkaart tegen een fijn prijsje en heel gemakkelijk bestellen via My T-Mobile, dus ik zou je zeker aanraden dat te doen. Je ziet je nieuwe simkaart dan voor je het weet op jouw deurmat vallen! 😁

Laat je het weten als ik je nog ergens anders mee kan helpen? Ik sta voor je klaar!
Hallo,

Ik heb een nieuwe telefoon maar nu blijkt dat mijn huidige (prepaid) simkaart er niet in past. Er moet namelijk een nano kaartje in en mijn huidige sim kan ik alleen tot micro verkleinen. Op my t-mobile staat overigens wel aangegeven dat mijn sim een 3-in-1 is wat dus niet klopt. Zou ik in aanmerking komen voor een gratis vervangende sim?

Met Vriendelijke groet

Ash
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ash,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken of je simkaart is verouderd, maar dat is niet het geval. Je gelukkig direct een nieuwe simkaart bestellen via My T-Mobile. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen thuis en dan kun je zelf de juiste formaat uitdrukken. Ik hoop dat je zo verder komt en wens je veel plezier met je nieuwe toestel!

Reageer