telefonie werkt niet

  • 2 March 2020
  • 8 reacties
  • 562 Bekeken

Ik heb net t mobile thuis aangesloten, internet werkt, maar telefonie niet.

Ik heb telefonie in het pakket, stekker zit in phone1

ik heb een gigaset sl740 basis station aangesloten.

Waar kan dit aan liggen?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @barada 

Brand het telefonie lampje wel op de modem? Herstart je modem eens of probeer phone 2.

het telefonie lampje brand. heb het modem al een paar keer herstart en gereset. Ook phone  werkt niet. I. n het modemmenu, zie ik dat phone 1 is aangesloten. De nummers die ik met de handset kies, worden als uitgaand gesprek gemeld. Binnenkomende gesprekken worden niet gemeld. Je krijg de melding dat de telefoon mogelijk is uitgeschakeld.

Reputatie 7
Badge +15

Niet rood maar geel/groen?

Heb je toevallig een andere telefoon die je kan testen?

Kun je even in het modem inloggen en kijken of de telefoon al is geregistreerd.

Telefoon wil nog wel eens iets later worden geactiveerd, zeker als je een oud nummer meeneemt van een andere provider, moet die eerst worden over gedragen.

 

Je hebt wel kans dat nummerweergave niet gaat werken, de oudere gigasets hebben daar nogal moeite mee, of het systeem van T-Mobile met de gigasets.

Trouwens wel een leuk ding, een huistelefoon met een camara, nooit een succes geworden.

het lampje brand geel/groen. Ik heb hier ong 10 handsets die via het zelfde basisstation lopen, dus niet een andere telefoon beschikbaar.

@doornekamp33 Hij is geregistreerd.

Reputatie 7
Badge +15

Hier maar even de handleiding. Wellicht moet er iets gedaan worden in de set.

https://www.gebruikershandleiding.com/Siemens-gigaset-sl740/preview-handleiding-65029.html

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @barada,

 

Welkom op de Community, supergaaf dat je klant bent geworden! :smile: Aan ons de taak nu om je hele abonnement werkend te krijgen. Ik heb jouw uitleg doorgezet naar de techneuten. Het lijkt erop dat nog niet jouw hele pakket actief is. Zodra ik een reactie heb, stuur ik je hier stante pede een bericht over. Sorry voor het ongemak!

Ik was vanmiddag in de t-mobile shop. Daar vertelden ze me dat de lijn nog niet was vrijgegeven, dus ik zal even geduld moeten hebben. 

 

Reageer