Beantwoord

1 utp kabel gebruiken voor 2 tv’s

  • 13 August 2019
  • 6 reacties
  • 1985 Bekeken

Beste,

Momenteel hebben wij 1 utp kabel die onder de grond door van de meterkast naar de woonkamer is getrokken. Deze kabel zit in de Tv beneden. Echter willen we boven ook de tv aansluiten en hiervoor heb ik dus een 2e Tv box ontvangen met een utp kabel. Deze kabel moet dus vanuit de modem naar de Tv boven en zou ik uiteraard graag netjes weggewerkt willen hebben maar helaas past deze niet meer in de buis bij de andere utp kabel die naar de woonkamer gaat.

Nu vroeg ik mij af of ik ook 1 kabel voor beide tv’s kan gebruiken? Dus kan ik de utp kabel die in de woonkamer uitkomt, splitsen in 2 kabels waarvan ik er eentje omhoog rechtstreeks naar de slaapkamer kan trekken (want daar zit wel al een oude kabel die eruit zou kunnen). Ik lees van alles over switches en splitters maar ik kom er alleen niet uit.

Alvast vriendelijke bedankt!
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 13 August 2019, 19:20

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
je kan gewoon een switch er tussen zetten geen enkel probleem. zorg er voor dat je switch minimaal 100mbit aan kan
Beste,

Ik heb inmiddels een switch aangeschaft en heb toch ook een extra utp kabel kunnen trekken naar de woonkamer maar ik krijg een foutmelding op de tv boven. Het beeld is vastgelopen en doet verder niks.
ik heb een Huawei modem in de meterkast die is aangesloten middels adsl en waarin ik nu een utp cat 5 kabel heb naar de tv in de woonkamer, dus rechtstreeks, en een utp cat5 kabel naar de woonkamer die ik in de switch heb en vanuit die switch een andere cat 5 kabel verder naar boven toe. Deze kabel is namelijk niet lang genoeg om helemaal boven te krijgen.
Ik heb de utp kabel in de lan 3 en een in de lan 4 poort van de modem want ik heb begrepen dat deze voor tv zijn en lan 1 en 2 voor internet dus daar zit nu niks in.

enig idee hoe het komt dat het nu met de switch niet werkt? Als ik een utp kabel rechtstreeks van de modem naar de slaapkamer doe dan werkt het wel maar probleem is dan dat die kabel uiteraard lelijk door alle kamers, gang en overloop gaat.
snap er nu niet veel meer van helaas.
Reputatie 7
Badge +4
als ik het goed begrijp heb je een switch bij je tv beneden om hem door te zetten naar boven.
als je de kabel uit je tv nou eens omruilt met de kabel naar boven helpt dat ?
als je kabel te kort is kan je ook een rj45 koppelstuk halen bij de lokale bouwmarkt.
Beste,

Ik heb inmiddels een switch aangeschaft en heb toch ook een extra utp kabel kunnen trekken naar de woonkamer maar ik krijg een foutmelding op de tv boven. Het beeld is vastgelopen en doet verder niks.
ik heb een Huawei modem in de meterkast die is aangesloten middels adsl en waarin ik nu een utp cat 5 kabel heb naar de tv in de woonkamer, dus rechtstreeks, en een utp cat5 kabel naar de woonkamer die ik in de switch heb en vanuit die switch een andere cat 5 kabel verder naar boven toe. Deze kabel is namelijk niet lang genoeg om helemaal boven te krijgen.
Ik heb de utp kabel in de lan 3 en een in de lan 4 poort van de modem want ik heb begrepen dat deze voor tv zijn en lan 1 en 2 voor internet dus daar zit nu niks in.

enig idee hoe het komt dat het nu met de switch niet werkt? Als ik een utp kabel rechtstreeks van de modem naar de slaapkamer doe dan werkt het wel maar probleem is dan dat die kabel uiteraard lelijk door alle kamers, gang en overloop gaat.
snap er nu niet veel meer van helaas.



ik heb hetzelfde probleem, ligt aan het huawei modem, ik heb al gevraagd om een ander modem, maar geen reactie, het werkt voor geen meter, alleen de vraag is hoe kom ik van het 1 jarige contract af.
Reputatie 7
Badge +1
Om er van af te komen zijn er niet zo veel opties, de eerste is de nog resterende periode uitzitten, en na het jaar overstappen.
Het is ook mogelijk de nog resterende periode af te kopen, dit kan afhankelijk van het nog te gaan aantal maanden aardig in de papieren lopen.

Ik lees wel eens dat als de provider ernstig in gebreke blijft er ook een ontbinding mogelijk is, maar in uw geval geldt dit helaas niet,
Reputatie 7
@robgrootd Excuses voor de late reactie, ik heb inmiddels gereageerd in je andere topic!

Reageer