Sticky

[FAQ] Nummerbehoud


Reputatie 6
Badge +5
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2082 reacties
Bij T-Mobile Thuis kan je gratis je eigen telefoonnummer behouden. Zo blijf je bereikbaar op je oude, vertrouwde nummer. Wel zo eenvoudig! Bij je aanvraag kun je jouw nummer doorgeven, dat is voldoende. Hieronder staat een overzicht van meestgestelde vragen.

Ik wil juist een nieuw nummer. Mag ik kiezen?
Wil je een nieuw nummer, geen probleem. Dan hoef je geen nummerbehoud aan te vragen en krijg je automatisch een nummer van ons toegewezen. Je hebt hierin geen keuze. Je krijgt ongeveer een week voor de oplevering een bericht met jouw nieuwe nummer.

Ik ben het vergeten aan te vragen, kan het nog?
Ja hoor, je kunt op ieder willekeurig moment nummerbehoud aanvragen. Bedenk je echter wel dat jouw nummer maximaal 60 dagen zonder provider mag zitten. Heb je jouw oude telefoonprovider dus al opgezegd, dan kun je niet te lang wachten. Na die 60 dagen ben je het nummer kwijt. Heb je altijd jouw oude telefoonprovider behouden naast je T-Mobile Thuis abonnement, dan kunnen wij het nummer altijd nog bij ons gaan onderbrengen. Dit kun je doen via My T-Mobile Thuis. Dit staat bij Instellingen//Bellen//Instellingen//Nummerbehoud. Of je neemt contact op met de klantenservice.

Mag ik ook meerdere nummers meenemen?
In totaal kan je twee telefoonnummers naar T-Mobile Thuis meenemen. Je dient dan uiteraard ook twee telefoonlijnen aan te vragen. Twee is het maximum aantal lijnen dat T-Mobile Thuis beschikbaar heeft binnen het abonnement.

Afgekeurd, waar kan dat aan liggen?
Er zijn enkele zaken die we controleren, we mogen natuurlijk niet zomaar een nummer overnemen! We controleren of het nummer op jouw naam staat en of je adres klopt. Ook kunnen we controleren aan de hand van je banknummer. Zorg er dus voor dat je de juiste gegevens invult, zoals het ook bekend is bij jouw oude telefoonprovider. Naast deze typfoutjes controleren we ook of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We kunnen niet een nummer met een ander kengetal overnemen.

Wanneer nemen jullie het nummer over van mijn oude provider?
Je krijgt bij de oplevering direct jouw oude vertrouwde nummer. Op die manier ben je altijd bereikbaar op het nummer dat iedereen kent!

Heb ik jouw vraag gemist? Reageer dan op dit bericht!

4 reacties

Ik heb net een bericht gekregen met de tijdelijke telefoonnummer maar het is de zelfde als mijn bestaande nummer... is dit fout of is er geen wacht tijd met Glasvezel aansluitingen?

Kind regards, Matt
Reputatie 5
Badge +3
Hoi MattChett,

Een warm welkom bij T-Mobile Thuis! Leuk dat jij binnenkort gebruikmaakt van onze telefonie. Ik beantwoord graag al jouw vragen.

Je hebt aangegeven je nummer te willen houden, dat is helemaal goed, zo blijft jouw telefoonnummer natuurlijk herkenbaar voor jouw familie en vrienden! Met nummerbehoud krijg je vaak een tijdelijk nummer, maar het kan soms zijn dat we verwachten het nummer per direct over te nemen. Dit is bij jou het geval, het tijdelijke nummer is niet nodig.

Mocht je nog meer vragen hebben, laat me dat dan gerust weten!
Hi,

ik heb getracht om gebruik te maken van de overstapservice. Helaas kan het niet met alles-in-een van Canal Digitaal.
Ik wil wel graag mijn bestaande nummer meenemen, dit nummer staat in mijn gegevens genoteerd maar ik weet nu niet of het nummer overgenomen word door T-Mobile......
Ik heb ondertussen al zelf opgezegd bij CD, zoals me door de T-Mobile site verteld werd.
Ik zou graag ergens conformatie krijgen dat mijn bestaande nummer meeverhuisd.

vr. grt. Bert.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi snowleopard!

Alvast een warm welkom Thuis! Leuk dat je naar ons gaat overstappen. Ik heb het voor je gecheckt, het nummer eindigend op 85 wordt meeverhuisd. Tot snel!

Reageer